Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:24

Nou, onverhard is ook alles mee gezegd hoor. De grotere wegen hier worden onderhouden met steenpuin dus daar zou je ex-hoefbevangen-paard ook niet blij mee zijn ;) Natuurlijk slijt dat wel weg door de tijd maar je hebt overal wel steentjes liggen...

Hopelijk knapt paardje snel op trouwens, en kan je weer lekker op pad.
Welke schoenen heb je geprobeerd? Je hebt er ook waar je zooltjes in kan leggen enzo hé, voor extra demping bv.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:32

Ja heb al geprobeerd te fietsen [***]! Klein stukje om te proberen maar ging erg goed en volgens mij vond ze het ook wel leuk. Ik vind het alleen nog spannend langs de weg met al die grote trekkers en vrachtwagens. Ik moet ong 2,5 km langs de weg voor ik in het bos ben.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:11

hwn schreef:
Jullie hebben allemaal zo'n fijne onverharde wegen! Hier ging ik graag hardlopen en wandelen met ons Belle, maar sinds haar hoefbevangenheid in mei is ze helaas te gevoelig op het harde. Hoefschoenen geprobeerd, maar maakt geen levensgroot verschil helaas, dus nog even afwachten.

Zo herkenbaar
Ook geen berm naast de verharde weg?
Ik merk dat Blasé hier op het liefst loopt als ze meer last heeft (mijn wandelpony die een soort van chronisch hoefbevangen is).
Maar ik merk tevens dat hij baat heeft bij de benen op deze onbelaste manier strekken

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:44

Onbedoeld wandelen wij ook al weken gemiddeld 10 kilometer per week met onze pony. Ze is nieuw en ik ben er de tweede keer dat ik erop zat vanaf gestuiterd met een gebroken pols als resultaat.

Mijn echtgenoot wandelt nu vooral met haar en ik loop erachter met mestharkje. :D Is heel gezellig en gaat heel goed totdat ze arabierig gaat doen vanwege de Hollandse Muziekavond in het kader van de Oranjefeesten. Dan is ze ineens veel paard aan een touwtje.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:29

Maflinger_S schreef:
totdat ze arabierig gaat doen vanwege de Hollandse Muziekavond in het kader van de Oranjefeesten. Dan is ze ineens veel paard aan een touwtje.



:') :') :')
Sorry, ik moest hier zó om lachen. Ik vind het wel rot voor je van je gebroken pols trouwens :(:)



*Edit: Ik ga zondag 26 Augustus meedoen met de clinic "In hand trail" bij Equus 4 all. Ik dacht misschien ook leuk mensen hier? Als je een beetje in de buurt zit natuurlijk.

https://www.facebook.com/Equus4all/

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:56

Dank je wel Paxine.

Drenthe is wel erg uit de buurt maar in hand trail is leuk. Veel plezier met die clinic.

Rarebier had weer een dingetje vandaag. Na het wandelen loop ik haar stal in en zij loopt mee, richting de elektrische drinkbak en kijkt er eens naar. Hm, bruin? Dus ik haal mijn hand er doorheen en er komen grasvezels mee.

Eh, Noura, wat leren we hier van? Dat het niet handig is om te mesten in de drinkbak? Dat je moet wachten tot de baas 'm schoon maakt zodat je daarna weer kunt drinken?

We weten nu zeker dat ze weet hoe de elektrische drinkbak werkt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:01

Dat is wel minder paxine, maar wel fijn dat het goed ging en hopelijk kan je op een rustige dag/rustig uur toch eens proberen ;)

Heh Maflinger_S , dat klinkt niet zo goed. Beterschap met je pols en hopelijk nog veel veilige wandel-kilometers :Y)

Zit ook niet in de buurt voor de clinic, maar wens je veel plezier!




Gisteren weer een rondje gedaan..
Afbeelding

En voor degene die zo jaloers zijn op onze onverharde wegen, zo zien de meeste er momenteel uit:
Afbeelding

Kan je zeggen dat dat ook geen pretje is :+ Of ze nu net alles "onderhouden" hebben of dat het komt doordat door de droogte veel zand weggewaaid is weet ik niet, maar het gros van de wegen ligt gewoon bezaaid met stenen en steentjes ... Het is zelfs zo erg dat ik denk vandaag eens met schoenen aan te gaan wandelen, om te zien of pony dat leuker vind, want hij is niet zo happy onderweg. Beetje gevolg van nieuwe hoefsmid denk ik, want daarvoor had hij nergens problemen mee ...

Zat nu wel niet de planning om hoefschoenen te moeten aandoen om te gaan wandelen, dat haalt het gemak van "trek je pony uit de paddock en vertrek" er wel vanaf :') Maarja, als dit hem voorlopig helpt hebben we niet veel keuze, even kijken maar weer ...

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:50

Ik meld me toch ook weer.
Mijn oudje lag een tijdje uit de running vanwege de hitte en spontane "flauwval/in slaap val" aanvallen, maar nu lijkt hij weer stabiel genoeg.
Hij geniet duidelijk van de aandacht en vooral de beweging in een andere omgeving dan alleen de paddock/wei, dus waarom zou ik hem dat dan onthouden.

Het was goed te merken dat het frisser was de laatste dagen, meneer had de pas er goed in! Maar wel braaf en zonder trekken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas ging de batterij van mijn telefoon leeg onderweg, dus geen grafiekjes van mij vandaag. Helaas hebben we bij stal sowieso héél slecht GPS bereik.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:55

Leuke wandelfoto's [***] en Maddoxx.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:17

Wat is iedereen weer lekker bezig.

Leuke foto’s Maddoxx!

Ik ben vorige week vrijdag bevallen van mijn dochtertje en vandaag weer voor het eerst een rondje gewandeld. Ben nog niet helemaal terug in conditie dus begonnen met een korte route van drie kwartier. Erg fijn om weer even het bos in te gaan, was inmiddels als zo’n 3/4 weken geleden, eerst vanwege de hitte en afgelopeb week even bijkomen van de bevalling. Heb nog een paar foto’s gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:12

[***] schreef:
Hopelijk knapt paardje snel op trouwens, en kan je weer lekker op pad.
Welke schoenen heb je geprobeerd? Je hebt er ook waar je zooltjes in kan leggen enzo hé, voor extra demping bv.


De bekapper had meerdere soorten mee, mijn eerste keus was Renegades, maar die trapte ze al af bij een proefrondje op het zachte, de meest geschikte weet ik het merk niet meer.

Het vreemde is wel: als ze mag kiezen tussen de weg en de berm, dan kiest ze de weg, maar dat was nog voor de regenval, misschien zou het nu beter zijn. Ze loopt momenteel best goed in de wei en in de piste, dat is al het voornaamste.

@Bellehorses, gefeliciteerd met de geboorte! Is het een jongen of een meisje?

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:28

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Belle horses!
Penny meisje in de maak!! :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:46

Thanx hwn en paxine.

@hwn het is een meisje.

Ik ben zelf heel eeg tevreden met de hoefschoenen van cavalli, de simple boots, ben inmiddels al aan mijn tweede paar begonnen. Ik heb er idd ook schokdempende zooltjes ingedaan.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:26

Gefeliciteerd Bellehorses.


Bam heeft Equine Fusion, ben er erg tevreden mee.
Hier wat rustig aan, paarden zijn weer verhuisd ;( Nor kon echt niet aarden in de kudde en door de droogte hadden we serieus een woestijn.
Echt een flink nadeel als je en geen eigen waterbron en geen electriciteit hebt.

Nor was in juli al verhuisd en sinds een week zijn Bam en Liberty ook over. Zit nu wat verder van het bos, maar sta op een pensionstal met alle voorzieningen.

We zijn van begin dit jaar van de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe verhuisd en nu weer terug naar de Heuvelrug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:55

Ik val ook nog even binnen in mijn eigen topic, haha.
Leuk Maddoxx dat het toch weer beter lijkt te gaan!
Gefeliciteerd met de kleine meid bellehorses! Fijn dat je ook weer een beetje aan de gang kan.

@ hwn : zelf heb ik momenteel de Scoot Boots, met inlegzooltje (voor wat extra demping). Daarvoor had ik de Easyboot Back Countrys. Geen slechte schoenen maar nogal log ...

Denk als het zo erg droog is dat de bermen en andere wegen ook best hard worden. Had zelf het gevoel dat de paden vandaag zachter waren na de regen van afgelopen nacht, en dan ben ik niet eens een paard.

@ Onali : jammer van de verhuizing, is altijd even wennen, maar hopelijk snel weer beter en dat je weer fijn op pad kan en een leuke thuis voor je paarden hebt!


