rijden op de Waddeneilanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: rijden op de Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 19:57

Ja we zijn al. Keer geweest

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2


4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:25

4leggedmates schreef:
Ameland Nella Dorien, reed mee bij de gevorderden, eerst door het bos en later in rengalop over het strand, en weer door de duinen terug. Zat op 1 of andere crossfjord, beestje haalde de friezen bijna in :+

Dit jaar mocht ik 2x (een extra keer als afleiding van ons ingeslapen veulen :(:) ) 1e rit 2 uur, andere rit dan vorig jaar, en weer onwijs genoten en veel gegaloppeerd *\o/* 2e rit (2 dagen later) 1,5 uur, weer hele andere route, en even veel genoten als daarvoor, en voelde voor mij even lang als de 2 uur. Bij Rijstal Nella Dorien hebben ze voor iedere ruiter/amazone een geschikt paard, en allemaal super verzorgd!
De 2e keer stonden er overigens bijna allemaal andere paarden dan de 1e keer, dus ze krijgen ook genoeg rust!
Volgend jaar ga ik zeker weer daar! :j

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

5animals

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:54

meisje2000 schreef:
AfricanLady schreef:

Heb ik ook buitenritten gemaakt. Leuke stal om heen te gaan. Ze vragen daar ook naar je ervaring. Ik ben redelijk angstig aan gelegd en was nog nooit te paard op het strand geweest dus kreeg een rustig en hele lieve ijslander is me toen heel goed bevallen.


Ja het is een topstal.
Weet je nog op wie je reed ?
Ik heb op Hringa, kvedja en dagfari gereden


ik heb daar ook gereden!! met een beginnersrit (mn broertjes waren mee die kunnen niet rijden maar kw wou ze heel graag een keer in t zadel zien :D ) zat ik op fundur, met een strandrit op snudra!

spread love as thick as you'd spread nutella <3

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:00

Ik heb jaren geleden ook bij stad Edda gereden, erg leuke paardjes, alleen het was toen erg mistig, en dat vond ik een beetje jammer, want je zag bijna niks van de omgeving.

Heeft iemand wel eens eigen paard meegenomen naar Schiermonnikoog?
Zoja, wat zijn de kosten dan voor de boot, en ervaringen?

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

VJRBO

Berichten: 37
Geregistreerd: 04-01-17
Woonplaats: ~The Farm~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:27

Vlieland is geweldig! Je mag heel lang galloperen over het strand. Je hebt 2 maneges en je kan zelfs in tölt met de ijslanders!

5animals

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:12

VJRBO schreef:
Vlieland is geweldig! Je mag heel lang galloperen over het strand. Je hebt 2 maneges en je kan zelfs in tölt met de ijslanders!

precies!!

spread love as thick as you'd spread nutella <3

5animals

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:13

VJRBO schreef:
Vlieland is geweldig! Je mag heel lang galloperen over het strand. Je hebt 2 maneges en je kan zelfs in tölt met de ijslanders!


heb je ook bij stal edda gereden? en zo ja op wie?

spread love as thick as you'd spread nutella <3

Mariean
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:00

Als je echt om paarden geeft en niet alleen om jouw eigen ervaring, dan ga je niet bij manege de Elzenhof of Kikkert (Texel). Mijn dochter en ik kregen buikpijn van wat we zagen... Paarden waren zeiknat teruggekomen van ochtend rit (wat natuurlijk op zich niet erg is). Inmiddels was het droog maar ze werden zonder drooggewreven te worden in de volle wind (toen windkracht 6 en 8 graden) gezet. Zadels bleven erop. Niet even een zweetdeken of iets op hun rug. Paarden staan overdag naast elkaar tussen 2 stangen en snachts in de wei. Nergens 'n afdak of beschutting. Haflinger waar dochter op mocht rijden, reageerde totaal hier op haar. Rook niet aan haar, oortjes bewogen niet, staarde dof voor zich uit. Ik had al geen zin meer en gelukkig zei mijn dochter van 13 zelf ook "ik rij liever niet dan hier" (en ik weet hoe veel zin ze er in had, dus dat wil wat zeggen). Dit was bij manege de Elzenhof maar de Kikkert zit ernaast en was precies hetzelfde.
Manege Jan Plezier schijnt het beter te doen! Jammer dat we dat toen nog niet wisten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers