Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:16

Shetten kunnen soms zo :x zijn.

Wilde een specifiek rondje lopen, maar Bam ging steeds langzamer lopen, hij was zelfs aan het hijgen (en we waren net onderweg)
Dus ik maakte me zorgen, toch voor de zekerheid maar omgedraaid en ineens gingen de oortjes naar voren en in volle draf huiswaarts *\o/*

>;) Toen maar een andere route gemaakt, want blijkbaar was er niks aan de hand. Toch nog bijna 6 km gewandeld.
Hij reageert wel vaker als we die kant opgaan. Denk dat hij het daar niet leuk vind :+

Black is the colour of my true love's hair


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:29

:') Hij kan maar duidelijk zijn, toch? :Y)


Ezeltje wat voorbij kwam is super leuk trouwens <3
Wil graag meer foto's...

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:07

Haha, onze meiden hadden gisteren ook geen zin. Slof slof slof, dinsdag was het met verende pas :')
Had afgelopen maandag de osteopaat over, die wou meer rechtuit onbelast want toch wat vast in het ruggetje en rechts strakker dan links. Prima, duiken we lekker aan de hand het bos in, vinden wij ook leuk :D
Wandelen nog steeds wel af en toe, kijk alleen niet altijd in het topic :P

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:40

Bijrijdmerrie heeft sinds kort ipv ijzers hoefschoenen voor (achter komt ook nog, maar daar bleven de ijzers beter zitten). Ik heb nog nooit zo'n vrolijke pownie mee gehad met wandelen. Ze bleef dribbelen naast me. Hier is iemand blij met haar schoenen.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:53

Afbeelding
Afbeelding


Internationale kilometers :D

Plus nog 6 km fietsen vanaf kampeerplek - strand

Black is the colour of my true love's hair

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:02

Zijn er nog actieve wandelaars? En mag ik mee kletsen?

Mijn naam is Mariska, 27 jaar. Normaal fanatiek ruiter en daarnaast wandelaar (maar dan zonder paard). Echter nu in 1,5 jaar tijd 3 keer geopereerd. 2 keer aan een hernia en 9 augustus 2019 sponylodese (ruggenwervels vastgezet). Heb 18 september groen licht gekregen na 6 weken bedrust om meer te bewegen, vooral wandelen. Paardrijden hoef ik sowieso tot februari minimaal nog niet aan te denken.. Dus wandelen eerst rustig wat opgebouwd en nu 2 keer wezen wandelen met hond en paard. Krijgt paard ook weer aandacht dus 2 vliegen in 1 klap! Het echte bos is nog te ver wandelen (dan moet ik wel 10-15 km kunnen wandelen en zo ver ben ik nog niet) maar wandel nu heerlijk over afgelegen landweggetjes, zandpaden en een klein stukje bospad. Vandaag 5,5 km gewandeld en zondag 4 km. Zit dus wel een stijgende lijn in het aantal km.
Als de endomondo challenge nog actief is meld ik me daar wellicht nog voor aan, ik wandel nu steeds met Runkeeper.
Dit zijn wij:
Afbeelding

En Zion met Rakker (de hond)
Afbeelding

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:46

Van harte welkom :wave:

De challenge is nog steeds in gebruik dus succes!

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:29

Welkom Jinte!
Jammer van alle pech maar fijn dat je nu op deze manier toch van de paarden-tijd kan genieten.
De challenge is er nog maar het is allemaal niet zo actief. Als je wil meedoen pb je maar even je endomondo-naam en dan voeg ik je toe ;)

Zelf wandel ik af en toe nog een klein rondje. Probeer ook te rijden maar niks wil echt lukken :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:41

Ha hier vandaag weer 6 km gedaan, ditkeer met de nieuwe pony.Het blijft heerlijk om te doen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:51

[***] schreef:
Welkom Jinte!
Jammer van alle pech maar fijn dat je nu op deze manier toch van de paarden-tijd kan genieten.
De challenge is er nog maar het is allemaal niet zo actief. Als je wil meedoen pb je maar even je endomondo-naam en dan voeg ik je toe ;)

Zelf wandel ik af en toe nog een klein rondje. Probeer ook te rijden maar niks wil echt lukken :')


Leuk, ik ga t vandaag downloaden en zal ‘t doorgeven. Het is niet dat ik mega afstanden wandel, maar wel leuk om mee te doen.

Vandaag klein rondje van 2,5 km. Was meer verplicht omdat paard met een dik been stond. Is hier de hele ochtend al aan het regenen dus daarom verplicht :')
Paard haat regen
Afbeelding

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:22


Black is the colour of my true love's hair

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:16

Vandaag maar kort de tijd dus maar 5 km gelopen. Wel heerlijk genoten met z'n tweetjes Afbeelding
Afbeelding

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:48

Meldt me ook maar even in dit leuke topic, net ontdekt en wat inspiratie opdoen is nooit verkeerd.

Omdat we een ander paard hebben, het wandelen weer opgepakt.
Begonnen met erg veel spanning bij mezelf, omdat we met ons vorige paard veel val en paniek situaties hebben meegemaakt.

Wandel paar keer per week in omgeving, mits er geen regen met bakken naar beneden komt. :')
Hebben net een paar maanden dus een merrie, en zitten nog wat in fase van ontdekken wat ze leuk vindt en hoe ze reargeert op situaties om haar heen.
Erg lief dier , betrouwbaar , stabiel , echt een aards paardje.
Ze vindt de wandelsessie erg leuk, knort heel vaak en loopt vaak zo fijn mee dat je niks aan de lijn voelt dan alleen het geluid of haar adem bij je hand.
Krijg door haar mijn vertrouwen weer terug en daardoor durf ik haar ook meer lijn te geven en ruimte.

Deze week met haar oude baasje een bijzondere ontmoeting gehad en een van de dingen die ze me niet zien wat het "snaai-loopje". :D
Is niks meer of minder als haar regelmatig hapjes gras e.d. laten pakken en wat meer lijn geven en in nemen.
Meeste paarden duiken vol in het gras en dan is het trekken om ze eruit te krijgen, maar haar is blijkbaar aangeleerd om paar hapjes te nemen en op stem of lichte opname lijn stukje vooruit te lopen of draven , weer hapje, weer stukje vooruit, weer hapje, stukje langer naast je lopen, weer hapje, etc, etc.
Zijn bepaalt dus zelf voor groot deel ritme en tempo, ik bepaal de richting een beetje.
Zo leuk om dit geleerde over te mogen nemen.

Wandel ook wel es met paarden van stalgenoten, maar met bv de haf van stal moet je dit niet gaan doen, die sleurt je hele berm door.... :P en die moet je echt achter of naast je houden.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:28

Leuk dat je ook langskomt!

Hier weer eens een klein rondje gedaan met beide pony's (apart), het blijft toch heerlijk om er naast te lopen, toch altijd een ander gevoel dan erop. Pony's waren happy vandaag, de temperaturen waren meer hun ding, en geen regen en/of wind dus heerlijk wandelen :D

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:47

Zo ik kom ook weer eens binnen rollen :roll:
Wandelen schiet er momenteel even bij in. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een andere stal moet gaan zoeken. Het hoe en waarom wil ik niet zo openbaar neer gooien maar ik moet nu dus met een beetje spoed iets geschikts voor mijn 2 merries vinden.
Het liefst ga ik richting Veluwe dat is vanaf mijn woonplaats nog redelijk te doen 30a 40 min met de auto. Ik zoek grofweg tussen Emmeloord en Epe. Dus als jullie toevallig iets weten voor 2 lieve draver merrie's waar ze niet hele dag binnen staan en hooi krijgen ipv kuil/voordroog en ook nog eens bij het bos dan hoor ik dat héél graag!