Hier sinds de laatste post een dikke 12 km erbij gewandeld (in 2 wandelingen ). Zag net dat vandaag de 60e wandeling met [***] dit jaar was, in totaal nu 364.13 km gewandeld. Intussen is ook de DA/chiropractor geweest voor de jaarlijkse controle en zij vond het zonde dat ik er niet meer op reed en zag (lichamelijk bij de pony) totaal geen reden om dat niet te doen. Ik zit er al een tijd tegenaan te hikken dat ik het rijden toch wel erg mis, dus misschien dat ik binnenkort toch weer eens opstap O:) Weet dan alleen niet hoe ik dat dan moet doen met het registreren en de challenge (zal waarschijnlijk stukken wandelen en stukken erop) :')

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:26

Wilde met Bam naar het bos fietsen, daar een kilometer of 5 wandelen en weer terug naar stal.
Bam was niet vooruit te branden, uiteindelijk maar een korte wandeling gemaakt en weer terug naar stal gefietst.
Blijkbaar was het zn dag niet.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:14

Wij melden ons ook weer.
Na een zomer vol blessures gaan we weer conditie opbouwen :D

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:40

[***] schreef:
Intussen is ook de DA/chiropractor geweest voor de jaarlijkse controle en zij vond het zonde dat ik er niet meer op reed en zag (lichamelijk bij de pony) totaal geen reden om dat niet te doen. Ik zit er al een tijd tegenaan te hikken dat ik het rijden toch wel erg mis, dus misschien dat ik binnenkort toch weer eens opstap O:) Weet dan alleen niet hoe ik dat dan moet doen met het registreren en de challenge (zal waarschijnlijk stukken wandelen en stukken erop) :')


Als ik een combi doe, fietsen en lopen en weer fietsen, dan registreer ik dat als verschillende dingen. Mountainbiken, Nordic Walking en weer Mountainbiken.

Maar als je tijdens je wandeling ineens besluit erop te klimmen wordt dat lastig :+

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:56

Sorry voor de late reactie, ben ziek geweest dus niet alles even goed bijgehouden ...

Jammer Onali, maar hopelijk heeft ie intussen weer goede dagen gehad ;)

Super minikatje! Veel plezier gewenst!

Zo kan ik het inderdaad doen Onali, het stuk wandelen gewoon wegschrijven zoals anders, als ik erop stap het op "paardrijden" zetten en dan daarna weer op wandelen. Is alleen een beetje gedoe als ik elke 500 meter besluit te wisselen :P Even zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:54

Heb het gisteren eens geprobeerd, dan krijg je dus dit ...

Wandelen
Afbeelding

Rijden
Afbeelding

Wandelen
Afbeelding

Mooi opgesplitst natuurlijk, fijn voor de challenge(s) maar geeft niet zo'n fijn overzicht. Moeilijker te zien hoelang je in totaal al onderweg bent ed. En je hebt nooit meer een mooie ronde. En dan moet ik natuurlijk niet elke 500 meter weer afstappen om een stuk te wandelen :P

Dus weet nog niet zo goed hoe ik het ga doen ...

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:19

Maar je hebt dus inderdaad een stuk gereden? En hoe ging dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:27

Haha ja, zo even tussendoor :+
Had er donderdag al op gezeten voor de volledige 850 meter, toen had ik hem opgezadeld in vrijheid in de paddock omdat ik eens wilde zien hoe hij op het zadel reageerde na zo lange tijd terwijl hij weg kon als hij wilde. Maar dat leek me prima, dus gisteren maar eens wat uitgebreider geprobeerd ;)

Hoe het ging... het ging... het was op zich leuk maar heel erg onwennig. En er blijft een spanningsprobleem wat ik niet heb als ik op de grond sta. Waardoor hij ook kijkeriger wordt ... Maar hij bleef wel braaf terwijl wel toch wel wat dingen tegengekomen zijn. Toen ik er net op zat kwam er meteen een mountainbiker een pad uit gevlogen, vlak daarna kwamen we 2 paarden tegen en nog even verder een koets. Dus was meteen ingezegend ;-)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:36

Klinkt goed! Om spanning bij jou af te vloeien kan je bewuster gaan (uit)ademen of een liedje zingen. Of jezelf en je paard een beetje uitlachen. Maar volgens mij zit het basisvertrouwen tussen jullie wel goed maar moet je iets meer lef krijgen.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:59

De trucjes ken ik en pas ik ook toe. Zal ook wel beteren naarmate ik het meer doe maar het blijft toch raar dat er zo'n verschil in zit, terwijl hij nooit echt heftig reageert en andere mensen heel andere dingen meemaken.. Maar dit is misschien niet het topic ervoor, straks eventueel het andere nog eens naar boven halen ;)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:12

Tijdje geleden alweer dat ik wat heb gepost!
Vorige week voor het eerst gewandeld in het bos met de kinderwagen mee, ideaal js anders maar het was wel goed te doen!

Afbeelding

Morgen ook weer van plan een stukje samen te gaan wandelen, heb dat toch wel gemist even met z’n tweeen op pad, is toch een beetje quality time met paardlief :)