Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:07

Hij kan t nog wel hebben amanda, maar ik snap je probleem. Ik ben ook aan het bijvoeren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:34

Ja het is nog goed. Maar moet niet minder worden nu. Je ziet het meteen aan zijn bovenlijn.
Dus ruwvoer moet wel omhoog. Of nou ja, als hij gewoon zijn beurten eet, is het goed. Maar hij is regelmatig te druk met andere dingen en 'vergeet' nog wel eens te eten. En dat voor een haflinger :Y)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:47

Gekke pony.

Ik voer nu een halve baal hooi per dag bij. Overdag staan ze op een wei met wat gras en kunnen ze plukken. Savonds gaan ze iit elkaar. De 1 op een kale paddock en die vam mij met 4 plakken hooi. Heel langzaam zet hij weer wat aan

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:49

Oh mooi. Gewicht is een moeilijk iets. Jim is altijd (iets) te dik geweest, dus het is even wennen. Hij eet en drinkt gelukkig wel, kan er ook gewoon bij, maar blijkbaar vindt hij het zelf niet altijd nodig :x

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:18

Als je zijn bovenlijn wat ziet wegvallen zou je vooral aan extra eiwit kunnen denken. Weet niet of ze evt ook iets van luzernebrok op je stal hebben Amanda? Dat levert wat extra eiwit.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:23

Nee, ik voer nu Fetura bij en lijnzaadbrokje. Dat doet voor nu even genoeg. Hij reageert niet zo goed op luzerne, dus dat is echt een laatste optie :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:41

Fetura ken ik niet zo goed, maar lijnzaad bevat iig ook wel eiwit. Idd gaat luzerne niet bij elk paard goed.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:46

Hij gaat er van schuren (staart model pleeborstel zeg maar :+ ). Het kan wel, maar liever niet.
Fetura is een grasbrok van Agrobs die hoog in de eiwitten staat. Omdat het ruwvoer is, heeft dit wel mijn voorkeur. Hij heeft het al eerder gehad op een schraal moment en toen hij meer moest doen, dat werkte goed. Dus ik hoop nu ook weer :j

Morgen een rondje in de bak met een zadelpassessie. Donderdag nog vrij en dan vrijdag weer een rondje bos proberen. Even kijken hoe het gaat.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:48

Nou dan heb je het goede al dus ;)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:50

Lijkt er wel op.
Ik krijg net een foto van mijn vriend. Hij trekt echt wel snel bij gelukkig.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:41

@Ganna,
De meeste km’s, bijna alle zijn met Pelgrim. Ik gok een km of 100-150 met paarden van anderen!
Volgensmij heb ik jou dan gespot in LS met de IJslanders, ik deed mee met een arabier in K1.
Heel anders rijden dan mijn vlugge koudbloed hoor haha!

Wat balen van Belle, kan zoveel zijn... moeilijk hoor!! Succes, ken het gevoel, vooral geduld en afwachten is het laatste waar je zin in hebt.... Maar vaak wel nodig om iets te kunnen doen, of juist niet te hoeven doen.


@Amanda,
Ook mijn Haflinger heeft dit probleem heel snel!
Idd extra eiwit doet het goed. Nu op het gras ook, maar net wat je zegt; hij stopt dus ook met eten als hij vol zit....
Met rijden altijd afwisselen met rust (nou is dat sowieso goed), hij valt ook snel in op de flanken. Trekt meestal snel bij maar oogt snel zo dun. Gek hè, voor een Haflinger idd!

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:45

Hij staat maar een uurtje of 2 op gras per dag. Verder op hooi (Hit Actief). Dat is voor hem juist normaal heel goed. Maar is blijkbaar nog niet helemaal in balans met het werk.
En het huidige hooi is ook wat arm. Heeft lang mogen groeien voor het gemaaid werd. Dus ik vraag me af of daar ook nog maar iets aan eiwit in zit :+
Dus dat voer ik voorlopig maar extra bij zolang ik deze ritten wil maken :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:14

Ik heb hier een tinker welke ik moeilijk op gewicht kan houden. Voor mij ook een reden nog geen endurance te gaan starten. Het gaat gelukkig al wel beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 05:21

Heb even zitten bijlezen en genieten van alle foto's!
Heb wat prestaties gezien (2000 km, wauw! ) en wat mindere berichten (succes ermee!). En verder iedereen op z'n eigen manier bezig, lange ritten of iets minder lange ;)

Ik loop er nog steeds naast. Het gaat op zich niet slecht, al wisselen periodes van 40 km in 5 dagen (trots!) zich af met periodes waarin ik nog niet eens iets noemenswaardig doe (alles onder de 5 km telt niet voor mij :') ).

