Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:55

@Maddoxx: We know :P lang over na gedacht, keurig gewacht tot we verhuisd waren, er voor van stal gewisseld,... En ook een wat oudere groene die nog nooit daar van het erf geweest is, is blijkbaar ijskoud. Ze heeft op 5km 1X omgedraaid om te kijken omdat er een ruiter passeerde, en 1X toen er wandelaars en koeien niet meer zichtbaar maar wel hoorbaar waren. Maar dus echt omdraaien om te kijken en vervolgens klaar, prima :) Wss helpt natuurlijk ook t gezelschap van de mijne.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:47

Ik ben heel stil geweest in dit topic, want mijn oude omaatje Zohra is helaas overleden. ;( op 11 augustus heb ik haar moeten laten gaan door een koliekaanval.
Intussen wel een nieuw maatje gevonden: Mattie!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mattie is een Franse Draver van 10 jaar, iets anders dan m'n oude besje! :') De osteopaat is niet zo lang geleden geweest, en die vroeg of ik voor rijden nog wat geduld had om hem eerst de kans te geven om vanaf de grond wat spieren op te voiwen. Nou ja, wat je niet doet kan je ook niet erg missen, dus nu zijn we lekker weer kilometers te voet aan het maken. Meneer is niet snel onder de indruk van verkeer, superfijn vind ik dat. Alleen koeien zijn monsters als ik Mattie moet geloven, maar dat komt vast nog goed. }:0 :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:23

Sterkte met het verlies van Zohra. Zo te zien heb je weer een leukerd gescoord, wat een lief koppie heeft ie. Moet je nu ook een beetje harder doorlopen?

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:30

Sterkte met het verlies van je omaatje Marley. En ook gefeliciteerd met je nieuwe maatje. Ik vind hem super knap! <3
Leuk nog meer Dravers in het topic. Ik heb er inmiddels één bij sinds anderhalve week :D

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:25

Dank jullie wel! Het verschil in snelheid is nihil eigenlijk. Zohra liep altijd stevig door voor haar formaat. Mattie is niet zo'n druktemaker, en sjouwt gewoon lekker mee. Alleen als hij iets spannend vind gaat ie wat harder, maar ik ben hem aan het leren dat hij best even mag stilstaan om te kijken. Dan gaat het de keer erop namelijk een stuk beter dan wanneer ik hem zo in die spanning laat doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:40

Sorry voor mijn weinige reacties, beetje druk gehad de laatste tijd ...

Wat erg dat je Zohra hebt moeten laten gaan marley93 -O- Maar je hebt wel een knapperd nu! Ik wens je nog veel fijne (wandel)kilometers :)




[***] en ik zijn een beetje terug aan de gang, het stelt nog niks voor (wandelingetjes van 2 & 3 km ... ) maar het gaat wel weer best leuk en weer wat meer zoals ik hem ken (of wil hebben) van in de zomer ... Denk dat de kruiden toch wel wat voor hem doen, want ondanks dat het gisteren ineens erg koud was (10°C hier) mocht ik hem toch nog aanraken, en dat is wel zo gezellig, haha.

Even wat foto's van gisteren... En neen, had hem nog niet gepoetst, sorry :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hij had trouwens wel een enorm zwak moment toen we bijna aan het einde van onze wandeling [***] passeerden (die was op stap met de verzorgster) en [***] niet wist wat hij zag ... Dit was natuurlijk nog nooit gebeurd ... [***] helemaal over de zeik, kreeg hem amper mee naar stal :') Daarna nog even laten rollen in de longeerpiste, wat hij uiteindelijk gedaan heeft maar hij heeft voornamelijk over de omheining gehangen starend in de richting waar [***] ergens liep .. En toen hij daarna op de poetsplaats stond en [***] in zijn ooghoek zag verschijnen ging hij er echt op murmelen <3 (iedereen op stal smolt instant, hahaha). Hij moet er niks van weten als [***] bij hem staat, dan jaagt hij hem door de draden uit, maar o wee als je ze uit elkaar haalt .... Ezel :')

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:05

Hahaha te schattig C&B!

Vanmorgen vroeg ook een lekker stukje gelopen. Koud, maar heerlijk rustig in het dorp.


Afbeelding
Afbeelding

Ze staan 's nachts weer op stal, dus beetje last van stalbenen helaas.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:57

Wij gisteren ook een lekker 5km rondje, heb hem weggeschreven onder paard rijden aangezien ik een keer zelf niet liep :P
Afbeelding
Vind dit weer echt fantastisch <3 Droog en lekker fris, paarden die lekkere blije briesende teddyberen zijn <3 Héérlijk!

Zo na mijn werk weer :)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:47

Ja heerlijk dit weer.
Gister met Bam er op uit geweest. Bijna 15 km. Was van plan om pauze te houden bij het pannekoekenhuis, maar toen ik de kaart controleerde waren we er al voorbij.
Ik had echt geen zin om terug te lopen dus zijn we maar doorgelopen naar stal.

Volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:16

Zo zeg, doe je goed, eventjes 15 km!
Ik ben weer veel te weinig geweest de laatste tijd :( Maarja, mijn leven zit een beetje in de weg.. en het motiveert ook niet dat [***] weer in zijn winterdepressie zit en dus niks of niemand leuk vindt :') Hopelijk straks een poging, zonnetje schijnt ...

Heb wel het idee dat de kruiden wat doen, hij lijkt meer aanwezig zeg maar, niet zo introvert en tam waardoor hij niks meekrijgt en van simpele dingen schrikt. Maar verder is het maar een zure brombeer :+ Die toch nog wel blij is om mij te zien, meteen aan de uitgang staat en zijn neus in het halster duwt.. dus het is heel dubbel.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:07

Dat deden we normaal gesproken wel vaker.
Alleen dit jaar niet.

Ik heb begin oktober mn fjord in laten slapen en tussen het inslapen en weer verhuizen en wennen door niet veel gedaan.
Nu zat het weer mee, ik ben vrij dus ik dacht we gaan er weer lekker tegenaan.
Bam was helemaal blij toen hij zn zadeltas omkreeg.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:39

Fijn toch hoe ze zo'n dingen associëren, hier heb ik ook altijd het idee dat hij weet als ik de tassen om doe dat we een hele trip gaan doen en dan voelt hij zich belangrijk ofzo :+ Terwijl als ik gewoon een klein rondje doe en het de moeite niet vind dat hij vaker zoiets heeft van "mweh.." :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:38

@[***]: O, dus je weet het wel maar doet het niet? :D

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:43

Dit weekend heb ik niet gewandeld want gisteren had ik weinig tijd en vandaag ben ik een stukje met Panda gaan fietsen. Volgend weekend ga ik denk ik wel weer een stukje wandelen en dan zal ik ook maar eens een foto maken om hier te plaatsen. Ik zag trouwens dat ik bijna op 100 km zit dus daar ben ik best wel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:50

Maflinger_S schreef:
@[***]: O, dus je weet het wel maar doet het niet? :D


Ja nou.. ik ben gaan wandelen omdat het tijd bespaart omdat je niet moet opzadelen.. :Y)


Vandaag leuke wandeling gehad trouwens, hij gedroeg zich super goed! En hij had er echt zin in.
De kruiden helpen hem toch wel denk ik, er is veel gebeurd en veel gezien maar hij is geen enkele keer echt geschrokken. Hij had het 1 keer wat moeilijk toen er ineens een raar geluid achter ons was maar hij trok even zijn kont in en herstelde meteen weer, dus helemaal prima zo.

Verder blijft hij niet te genieten overigens maar heb ontdekt dat het vooral een mentaal ding is.. Hij doet namelijk heel verevelend en boos met borstelen, maar als je hem een bak voer voor z'n neus zet kan je borstelen wat je wil en verzet hij niet eens een stap 8-) Denk dat een groot deel van het probleem in het stil moeten staan zit maar dat wordt een beetje uitgebreid om uit te leggen, haha. Waarom dit nu wel een probleem is en in de zomer minder weet ik dan weer niet.

