Wandelen aan de hand... ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 01:07

Wat zijn jullie ervaringen hierbij? De meeste natuurgebieden staan alleen paarden toe op de paardenpaden, dus dat wordt zwaar doorjakkeren. Waar en hoe ga je als je ook met paard aan de hand wilt genieten van de natuur? Of kan dat gewoon niet ivm regelgeving?

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:20

Ik heb uren gelopen met mijn merrie in het bos. Longeerlijn mee zodat als de ruiterpaden te smal werden ik haar van achteren evengoed vast had. En ja, ik liep gewoon op het ruiterpad. Met een paard mag je niet op het normale pad :). Paard vond het de eerste keren wel wat vreemd dat ik naast haar liep i.p.v. erop, maar beide vonden we het erg leuk. En een dijk van een conditie!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:35

Bij ons zijn de ruiterpaden ook gewoon wandelpaden dus als ik naast het paard loop, dan loop ik gewoon over de ruiterpaden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:39

Ik wandel regelmatig, mijn Welsh is met actief pensioen. We lopen dan idd op de ruiterpaden, andere paden in het bos mag niet.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:35

Idem, ik wandel wel overal. Vind de ruiterpaden soms te mul en vaak te eentonig worden.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wandelen aan de hand... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:42

Hier geen echte ruiterpaden, wel genoeg asfalt, berm, bos en zandwegen.
Ik wandel regelmatig in mn eentje met mijn 2 shetten en welsh a.

Heb ze geleerd allemaal mijn stevig tempo aan te houden, en allemaal dienen ze met hun schouder op mijn heuphoogte te lopen. Ook tegelijk halthouden gaat perfect.

Op rustige stukken kan ik alle touwen in 1 hand hebben en met de ander gerust een sigaretje roken.

Zo leggen we vele km's af. Goed voor hun maar ook goed voor mij.

Ljmichael

Berichten: 27
Geregistreerd: 24-09-18
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:01

wij lopen meestal ook een stukje asfalt en gaan dan de bossen in er is daar officieel geen ruiterpad maar mag wel gereden worden van de beheerder maar dat gaat moeilijk op een shetlander van 1,5 jaar *D