Wel is de trektochtroute gepland, net als de overnachtingsplek & lunchplekken (voor mij, voor pony moet ik nog even zien hoe ik dat ga doen ). Dus nu is het een kwestie van die afstanden opbouwen en dan een datum prikken. Maarja, dat opbouwen is precies niet zo makkelijk want daarvoor moet je wel gaan wandelen natuurlijk 8-)


Hier trouwens ook pony die bovenlijn verliest als die gaat afvallen, had vorig jaar een dip en heb dat hier kunnen oplossen door over te schakelen op vitalbix, naast een mooie hoeveelheid bietenpulp & lijnzaadvlokken (die gaf ik al, dus de vitalbix gaf volgens mij de doorslag). Ze zien er nu op hun 22 & 25 jaar best goed uit, al zeg ik het zelf, haha. Had wel het idee dat er wat meer energie gestoken werd in de verharing (die overigens ook megavlot ging dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar), had het idee dat er tegen het einde weer wat puntkont tevoorschijn kwam, maar nu ook het idee dat het weer mooi bijtrekt. Al vind ik het soms moeilijk om te beoordelen en heb ik het idee dat ik vanalles zie omdat ik er op sta te kijken :+

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Ik voer Alex nu voor en na een rit als extra naast zijn gewone voer(gastro+ en wiesen fasern) lijnzaadolie en pavo topsport. Ik heb toen hij te mager was afgelopen winter SP gebruikt. Ik heb vandaag een nieuwe mijlpaal bereikt, 40 km *\o/*
Afbeelding

Kont op brug middenin het centrum van Drachten zo ongeveer. Ik was echt trots op hem, want ze hebben daar van die mini spuit fonteinen en hij durfde er tussendoor te lopen. Volgende keer drinkt ie ervan hoop ik.
Afbeelding

En dit was een meertje in het bos. Heerlijk even tot de buik erin <3
Afbeelding

Alex en Jorie <3

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:16

Ik lees heel braaf mee maar post weinig, gewoon te weinig tijd.

Maar hb evn een vraag, m'n Endomondo is een beetje op hol, ik dacht wat ga ik ineens hard met mn kilometers maar hij slaat ze dubbel op maar niet met hetzelfde aantal kilometers meestal een 1 km ofzo verschil, hebben meer mensen hier last van?

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:19

Afbeelding dit bedoel ik

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:14

Je kunt er gelukkig weer verwijderen . Maar heb je toevallig een sporthorloge ofzo die ook gekoppeld staat?

Gaaf die menfoto's en zulke ritten met Shet!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:20

Ik ben op vakantie dus even geen kilometers voor mij :))
Heb wel ontdekt dat ik veel meer wandelconditie heb dan ik dacht, hier in Finland namelijk paar hikes in bossen en natuurgebied gemaakt tussen 14 en 20km, over niet echt effen terrein. Ging best goed! Dus ga thuis toch echt de draad oppikken om met tinker ook regelmatig aan de hand uitstappen te maken. Zal 'm alleen maar ten goede komen.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:43

Varekaj schreef:
Ik ben op vakantie dus even geen kilometers voor mij :))
Heb wel ontdekt dat ik veel meer wandelconditie heb dan ik dacht, hier in Finland namelijk paar hikes in bossen en natuurgebied gemaakt tussen 14 en 20km, over niet echt effen terrein. Ging best goed! Dus ga thuis toch echt de draad oppikken om met tinker ook regelmatig aan de hand uitstappen te maken. Zal 'm alleen maar ten goede komen.


Het lastige daarvan vind ik, ik kan wel lang wandelen maar niet op mijn rijlaarzen. Lukt jou dat wel?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:12

Dan doe je toch sportschoenen/wandelschoenen aan ipv laarzen?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:17

Hoi!

Ik wil me hier graag weer (opnieuw) melden!

Iets meer dan een jaar geleden schreef ik het volgende

Caily schreef:
:wave:

Al een tijdje niet gereageerd hier... Ik stond op een mooie derde plek in de challenge en was heerlijk aan het rijden, met de lengende dagen zou dat alleen maar meer worden.... Totdat ik vorige maand mijn zelfgefokte 2,5-jarige af moest geven aan koliek. Zij betekende alles voor mij, en ik riep altijd dat mocht haar wat overkomen de rest van het paardenhouden niet meer hoefde voor mij. En zo voelt het ook inderdaad... omdat mijn rijpaard wel heel blij wordt van erop uitgaan en ik haar graag rij als ze op conditie is, ben ik tot de conclusie gekomen dat ze beter af is bij iemand anders. Ze is dus verkocht.
De 17-jarige moeder van mijn overleden paardje moet ik wel aanhouden, dus wie weet dat ik met mooi weer er wel eens op kruip, maar echt fanatiek rijden zit er de komende jaren niet meer in :'(

Om confrontatie uit dr weg te gaan haal ik mijn stipje ook van dit topic af. Ik wens iedereen heel veel plezierige kilometers! Geniet van elk moment, het kan zo ineens voorbij zijn...


Uiteindelijk heb ik de moeder van mijn overleden paardje ook verkocht, met veel verdriet, maar ze was gewoon niet het paard waar ik gelukkig mee kon zijn/worden. Haar leeftijd, wat passievere karakter en de -achteraf- verkeerde keuze om haar weer te laten dekken maakte dat ik geen rust kon vinden, ondanks dat ik altijd stapelgek op dat dier ben, en blijf.

Maar bloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan... Een paard is voor mij in de eerste plaats mijn maatje, een vriendschap, maar daarnaast heb ik het dier toch echt om kilometers te maken. Samen genieten, hoofd leeg kunnen maken, doelen te halen, jullie kennen het vast wel.

Vorig jaar augustus is er een paardje op mijn pad gekomen wat door de stevige muur die ik door al het verdriet had opgebouwd heen wist te breken. Ondanks dat er door negatieve ervaringen bij de vorige eigenaar weinig met haar te beginnen viel, was de klik niet te missen. Kort gezegd hebben Phoebe en ik elkaar door vele moeilijke momenten en trauma's heen geholpen, en vanaf begin dit jaar zijn we begonnen met beleren.

Uiteraard heb ik haar zelf beleerd en is dit voor 95% buiten gebeurd. Door alle gekkigheid die ze aan de hand had geflikt, heb ik echt wel grote momenten van angst gehad (terwijl ik op elk ander paard opstap en weg rij), maar inmiddels hebben we ook dit achter ons gelaten, en genieten we volop. Want na veel geduld, vertrouwen, bloed, zweet en tranen, is het toch eigenlijk een verschrikkelijk braaf en wel-willend paard. Tevens ook nog het temperamentvolle karakter wat veel (Tinker)mensen niet willen, maar ik juist wel, dus ik ben helemaal gelukkig met haar.

Het valt niet te omschrijven hoe dankbaar ik ben, de vrijheid te hebben om weer kilometers te kunnen maken, samen met mijn eigen paard. Phoebe is een 5-jarige Tinkermerrie, waarmee ik nog heel veel kilometers hoop te slijten. Inmiddels hebben we al 341,56km gemaakt samen, op naar nog veel meer!

Momenteel hebben we plek 45 in de challenge, maar dit komt gedeeltelijk ook door de paarden die ik vorig jaar voor anderen heb gereden. Ook dit jaar rij ik paarden van anderen (rij er gemiddeld 3 per dag en alleen uitsluitend buiten), maar dit hou ik niet meer bij in de challenge. Volgend jaar is het doel een plek in de top 10 door enkel kilometers met Phoebe.

Ons ritje van gisterenavond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:32

Ik denk dat 5km wel haalbaar is op mijn stalschoenen en anders idd sportschoenen aan. Mijn wandelschoenen zijn categorie C en dus zelfs steviger dan bergschoenen. Dat is overdreven voor de baantjes waar ik overheen ga thuis :') Die zijn eerder voor meer oneffen terrein en met stenen/rotsen.

Misschien dat ik nog een extra paar schoenen haal voor inderdaad gewone staprondes. Mijn rijlaarzen gebruik ik echt uitsluitend om te rijden.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:00

Caily wat fijn dat je weer een paardje in je hart hebt kunnen sluiten, ik wens je veel fijne kmters!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:59

Dionne, idd ik hb m'n polar gekoppeld # blond#

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers