buitenritten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:22

Zeker leuk! Afhankelijk van een datum en lengte rit i'm in! :D

Misschien een idee om bij Van der valk de Cantharel af te spreken? Als je op tijd boekt kan je paard voor €10,- lekker in een landje (da's voor en na de rit misschien wel aangenaam voor ze) en we kunnen daar zelf natuurlijk heerlijk lunchen bij terugkomst, en t is letterlijk een pad af, hek door en de veluwe routes op :Y)


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:35

xxwienekexx schreef:
Zeker leuk! Afhankelijk van een datum en lengte rit i'm in! :D

Misschien een idee om bij Van der valk de Cantharel af te spreken? Als je op tijd boekt kan je paard voor €10,- lekker in een landje (da's voor en na de rit misschien wel aangenaam voor ze) en we kunnen daar zelf natuurlijk heerlijk lunchen bij terugkomst, en t is letterlijk een pad af, hek door en de veluwe routes op :Y)



Jaaaa, ik wil mee! :D
Die van mij moet alleen in een box, maar dat kan daar ook! :j

Super leuk idee, wel graag op een zaterdag {:}

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:51

Super goed plan, Ik ben voor alleen wel afhankelijk van vervoer vanuit Haarlem, maar als ik de dag weet kan mijn kennis met vrachtwagentje meestal wel

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:08

Ik wil best een keer vanuit de Cantharel mee rijden, maar slapen doe ik daar dan niet, want ik woon er niet zo ver bij vandaan :D
Maar als ik een trailer kan lenen, dan wil ik zeker mee voor een dagtochtje. Ook weer een mooie kant van de Veluwe.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:21

Ik ga eens even kijken waar mijn vaste verblijfadres aan de veluwe zit, hebben daar een chalet dus even neuzen!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 08:31

Ik ben ook helemaal voor vanaf de cantharel.. :)

Maar dsn moeten we niet meer te lang wachten, aant dan is t te koud..

<3 Sneakers <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:04

nine1987 schreef:
Ik ben ook helemaal voor vanaf de cantharel.. :)

Maar dsn moeten we niet meer te lang wachten, aant dan is t te koud..


Ja en ivm reserveren (voor land maar zéker voor een stal) is het ook wel handig een datum te prikken, t zit daar altijd zoo snel vol :Y) Zullen we even een apart topic openen? :D

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:17

Bedoeling was toch ook zonder overnachting?

Gewoon daar vertrekken, leuke rit rijden. Paarden op dr wei/stal, wij lekker lunchen en naar huis?


Zaterdag 10 november?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:22

Nadiine__x schreef:
Bedoeling was toch ook zonder overnachting?

Gewoon daar vertrekken, leuke rit rijden. Paarden op dr wei/stal, wij lekker lunchen en naar huis?


Zaterdag 10 november?

Misschien rondje kootwijkerzand doen? Dat is een mooie rit met bossen, heide en stukje vlakte van om en nabij 23 km :D

Ja in principe wel (als je zelf de zondag wil en kan blijven snap ik t ook) :Y) , maar als je je paardje even lekker wil laten plassen etc voor je weer naar huis gaat is dat wel lekker :D

Ik zal even een topicje aanmaken :D


[BM] De Veluwe rond met bokkers!

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:23

Mag ik me hier ook melden?

Mijn paarden staan sinds begin dit jaar in Hoogerheide, we zijn de weg aan het verkennen maar zijn momenteel nog aan het (ver) dwalen. Ik wil dolgraag de bossen van Huijbergen ontdekken, maar zo heel ver komen we nog niet.

Ik heb een super snelle draver, een enthousiaste ruin en een revaliderende merrie waar ik eigenlijk alleen mee stap. Mijn merrie is erg onzeker en doordat ik de weg niet weet en onzeker word komen we momenteel niet zo erg ver. Ow en een jonkie, maar dat is mijn wandelmaatje vooralsnog :-)

Ik heb onlangs besloten, dat ik de harde weg ontwijk. Dus blijf ik lopen door de sloten,
Het liefst in zeven tegelijk..

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:02

Iemand die zaterdag een ritje op de Lemelerberg wil doen met Winnie en mij? :)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:53

Er is nog niemand hier in dit topic die ook rondom havelte rijdt geloof ik?

When was the last time you did something for the first time?

Crocolodocus

Berichten: 5
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:53

nine1987 schreef:
Ik voel een veluwe meeting? :p


Lijkt mij ook erg leuk.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 17:48

Crocolodocus schreef:
nine1987 schreef:
Ik voel een veluwe meeting? :p


Lijkt mij ook erg leuk.



Is al gefikst.. Als je t leuk vindt, kun je je opgeven.. :D

[BM] De Veluwe rond met bokkers!

<3 Sneakers <3

hedwig1
Berichten: 120
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:18

Iemand die wil rijden op landgoed den Treek? Op woensdag overdag of in het weekend.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:57

Iemand zin om morgen een rondje mastbos te doen?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:56

Afbeelding

Mel bokker ual_95 weer een leuke rit gedaan :))

Mensen die dinsdag kunnen toevallig?

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 01:03

Helaass nog niemand in de buurt van eindhoven gevonden.
Als iemand 2 paarden heeft en ik op 1 zou mogen lijkt me ook wel leuk, dan reis ik wel een keertje verder.

Kerstmuts

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:33

BlackClaw schreef:
Helaass nog niemand in de buurt van eindhoven gevonden.
Als iemand 2 paarden heeft en ik op 1 zou mogen lijkt me ook wel leuk, dan reis ik wel een keertje verder.


Je zou happyhorse eens kunnen pben die staat in Gastel en heeft meerdere paarden

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:07

Rijdt er iemand hier ook weleens bij de Hatertse Vennen? Daar zou ik graag eens gaan rijden met iemand die de weg kent..

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:22

BlackClaw schreef:
Helaass nog niemand in de buurt van eindhoven gevonden.
Als iemand 2 paarden heeft en ik op 1 zou mogen lijkt me ook wel leuk, dan reis ik wel een keertje verder.


Dat heb ik, en ik meld me hier ook maar gelijk. Heb drie kleinere paarden, en neem af en toe wel iemand mee voor een rondje Lemelerberg, of bos richting Sahara. Twee van de drie zijn wel een dagje ouder, en meest stap ik er mee, of wandel ik (dan kan ik de oudste twee allebei meenemen).

Station zit hier vlakbij, dus langskomen kan altijd, dan haal ik je op van het station,

Mijn (jongere) vos neem ik vaak mee naar buiten. Hij is heel vriendelijk en makkelijk naar andere paarden toe. Heeft al wat endurance gelopen klasse I, maar we doen vaak lekker ontspannen stapritten buiten.

(Edit: wat toegevoegd)

Aan de studie.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:34

BlackClaw schreef:
Helaass nog niemand in de buurt van eindhoven gevonden.
Als iemand 2 paarden heeft en ik op 1 zou mogen lijkt me ook wel leuk, dan reis ik wel een keertje verder.


Mijn paard staat ook in de buurt van Eindhoven. En ik vind wel leuk om samen te rijden! sta hier pas net dus ik ken de wegen niet echt

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:23

Iemand zin om vrijdag mee een rondje Lommelse Sahara en omgeving te doen? :D

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

inge290704
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:30

Hoi,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand kan helpen. Ik vind het leuk om met mij pony op buitenrit te gaan, maar hij staakt nogal. Hij vindt het niet eng, want met wandelen is alles prima, honden, trekkers, niks vindt hij eng. Ik heb niet de mogelijkheid om met een ander paard te gaan.

Hij doet het volgende: Hij loopt een klein stukje van stal en dan begint hij. Eerst probeert hij om te draaien en als je hem dan tegenhoudt met je teugels steigert hij een klein beetje. Als je hem dan terug stuurt loopt hij soms een pasje en doet het dan weer of begint gelijk weer. Ik val er dus niet vanaf, maar hoe langer dit doorgaat hoe hoger hij gaat steigeren. Ik ben dus een beetje bang dat als ik blijf doorzetten dat het mis gaat.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan stoppen? Ik krijg graag tips!

Alvast bedankt!

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:40

inge290704 schreef:
Hoi,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand kan helpen. Ik vind het leuk om met mij pony op buitenrit te gaan, maar hij staakt nogal. Hij vindt het niet eng, want met wandelen is alles prima, honden, trekkers, niks vindt hij eng. Ik heb niet de mogelijkheid om met een ander paard te gaan.

Hij doet het volgende: Hij loopt een klein stukje van stal en dan begint hij. Eerst probeert hij om te draaien en als je hem dan tegenhoudt met je teugels steigert hij een klein beetje. Als je hem dan terug stuurt loopt hij soms een pasje en doet het dan weer of begint gelijk weer. Ik val er dus niet vanaf, maar hoe langer dit doorgaat hoe hoger hij gaat steigeren. Ik ben dus een beetje bang dat als ik blijf doorzetten dat het mis gaat.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan stoppen? Ik krijg graag tips!

Alvast bedankt!

Toch vanaf de grond beginnen en rustig naar het zadel werken. Ik heb hetzelfde gehad maar dan in ergere maat. Professionele hulp erbij gehaald en het was afgelopen. Echter is dit topic ergens anders voor bedoeld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers