Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:32

Welkom in dit topic, waarbij wandelingen met je paard/pony centraal staan.

Ben jij een fanatieke wandelaar? Of doe je gewoon graag af en toe een klein rondje? Loop je voor, naast of achter je paard? Iedereen is welkom! Deel hier je wandelavonturen en leuke foto’s/filmpjes en praat mee overal allerlei dingen die je onderweg tegenkomt en ervaringen die je opdoet.

Hou je graag bij hoeveel kilometer je per maand/jaar wandelt? Dan is de Endomondo Challenge iets voor jou! Geen verplichting en gewoon voor de leuk: probeer de meeste kilometers op 1 jaar bij elkaar te wandelen.

Hoe doe je mee? Uiteraard moet je hiervoor Endomondo gebruiken. Heb je een andere app of gps-horloge dan kan je normaal gezien je wandelingen importeren in Endomondo. In het topic zit er vast wel iemand die je daarmee kan helpen als het niet lukt.

Wil je meedoen, dan zijn er volgende stappen:
1. Laat in het topic even weten dat je graag wil meedoen
2. Post hierbij je Endomondo-gebruikersnaam
3. Ik zoek jou op, voeg je toe als vriend en je krijgt een uitnodiging voor de challenge
4. Zodra je de uitnodiging accepteert kan je meedoen als je je wandelingen onder Walking Fitness/Nordic Walking wegschrijft.

De challenge zelf is privé, dus enkel mensen van Bokt kunnen meedoen. Daarom werkt het aanmelden ook via dit topic. Aanmeldingen die ik rechtstreeks krijg voor de challenge worden automatisch genegeerd. De challenge loopt van 01/01/2019 tot 31/12/2019, alles wat je voor je aanmelding bij elkaar hebt gewandeld tussen deze data telt gewoon mee.

Is er iets niet duidelijk over het aanmelden of het toevoegen van wandelingen, laat het dan gerust weten in het topic, iedereen is hier om elkaar te helpen :)

Dan rest mij enkel nog jullie veel plezier te wensen op wandeling en in dit topic. Op naar vele fijne en mooie kilometers
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 02-01-19 16:03, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Beginpost aangepast op verzoek van gebruiker


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:39

Leuk, en nieuw topic! Ik moet nog even moed verzamelen en bedenken of ik al mn wandelingen om ga zetten en zo (weer) mee ga doen met de challenge, maar hier volgen en meekletsen kan in ieder geval ;)

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:41

Omzetten heb ik al gedaan, waren niet zoveel wandelingen nog :+
Nu nog tijd zien te vinden, laatste paar weken schiet het er steeds bij in.

Black is the colour of my true love's hair

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:43

Hooii :wave:

Ja hoor, appie en ik wandelen mee.
Niet met de challenge...althans dat denk ik niet.
Misschien als we vaker wandelen.

Maar ga dit topic in elk geval volgen, heb me voorgenomen om morgen samen een eind te lopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:45

Welkom, alweer :D

Ja, het omzetten is even werk .. hoewel het ook wel snel gaat als je het éénmaal doet. Scheelt dat het enkel nog maar van dit jaar is ;) En vanaf nu gaan we onder 1 noemer verder, haha.

Waarom niet de challenge ellepel? Is gewoon leuk, moet je gewoon doen 8-)



Ik ben vandaag gegaan met [***], weer 6 kilometer erbij. Zijn naar het bos geweest om zoveel mogelijk wind te ontwijken maar is natuurlijk niet constant mogelijk en met wind viel het echt wel tegen :brr: Maar toch wel weer blij dat we het gedaan hebben! Alleen [***] moest toch even zijn wandeling missen, 2x op 1 dag zag ik niet zitten :')

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:57

Endomondo werkt via je mobiel toch? Heb er geen verstand van hoor.
Maar mijn mobiel is oud en zit vol.
dus kan niks meer op. :D
Als ik een nieuwe mobiel koop wel weer,maar weet niet hoe lang dat nog duurt

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:03

Leuk! Ik wandel veel met mijn tinker, een 7 jarige merrie. We wonen in Zweden en gaan bijna dagelijks tussen de 5 en 10 kilometer wandelen. Ze vind het super leuk, we doen veel positieve training tijdens het wandelen, clickertraining enz. Verder rijden we zo nu en dan maar niet erg vaak.

Heb je volgens mij al een paar dagen geleden een vriendschapsverzoek gestuurd maar volgens mij heb je niet geaccepteerd... Hou zelf onze wandelingen elke keer bij, zit bij de Endomondo Bokt challenge!
Afbeelding

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:05

Aaah, dat ben jij. Welkom!
Heb iemand uit Zweden zien staan :j Maar accepteer alleen als ik weet wie het is, ga ik dus zodadelijk doen ;)

Mooie afstanden wandel je hoor, ik vond het vandaag al veel te koud dus kan me niet voorstellen hoe het daar moet zijn, haha.


@ ellepel : je kan ook met bv. een GPS-horloge werken en dan gewoon via de website inladen, heb je geen app voor nodig dan. Zo doe ik het ook. Maar je moet wel iets hebben om je wandelingen te registreren natuurlijk ;)

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:08

Hoi!
Ik wandel regelmatig en vind dit een leuke 'stok achter de deur' :j

Mijn vraag: Werkt de app alleen op GPS of heb je er echt een internetverbinding voor nodig? (Tijdens het wandelen bedoel ik dan)

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:11

Gisteren was het hier -26 in de ochtend, dus dan houden we het niet lang uit. Dat doet letterlijk pijn aan je gezicht na ong 20 minuten :') Dan wil je graag naar binnen. Nu is het maar rond de -10, dus dat is wel te doen.

Ontzettend leuk om beetje met andere mensen te kletsen die ook veel wandelen. Zit erg met de vetjes met mijn pony, als ik advies vraag is het meestal meer rijden helaas. Veel zeggen dat wandelen geen beweging is en dat het totaal geen nut heeft... Hoe staan jullie hierin? Hoe is het gewicht van jullie paarden?

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:15

Leuk een nieuw topic! Op de een of andere manier kan ik mezelf niet aanmelden via Endomondo, heel vreemd.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:16

Wat een leuk topic!

Ik ga me zeker aanmelden voor endomondo (als het weer zich wat beter gaat lenen :+ )

Even kort ons voorstellen:

Dit zijn Joy en ik:
Afbeelding

Joy is een bijna 2-jarige quarter merrie. Omdat ze natuurlijk nog niet klaar is voor het "grote paarden werk" plan ik om komende zomer lekker veel te gaan wandelen! Hier alvast een voorproefje:



Joy vindt het allemaal prachtig, dus ik hoop dat we snel onze mooie polderomgeving kunnen gaan ontdekken!

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:16

Mastrootje schreef:
Gisteren was het hier -26 in de ochtend, dus dan houden we het niet lang uit. Dat doet letterlijk pijn aan je gezicht na ong 20 minuten :') Dan wil je graag naar binnen. Nu is het maar rond de -10, dus dat is wel te doen.

Ontzettend leuk om beetje met andere mensen te kletsen die ook veel wandelen. Zit erg met de vetjes met mijn pony, als ik advies vraag is het meestal meer rijden helaas. Veel zeggen dat wandelen geen beweging is en dat het totaal geen nut heeft... Hoe staan jullie hierin? Hoe is het gewicht van jullie paarden?


Ik wandel ook veel met mijn fjordje, zeker toen hij wat dikker was. Stevig doorwandelen. Hij werd er ook echt warm van. Ik merk dat het ook echt helpt bij conditie opbouw (overigens ook bij mij)

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:29

Ik ben mijzelf ook net aangemeld (dank je wel voor het accepteren).

Ik mag ook graag wandelen met of Amino of Feyda
Afbeelding

Edit: ff mijn naam er weer uitgehaald

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:31

Ik heb je ook een vriendschap verzoek gestuurd onder 'Sammy Beau (+achternaam)'.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:38

Welkom allemaal *\o/*

Fijn dat er toch zoveel wandelaars zijn.

@ Laura_x_ : normaal gezien gewoon via GPS :j Zou niet meteen weten waar internet voor zou nodig zijn.

@ L_iek : gek.. krijg je een foutmelding of gebeurd er iets anders?


-10 is wel te doen zeggen ze dan _O- Ik ging vandaag al bijna dood.


Leuk filmpje met Joy! Ik heb dan toch niet alleen een strontsnuiver :Y)



Ivm het wandelen en vetjes, ben al jaren bezig met voornamelijk stappen en pony ziet er naar mijn mening gewoon goed uit. De andere ook trouwens. Er zijn mensen die ze te dik vinden, maar als ze afvallen verliezen ze alles op hun bovenlijn dus dat schiet ook niet op. Mijn chiropractor zegt dat stappen prima is om aan gewicht, spieren en conditie te werken maar dan gaat het wel om 2/3u stappen aan een stevig tempo en liefst ook wat afwisselend terrein. Ze zei ook (vanwege de lichamelijke problemen van pony) dat ik niet moest denken dat het stappen geen inspanning is en dat ik er rekening mee moest houden dat bv een stuk vals plat fysiek heel wat vraagt.

Dus denk wel dat je wat kan met wandelen en vetjes :j Maar zoals zo vaak is dat niet het enige (voeding is ook heel belangrijk) en moet je wel wat meer doen dan 3x per week een half uurtje slenteren ofzo ;)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:14

Ik volg in ieder geval even mee! Zou het wel leuk vinden om mee te doen :)

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:24

Ik ben nog helemaal niet bekend met Endomondo, dus moet dat eerst even installeren en ontdekken hoe het werkt voor ik aan de challenge mee kan gaan doen. Het lijkt mij wel erg leuk om hier gezellig mee te komen kletsen en toch een soort van stok achter de deur te hebben om lekker veel te gaan wandelen.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:10

Ik heb in ieder geval endomondo gedownload! Nu nog in praktijk brengen :')

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:39

Ik wandel ook wel veel met mijn 2 shetten en ik heb al endomondo! Ik zal er vanavond of morgen eens verder in verdiepen

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:41

Ik wandel ook mee...zonder app, maar als het beter weer word wel met foto's/ filmpjes.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:27

Leuk! Ik heb je ook een vriendschapsverzoek gedaan onder de naam Nancy van Driel.

Ik rij sinds een paar weken niet meer op mijn merrie maar wil wel nog van alles ondernemen. Dan zit er maar één ding op en dat is wandelschoenen aan en gáán! :D. Ik wandel nu zo'n 8 á 10km per dag. Soort buitenritten aan de hand eigenlijk.

Dit zijn wij:

Afbeelding

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:45

Top zeg elke dag zo'n afstand! Wordt dat niet saai na een tijdje? :P

Toevoegen doe ik vanavond even, mijn mobiel doet het niet zo goed.

Hoe snel wandelen jullie eigenlijk gemiddeld? Zat te denken als ik elke keer 8/10 km zou doen dan is dat elke keer minstens 2u onderweg .. Is dat bij jullie ook of zijn wij gewoon traag? :+ Ik wandel zelf wel sneller maar pony.. tja..

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:32

Ik heb gewoon een profiel op Endomondo maar op de een of andere manier kan ik niet meer inloggen. Ik ga het nog proberen en anders klets ik gezellig mee zonder de challenge. Ik heb vanavond nachtdienst dus nog de hele dag om te gaan wandelen. Twijfel alleen of het niet te glad is.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:34

Ja het is idd saai aan het worden haha! Maar dat komt omdat ik eerst 2,5km langs de weg moet om in het bos te komen. Het eerste stuk is dus eigenlijk altijd hetzelfde. Maar ach, zodra het weer beter word ga ik er eens met de trailer op uit om op de Veluwe te wandelen. De afstand vind ik niet echt saai.

Onze gemiddelde snelheid is zo'n 5km p/u maar dat is incl af en toe even stilstaan om gras te knabbelen. Gister liep ik 8.5km in 1.45u met een gemiddelde snelheid van 4.85km/u Da's dus incl gras eten onderweg.

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers