Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 20:29

Goedenavond allemaal,

Mijn moeder en ik zouden graag een keer een buitenrit willen maken op de Veluwe. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar vind het een beetje onduidelijk. Via de website van wpeemland ben ik er achter gekomen dat je een ruiterpanning/ ruiterbrief nodig hebt om buiten te rijden in Soest. Verder kan ik niets vinden over parkeren op de website.

Wij komen met de paarden uit Abcoude en willen liever niet langer dan een uur rijden. Ik zat een beetje te kijken rond Soest/ Bussum/ Hilversum.

Als iemand ervaring heeft met bijvoorbeeld de Bussumerheide, Lage Vuursche of een ander mooi gebied, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:51

Kootwijk! Afslag 18 op de A1 Beneden aan de afrit linksaf, en dan het grote parkeerterrein op waar je makkelijk kunt parkeren. Daarvandaan kun je echt prachtig rijden! Ik neem zelf Endomondo mee, ga lekker rijden, en als ik denk 'waar ben ik' kijk ik even, en plan dan mn route terug (bv oh nou nu ff rechts aanhouden ofzo haha) :-)
Veel plezier alvast!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:56

Soest kun je best mooi rijden maar is niet de Veluwe!

Speulder en sprielderbos in putten is leuk. Gemarkeerde routes (rood, blauw, geel). Parkeren bij boshuis drie, kan je daarna lekker lunchen.

Of bij kootwijk zoals hierboven al geopperd is.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:59

Laag vuursche heb je inderdaad een penning nodig en hoort niet bij de Veluwe.
Kootwijk is inderdaad prachtig rijden!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:04

Soest zou je bij de Korte Duinen een rondje kunnen doen en parkeren op de parkeerplaats bij Soesterbergsestraat 125, of de Lange Duinen, dat is een klein stukje fietspad daar volgen en de weg oversteken.

Zoals gezegd, Soest is geen Veluwe ... Voor de Hoge Veluwe zou je kunnen parkeren bij manege Mansour, in overleg natuurlijk, daar kun je paarden ook laten overnachten, of gewoon bij de trailer parkeren bij de ingang aan de Koningsweg in Arnhem.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:04

sophianemo schreef:
Goedenavond allemaal,

Mijn moeder en ik zouden graag een keer een buitenrit willen maken op de Veluwe. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar vind het een beetje onduidelijk. Via de website van wpeemland ben ik er achter gekomen dat je een ruiterpanning/ ruiterbrief nodig hebt om buiten te rijden in Soest. Verder kan ik niets vinden over parkeren op de website.

Wij komen met de paarden uit Abcoude en willen liever niet langer dan een uur rijden. Ik zat een beetje te kijken rond Soest/ Bussum/ Hilversum.

Als iemand ervaring heeft met bijvoorbeeld de Bussumerheide, Lage Vuursche of een ander mooi gebied, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt :)

Heb je in de gaten dat geen enkele van de plaatsen die je noemt op de Veluwe ligt?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:07


Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:11

oomens schreef:
sophianemo schreef:
Goedenavond allemaal,

Mijn moeder en ik zouden graag een keer een buitenrit willen maken op de Veluwe. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar vind het een beetje onduidelijk. Via de website van wpeemland ben ik er achter gekomen dat je een ruiterpanning/ ruiterbrief nodig hebt om buiten te rijden in Soest. Verder kan ik niets vinden over parkeren op de website.

Wij komen met de paarden uit Abcoude en willen liever niet langer dan een uur rijden. Ik zat een beetje te kijken rond Soest/ Bussum/ Hilversum.

Als iemand ervaring heeft met bijvoorbeeld de Bussumerheide, Lage Vuursche of een ander mooi gebied, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt :)

Heb je in de gaten dat geen enkele van de plaatsen die je noemt op de Veluwe ligt?



:')

Geen wonder dus dat je niks kan vinden.
Zowel de Utrechtse Heuvelrug als de Gelderse Veluwe hebben schitterende plaatsen om te gaan rijden. Dus TS pak Google Maps er even bij ;)

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:14

Dabo schreef:
Kootwijk! Afslag 18 op de A1 Beneden aan de afrit linksaf, en dan het grote parkeerterrein op waar je makkelijk kunt parkeren. Daarvandaan kun je echt prachtig rijden! Ik neem zelf Endomondo mee, ga lekker rijden, en als ik denk 'waar ben ik' kijk ik even, en plan dan mn route terug (bv oh nou nu ff rechts aanhouden ofzo haha) :-)
Veel plezier alvast!


Fantastisch inderdaad! Via ruiterenmennen.nl kun je je route thuis al plannen :)

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:47


ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:50

Veluwe rij ik meestal niet in juli en augustus, zitten veel dazen en de herteluisvlieg.
Sommige stukken zijn oke maar andere zijn echt verschrikkelijk. Ik ga meestal pas in september weer erheen.....

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 10:17

Bedankt voor de reacties. Kootwijk ziet er erg mooi uit, heb je hier geen ruiterpenning voor nodig?

Putten en Ede klinken ook goed, bedankt voor de linkjes. +:)+

Dazen zaten we inderdaad aan te denken. Anders gaan we ook pas later in het jaar. Is niet lekker voor ze..

_Steffie

Berichten: 1070
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:24

Rondje kootwijk vind ik altijd erg mooi. Parkeren nabij de nieuw milligenseweg 53. Vanaf daar start ruiter knooppunt 1. Ik rijd vaak het rondje van staatsbosbeheer, als je op de site zoekt van staatsbosbeheer en dan ruiterroutes vind je het pdf bestandje van de volgende knooppunten. Is een rondje van zo'n 20 km.. en echt de moeite waard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:29

Bij Amerongen/Elst (Ut) kun je ook mooi rijden. Parkeren vlakbij het Berghuis in Amerongen, rondje rijden en daarna een lekkere pannenkoek eten in het het Berghuis. Je kan ook in Elst parkeren bij rijvereniging de Plantage. Ruime parkeerplaats en je rijdt zo het bos in. Geen penning nodig. En anders het Leersumse Veld, ook mooi :j .

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:37

ElCamino schreef:
Veluwe rij ik meestal niet in juli en augustus, zitten veel dazen en de herteluisvlieg.
Sommige stukken zijn oke maar andere zijn echt verschrikkelijk. Ik ga meestal pas in september weer erheen.....


Ik woon op de Veluwe en moet zeggen dat de dazen nu minder beginnen te worden :j. Zondagochtend nog een heerlijke rit gemaakt en maar 2 dazen tegengekomen.

@ TS, Kootwijk is inderdaad prachtig <3

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Buitenrijden Veluwe (waar/ parkeren/ vergunningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:29

ik rij zelf altijd naar Epe/Heerde, daar heb je een perfect knooppunten route en je kan dan parkeren bij de schaapskooi.