Paard en ruiter instructieweken (pmo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:37

annikeee19 schreef:
Ja drinken daar vond ik best tegen vallen...


Ik niet :') en we zaten nog wel in de zelfde week :D

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)


Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:53

Er was de hele dag te drinken alleen rond 23:00 sloot de kantine, wat best begrijpelijk is.

Zelf dus wat meenemen is wel handig! En anders is er altijd nog kraanwater.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:36

En er is zat en lekker eten!

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:35

En anders heb je nog de mac op loopafstand

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

apple_jack
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:57

Leuk allemaal :) . Ik ga in week 33, voor mij ook de eerste keer dus ik ben heel erg benieuwd.
Ik ga een PMO paard huren, ik begreep dat de meeste Friezen zijn?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:32

De meeste zijn friezen ja, maar uit mijn hoofd heb je ook twee warmbloed paarden, een vos en een schimmel. Volgensmij is dat ook een men duo van hun. Drie ponies, een zwart bonte, vos en bruine.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:50

maava schreef:
De meeste zijn friezen ja, maar uit mijn hoofd heb je ook twee warmbloed paarden, een vos en een schimmel. Volgensmij is dat ook een men duo van hun. Drie ponies, een zwart bonte, vos en bruine.


3 bruine pony’s!

Leuk stel samen.

Padoertje
Berichten: 1515
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:48

Vraagje: weten jullie welke basisbrok er gevoerd wordt door PMO? Dan weet ik wat ik allemaal aan voer zelf mee moet nemen ;)

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:03

Brok van een voor mij onbekende leverancier. Mijn paard is een slechte eter en hij at het graag

Het rook overigens heel lekker

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:20

Was gewoon basis brok dacht ik. Mijn pony krijgt normaal sport brok maar hij is een alles eter. Jaja zelfs onderdelen van de schriktraining wou hij eten

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:31

Hallo Allemaal!

Ik loop stage bij PMO en werk zo nu en dan bij Lisanne. Ik ben er erg bekend en begeleid ook nog wel eens de buitenritten tijdens de instructieweek!
Ik kan jullie helpen met de meeste vragen, wat misschien wel leuk is voor jullie :)
Wat er gevoerd kan worden qua brok is: basisbrok van het merk Actionquality. Je mag natuurlijk ook je eigen brok meenemen ;)


Whirley "Star in heaven"
Roana L2+2
Elske
Sybe *verkocht*

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:00

En hoe was deze week :)

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:36

xhannaw schreef:
Hallo Allemaal!

Ik loop stage bij PMO en werk zo nu en dan bij Lisanne. Ik ben er erg bekend en begeleid ook nog wel eens de buitenritten tijdens de instructieweek!
Ik kan jullie helpen met de meeste vragen, wat misschien wel leuk is voor jullie :)
Wat er gevoerd kan worden qua brok is: basisbrok van het merk Actionquality. Je mag natuurlijk ook je eigen brok meenemen ;)


Hey wat leuk, dan zien we jou volgende week vast ook wel!?

Ik heb eigenlijk meerdere vraagjes.. haha.

Mijn paard heeft zojuist een lange tijd in training gestaan om hem van zijn lage doorgangen angst af te helpen. Momenteel staat hij nog op de trainingsstal maar gaat het wel enorm goed. Ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is om hem zo min mogelijk in en uit de stal te halen tijdens deze week? Aangezien het allemaal nog heel vers is, zou het zonde zijn als het in deze week gelijk misgaat en hij de stal niet meer in durft. Ik wil het zeker wel oefenen, maar niet forceren.

En is er eventueel een spring/veelzijdigheidszadel te leen? :') Ik zou een springzadel kopen nog voor de instructieweek, maar ivm de trainingsstal wat erg veel heeft gekost is dat zadel even uitgesteld.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:50

cindyy_1993 schreef:
xhannaw schreef:
Hallo Allemaal!

Ik loop stage bij PMO en werk zo nu en dan bij Lisanne. Ik ben er erg bekend en begeleid ook nog wel eens de buitenritten tijdens de instructieweek!
Ik kan jullie helpen met de meeste vragen, wat misschien wel leuk is voor jullie :)
Wat er gevoerd kan worden qua brok is: basisbrok van het merk Actionquality. Je mag natuurlijk ook je eigen brok meenemen ;)


Hey wat leuk, dan zien we jou volgende week vast ook wel!?

Ik heb eigenlijk meerdere vraagjes.. haha.

Mijn paard heeft zojuist een lange tijd in training gestaan om hem van zijn lage doorgangen angst af te helpen. Momenteel staat hij nog op de trainingsstal maar gaat het wel enorm goed. Ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is om hem zo min mogelijk in en uit de stal te halen tijdens deze week? Aangezien het allemaal nog heel vers is, zou het zonde zijn als het in deze week gelijk misgaat en hij de stal niet meer in durft. Ik wil het zeker wel oefenen, maar niet forceren.

En is er eventueel een spring/veelzijdigheidszadel te leen? :') Ik zou een springzadel kopen nog voor de instructieweek, maar ivm de trainingsstal wat erg veel heeft gekost is dat zadel even uitgesteld.


Misschien wel weet nog niet of ik er ben ;)

Je krijgt een eigen stal. Je kunt je paard daar ook in op en afzadelen maar je kunt hem ook op de wasplaats zetten. In principe hoeft je paard er alleen maar uit wanneer je les hebt of hem naar buiten wilt doen :)
Er zijn genoeg zadels van alle PMO paarden we hebben sws een aantal veelzijdigheid. Je zou als je er bent even moeten overleggen, maar in overleg is er vaak veel mogelijk.

Ik wens je nog even succes met oefenen ;) en alvast veel plezier!


Whirley "Star in heaven"
Roana L2+2
Elske
Sybe *verkocht*

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:39

We mogen alweer bijna *\o/* Inmiddels 80% zeker dat ik mijn merrie deze keer meeneem, dan kan het zwartje even een klein weekje vrij. Ze is de laatste periode erg zen dus denk dat haar gestress wel mee gaat vallen. Ik blijf dit keer tot en met de zaterdag, want vorige keer in de file terugrijden was niet zo leuk. Kwamen precies rond de spits weer terug de randstad ingereden :( .

Voor de beeldvorming, dit is Lady:

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:12

Ik heb de meiden gister afgezet. De rit viel reuze mee (waren ook erg vroeg weggegaan) en gelukkig geen meter file gehad. Ik hoop dat dit vrijdag ook zo gaat.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Padoertje
Berichten: 1515
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:15

Ik heb die van mij zondag al gebracht. Goed 2 uur rijden, maar gelukkig geen file gehad.
Vrijdag hoop ik er echt uiterlijk 1u weg te rijden, ook ivm mijn werk wat ik daarna nog moet afronden. Mooie kamers en super fijn dat je je paard zelf voert, zodat je weet wat erin gaat per dag.
Zadelkast kan alleen niet op slot, dus dat ligt nu in het appartement. Eerste 2 lessen vondt ze ook erg fijn, dus die vermaakt zich daar wel :j

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:58

ja, zadelkasten zijn erg klein en inderdaad niet op slot. Wij hebben gelukkig een trailer met zadelkamer dus die op slot kan. Dat is wel ff lopen maar leek me wel zo veilig.
Tot nu toe hoor ik ook alleen maar positieve berichten en zie ik veel filmpjes en foto's voorbij komen op haar instagram account (zie onderschrift).

Mijn oude pony is er ook, dat was wel weer bijzonder om die gister even te zien.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:46

Ik zag maandag avond al een hele groep op de fiets naar de Mac gaan, zag er gezellig uit!

Ik woon in de buurt en fiets er dagelijks langs, vandaar ;)

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:59

haha, gister zijn ze ook al geweest. Die zit ook wel verleidelijk dichtbij.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:30

Wij hadden met onze kamer een zadelbox, daar stond een grote zadelkar in en de stal/box deden we op slot met een hangslot. Was ideaal!

Nog even een kleine throwback... <3 Mijn paard is helaas vorige week onverwachts ingeslapen (de bruine)... Dus ik ben heel blij dat we deze week nog hebben kunnen meemaken!

Afbeelding

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:14

Wow jeetje Change3x dat is wel heel heftig :0...
Sterkte!


Whirley "Star in heaven"
Roana L2+2
Elske
Sybe *verkocht*

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:47

Change3x schreef:
Wij hadden met onze kamer een zadelbox, daar stond een grote zadelkar in en de stal/box deden we op slot met een hangslot. Was ideaal!

Nog even een kleine throwback... <3 Mijn paard is helaas vorige week onverwachts ingeslapen (de bruine)... Dus ik ben heel blij dat we deze week nog hebben kunnen meemaken!


Ah nee wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:20

Change3x schreef:
Wij hadden met onze kamer een zadelbox, daar stond een grote zadelkar in en de stal/box deden we op slot met een hangslot. Was ideaal!

Nog even een kleine throwback... <3 Mijn paard is helaas vorige week onverwachts ingeslapen (de bruine)... Dus ik ben heel blij dat we deze week nog hebben kunnen meemaken!

[ [url=m/PDt7Pc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohw wat naar veel sterkte. Waren dit de boxen die je mocht gebruiken bij pmo?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:51

Dankjewel! Hij was veel te jong om te overlijden.. Maar voor hem is het beter zo... :j

Mijn paard heeft de hele week in een box met 2 luikjes gestaan ja! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers