Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 23:27

Kip warme regen rijbroek? :=

Het maakt mij niet zo heel veel uit of we gaan (wild)kamperen of andere accompdaties hebben. Qua financiën en verlof moet ik er denk ik wel uit kunnen komen. Het is voor mij meer welke reis, gaan we met wie en wanneer doen.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 07:55


It's not how good you are, but how good you want to be!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:59

In Zweden zit een Nederlands stel die ook ritten van volgens mij 6 dagen door de natuur organiseert. Lijkt mij heel gaaf, volgens mij zijn de kosten niet heel hoog.

xKatinkii
Berichten: 87
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:16

Facaud is echt een aanrader. En ik reageer ff om dat paardenwelzijngedeelte. Ik ben vorig jaar bij facaud geweest en ik vind het top. Ze gaan super met de paarden om, beesten krijgen zeker genoeg te eten en genoeg rust en zien er supergoed uit. Tuig etc is ook allemaal helemaal in orde. Verder is voor de gasten alles ook top geregeld. Lekker eten, goede service, heeeerlijk zwembad.

Ik ga niet met jullie mee volgend jaar maar wou dit ff gezegd hebben.

What do you mean, 'life is boring'? Are we living on the same planet?

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 08:21

Lipstick schreef:
In Zweden zit een Nederlands stel die ook ritten van volgens mij 6 dagen door de natuur organiseert. Lijkt mij heel gaaf, volgens mij zijn de kosten niet heel hoog.

Jij hebt ook interesse om volgend jaar mee te gaan? :)

Zweden is ook gaaf inderdaad.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 08:21

xKatinkii schreef:
Facaud is echt een aanrader. En ik reageer ff om dat paardenwelzijngedeelte. Ik ben vorig jaar bij facaud geweest en ik vind het top. Ze gaan super met de paarden om, beesten krijgen zeker genoeg te eten en genoeg rust en zien er supergoed uit. Tuig etc is ook allemaal helemaal in orde. Verder is voor de gasten alles ook top geregeld. Lekker eten, goede service, heeeerlijk zwembad.

Ik ga niet met jullie mee volgend jaar maar wou dit ff gezegd hebben.


Dank je wel voor jouw reactie. Geloof dat meerdere Bokkers hier al keertje zijn geweest.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Amalarab

Berichten: 7454
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:27

Afbeelding
de kipwarm :D

Zweden lijkt me ook gaaf(maar hoogseizoen mss wat veel mugjes)
Fijn om te horen dat bij Facaud de paarden goed verzorgd worden, vind ik ook erg belangrijk uiteraard!
en Trailfinders is ook Belgisch idd, wist niet dat zij daar een andere naam hadden.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 08:38

Ah nice die broek en niet duur. :)

Als het regent rij ik niet of ik heb rainlegs. Alleen als het hard regent word je nog steeds nat met die rainlegs. :')

Voor de winter heb ik zo een softshell winterrijbroek. Daar heb ik afgelopen winter ook in gewoond. _O-

Ach heb ik een goede smoes om te gaan shoppen als ik op ruitervakantie ga. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

Dammie

Berichten: 3307
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:43

Leuk idee, ik volg even.
Ik heb ooit een paardrijvakantie in Capedocie geboekt, maar die ging niet door omdat ik de enige deelnemer was. |(

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 08:48

Dammie schreef:
Leuk idee, ik volg even.
Ik heb ooit een paardrijvakantie in Capedocie geboekt, maar die ging niet door omdat ik de enige deelnemer was. |(

Leuk! Als ik het topic zo zie zou er genoeg animo moeten zijn om wat leuks te boeken met een paar Bokkers. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:36

Ja, ik heb zeker wel interesse. Lijkt me erg leuk en gezellig! Ik heb alleen geen ervaring in een echte ruitervakantie. Ga wel regelmatig met mijn paard op buitenrit, maar dat zal niet te vergelijken zijn met een ruitervakantie :D

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 09:49

Same here. Geloof dat in dat lijstje trektochten er niveau 1 t/m 4 is om aan te geven wat moeilijkheid/zwaarte van de reis is. Geloof dat de meesten van jullie gewoon in 4 zitten +:)+ en mensen zoals ik mss in 3. :=

Dus de keuze is nog steeds reuze. Ik heb je iig even op een lijstje gezet. ;)

It's not how good you are, but how good you want to be!

fohadie
Berichten: 4251
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:53

Mag ik me melden in dit topic? Hippotrek is idd het Belgische zusje van Trailfinders en volgens mij sinds vorig jaar samen gegaan? Ik wilde nl een reis boeken bij Hippotrek terwijl ik normaql altijd bij Trailfinders boek maar ze hadden ineens dezelfde catalogus.

Ik wil volgend jaar naar Polen voor een trektocht via Trailfinders. Alleen is het daar in aug. Veelte heet vind ik dus galiever in mei als ik vrij kan krijgen.

Ik heb omderstaande reizen al gemaakt via Trailfinders en slechts 2x meegemaaktdat de paarden niet helemaal goed verzorgt waren:

Galway_Burrentocht Ierland (10jaar geleden.)
Trektocht Wales ( niet helemaal goed voor de paarden)
Kroatie trektocht (via Time out reizen, nu failliet, de beste reis ooit zowel voor paarden als mensen!!)
Hongarije trektocht (toen vanwege onzekere reisleidster die hetnog niet zo lang deed niet goed voor de paarden)
Golden circle tour Icestar IJsland, super voor de paarden!


Ik deed alles niveau 3-4

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:54

Zoiets staat al jaren op mijn verlanglijstje, dus ik volg ook even *\o/*

Wat zijn dat voor niveaus?

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 10:16

@fohadie: Natuurlijk mag jij je hier melden. Ja, warmte in hoogseizoen kan mss nog dingetje zijn... := Leuk dat je al zoveel reizen hebt gedaan.

@Kesje: Volgens mij zijn dit de niveau's. Dus denk dat bijna alle 3/4 trektochten dan wel moeten kunnen. Uitzondering daar gelaten als het er bijvoorbeeld eentje is van 8 a 9 uur in het zadel. :=

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:21

Leuk idee, al enig idee welke periode voor volgend jaar?

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:25

oehh dit hou ik even in de gaten. Lijkt me misschien wel leuk om gezellig met wat bokkers te doen :D Gok dat ik ook op een niveau 3 zit hoewel ik bang ben dat er aan die ruiter conditie nog even gewerkt moet worden :')

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Dammie

Berichten: 3307
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:26

Je hebt trektochten met een vaste standplaats. Als je dan een dagje wil overslaan omdat je lijf het na 3 x 8 uur in het zadel niet meer trekt, dan is het geen probleem.
Bij een trektocht met telkens andere overnachtingen, zul je waarschijnlijk meemoeten te paard, dat kan vervelend zijn, als je verrekt van de spierpijn.
Misschien iets om mee te nemen bij de selectie.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 10:28

_inge_ schreef:
Leuk idee, al enig idee welke periode voor volgend jaar?

Nee, nog niet over uit. Wel rekening houden met plaats en temperatuur. Als het hoogzomer is kan mediteraan europa mss beetje warm zijn. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 10:29

savieralover schreef:
oehh dit hou ik even in de gaten. Lijkt me misschien wel leuk om gezellig met wat bokkers te doen :D Gok dat ik ook op een niveau 3 zit hoewel ik bang ben dat er aan die ruiter conditie nog even gewerkt moet worden :')


Haha. Er zijn vast meer mensen die eraan moeten werken. #pickme

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 10:30

Dammie schreef:
Je hebt trektochten met een vaste standplaats. Als je dan een dagje wil overslaan omdat je lijf het na 3 x 8 uur in het zadel niet meer trekt, dan is het geen probleem.
Bij een trektocht met telkens andere overnachtingen, zul je waarschijnlijk meemoeten te paard, dat kan vervelend zijn, als je verrekt van de spierpijn.
Misschien iets om mee te nemen bij de selectie.


Mij persoonlijk spreekt een trektocht mij meer aan dan buitenritten met een vaste standplaats. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:03

Ik heb wel de voorkeur aan een alle inclusive reis. Dus inclusief vlucht en transfer etcetera. Vind ik veel makkelijker financieel plannen :)

Trektocht heeft ook mijn voorkeur ja.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:29

Zweden trekt mij wel :D
Ik ben gewend lange trektochten met en zonder paard te maken.
Leven uit een (zadel)tas en minimalistisch kamperen is voor mij geen probleem, alle luxe daarboven is mooi meegenomen :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

fohadie
Berichten: 4251
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:47

Bij zo,n beetje alle trektochtenstaan kilometers vermeld. Daaraan kan je een beetje zien hoelang je in het zadel zit en hoe snel je gaat. Bij catagorie 4 moet je denken aan veel en lang galoperen, voornamelijk draf en af en toe een klein beetje stap. Catagorie 3 is leuk voor de gevorderde ruiter die ook wat van de omgeving wilt zien en max. 6u in het zadel wilt.(met halverwege lunch pauze enook kortere dagen) catagorie 1 en 2 zijn misschien te saai voor mensen die gewend zijn om buitenritten te maken. Snelheid is langzamer, voornamelijk stap en af en toe draf,galop en de afstand is doorgaans korter.

Bianca_v_s
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:39

@Amalarab: Grappig, ik heb vandaag ook die kipwarm broek gekocht bij de Decathlon. Mocht iemand hem nog willen aanschaffen: ze gaan uit het assortiment dus je moet snel zijn. Bij Arena hadden ze er nog maar een paar.

@Marjoow: helaas zijn de meeste reizen zonder vervoer, omdat er mensen uit heel Europa op af komen. Vroeg boeken en hopen dat de vlucht nog goedkoop is, is de beste strategie.

Zweden klinkt ook goed! Ik heb op Equiday even bij de stand van Sun Dance Ranch gekeken en dat ziet er prima uit, overnachting zowel in een blokhut als in een tentje mogelijk :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers