The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:52

Ik ben zelf nooit bloedende paarden tegen gekomen?? Het ducktape verhaal klopt wel, peesbeschermers verloren ze geloof ik bij de vleet dus ja dit blijft wel zitten :+ :+
Het rengalop verhaal is ons nog nooit overkomen. We rijden er gemiddeld 5 ritten per jaar, dat al 5 jaar lang...het kan je natuurlijk een keer overkomen dat je het 'uitleg' moment gemist hebt maar Sheran is er (met alle respect) 1x geweest. Ik zou er niet te zenuwachtig van worden.
De reden dat wij blijven terug keren is dat de ritten bij de mill op niveau worden ingedeeld en dat het er een prachtige natuur is. Er zijn dus ook opties op ritten zonder de rengalop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:33

Ellen_ov schreef:
Ik ben zelf nooit bloedende paarden tegen gekomen?? Het ducktape verhaal klopt wel, peesbeschermers verloren ze geloof ik bij de vleet dus ja dit blijft wel zitten :+ :+
Het rengalop verhaal is ons nog nooit overkomen. We rijden er gemiddeld 5 ritten per jaar, dat al 5 jaar lang...het kan je natuurlijk een keer overkomen dat je het 'uitleg' moment gemist hebt maar Sheran is er (met alle respect) 1x geweest. Ik zou er niet te zenuwachtig van worden.
De reden dat wij blijven terug keren is dat de ritten bij de mill op niveau worden ingedeeld en dat het er een prachtige natuur is. Er zijn dus ook opties op ritten zonder de rengalop.


Ik reageerde ook niet op jou hè, gewoon in het algemeen :x
Er staan meer ervaringen dan alleen die van Sheran. Ook van mensen die er wel vaker geweest zijn.
Ik ga dan niet bijna het hele land door reizen met het risico aan te treffen wat meerdere mensen hier genoemd hebben, want dan vertrek ik per direct weer, dus dat is me het geld niet waard om daarvoor heen en weer te reizen. Niet dat ik dat uberhaupt op korte termijn financieel zou kunnen doen ook maar goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-18 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:34

Wij gaan ook steeds terug, altijd heerlijke ritten gereden en genoten!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 11:05

@Ellen: zou het dan niet kunnen dat ik Willem niet mee had, maar een ander? Wij kregen 0,0 uitleg, hij heeft de hele rit niks gezegd en rengalop gebeurde onaangekondigd. Ik dacht eerst dat de paarden schrokken, maar hij deed geen moeite om ze terug te nemen dus ik dacht: huh, ok, zal wel kloppen dan :P

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:21

Wij zijn er toch ook een keer of 30 a 40 geweest. Van beginnersritten tot rengalopritten. Ik kon ook alleen maar positieve ervaringen op internet vinden. In onze eerdere ritten hebben we het altijd leuk gehad, en er is nooit een aanmerking vanuit het bedrijf gemaakt. Ik heb het bedrijf aangeraden bij velen. Maar onze laatste ervaring daar was zodanig bizar en bedreigend dat ik mij er niet meer veilig voel. Ik wilde mijn ervaring delen, omdat ik vind dat iedereen het schelden, tieren en bedreigen bespaard moet blijven. Het is uiteraard aan iedereen zelf om met deze info te doen wat hij zelf wil. Ook ik dacht dat het een geweldig bedrijf was, maar (ook gezien de ontploffing in mn pb box) het bedrijf heeft naar mijn mening behoorlijke tekortkomingen.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:31

Sheran schreef:
@Ellen: zou het dan niet kunnen dat ik Willem niet mee had, maar een ander? Wij kregen 0,0 uitleg, hij heeft de hele rit niks gezegd en rengalop gebeurde onaangekondigd. Ik dacht eerst dat de paarden schrokken, maar hij deed geen moeite om ze terug te nemen dus ik dacht: huh, ok, zal wel kloppen dan :P


Dit is ook mijn ervaring, maar ik ben er maar 1x geweest. Ik heb overigens wel enorm genoten, zat op een heerlijk paardje en het was een leuke groep. Na de eerste onaangekondigde rengalop heb ik Willem gewoon goed in de gaten gehouden, dan zie je de tempowisselingen wel aankomen. Een hele ervaren groep kan het misschien wel aan op deze manier, maar ik vind het netter en absoluut veiliger wanneer er meer gecommuniceerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:22

Sheran schreef:
@Ellen: zou het dan niet kunnen dat ik Willem niet mee had, maar een ander? Wij kregen 0,0 uitleg, hij heeft de hele rit niks gezegd en rengalop gebeurde onaangekondigd. Ik dacht eerst dat de paarden schrokken, maar hij deed geen moeite om ze terug te nemen dus ik dacht: huh, ok, zal wel kloppen dan :P

Bij ons was Willem in ieder geval wel mee, en het ging precies zoals jij beschrijft.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:52

Ik heb er nu 3 ritten gehad, laatste zondag 3 juni. Allemaal top. Jammer dat de ritten zo snel volzitten.ik ga nog eens informeren naar de heiderit.
Op 15 juli rijden we met een groep beginners, en 21 september de burlrit.. Ik heb er alweer zin hoor!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 23:13

Ik reageer hier nog even op mijn eigen topic omdat ik inmiddels nog 2 ritten bij The Mill Ranch heb gemaakt: een type 2 en een type 3.

Type 2:
Bij deze rit hadden we Chantal mee, die van tevoren inderdaad uitleg gaf én tijdens de rit nog zei dat ze het niet steeds aan ging geven als we van tempo gingen wisselen. Ze hield iedereen goed in de gaten. Ook in type 2 was de rit pittig, maar heel goed bevallen. Ik had weer een leuk paard. In het begin leek de neusriem veel te strak maar na melden is die meteen losser gegaan. Verder geen rare dingen gezien en een super rit gehad.

Type 3:
Bij deze rit gaf Chantal van tevoren uitleg, maar we kregen Willem mee (nu weet ik ook zeker dat we hem de vorige keer ook mee hadden). Ik had gezegd dat ik wat onzeker was (ik was gevallen met een paard, niet een paard van hen overigens) en ik kreeg daarom een heel rustig paardje mee, dat was super, ben geen moment bang geweest. Het paardje kon overigens prima meekomen met de groep hoor, maar het was niet dribbelig.
Nu ik wist wat ik kon verwachten viel deze rit weer 100% mee. Ik heb Willem nu goed in de gaten gehouden en kon nu de tempowisselingen veel beter zien aankomen. Ook had ik het idee dat er nu veel meer gewacht werd met een rengalop tot de hele groep bij elkaar was. Er was een vrouw die het toch eng vond, die rengalop, en Willem is met haar apart omgereden in stap terwijl de rest een rengalop maakte. Dat was echt heel netjes!


Ga zeker weer terug :)

Ik denk dat het grotendeels met verwachtingen te maken heeft, want deze ritten zijn anders dan alle andere ritten die ik heb gemaakt. Galopperen is ook écht galopperen en als je zegt dat je kunt rijden moet je ook kunnen rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:30

Fijn dat je er toch weer 2 fijne ritten heb gereden!

Willem kan wat lomp/bot zijn en zegt niet veel. Hij probeert wel eens een gesprekje aan te knopen, hij vraagt mij elke keer hoe het met mijn lijf is. (ik mankeer veel) Maar hij is niet de meest sociale man nee. Rengalop heeft hij bij mijn ritten altijd aangekondigd. En de mensen die niet wilden gingen eerst in een gewone galop naar de overkant en dan kwam de rest later.

Chantal is fijn, kan je gezellig mee kletsen en kondigt de galop ook aan. Draf en stap ook niet maar dan moet je gewoon opletten.

Iedereen heeft een eigen mening en die mag hier verteld worden. De ritten zitten altijd snel vol en dat zegt ook wel wat. Vooral de zandrit, die is avontuurlijk en alleen voor gevorderden. Hij is zwaar voor de paarden dus die rit is er maar 1x per maand en niet eens elke maand. Wil je die rit rijden moet je zeker een half jaar tot een jaar van te voren boeken.

Ik ben dit jaar nog niet geweest maar wil graag weer. Ik rij meestal op Dakota, haar gangen zijn fijn voor mijn lijf en ze is super braaf maar niet sloom. Ik rij altijd voorop.

ntsja
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:09

hallo mij ervaring bij the mill ranch
2 keer gereden buitenritten zijn mooi maar o wee als je er wat mee heb
je kan als gast maar 2 keer de rit annuleren wat de rede ook is persoon zo onvriendelijk vooral die chantal die regeld de buitenritten als je na 2 keer de rit geannuleerd heb wat de rede is en je wil nieuwe word je niet gehoord dan krijg je mail en word je zelf associaal beantwoord dat je niet aan de regels houd
dan gaan ze nog smeken aan hun gasten of ze goede rieview plaatsen mensen maak daar geen buitenrit er zijn genoeg andere stallen die ook leuke buitenritten maken
je bent maar nummer voor hun