Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:43

Wat een knappe!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:52

Dankje! :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:46

Wat een mooi beestje Paxine, prachtig!

Wat zijn jullie lekker bezig met wandelen. Ik ben momenteel meer aan het rijden dan aan het wandelen maar wil het wandelen straks wel weer oppakken.

Wat is het nog een heerlijk weertje zeg! We treffen het wel heel erg dit jaar :D

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:54

Dankjewel :o

Ik heb vanmiddag een stukje gewandeld......wel vergeten endomundo aan te zetten :roll: We hebben idd mazzel met het weer!! Lekker nog even van genieten voor het omslaat.

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:03

Ik heb het de laatste tijd nog vaak geprobeerd, maar het lijkt maar niet te lukken. Helaas lijkt er een gps punt in de buurt van stal uitgevallen te zijn waardoor hij mijn route niet meer kan tracken.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:06

Ik ben ook begonnen met wandelen! Gewoon er naast :)

Merrie heeft een chronische blessure en kan niet meer “echt” gereden worden. Ik wil wandelen afwisselen met stapritjes in het bos. Ik vind het eigenlijk best gezellig, dat wandelen :Y)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:54

Wij zijn ook weer begonnen. Pony van stal verhuisd dus zo de omgeving lekker aan het verkennen (knetterhengstig zijn en net een heleboel veranderingen = ponybommetje). Morgen komt mijn vriend zijn paardje en die is helemaal groen, dus dat wordt lekker wandelen. Wat een heerlijk weer is het daar ook voor <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:19

Wat een leukerd paxine! Ga je nu ook weer rijden dan? :P

Balen Maddoxx, kan je ook niet achteraf de route gewoon intekenen? En dan de tijd bijhouden dat je onderweg bent, dan heb je alsnog statistiekjes.

Wel fijn dat hier weer wat meer gewandeld wordt!
[***] voelde zich de afgelopen week niet zo happy (vorig weekend eigenlijk al niet) dus even wat rustig gedaan en het aangekeken. Donderdag leek hij er weer doorheen (al sloeg hij wel door naar de andere kant, van sloom en niet willen kon ik hem bijna niet houden op onze avondwandeling :') ) dus ben benieuwd vandaag. Het is wel echt mooi weer!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:41

Ja deze is voor de endurance bedoeld uiteindelijk :D Al ga ik met deze merrie ook eerst maar even een beetje wandelen enzo ze is pas 5 en 6x onder het zadel geweest dus maar even rustig aan doen. Mijn andere merrie Paxine gaat me daarbij helpen natuurlijk.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:46

Ah, heerlijk!
Ooit hoop ik dat toch ook weer te kunnen doen ... daarom niet persé op wedstrijd, maar gewoon de kilometers en de snelheid :Y)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:59

Ik wilde het met Paxine gaan doen maar helaas liep dat even anders :(
Nu hopelijk wel met deze crack

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:44

Hier gisteren een wandelrondje van ruim 7 km gedaan.
Afbeelding

Laten we zeggen dat ik het idee heb dat hij zich weer prima voelt, hij had in ieder geval een hele kop erop en heb meermaals spijt gehad dat ik niet gewoon opgezadeld heb, was voor mij iets makkelijker geweest :') (maarja, ik dacht .. met het niet zo goed voelen maar even kijken, vooral omdat het 28°C was en ik hem dat niet wilde aandoen met zijn berenvachtje ...). Had wel ineens weer een prutoog dus er zit nog wel ergens iets, maar darmen lijken weer helemaal in orde en de sloomheid is dus duidelijk weg, haha.

Afbeelding
Heerlijk ook mijn hartslag in combinatie met zijn tempo _O-

Zijn even naar het terrein van de endurance-wedstrijd gelopen om te zien of we nog wat bekenden tegenkwamen (ooit was ik vrij actief in de endurance-wereld zeg maar, dus altijd wel leuk). Het interesseerde [***] niet zo .. er was gras ..

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft geen hoofd maar vind de lucht zo mooi ... (en het geeft een beeld hoe het 90% van de tijd ging, hahaha).
Afbeelding

En dan op 200m van huis ging hij ineens in staking _O- Wilde gewoon niet meer vooruit ... staat een klein filmpje van op mijn instagram (zie onderschrift), toen besloot hij ineens dat het wel weer goed was. Raar beest is het ook ...

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:48

Lekker rondje [***], fijn dat Cobe er weer zin in had.
Ik heb gister gewandeld met m'n jonkie en vergeet natuurlijk m'n endomundo aan te zetten :roll:
Ze vond het heul spannend!! We zijn ook veel "enge" dingen tegengekomen dus dat was een mooie oefening voor haar :D Mijn vriend was mee en had haar vast. Ik was bang dat ik haar uit m'n handen zou laten schieten..….zelf ook wel stukjes met haar gelopen natuurlijk maar bij de spannende dingen heb ik haar even over gegeven. Het is heel erg wennen aan een nieuw en jong paard. Ik ben al 14 jaar met m'n andere merrie en daar weet ik precies hoe en wat. Ik vind het zelf ook tamelijk spannend allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:42

Haha, je moet ook aan zoveel denken met een nieuw paard hé .. anders gaat de helft op automatische piloot ;) Toch wel fijn dat het ok ging, en hoe meer je het doet hoe beter het gaat hé.

Hier gisteren na een stuk wandelen er op gekropen, dat heeft niet lang geduurd ... of ja, ben er nog een tijdje op blijven zitten maar het ging niet meer. [***] heeft weer een mega-schrikreactie gehad waarbij hij vertrok recht op een boom af .. Links was de optie echt het bos in te gaan, rechts hing een mega-tak op hoofdhoogte. Ik had geen tijd om iets te bedenken en [***] koos voor rechts, bleef wel (net) zitten maar was toch een beste slag, en blij dat ik mijn cap op had ... Daarna hem kunnen draaien maar voor mij was het kwaad al geschied.

Iets gebeurd er in de herfst met die pony ... Heb al jaren problemen met hem dat hij nukkig en schrikkerig wordt in de herfst/winter. Ik weet het altijd aan kouder/natter weer, dus ik had het nu nog niet verwacht. Maar nu met zijn 'dipje' vorige week (wat buiten vorig jaar nooit zo duidelijk was) en dan nu de omslag in gedrag is het blijkbaar toch echt iets seizoensgebonden/hormonaal ... Als ik goed oplette was hij met wandelen ook niet 100% zichzelf, ging wel een stuk beter dan het rijden maar hij had ook weer momenten dat hij achter mij in kroop en het dan nodig vond om in mijn rug/armen te bijten ... Heeft hij de hele zomer niet gedaan, evenals dat het rijden echt gewoon super ging ...

Ik hou het wel weer bij wandelen .. dat rijden komt hopelijk ooit wel weer met een ander paard ... of niet ...

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:52

Wat jammer dat het rijden toch niet zo lekker gaat. Over dat herfst probleem, mijn oudste merrie heeft dat ook. Die wordt bijna depressief ofzo. Elk jaar hetzelfde en elk jaar maak ik me er weer zorgen over. Ik denk zelf ook aan iets hormonaals/seizoensgebonden. Heel apart vind ik het......

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:52

Hè [***] wat naar.... Daar gaat je zorgvuldig beetje opgebouwde vertrouwen weer. Heb je wel plezier met wandelen nog?

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:59

Gek hé paxine? [***] wordt niet echt depressief, maar je merkt gewoon dat hij slecht(er) in zijn vel zit, en hij wordt daar vooral heel boos van .. Is heel gezellig, haha. Poetsen vindt hij niet meer leuk, alles wat je van hem vraagt is teveel en hij zit echt in zijn eigen wereldje, waardoor hij dingen van buitenaf niet/te laat meekrijgt en zich dan een ongeluk schrikt van de meest banale dingen ... En ik dacht nu echt door onze hele trainingsmanier vanaf de grond en tijdens het wandelen dat het allemaal anders zou gaan worden, want hij ging echt super, ook onder het zadel .. Maar het maakt allemaal niet uit, heb al zoveel manieren en methodes geprobeerd maar het komt altijd weer terug op hetzelfde punt .. dat de winter zowat een hel is voor beide partijen...

Gisteren had ik even nergens nog plezier in := Maar hoop wel dat plezier weer terug te vinden, al is het even zoeken want hij reageert met wandelen dus ook anders dan in de zomer. Het is wel interessant allemaal, om je paard en zijn/haar manieren beter te leren kennen en zien, maar ook zo moeilijk en vermoeiend..

Ik ben trouwens nu begonnen met de detox-kuur van de paardendrogist.. misschien helpt hem dat ook wel wat met de seizoensverandering (al had ik denk ik vroeger moeten beginnen) ..

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:59

Vrijdag weer een rondje gedaan. In de lange lijnen.
Afbeelding

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:36

@[***] Ja ik herken het, behalve het schrikken dan want dat doet Paxine niet. Haar ogen zijn ook een soort van naar binnen gericht alsof ze niet thuis is zeg maar. Ergens ben ik wel blij dat er meer paarden zijn die iets soortgelijks hebben. Dacht echt dat het aan mij lag.

@Jeetje77 Ziet er leuk uit!


Ik ben gister weer wezen wandelen, dit keer mét endomundo aan :D Rondje van 8km gedaan met m'n vriend, jonkie Grazza en Paxine natuurlijk. Grazza wordt al wat dapperder in het bos. Ze heeft hele stukken voorop gelopen. Wel mooi om te zien dat ze heel veel bevestiging nog zoekt bij Paxine als er iets spannends is. Paxine kijkt dan meestal zo :roll: ;') Vandaag gaan we weer met z'n vieren aan de wandel. Deze keer de andere kant van het bos. Ben benieuwd wat ze daarvan vind :D

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:46

Ook ik heb gister weer een rondje gedaan met Bam.
De herfst is zo mooi in al die kleuren :+:

Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:17

Heerlijk weer voor een rondje :) Eerste keer het erf af (ooit) met ons nieuwe vriendinnetje <3
Afbeelding
Bijna 5km over mulle ruiterpaden en nadien 4 kruiwagens mest want we waren gisteren een dagje weg :') Wij helemaal voor pampus en de dames lekker met de neus in het gras :')

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:41

Leuk zeg! En wat een beauty die op de achtergrond! Heb je meer info?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:48

Lol wat zoek je voor meer info? Is een 8j groene Comtois fokmerrie die we nu exact 8 dagen hebben. Hopelijk toekomstig rijpaard van mijn 2m07 grote vriend (die er mee loopt dus ;) ). Gekocht zonder enige garantie buiten 'het is een goede fokmerrie'.
We zijn bewust voor een onbelast dier gegaan owv het gewicht van mijn vriend. Ze zal bitloos en rechtgericht beleerd worden ^^

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:51

Nice! Comtois zijn echt geweldige paarden. Wel blijven posten hoor O:)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:52

Vond haar inderdaad ook een knappe verschijning.


Hier vandaag de eerste bosmeters afgelegd met Liberty, mn jaarlingshet. Was maar 10 meter maar hij leek het leuk te vinden.