Moet de statistieken ook nog eens bekijken, maar 100 km is netjes Eefje_Sammy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:35

Net even gekeken, zit van het begin van het jaar tot nu op 412.5 wandelkm's met [***] (bij de challenge zitten er nog zo'n 50 van [***] bij). Wil tegen het einde van het jaar de 500 toch nog halen eigenlijk 8-)

Nog wat sfeerbeelden van vandaag ..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:41

@[***]: ondanks gemopper van mens en paard toch lekker bezig geweest.

Anderen ook lekker aan de wandel geweest zie ik. 15 km ... jeetje wat een eind. Wel gaaf!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:32

Iedereen weer lekker aan de wandel geweest zie ik :D

Ik heb gister voor het eerst mijn jonge paard onder het zadel in het bos gereden :D :D

Mijn vriend liep mee met m,n andere paard. Had hem mijn telefoon moeten geven voor de wandel km's…….ben ik helemaal vergeten :roll: Maar het was héérlijk!

Vandaag weer les met beide dames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:27

Fijn dat het zo goed ging in het bos paxine!



Gisteren een lekkere wandeling van 7 km gedaan. Het was best warm!
We liepen ook een beetje op bomma-tempo :') maar ik vond het wel goed zo, lekker op het gemakje genieten .. Pony heeft het prima gedaan, is geen enkele keer geschrokken terwijl er wel veel, onverwachts, gebeurde (ik ben zelf wel een aantal keer geschrokken, haha). Hij was ook lekker aanwezig en lekker aan het rondkijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch ook een knapperd <3
Afbeelding

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:43

Weer met de kruimel gewandeld, langs de weg sloft hij alleen maar, maar in het bos gekomen is zijn belangstelling gewekt :D

In het bos staan hooglanders en je kan er altijd schitterende foto's maken. Dus vandaag Liberty laten kennis maken. Bam is er al bekend, maar vandaag was het even extra spannend



:')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:24

Ze komen ook zo lekker op jullie af! Geen idee hoe die van mij erop zou reageren.. volgens mij vallen zijn ogen eruit :')



Vandaag een klein rondje gedaan.
Afbeelding

Het was nat :Y)


Maar eigenlijk super leuk! Zelfs in de regen loopt hij fijn mee, tot mijn verbazing, maar ik weet nu wat mij te doen staat :P Ongeacht het weer, gewoon gaan met die banaan.. euh.. pony 8-)

En als de regen dan stopt en de zon even erdoor komt is het meteen zo mooi <3
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:30

Lekkere wandelingen zijn er weer gemaakt zo te zien, met interessante ontmoetingen.

Mijn knolletje staat momenteel ergens verderop in training. De wandelmogelijkheden zijn daar beperkt: de lokatie ligt in de polder en de toegangsweg is een niet zo brede weg tussen 2 sloten. Als daar een auto rijdt wordt het wel heel krap ...

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:57

Een hele tijd geleden heb ik al eens in dit topic gereageerd. Daarna is het er niet meer van gekomen.
Sinds een tijdje sta ik op een andere stal met goede uitrij en wandel mogelijkheden. Ik ga proberen om het bij te houden. Welke app gebruiken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:59

Wat leuk Annemiek! Hopelijk ontdek je veel leuke paadjes!
Ik werk zelf met een Garmin-horloge en heb die ook gekoppeld aan Endomondo, maar je kan endomondo ook rechtsreeks, als app, gebruiken. Equilab is er ook eentje maar heb ik niet zoveel gebruikt. Verder weet ik het niet maar als je mee wil doen met de challenge is dit met Endomondo, al kan je daar ook routes achteraf in toevoegen..

@ Maflinger_S: dat klinkt inderdaad niet zo handig, hopelijk is de training snel gedaan :Y)



Hier een kleine 6 km gewandeld, was weer fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:06

Cobe "doet 't weer". :D

Da's genieten!