GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:47

Mareeq schreef:
lovelyfiefy schreef:
op je cap is de hoek naar je paard wel heeel anders.
ik vond dat heel jammer, je zag mijn paard eigenlijk bijna niet.
maar wie weet lukt het jou wel om hem zo te plaatsen dat je die nog wel goed ziet :P


Ja dat dacht ik dus al en dat vind ik ook jammer. Maar ik ben niet zo heel groot, korte pootjes en kort lijfje, dus ben benieuwd of ik het nog mooi in beeld krijg :)


Ik ben 168
En ik had alleen zijn oortjes en soms wat meer hoofd :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje


Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:51

Vind met borsttuig ook wel lastig om goed te richten... Bij galop ga je weer staan en met bergop en bergaf moet je iedere keer verstellen wat ik dus niet deed en veel filmpjes te laag gericht. Op je cap is dan praktischer. Ik ga volgende maand nog een weekendje weg en zal hem eens aan de zijkant van mijn cap zetten... :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:46

Ik vind dat je op je cap ook wel echt goed moet kijken waar je hem plaatst, ik had hem vrij laag aan de voorkant maar voelde dat gewicht toch wel goed zitten. Kreeg op een gegeven moment hoofdpijn en m'n cap zakte sneller naar beneden. :j

live laugh love

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:33

En anders moet hij gewoon aan mijn borsttuigje. := Kan het allicht even proberen. Misschien scheelt het dat mijn GoPro zo klein is. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:11

Dit was pas lastig filmen, het GoPro harnas schoot zelfs los in de galop! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:40

Ik schop dit topic weer even omhoog 8-)

Zijn er intussen meer mensen die gekocht hebben/meer ervaring hebben?

Ik heb hem begin dit jaar gekocht en ben er nog steeds super blij mee! Heb de Hero 5 Black.
Heb hem een keer gebruikt met rijden, en daarna niet meer gereden :+ Nu ben ik weer stilaan begonnen maar merk dat het nog wat zoeken is qua camera.

Heb wel veel gewandeld en dan had ik hem op een borstharnas en filmde in lineair en dat zag prima uit.
Maar met rijden is het toch wat moeilijker. Borstharnas lijkt mij de beste keuze voor het beeld, omdat ik toch wel pony erop wil hebben. Als ik de GoPro gewoon zet op het harnas krijg ik dit:
Afbeelding

Dus op mijn helm zie ik niks volgens mij.

Beetje naar onder gekanteld geeft dit:
Afbeelding

Afbeelding

En dat vind ik wel leuk.

Dus qua foto's zit het wel goed, maar filmpjes is nog even zoeken.
Hoe zat het weer met stabilisatie? Zat die in elke modus of niet?

Deze is volgens mij met lineair gefilmd (25 fr/s):


Deze met superview:


Lijkt dat bij de eerste geen/minder stabilisatie zit? Of lijkt het allemaal hobbeliger omdat je een kleiner frame hebt? Denk dat de laatste de beste keuze is? Geen idee wat het gaat doen bij echt draven/galopperen natuurlijk ...

Welke instellingen gebruiken jullie te paard? En welke positie?



Leuk filmpje trouwens Mareeq! Welke instellingen had jij daar? Weet je dat nog?

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:56

Ik vind borstharnas iets lastiger filmen als je in je beugels gaat staan. :=

Het perspectief is wel mooi. Beetje paard erbij is juist leuk.

Leuke van op cap je dat je ook naar achteren kan filmen. Is ook een leuk perspectief.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:13

Dat zou kunnen, ik heb nog niet gestaan dus geen idee :+

Ik wil sowieso wel paard in beeld, en niet met wat geluk een beetje oortjes zeg maar.
Naar achter filmen is niet zo meteen een vereiste voor mij, ben toch altijd alleen en als de camera zo hoog staat zie je toch niks meer van het paard ... dus dan kan ik net zo goed gaan wandelen en dan filmen, haha.


Edit; heeft het trouwens nog zin om in een hogere resolutie te filmen? Ik film nu in 1080 (25 fps)... Geeft het nog voordelen om iets anders te nemen? Naar beeld/stabilisatie toe dan ...

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:29

Toevallig dat ik nu dit topic voorbij zie komen, ik ben nu mijn filmpje aan het bewerken. Alleen geen echte GoPro maar een SJcam, iets meer binnnen mijn budget :+ .

Ik heb hem laatst voor het eerst uitgetest, op mijn cap. Paard staat in beeld maar dan zie je niet zo veel van het uitzicht. Ik heb ook een borstharnas maar ik ben bang dat dat er te hobbelig uit gaat zien.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:36

Wat vind je van mijn filmpjes hierboven?
Dat van die cap ga ik inderdaad ook hebben .. of paard, of landschap. Maar wil graag beiden :Y)

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:59

Ik vind de eerste leuker om naar de kijken, bij de tweede vind ik het een beetje storend dat je handen best groot in beeld staan. Misschien als je de gopro in die stand iets meer omhoog richt? Nu lijkt het alsof hij op de schoft gericht staat.


Ik heb die van mij net op Youtube staan, de kwaliteit is natuurlijk wat minder dan die van de GoPro's. Dit is 720p 60fps, volgende keer ga ik 1080p 30fps uittesten (1080p 60fps zit er helaas niet op). Ik ben wel 2 keer ofzo met mijn cap tegen wat takken aangereden, vergeten dat die camera op mn kop zat. Dus soms zit de camera weer iets anders gericht. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:27

Vind je het niet vervelend dat die eerste zo wiebelt? Dat stoort mij dan weer meer dan dat mijn handen in beeld zijn ... Zit trouwens nog een stand tussen beide, die ga ik de volgende keer eens proberen. Of misschien inderdaad de positie aanpassen als ik film.

Jouw filmpje is leuk (heb het in grote lijnen gekeken)! Maar beetje veel paard & weinig omgeving :j Ik verkies toch een iets lager standpunt heb ik het idee ... Ziet er wel best stabiel uit, is goed naar te kijken. Ben eigenlijk wel benieuwd of er veel verschil is tussen helm & harnas qua stabiliteit.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:15

Ik vind het wiebelen niet heel storend, als ik de filmpjes tegelijkertijd afspeel lijkt het verschil ook niet extreem groot.

Inderdaad ik had te veel paard in beeld, ik heb een wifi stand op de camera dus die ga ik volgende keer uitproberen. Als het goed is kan ik dan op mijn telefoon het beeld zien, kan ik hem meteen goed zetten. Harnas ga ik ook nog proberen, ik denk dat het beeld dan wel mooier is om te zien. Hopelijk blijft het dan stabiel, ook met lichtrijden.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:56

Oh, ik vind het wel veel verschil, haha. Gek toch, hoe mensen dingen anders bekijken.
Ga volgende keer de tussenstand eens proberen, zien hoe dat gaat.

Waarom kies jij voor 30 fps of 60 fps? Als je op sites kijkt wordt daar ook steeds over gesproken maar ik dacht dat hier beter was om 25 fp of 50 fps te kiezen (had iets met de schermen te maken ofzo?). Maakt het ook nog verschil naar beeldkwaliteit/stabiliteit toe? Iemand die dit weet?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:11

30 en 60 fps wordt inderdaad in landen gebruikt waar apparaten op 60Hz werken. Onze tv's en computers werken op 50Hz, en daardoor nemen we in Europa onze video op in Pal formaat met 25fps.
24fps mag ook, zo worden bioscoopfilms wereldwijd opgenomen en afgespeeld.
Voor de beeldkwaliteit maakt dat weinig uit, behalve dat je met 25fps met een iets langere sluitertijd kan werken waardoor je voordeel hebt in donkere ruimtes en ook 's avonds en bij bewolking.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:04

Ik meld me hier ook als Go-pro gebruiker. Ik was er eventjes uit want mij silver+3 was overleden, maar heb sinds kort nu een Hero.
Ik heb hem overgens altijd op mijn cap is even testen kwas afstelling maar ik heb inmiddels een hoek gevonden waar ik tevreden mee ben.
Het was overgens wel enorm zoeken mijn pony .. heeft namelijk geen nek .. haha is echt een propje :P

https://www.youtube.com/watch?v=VFWjQmtz590

Hier eentje van vorige week, ik ben niet het beste met editen maar vind het wel leuk om te doen. Ook al koste deze enorm veel tijd .. ik had bijna 2 uur beeld materiaal en ik kan nooit kiezen wat eruit te halen haha.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:27

Als ik 60fps en 30fps vergelijk vind ik 60 veel vloeiender lopen. Ik zag het voor het eerst een keer bij een youtube filmpje en ik vond het echt een wereld van verschil. Verder heb ik er niet heel veel verstand van hoor :')

ittheclown, leuk filmpje! Jouw verhouding van paard/landschap vind ik goed gelukt! Zelfs met een propjepony haha.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:32

ninaphilo schreef:
Als ik 60fps en 30fps vergelijk vind ik 60 veel vloeiender lopen. Ik zag het voor het eerst een keer bij een youtube filmpje en ik vond het echt een wereld van verschil. Verder heb ik er niet heel veel verstand van hoor :')

Bij gewone film zou je niet tot nauwelijks verschil moeten zien doordat je bij film/video te maken hebt met bewegingsonscherpte en dat maakt het beeld zacht en vloeiend. Bioscoopfilms met 24fps krijgen daardoor een extra ‘romantisch’ uiterlijk.
Bij games, animatie en 3d rendering kan het wel opvallen, dan kan 50fps er vloeiender uit zien. 60fps zul je nooit zien hier in Europa aangezien onze tv’s en computers maar 50x per seconde het beeld verversen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:35

Dus in theorie zou je geen verschil moeten zien, maar toch lijkt het zo?
Zou het dan nog een meerwaarde zijn om met 50 fps te werken ipv 25 fps? Wat zou daar het voordeel van zijn? Makkelijker slowmotion bv.?

Filmpje is inderdaad erg leuk ittheclown! Verhouding pony/landschap is ook best ok, hoewel ik het persoonlijk af en toe weinig pony vind ... En zelf vind ik het wat vervelend als het beeld zo snel wisselt als je zelf rond kijkt ed.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:20

Slowmotion is idd voor mij ook de (enige) reden om met 50 of 100fps te filmen. Erg gaaf met actie shots :j 100fps kun je 4x vertragen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:56

Of dat voor mij een meerwaarde gaat zijn is natuurlijk nog maar de vraag, zoveel actie verwacht ik niet :P

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:45

Dus de 60pfs zie ik op mijn scherm eigenlijk als 50fps, of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? Slowmotion beelden lijken mij wel leuk, dan is een hogere fps dus wel handiger, toch?

Ik zie hier trouwens echt wel duidelijk verschil tussen 30 en 60 bijvoorbeeld. Dan gaat mijn voorkeur toch naar de 60.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:28

[***] schreef:
Dus in theorie zou je geen verschil moeten zien, maar toch lijkt het zo?
Zou het dan nog een meerwaarde zijn om met 50 fps te werken ipv 25 fps? Wat zou daar het voordeel van zijn? Makkelijker slowmotion bv.?

Filmpje is inderdaad erg leuk ittheclown! Verhouding pony/landschap is ook best ok, hoewel ik het persoonlijk af en toe weinig pony vind ... En zelf vind ik het wat vervelend als het beeld zo snel wisselt als je zelf rond kijkt ed.



Ja het rondkijken werd ik zelf ook zeeziek van, kan me niet voorstellen dat ik tijdens het rijden mijn hoofd zo snel beweeg ! Nu heb ik natuurlijk ook maar een Hero+ en had hiervoor een silver+3 dus mijn oude had dit veel minder, ik weet ook niet zeker of het aan de instellingen ligt of aan het feit dat het gewoon een wat ouder model is ? Mischien moet ik dat eens uitzoeken, het boekje dat erbij kwam.. staat namelijk bar weinig in.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:40

ninaphilo schreef:
Dus de 60pfs zie ik op mijn scherm eigenlijk als 50fps, of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? Slowmotion beelden lijken mij wel leuk, dan is een hogere fps dus wel handiger, toch?

Ik zie hier trouwens echt wel duidelijk verschil tussen 30 en 60 bijvoorbeeld. Dan gaat mijn voorkeur toch naar de 60.
[ Video ]

Ik zie het verschil hier eigenlijk alleen duidelijk bij het cinema-bord, maar dat is waarschijnlijk te verklaren door de conversie, doordat de 30fps op onze schermen worden geconverteerd voor weergave op een 50Hz scherm.
Als het beeld 50 keer per seconde ververst, en je speelt daar 25 beeldjes op af, dan is dat netjes gelijkmatig steeds 2 dezelfde beeldjes achter elkaar, maar bij 30 beeldjes dan moet er worden afgewisseld met dubbele beelden en af en toe een enkel beeld, wat schokkerig kan overkomen.
Grappig dat ze de avatar film in dat filmpje laten zien. Die is gemonteerd met 24fps, en ziet er toch ook hartstikke goed uit.

Misschien ook nog handig om te weten; film je binnenshuis, film je lampen, monitoren, of straatverlichting, dan wil je ook altijd in 25 of 50fps filmen omdat het licht anders lijkt te flikkeren. Komt ook door de 50Hz frequentie van de stroom, en dus van het licht.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:13

8nnemiek schreef:
ninaphilo schreef:
Dus de 60pfs zie ik op mijn scherm eigenlijk als 50fps, of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? Slowmotion beelden lijken mij wel leuk, dan is een hogere fps dus wel handiger, toch?

Ik zie hier trouwens echt wel duidelijk verschil tussen 30 en 60 bijvoorbeeld. Dan gaat mijn voorkeur toch naar de 60.
[ Video ]

Ik zie het verschil hier eigenlijk alleen duidelijk bij het cinema-bord, maar dat is waarschijnlijk te verklaren door de conversie, doordat de 30fps op onze schermen worden geconverteerd voor weergave op een 50Hz scherm.
Als het beeld 50 keer per seconde ververst, en je speelt daar 25 beeldjes op af, dan is dat netjes gelijkmatig steeds 2 dezelfde beeldjes achter elkaar, maar bij 30 beeldjes dan moet er worden afgewisseld met dubbele beelden en af en toe een enkel beeld, wat schokkerig kan overkomen.
Grappig dat ze de avatar film in dat filmpje laten zien. Die is gemonteerd met 24fps, en ziet er toch ook hartstikke goed uit.

Misschien ook nog handig om te weten; film je binnenshuis, film je lampen, monitoren, of straatverlichting, dan wil je ook altijd in 25 of 50fps filmen omdat het licht anders lijkt te flikkeren. Komt ook door de 50Hz frequentie van de stroom, en dus van het licht.


Dacht ik al bij die Avatar film, omdat je al eerder zei dat dat bij bioscoopfilms zo is. Zag er inderdaad alsnog erg mooi uit!
Ik denk dat ik het nu een beetje begin te begrijpen allemaal, dankje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers

cron