GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:11

Thanks, denk toch niet dat ik alles tegelijk kan kopen :P Even zien wat het meest handige is om meteen te hebben ...

En die videos ga ik zeker eens opzoeken :j



Edit; de deal van de dag gevonden 8-)
https://www.bol.com/nl/p/samsung-evo-pl ... duct_title

Toch maar 64 GB nemen dan, en hopen dat er niks mee gebeurd. Haha.
Als een goede 32 GB 25 euro kost en deze van 64 GB geschikt is voor de Hero 6 dan vind ik het eigenlijk stom om de andere te kopen :+

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:46

Ik heb bíjna alles van ebay gehaald.

statief mount
Afbeelding
dual charger
Afbeelding
anti-condens
Afbeelding
afdekkapje
Afbeelding
helm strap
Afbeelding
open case
Afbeelding
ND filter
Afbeelding
onderwater behuizing (deze is echt precies hetzelfde als de originele, maar dan voor 10 euro := )
Afbeelding
Klem met flexibele 'goose neck'
AfbeeldingAfbeelding
En verder nog een aantal verschillende mounts.

Allemaal prima spul eigenlijk :j

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:11

Dat is dan van andere merken?
Heb je geen schrik dat het dan mindere kwaliteit is/stuk gaat/je gopro er niet goed op past of blijft zitten?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:17

Het passen is geen probleem, het past bij mijn Go Pro Session allemaal heel goed.
En op de vorige SJcam4000 ook. Daar was ik altijd zeer tevreden over. Maar die is gesneuveld toen ik hem per ongeluk zonder onderwaterbehuizing met de lens op steen liet vallen... :')

Ja kwalitatief zie je wel verschil, maar ik heb nog niet gehad dat het spontaan af knapt. Ook dat ding op de rally auto niet en die heeft aardig wat moeten doorstaan.

Net als op mijn cap eigenlijk, met je hoofd door takken gaan enzo :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:19

Allemaal andere merken/merkloos inderdaad.
Ik test ze wel eerst even uit voordat ik er gekke dingen mee doe natuurlijk, maar het zit allemaal hartstikke stevig gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:34

Ik durf het niet :o
Hier thuis zeggen ze ook om toch maar het originele te kopen, ondanks het prijsverschil. Moest er dan wat gebeuren, dat je tenminste kan zeggen dat je officiële spullen gebruikt...


Edit; alles is besteld, spannend :):)
Ben echt benieuwd!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:59

Leuk leuk!!! Alvast veel plezier ermee.

Ik heb echt een hoop lol aan de Go Pro. En hierna wil ik ook echt één met betere beeldkwaliteit, maar dan moet ik weer sparen. En voorlopig doet deze het prima!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:05

Leuk topic om even door te lezen. Vanwege de btw actie van de mediamarkt is er 80 euro korting op de go pro hero 6 en het kriebelt heel hard om die te gaan halen. Vriendlief heeft een sony en als ik de filmpjes zie en beelden die we samen maken is dat toch heel gaaf.
Samen veel over gehad en ingelezen en gezien het grote verschil tussen de hero 5 en 6 ga ik toch de nieuwe versie nemen.

Ik ga ermee op wintersport gelijk 10 februari, ik ga ermee duiken en natuurlijk voor het paardrijden gebruiken.

Ik haal alle belangrijke dingen gelijk en dan bedoel ik de sd kaart, extra batterij, case om volledig waterdicht te maken tot grotere diepte voor duiken en bewaarhoes.

De rest bestel ik op alie express heeft vriendlief ook gedaan en is erg positief. Tot het er is kan ik natuurlijk veel lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:13

Lauriannnn schreef:
Leuk topic om even door te lezen. Vanwege de btw actie van de mediamarkt is er 80 euro korting op de go pro hero 6 en het kriebelt heel hard om die te gaan halen. Vriendlief heeft een sony en als ik de filmpjes zie en beelden die we samen maken is dat toch heel gaaf.
Samen veel over gehad en ingelezen en gezien het grote verschil tussen de hero 5 en 6 ga ik toch de nieuwe versie nemen.

Ik ga ermee op wintersport gelijk 10 februari, ik ga ermee duiken en natuurlijk voor het paardrijden gebruiken.

Ik haal alle belangrijke dingen gelijk en dan bedoel ik de sd kaart, extra batterij, case om volledig waterdicht te maken tot grotere diepte voor duiken en bewaarhoes.

De rest bestel ik op alie express heeft vriendlief ook gedaan en is erg positief. Tot het er is kan ik natuurlijk veel lenen.

Nu ben ik dik tevreden met mijn 5, maar wel nieuwsgierig naar wat de verschillen met de 6 zijn. Wil je jouw wijsheid delen? :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:15

Gaaf [***]! Have funn! *\o/*
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 22-02-18 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam veranderd

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:13

Ik wil ook graag een actioncam om te filmen en fotograferen tijdens het paardrijden. Nu spreekt de go pro 6 mij erg aan omdat er spraak besturing op zit.
Iemand al ervaring mee? Lijkt mij fijn als je niet ergens op hoeft te drukken.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:37

Ik hopelijk over een paar dagen, de 5 heeft het ook ;)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:34

[/quote]
Nu ben ik dik tevreden met mijn 5, maar wel nieuwsgierig naar wat de verschillen met de 6 zijn. Wil je jouw wijsheid delen? :-)[/quote]

De 6 schijnt een betere beeldstabilisator te hebben wat natuurlijk ideaal is als ik hem voor mijn doeleinden gebruik waarvoor ik hem gebruik. Beide camera's hebben een spraakbesturing. Maar dan nu de technische verschillen

GO PRO HERO 5
frames per seconde bij 4k --> 30 fps
frames bij seconde bij HD --> 120 fps
spraakcommando's --> 12
foto's in hd --> nee
inzoomen via touchscreen nee

GO PRO HERO 6
frames per seconde bij 4k --> 60 fps
frames per seconde bij HD --> 120 fps
spraakcommando's --> 13
foto's in hd --> ja
inzoomen via touchscreen --> ja

Ook is de go pro hero 6 te verbinden met je telefoon waardoor de beelden snel overgezet kunnen worden op je telefoon om ze makkelijker te bekijken zonder dat je een laptop gelijk nodig hebt en je kan hem besturen met je telefoon wat ook wel voordelig is dan hoef je hem niet steeds eraf te halen.

Het verschil zit hem vooral in het technische zoals je hebt gelezen. Ik kies voor de 6 omdat die gewoon net wat sneller is en nog beter de beelden achter elkaar zet en dat trekt mij aan.

Mijn vriend heeft de voorganger van de nieuwste sony 3000x die gaat mij iets te ver in prijs en dan kom je uit op de 6 die daarna het beste is.

Hoop dat het een beetje duidelijk is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:18

Zou je veel verschil merken tussen foto's al dan niet in HD? Heb hem eigenlijk ook wel voor de foto's gekocht, konden ook in RAW en HDR dus hopelijk wel goed genoeg...

Volgens mij kan je bij de 5 ook alles via mobiel bekijken en besturen.

En de verschillen in filmen heb ik geen idee van of ik dat zou missen, heb nu al geen idee wat wat betekent en wat ik ga nodig hebben/gebruiken. Dat is nog uitzoek- , lees- , kijk- en probeerwerk 8-)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:33

Bij de Session kan dat ook, en dat is een erg uitgeklede versie. Zal bij de volgende modellen ook wel gaan denk ik zo.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:05

Ja dat klopt. Maar heb gekeken naar meerdere camera's zoals de Sony. Overlegd met broer die al in bezit is van een go pro, vriend die in bezit is van Sony en met een vriend die op de afdeling staat in de mediamarkt en daaruit hebben we besloten dat ik toch de 6 ga nemen omdat het prijsverschil dan mee valt met de btw actie.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:54

Dan wordt het verschil wel minder groot natuurlijk :j Maar voor een beginner toch niet nodig denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:55

Zo, dat begint hier al goed ... Alles in huis en ik krijg de schroef om the frame eraf te halen met geen mogelijkheid los := :')

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:57

[***] schreef:
Dan wordt het verschil wel minder groot natuurlijk :j Maar voor een beginner toch niet nodig denk ik :+


Ja inderdaad, nou wil ik er toch mee duiken en filmpjes van maken dan vind ik het wel fijn als er veel functie's op zitten en verbeterde dingen maar dit is natuurlijk de mening van ieder voor zich!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:54

[***] schreef:
Zo, dat begint hier al goed ... Alles in huis en ik krijg de schroef om the frame eraf te halen met geen mogelijkheid los := :')

Bedoel je de schroef om de Gopro van het platte plaatje (basis) af te krijgen :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:13

Die ja :j Is uiteindelijk gelukt door met een schroevendraaier aan het binnenste schroefje te draaien. In het filmpje zag het er zo simpel uit maar die was waarschijnlijk als eens los geweest :P

Ligt nu op te laden, kon verder niks want batterij was al volledig plat, maar dat kon blijkbaar wel (heb al gebeld naar de verkoper :+ omdat ik het idee had dat die al gebruikt was, maar de doos was nog volledig dicht dus dat kan eigenlijk niet.. ) dus hoop maar dat het gewoon allemaal goed is en werkt zoals het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:15

Lauriannnn schreef:
[***] schreef:
Dan wordt het verschil wel minder groot natuurlijk :j Maar voor een beginner toch niet nodig denk ik :+


Ja inderdaad, nou wil ik er toch mee duiken en filmpjes van maken dan vind ik het wel fijn als er veel functie's op zitten en verbeterde dingen maar dit is natuurlijk de mening van ieder voor zich!

Er kunnen dan veel funkties opzitten, maar als je ze niet gebruikt heb je er weining aan. Je kiest hetgeen waarvan je denk dat je het nodig hebt. Voor mij zou extra stabilisatie niet persé nodig zijn, het filmen in 4K is leuk, maar je pc/scherm moet het wel aan kunnen. In mijn geval heb ik ruim voldoende aan de 5. Het geld wat ik mij met een btw actie zou besparen gaf ik persoonlijk dan liever uit aan een handige en bruikbare mount bv, ipv de nieuwste te nemen met de snufjes waarbij ik er minimaal op vooruit zou gaan. Het ligt er maar net aan waar je prio ligt. Ik zou best duurder willen gaan mits ik er ook een fikse sprong mee vooruit maak. Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:17

[***] schreef:
Die ja :j Is uiteindelijk gelukt door met een schroevendraaier aan het binnenste schroefje te draaien. In het filmpje zag het er zo simpel uit maar die was waarschijnlijk als eens los geweest :P

Ligt nu op te laden, kon verder niks want batterij was al volledig plat, maar dat kon blijkbaar wel (heb al gebeld naar de verkoper :+ omdat ik het idee had dat die al gebruikt was, maar de doos was nog volledig dicht dus dat kan eigenlijk niet.. ) dus hoop maar dat het gewoon allemaal goed is en werkt zoals het moet.

Haha, je schoot al een beetje in de stress? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:19

Dat basis plaatje niet weg gooien hé?! Die kun je nog heel goed gebruiken als een soort van statief als je filmt (voor het geval je dat nog niet wist) :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:21

Lichtjes :o
Maar ik heb dat altijd wel snel, als iets niet gaat zoals in het filmpje raak ik al in paniek ... En nu zal ik ook pas gerust zijn als het ding opgeladen is en ook echt werkt zoals je het verwacht :P Zit nu alweer te denken waarom bij die van mij 3 lampjes branden bij opladen en bij die in de voorbeeldvideo niet :')


Van materiaal gooi ik niks weg maar dat is inderdaad wel een handige tip :j Wie weet komt het nog eens van pas :)