The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 16:52

Dag allemaal,

Met een groepje vrienden wil ik binnenkort een buitenrit boeken bij The Mill Ranch. Ze hebben de keuze uit veel verschillende buitenritten, maar we weten er verder niks van. Zijn er hier mensen met ervaringen?
Zo op het eerste gezicht lijken ons de heiderit en de zandrit leuk. We houden van een beetje een vlotte rit met veel afwisseling. We zijn allemaal zeer ervaren ruiters, maar niet iedereen heeft westernervaring.

Tips? :)

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:00

Ik reed mee met de heide rit. Dat was een vlotte rit. Op de terugweg gingen we via het bos terug. We reden s'avonds en er was veel wild te zien. Wilde zwijnen, reeen, en herten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:14

Zandrit zit al vol voor de rest van het jaar.

Heiderit is 2.5 uur met rengalop op de zandverstuiving en tankbaan. Veel voorwaartse draf en pittige galop. Ook wel stappen. Paarden zijn super!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 17:43

De rest van het jaar? Serieus? Ok :P Mogen ze dan wel even op de site zetten... Bedankt voor de tips verder! Meer zijn welkom :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:55

Wat wil je weten? Ik organiseer er meerdere ritten per jaar, heb ze bijna allemaal al eens gereden. (op de zandrit na want die kon ik lichamelijk niet aan)

De zandrit wordt vanaf eind maart 1x per maand georganiseerd tot eind okt ofzo.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 18:17

Wat leuk Bellatrix :) Ik wil gewoon een beetje weten wat ik kan verwachten qua gevorderdheid. Ik heb zelf ook gevorderde ritten gereden waarvan ik achteraf dacht: waarom is dit gevorderd? Klein handgalopje, heel veel en lang stappen :) Ik vind het wel leuk om echt even te rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:19

Oh nou deze ritten zijn echt wel pittig hoor!! Geen handtempo. :+

DreamBigx

Berichten: 45
Geregistreerd: 19-03-17

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:01

Erg leuke ritten maar met de eigenaar zelf heb ik slechte ervaring! Slaan, shank bit door zijn paard's mond trekken, en hard schoppen met zijn sporen tot bloedend toe! Wij werden er naar van en konden het niet aanzien, wij zijn afgehaakt onderweg, hebben hem netjes betaald en zijn er vandoor gegaan met onze eigen paarden. Hoe hij met zijn paarden omgaat...is not done!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:20

XOreo schreef:
Erg leuke ritten maar met de eigenaar zelf heb ik slechte ervaring! Slaan, shank bit door zijn paard's mond trekken, en hard schoppen met zijn sporen tot bloedend toe! Wij werden er naar van en konden het niet aanzien, wij zijn afgehaakt onderweg, hebben hem netjes betaald en zijn er vandoor gegaan met onze eigen paarden. Hoe hij met zijn paarden omgaat...is not done!

Hij kan bot zijn ja maar ik heb hem nog nooit zo zien doen wat jij beschrijft...al geloof ik je wel...

Zon101

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-07-17

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:56

Poeh tot bloedens toe? Jemig! De filmpjes van The Mill Ranche zien er vaak wel gezellig uit en er zitten ook inderdaad pittige stukken bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:59

Ik heb elke rit ontzettend leuk gevonden. Het is zo jammer dat iedereen de negatieve punten onthoudt maar er wordt niet geluisterd naar alle positieve verhalen.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:59

Bellatrix schreef:
Ik heb elke rit ontzettend leuk gevonden. Het is zo jammer dat iedereen de negatieve punten onthoudt maar er wordt niet geluisterd naar alle positieve verhalen.

Zo heb ik ook lange tijd gedacht. We hebben hier zo'n 40 hele gave ritten gemaakt en het altijd goed naar de zin gehad. Helaas echter ook een compleet tegenovergestelde, zeer negatieve ervaring meegemaakt. Voor ons is de mill ranch ook afgeschreven. Erg jammer, maar inmiddels begrijp ik de (weinige?) negatieve reacties veel beter.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:18

Oh? Ik was van plan daar binnenkort een rit te boeken. Mag ik meer weten over die negatieve ervaringen? Ben nogal voorzichtig met buitenritten op vreemden paarden dus als de verhalen nu negatiever worden krijg ik meteen de zenuwen :=

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:46

Marit schreef:
Oh? Ik was van plan daar binnenkort een rit te boeken. Mag ik meer weten over die negatieve ervaringen? Ben nogal voorzichtig met buitenritten op vreemden paarden dus als de verhalen nu negatiever worden krijg ik meteen de zenuwen :=

Je hebt pb!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 00:52

Ik ben inmiddels wel geweest en het was erg leuk. Wat me wel erg verbaasde en wat ik niet zo verantwoordelijk vond was dat er zonder waarschuwing in rengalop werd gegaan. Gewoon van een ontspannen stap wegspurten. Ik was daar de eerste keer totaal niet op bedacht en had zomaar niet helemaal goed kunnen zitten, bv met beugels uit om ze goed te doen. Ook werd met rengalop niet altijd gewacht tot iedereen krappe bochten om was etc etc.

Maar verder echt heel leuk, fijne paarden ook ! Zou het zeker weer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:08

Marit schreef:
Oh? Ik was van plan daar binnenkort een rit te boeken. Mag ik meer weten over die negatieve ervaringen? Ben nogal voorzichtig met buitenritten op vreemden paarden dus als de verhalen nu negatiever worden krijg ik meteen de zenuwen :=

Ik heb er een aantal jaar geleden eens een rit gedaan, en heb er toen ook een tot bloedens toe open gereden paard gezien, was even "doorgereden" door meneer. De stijgbeugels werden omwikkeld met verband met daarop vaseline, en er werd vaseline op de plekken gesmeerd, en paard kon gewoon mee op buitenrit :(. Ik heb er wel iets over gezegd, maar neem mezelf nog steeds enorm kwalijk dat ik op dat moment niet genoeg ballen had om weer weg te gaan toen ik dat paard zag.

Het verbaasde mij zo dat er altijd zulke positieve verhalen over de meetings op Bokt stonden. Dacht daarom dat het misschien een eenmalig incident was, maar lees hierboven toch hetzelfde.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:17

Sheran schreef:
Ik ben inmiddels wel geweest en het was erg leuk. Wat me wel erg verbaasde en wat ik niet zo verantwoordelijk vond was dat er zonder waarschuwing in rengalop werd gegaan. Gewoon van een ontspannen stap wegspurten. Ik was daar de eerste keer totaal niet op bedacht en had zomaar niet helemaal goed kunnen zitten, bv met beugels uit om ze goed te doen. Ook werd met rengalop niet altijd gewacht tot iedereen krappe bochten om was etc etc.

Maar verder echt heel leuk, fijne paarden ook ! Zou het zeker weer doen.


Ja dit heb ik ook gezien toen ze met een groep paarden YouTubers gingen rijden. Toen waren ze ook telkens ineens weg terwijl de achterste nog rustig aan het kletsen waren aan lange teugel.
Daar hou ik niet zo van. Ik vind rengalop al spannend genoeg en vind het wel zo fijn als het vooraf even aangekondigd wordt en ik eventueel kan zeggen 'wacht even hoor' of zo.

Hmmm. Kennen jullie nog andere fijne stallen voor zulke ritten?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:22

Je kan bij de Woelige stal informeren, zit vlakbij de Mill Ranch..dat is een kleinschalige manege waar ze ook bosritten doen. Ze gaan daar heel correct met de paarden om.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 13:36

Oh ja dat was ook een dingetje... Een kapotte peesbeschermer werd gefixt met ducttape (om het been heen gewikkeld). Daar was ik zelf niet op gestapt, het paard kan daar flink door vallen.

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:49

Als het nog steeds de zelfde eigenaar is als ong. 25 jaar geleden dan geloof ik de negatieve verhalen meteen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:10

Sheran schreef:
Oh ja dat was ook een dingetje... Een kapotte peesbeschermer werd gefixt met ducttape (om het been heen gewikkeld). Daar was ik zelf niet op gestapt, het paard kan daar flink door vallen.


Wow, met een rengalop is dat spelen met je leven..

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:36

Wat een verhalen :wow:

Ik heb dit jaar bij Stal Mansour een buitenrit gedaan, daar werd wel rekening gehouden met elkaar en met de paarden :D Tuig werd gecontroleerd, bitloze optoming, met krukje opstappen, en er werd tijdig verteld dat er versneld of afgeremd werd :P Paarden stonden in een hit actief.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:41

Ik heb heerlijk gereden daar toen met een rit vanuit bokt.
Alleen een stuk niet en dat was omdat die man mij in een keer de bosjes in ramde door gewoon met paar tegen die van mij aan te rijden.
Was toen te beduusd om te vragen waar dat op sloeg.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:53

Ik rij daar altijd geweldige ritten, zo onderhand alweer 5 jaar. Het niet voorbereid zijn op een rengalop vind ik vrij bijzonder want Willem zorgt juist dat het hele clubje bij elkaar is en er voor klaar staat?? Altijd geeft hij weer die uitleg wat de bedoeling is, waar we naartoe galopperen en dat op de grote zandverstuiving ook kinderen kunnen spelen dus altijd alert blijven etc etc. Deze uitleg blijft hij geven, terwijl bijna alle ruiters er onderhand bekend zijn die bij hem terug komen. Daarnaast zorgt hij er tevens voor dat, als hij niet op een van de snelle paarden zit, hij wel degene die op het snelste zit (en natuurlijk ook kent) wel aangeeft om voorop te blijven.
Willem zelf kan wel wat onbenullig uit de hoek komen ja, dat klopt. Het is nogal een oalewetse paardenman maar uiteindelijk echt geen kwaaie. Ohja! je wil inderdaad niet direct achter hem zitten als je in draf/galop zit want Willem is nogal van de niet-aangegeven-sliding stops :+
Tuurlijk zijn er voors en tegens en is ieder vrij voor zich om een keuze te maken maar vond mijn reactie even nodig om de negatieve balans weer wat recht te trekken :D

Anoniem

Re: The Mill Ranch: Heiderit/zandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:15

Jeetje ik ben best een beetje in shock door de negatieve verhalen hier, de mill ranch stond voor mij hoog op mijn lijstje maar is gewoon een klere eind reizen. Wil wel even inhaken op Bellatrix dat er gezegd word dat negatieve verhalen sneller onthouden en gemeld worden, dat is natuurlijk onzin, als ik google op mill ranch zie ik een en al positieve verhalen en ook op bokt heb ik vaak topics voorbij zien komen met nog nooit een negatief woord.

Ik klikte dit topic puur uit nieuwsgierigheid aan maar ben blij dat ik het tegengekomen ben :x
Helemaal dat rengalop verhaal, ik kan je nu al op een briefje geven dat ik er dan aflazer als het zomaar gedaan word zonder dat je er verdacht op bent, dat vind ik ook echt niet kunnen en gevaarlijk.
Om over de duktape en bloedende paarden nog maar even niet te spreken ;( |o