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:11

Vandaag gewandeld met de fries van een stalgenootje en mijn dochter mee op onze haflinger

Afbeelding
Maar even kijken wat daar nu weer gebeurt

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:02

Westerntrail schreef:
Vandaag gewandeld met de fries van een stalgenootje en mijn dochter mee op onze haflinger

[ [url=m/4kx8VL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar even kijken wat daar nu weer gebeurt


Ben anders ook wel bitje benieuwd wat er daar gebeurd, 4 dikke kranen te draaien ??

Waarschijnlijk?
https://omrop.fr/wkvr

Brêge Slachtetille oer A31 tydlik fuort foar ûnderhâld - #omropfryslan

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:35

Peetstap schreef:
Westerntrail schreef:
Vandaag gewandeld met de fries van een stalgenootje en mijn dochter mee op onze haflinger

[ [url=m/4kx8VL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar even kijken wat daar nu weer gebeurt


Ben anders ook wel bitje benieuwd wat er daar gebeurd, 4 dikke kranen te draaien ??

Waarschijnlijk?
https://omrop.fr/wkvr

Brêge Slachtetille oer A31 tydlik fuort foar ûnderhâld - #omropfryslan


Ja klopt!

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:50

Pff Paxine, dat is ook niks. Lijkt me vreselijk als je dat te horen krijgt. Hopelijk vind je snel iets.

Hier ook niet zo actief meer, af en toe eens een standaardrondje door het veld maar meer ook niet. Mijn leven is veel te druk en mijn lichaam werkt niet mee :=

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:16

paxine schreef:
Zo ik kom ook weer eens binnen rollen :roll:
Wandelen schiet er momenteel even bij in. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een andere stal moet gaan zoeken. Het hoe en waarom wil ik niet zo openbaar neer gooien maar ik moet nu dus met een beetje spoed iets geschikts voor mijn 2 merries vinden.
Het liefst ga ik richting Veluwe dat is vanaf mijn woonplaats nog redelijk te doen 30a 40 min met de auto. Ik zoek grofweg tussen Emmeloord en Epe. Dus als jullie toevallig iets weten voor 2 lieve draver merrie's waar ze niet hele dag binnen staan en hooi krijgen ipv kuil/voordroog en ook nog eens bij het bos dan hoor ik dat héél graag!



Nabij kuinre bos is een manege en ook prive stalling.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 00:49

@[***]: Nee idd :\ Maar komt wel goed......hoop ik dan maar :D


@Peetstap: Ja die ken ik. Dat is niet echt wat ik zoek.

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:06

Peetstap schreef:
paxine schreef:
Zo ik kom ook weer eens binnen rollen :roll:
Wandelen schiet er momenteel even bij in. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een andere stal moet gaan zoeken. Het hoe en waarom wil ik niet zo openbaar neer gooien maar ik moet nu dus met een beetje spoed iets geschikts voor mijn 2 merries vinden.
Het liefst ga ik richting Veluwe dat is vanaf mijn woonplaats nog redelijk te doen 30a 40 min met de auto. Ik zoek grofweg tussen Emmeloord en Epe. Dus als jullie toevallig iets weten voor 2 lieve draver merrie's waar ze niet hele dag binnen staan en hooi krijgen ipv kuil/voordroog en ook nog eens bij het bos dan hoor ik dat héél graag!



Nabij kuinre bos is een manege en ook prive stalling.


Welke is dat dan?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:11


Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:13

Balen Paxine. Ik ken wel stallingen in zeewolde weet niet of dat te doen is?
Ik wandel nu 3 a 4 keer per week tussen de 3 en 4,5 km per keer. Laatst toen alle suikerbieten etc van t land werden gehaald was t feest want paardlief is bang voor trekkers. En zondag achterna gezeten door onze gestoorde buurman op zn grasmaaier 8)7 dus hopen dat ie daar de volgende keer niet teveel spanning van heeft.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:22

Ondertussen al wat gevonden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers