Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:27

Dit was nog het makkelijkste stuk. Ik had even een verkeerde inschatting gemaakt (de weg beneden was afgesloten) en toen moest ik een hele stuk via een trap die je gewoon in je eigen huis hebt. Zo steil en recht was hij.
Norvid mn fjord had er erg veel moeite mee en hing echt aan me, waardoor ik opzij gedrukt werd tegen mn shet :+

Dit laatste stuk was een eitje, hopelijk is de weg beneden binnenkort weer open. Was een heel mooi stuk in ieder geval en het uitzicht op de Nederrijn was fantastisch :+:



Links is een stukje van de trap waar we weer naar boven gingen. We kwamen uit de weg in het midden en eigenlijk had ik de trap rechts willen pakken. Helaas was dat afgesloten net als de weg waar de Googleauto staat.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:27

Hier had er eentje een "ik-ben-vandaag-zo-vrolijk-zo-vrolijk-zo-vrolijk" (Alfred J. Kwak moesten jullie die nog kennen :') ) pilletje geslikt. Er was bijna geen houden aan, krijg je ervan als je je paard steeds beloond als die inspanningen doet _O-

Afbeelding

:oo

Afbeelding

Maar wel véél aangenamer dan aan 4 km/u wandelen 8-)

En hij kan het nog ....

_O-


Maar hij is wel knap <3
Afbeelding


Op dit moment zit ik aan 257 wandel-kilometers. De laatste weken is er niet veel bijgekomen maar hoop het toch weer te kunnen oppikken. Het blijft gewoon leuk om te doen, en met zo'n vrolijke pony is het helemaal fijn :D

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:50

:')


Heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:25

Heb mezelf een cadeautje gegeven ... is gisteren binnengekomen. Nu kunnen we er echt tegenaan! :D
[ITP] Co & Bo : Nieuwe Wandel-outfits :D


@ paxine : wanneer is die vier-daagse nu eigenlijk? Ben je er klaar voor? Of is het al geweest? :+

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:54

Mooie sets.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:09

Leuke outfits [***].
Ik heb ook een aantal touwhalsters/hoofdstellen van hun, erg fijn dat ze alls helemaal naar wens en op maar maken.

Ik heb vanmiddag nog een klein rondje gelopen in ons plaatselijke bosje, was wel erg warm..
maar... ik denk dat ik nu wel een goeie anti-vliegenspray heb gevonden, equi protecta, stinkt een uur in de wind maar tijdens het wandelen geen last van insecten gehad :D

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:55

[***]:Nee ik moet nog! Hij is van 12 tm 15 juni en nee ik ben er niet klaar voor :+ Zo bang dat ik het niet red :o
Maar ik ga in ieder geval wél mn best doen!

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:16

Merci allemaal :)
Fijne aan deze vind ik dat het geen touwhalsters zijn maar halsters van touw. Lekker breed en geen knopen die op zenuwen drukken. En met sidepull-ringetjes eraan, voor lange teugel/lange lijnen of wie weet als ik er ooit nog eens opkruip :P Ben benieuwd hoe de camouflage bij mijn dekje en 'zadeltas' gaat passen, gaat denk ik wel stoer zijn maar voorlopig geen tijd voor lange wandelingen dus het gaat even moeten wachten.

Ah paxine, was ik toch nog op tijd, haha. Dacht dat het ergens in mei was. Hoe bereid je je eigenlijk voor? Of hoe probeer je dat? Wat wandel je aan kilometers en hoe verdeel je het? Ik zou het echt willen kunnen, of toch er naartoe werken...

Werkt die equi protecta zo goed ja? Heb daar nog al wel dingen over gelezen maar waar zit het verschil met al die andere producten denk je?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:43

Omg die equi Protecta is geweldig. Je paard ruikt dagenlang naar een shoarma tent, en de (Zaanse) vliegen haten het! _/-\o_ Ik kan hem alleen in de buurt niet meer krijgen, dus gebruik nu Veerust.

Mooie sets, [***]! Waar heb je die legerprint dingen vandaan? Zijn daar ook andere kleuren setjes te bestellen? O:)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:00

marley93 schreef:
Omg die equi Protecta is geweldig. Je paard ruikt dagenlang naar een shoarma tent, en de (Zaanse) vliegen haten het! _/-\o_ Ik kan hem alleen in de buurt niet meer krijgen, dus gebruik nu Veerust.


Hahaha naar shoarma tent _O- _O-
Ik heb het online besteld bij horsetopshop.


[***] schreef:
Werkt die equi protecta zo goed ja? Heb daar nog al wel dingen over gelezen maar waar zit het verschil met al die andere producten denk je?


Ik heb nog nooit een vliegenspray zo sterk (naar knoflook) geroken.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:41

Ik heb die ook gehad.
Nooit meer. Werd er echt misselijk van.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:59

[***] schreef:
Ah paxine, was ik toch nog op tijd, haha. Dacht dat het ergens in mei was. Hoe bereid je je eigenlijk voor? Of hoe probeer je dat? Wat wandel je aan kilometers en hoe verdeel je het? Ik zou het echt willen kunnen, of toch er naartoe werken...


Ja je bent nog op tijd :D.......Het is altijd de 2e week van Juni.
Tsja hoe bereid je zoiets voor......euhm ik wandel héél veel en af en toe pak ik een route van 20+. Verder valt er weinig te oefenen denk ik. Het weer heb je niet in de hand. Het kan 30C zijn in juni maar ook koud met regen. Met 30C loop je natuurlijk anders dan wanneer het regent. En tijdens de 4daagse is het mega druk op de routes, terwijl ik hier in het bos altijd alleen ben. Tijdens de 4daagse heb je veel menwagens en ruiters. De één houd rekening met je de ander rijd nog net niet over je heen......Tenminste zo ging het toen ik hem reed. Ik hoop dat ze nu ik wandel wel wat meer rekening houden. En verder is het maar gewoon doen en kijken waar het schip strand........

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:49

marley93 schreef:
Omg die equi Protecta is geweldig. Je paard ruikt dagenlang naar een shoarma tent, en de (Zaanse) vliegen haten het! _/-\o_ Ik kan hem alleen in de buurt niet meer krijgen, dus gebruik nu Veerust.

Mooie sets, [***]! Waar heb je die legerprint dingen vandaan? Zijn daar ook andere kleuren setjes te bestellen? O:)

Verkrijgbaar bij ruitersport Zaanstad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:53

marley93 schreef:
Mooie sets, [***]! Waar heb je die legerprint dingen vandaan? Zijn daar ook andere kleuren setjes te bestellen? O:)


Thanks! Ze komen beiden van bij Lovelance, website staat in het topic ;)

@paxine : jij loopt standaard ook al best grote ronden, niet? Zo tussen de 8 en 15 km ofzo? Hoe ben je tot daar geraakt? Loop je ook wel eens kleiner?

Ben echt benieuwd hoe je het gaat ervaren en hopelijk is het inderdaad fijn wandelweer ;)




Ivm die equi protecta weet ik niet of ik dat wel ga overleven, moet er wel langs kunnen blijven lopen :P En hij maakt nogal eens contact dus als ik dan achteraf hetzelfde ruik ben ik ook niet zo blij, haha.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:22

[***] schreef:
marley93 schreef:
Mooie sets, [***]! Waar heb je die legerprint dingen vandaan? Zijn daar ook andere kleuren setjes te bestellen? O:)


Thanks! Ze komen beiden van bij Lovelance, website staat in het topic ;)

@paxine : jij loopt standaard ook al best grote ronden, niet? Zo tussen de 8 en 15 km ofzo? Hoe ben je tot daar geraakt? Loop je ook wel eens kleiner?

Ben echt benieuwd hoe je het gaat ervaren en hopelijk is het inderdaad fij



Ivm die equi protecta weet ik niet of ik dat wel ga overleven, moet er wel langs kunnen blijven lopen :P En hij maakt nogal eens contact dus als ik dan achteraf hetzelfde ruik ben ik ook niet zo blij, haha.

Gewoon wat minder gebruiken..weerskanten hals een pufje..weerskanten kont 1X, en 1X op de buik is voldoende voor 12 uur Geen vliegend gespuis!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:16

[***] schreef:
@paxine : jij loopt standaard ook al best grote ronden, niet? Zo tussen de 8 en 15 km ofzo? Hoe ben je tot daar geraakt? Loop je ook wel eens kleiner?

Ben echt benieuwd hoe je het gaat ervaren en hopelijk is het inderdaad fijn wandelweer ;)


Ja klopt het kleinste rondje is 8 (en een beetje) km. Kleiner is er eigenlijk niet. Ik moet eerst een stukje van zo'n 2 km langs de weg voor ik in het bos ben. Dus mijn aller eerste rondje was al meteen 8km.
Ik hoop echt dat het me gaat lukken in Epe.......hoop vooral dat ik geen akelige reactie's krijg van de ruiters/menners. Het is natuurlijk voor sommige mensen ondenkbaar dat je je paard niet weg doet als je er niet meer op kan gaan zitten...........We zijn al 14 jaar een team dus wegdoen is ondenkbaar :j

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:18

paxine schreef:
Ik hoop echt dat het me gaat lukken in Epe.......hoop vooral dat ik geen akelige reactie's krijg van de ruiters/menners. Het is natuurlijk voor sommige mensen ondenkbaar dat je je paard niet weg doet als je er niet meer op kan gaan zitten...........We zijn al 14 jaar een team dus wegdoen is ondenkbaar :j


Positief blijven denken :+ Je doet je best en meer kun je niet doen. Ik heb sowieso al respect voor je dat je het gaat doen, of je het nou haalt of niet!

En wegdoen... Dat zou voor mij ook geen optie zijn +:)+

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:31

Als het goed is kunnen jullie me volgen via endomundo. Maar ik zal ook updates plaatsen hier natuurlijk met wat mooie foto's :D
In ieder geval fijn om te weten dat er hier een klein clubje mensen is die achter ons staan :)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:34

Oh, ga je "live wandelen" ja? Cool! Ga zeker volgen als ik thuis ben :j

En ach, iedereen heeft over altijd alles een eigen mening, je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt en als je het al wandelend prima vind is dat toch alleen maar goed? Je kan ook zoals mij doen: heel opvallende halsters etc kopen in de hoop dat ze dan daar vragen over stellen/opmerkingen over geven en niet beseffen dat je er niet op zit :Y) :))

Gelukkig zijn er nog mensen die het rijden ook niet als hoofddoel zien, op facebook is er zelfs een groep met allemaal mensen die niet (of bijna niet) rijden ;)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:27

Euh.....volgens mij kun je via de app altijd meekijken toch?
Ik ben van plan om in mijn bedrijfskleding te gaan lopen :D aangezien ik een eigen bedrijfje heb. Wie weet levert dat nog nieuwe klanten op :)* zo maak ik van een nadeel een voordeel!

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:32

paxine schreef:
Ik hoop echt dat het me gaat lukken in Epe.......hoop vooral dat ik geen akelige reactie's krijg van de ruiters/menners. Het is natuurlijk voor sommige mensen ondenkbaar dat je je paard niet weg doet als je er niet meer op kan gaan zitten...........We zijn al 14 jaar een team dus wegdoen is ondenkbaar :j



Laat hun lekker stikken.

Ik heb al zoveel commentaar gehad dat ik eigenlijk niet meer in de gaten heb als iemand iets zegt.
In je bedrijfskleding moet je doen! Beter nog, maak een dekje met je logo/ naam erop.

Ik zou jaren terug met meiden van de shetlandmenritten mee doen aan een andere 4 daagse, die in Barchem. Ik zou dan gaan fietsen met mn shet, tijden voor getraind en wegens omstandigheden mezelf helaas toch moeten afmelden.

Voor langere afstanden gaat mijn voorkeur toch echt uit naar fietsen.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:14

Ik dacht dat je met de app alleen kon meekijken als je daar iets voor aan had gezet? Of misschien dat vrienden ofzo wel zien waar je uithangt als je je routes daarvoor zichtbaar hebt .. Ik heb alles privé staan dus ik heb er verder geen idee over.

Fietsen lijkt me ook wel erg leuk, maar combi van zelf al jaren niet meer op een fiets gezeten (al wil ik daar wel verandering in brengen), pony die iets teveel aangetrokken wordt door grasjes en pony die graag in de buurt is/contact heeft (bv. achter mij gaan hangen om uit de wind te zijn ivm zijn hooikoorts) maakt dat ik het niet zo hard vertrouw :+

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:23

Wat een heerlijke wandelverhalen, foto's en filmpjes komen voorbij! Ik lees nog altijd mee en geniet van jullie wandelingen :) tzt zal ik gezellig mee posten :)

En paxine super stoer dat je meedoet in epe! Misschien kom ik nog wel even kijken

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:59

papagroom schreef:
marley93 schreef:
Omg die equi Protecta is geweldig. Je paard ruikt dagenlang naar een shoarma tent, en de (Zaanse) vliegen haten het! _/-\o_ Ik kan hem alleen in de buurt niet meer krijgen, dus gebruik nu Veerust.

Mooie sets, [***]! Waar heb je die legerprint dingen vandaan? Zijn daar ook andere kleuren setjes te bestellen? O:)

Verkrijgbaar bij ruitersport Zaanstad.


Oh ja die bestaat ook nog. :') Ik ga die kant nooit echt op, eigenlijk, dus dan vergeet ik die hele winkel.
Haalde hem altijd bij de tijdgeest maar daar heb ik m niet meer zien staan.

Vandaag een nette 5 km gelopen. Twee vrachtwagens tegengekomen, waar Zohra heel beheerst bij bleef. Was zo trots op haar! Ivm de harde wind wel een oornetje op... dacht ze het hare van. >;) Maar het werkte perfect!
Afbeelding
Afbeelding
Moet wel een maatje kleiner hebben, dit was een full die ik mag lenen van een vriendin.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:49

Fijn marley93! Wat doet een oornetje tegen de wind dan? Wat doet je paard dat ze dan met oornetje niet doet?