Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 20:38

Hoi Bokkers! :D

Ik wilde in de zomervakantie lekker een weekje naar het strand bij Callantsoog.
Daar wilde ik ook graag een strandrit maken. Ik zag dat in de buurt Manege Noot zat, zij organiseren strandritten. Op de site kon ik alleen niet zoveel informatie vinden.

Ik vond hier wel een topic uit 2011 met niet zo goede ervaringen dus ik was benieuwd hoe het er nu was, en dan met name bij de strandrit. Ook schijn je er te kunnen vrij rijden, is dat wat?

Ik hoop op wat antwoorden! Alvast bedankt *\o/*

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 10:11

Weet iemand vandaag misschien iets?

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:26

Ik heb daar een aantal jaar geleden een strandrit gemaakt. De paarden zijn erg braaf. De rit zelf vond ik saai. Je rijd over de weg naar het strand toe. Halverwege op het strand draai je om en ga je dezelfde weg weer terug. Je hebt daar bijna geen duinen. Het is dus echt heen en weer over het strand.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 12:57

wendyh schreef:
Ik heb daar een aantal jaar geleden een strandrit gemaakt. De paarden zijn erg braaf. De rit zelf vond ik saai. Je rijd over de weg naar het strand toe. Halverwege op het strand draai je om en ga je dezelfde weg weer terug. Je hebt daar bijna geen duinen. Het is dus echt heen en weer over het strand.



Oke bedankt voor je antwoord!
Was het tempo van de rit wel leuk voor jou? Ik vind het zelf wel leuk om ook een stukje te galopperen bijvoorbeeld. Of was het alleen maar stap en draf?

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:03

Ik heb er jaren terug een keer vrij gereden in de bak tijdens een vakantie, en hoewel ik het toen echt fantastisch vond, ben ik er met de kennis die ik nu heb toch minder enthousiast over... de bak was overvol, de paarden stonden in stands en mijn paard werd met twee man sterk opgezadeld 'want ze vindt dat niet zo leuk'. Paard had de oren al in de nek toen ze het zadel al zag, dus dat klopte ook wel :=

Maar wat ik zeg, dat is een momentopname van jaren geleden en misschien gaat het er nu heel anders aan toe :j

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:07

De stands zijn al een tijd geleden verdwenen. Ze hebben allemaal hun eigen box.
Het is inderdaad alleen strand maar we hebben hier wel een hele mooi strand. Het is ook vlakbij het strand.Paarden zijn leuk en staan er prima bij.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:08

Er zijn nu geen stands meer sowieso :) (al heel wat jaren niet meer gelukkig).

Ik heb geen ervaring met de ritten, ben wel jarenlang vrijwilliger geweest voor een stichting voor ruiters met een beperking waarvoor we een aantal manegepaarden gebruikten. De accomodatie heeft de laatste jaren veel ontwikkelingen ondergaan.
Nog langer geleden heb ik wel eens een strandrit meegereden. Dat was ook gewoon met stukken galop :j
Door de duinen rijd je inderdaad niet echt. Het duingebied bij Callantsoog is daar niet geschikt en niet opengesteld voor. :) strand is wel mooi en breed.
Let wel op dat wanneer je gaat en het is na 1 mei, dat de ritten alleen voor 9 uur 's morgens en na 19u 's avonds zijn. :) overdag mogen er dan geen paarden op het strand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:14

Ik heb 'vroegaah' leren rijden op Noot. Dat is ondertussen alweer 7 jaar geleden dat ik er weg ging. Die stands zijn er echt allang al niet meer, ik heb de hele verbouwing nog meegemaakt, zo'n 10 jaar geleden.
Hoe ze het tegenwoordig doen weet ik niet, maar ik vond de strandrit toen ook saai. Je rijdt inderdaad heen en weer over hetzelfde stuk strand, er zijn bijna geen duinen. Manege Bruin zit middenin de duinen dus het kan zijn dat die strandritten wat leuker zijn. Tempo van de rit vond ik toen ook maar voorzichtig, 1 handgalopje en dat was het.

Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:20

Ik heb er vorig jaar een strandrit gemaakt samen met mijn zusje. Ik vond het erg leuk, er werd lekker actief gereden, wel waren niet alle paarden even makkelijk viel me op. Mijn zusje en ik hadden geluk dat we fijne paarden hadden, en we redelijk voorop mochten. De groep die erachter moest blijven was behoorlijk chaotisch en pittig. Wel echt heerlijke stukken voluit mogen galopperen, en stukjes het water in. :D
Wel vond ik de eigenaresse niet erg vriendelijk, maar ik vond het ontzettend goed hoe ze de paarden bij elkaar zocht, en ondanks een bepaalde wandeltocht wel de buitenrit liet doorgaan. Het zl ook wel allemaal niet makkelijk zijn met al die toeristen.. :)

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Strandrit Manege Noot, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:29

Je kunt ook naar duinmanege Poelenburgh gaan. Mooie rit door de duinen en hun mogen het hele jaar door overdag op het strand

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 13:36

Rivjenn schreef:
Je kunt ook naar duinmanege Poelenburgh gaan. Mooie rit door de duinen en hun mogen het hele jaar door overdag op het strand


Ja ik ga ook even bij andere maneges kijken denk ik! Ik wist alleen dat deze heel dicht bij het huisje staat waar ik heen wilde :)

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:38

Ik zou dat even navragen bij manege Poelenburgh of ze wel het hele jaar overdag op het strand Mogen. Schoorl valt nl onder de gemeente Bergen en daar mag het niet. Dit is terug te vinden op de site van de gemeente Bergen.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:44

sas66 schreef:
Ik zou dat even navragen bij manege Poelenburgh of ze wel het hele jaar overdag op het strand Mogen. Schoorl valt nl onder de gemeente Bergen en daar mag het niet. Dit is terug te vinden op de site van de gemeente Bergen.


Dat klopt maar Poelenburgh heeft een speciale vergunning van de gemeente. Overige ruiters mogen idd in de zomermaanden alleen voor 10 uur en na 19 uur op het strand. Callantsoog en Schoorl liggen niet heel ver bij elkaar vandaan en het rijgebied is er echt heel mooi

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:14

LilChar schreef:
wendyh schreef:
Ik heb daar een aantal jaar geleden een strandrit gemaakt. De paarden zijn erg braaf. De rit zelf vond ik saai. Je rijd over de weg naar het strand toe. Halverwege op het strand draai je om en ga je dezelfde weg weer terug. Je hebt daar bijna geen duinen. Het is dus echt heen en weer over het strand.



Oke bedankt voor je antwoord!
Was het tempo van de rit wel leuk voor jou? Ik vind het zelf wel leuk om ook een stukje te galopperen bijvoorbeeld. Of was het alleen maar stap en draf?


Het tempo was het goed. We hebben een lekker stuk gegaloppeerd.

Ik heb ook weleens een strandrit bij manege Poelenburgh in Schoorl gemaakt. De omgeving is daar veel mooier.