Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 10:18

Hallo!

Dit weekend wil ik graag buiten gaan rijden samen met een vriendin. Mijn vriend gaat waarschijnlijk mee op de fiets. Maar de vraag is, waar naar toe? Ik zoek een gebied waar ik een km of 15/ruim uur buiten kan rijden. Ik ben al vaker in het Mastbos geweest en dat is een leuk gebied, alleen vind ik het jammer dat er een stuk langs de weg loopt. En dit is eigenlijk dus het grootste punt.

Omdat het paard van mijn vriendin niet voorop wil, moet mijn 4 jarige voorop. Dit doet ze heel braaf en ze is niet bang van verkeer. Het gebied van Dorst loopt een stuk langs de snelweg en de provinciale weg, hoeveel last heb ik daar van het verkeer? Thuis is ze heel braaf maar langs een snelweg komen we natuurlijk nooit. Welke van de 3 gebieden zou ik moeten kiezen, als ik zo min mogelijk wegen wil kruisen, en niet al te mulle paden wil?

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11


Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:33

Als je naar sureau gaat in Dorst zit je in omheind gebied. Lopen wel schotse hooglanders rond :j

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 10:43


[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

supertammy

Berichten: 2230
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:56

Het bos in Chaam is prachtig! Ik ben er meerdere keren geweest, maar dit is al wel even geleden. Toen lagen er hele fijne ruiterpaden, waaronder ook hele brede waar je makkelijk met een aanspanning overheen kon.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:57

Heb in dorst veel gereden en woon nu pal aan het bos bij chaam.

Afhankelijk van je tempo kun je je zeker een uur vermaken bij Dorst. Met iemand op de fiets erbij kun je ook heel makkelijk binnen en buiten de poorten combineren. Maar er staan inderdaad pony's en koeien. Van de weg heb je echt geen last. Voor 15km moet je wel een beetje creatief worden als je de weg niet over wil.
Het gebied bij Chaam (beide helften) is groter en je hoeft er in principe geen verkeer tegen te komen. Kán wel als je de weg van Gilze naar Chaam oversteekt kun je echt een flinke tocht maken. Die oversteek is wel relatief veilig omdat er best een groot stuk is om te wachten of desnoods rondjes te blijven rijden.

Vraag mij wel af of zaterdag de dooi al genoeg doorgezet heeft.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 11:29

Afhankelijk van de kwaliteit van de bodem hebben we een redelijk tempo denk ik. Maar al zouden we alleen stappen, ik wil er na het serieuze dressuurwerk gewoon weer even tussenuit :D

Een weg oversteken is geen probleem, zeker niet als er ruimte is om even een rondje te draaien mocht ze toch onrustig worden. Op de Utrechtse heuvelrug rijden we ook van Leersum naar Amerongen, en dan moeten we 2 redelijk drukke (en onoverzichtelijke) wegen over.

Mijn vorige stal lag vlak bij de snelweg en daar reed ik dus ook langs met mijn vorige paard. Als dan het verkeer met 120 van achter langs kwam, was dat soms best spannend. Ook al zat er toch aardig wat ruimte tussen. Vandaar dat ik dat met mijn jonge paard liever nog vermijd, maar altijd hetzelfde rondje is ook niet zo leuk. Chaam klinkt dus als een goede optie!

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:25

De bossen bij Chaam zijn goed te rijden. Voor de fiets vind ik het wat minder, maar ben dan ook geen mountainbiker. Als je de 80 weg oversteekt kun je je wel een tijdje vermaken in het bos. Woon zelf in Chaam en paard staat in Strijbeek dus ben er bijna dagelijks te vinden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:39

pol013 schreef:
Heb in dorst veel gereden en woon nu pal aan het bos bij chaam.

Afhankelijk van je tempo kun je je zeker een uur vermaken bij Dorst. Met iemand op de fiets erbij kun je ook heel makkelijk binnen en buiten de poorten combineren. Maar er staan inderdaad pony's en koeien. Van de weg heb je echt geen last. Voor 15km moet je wel een beetje creatief worden als je de weg niet over wil.
Het gebied bij Chaam (beide helften) is groter en je hoeft er in principe geen verkeer tegen te komen. Kán wel als je de weg van Gilze naar Chaam oversteekt kun je echt een flinke tocht maken. Die oversteek is wel relatief veilig omdat er best een groot stuk is om te wachten of desnoods rondjes te blijven rijden.

Vraag mij wel af of zaterdag de dooi al genoeg doorgezet heeft.


In Dorst staan geen pony's meer, we de schotse hooglanders. De 'wilde' pony's waren toch niet zo'n succes :')

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:41

ah, dat wist ik niet. Ik kan mij alleen nog heel goed herinneren dat ik er bijna naast lag toen er ineens een pony uit de bosjes dook toen ik aan de andere kant van de draad langs kwam galopperen.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:52

Haha nou ik was daar een aantal jaar geleden aan het rijden..Geen idee van die pony's die waren dus pas die ochtend daar los gelaten.
Ik reed op het verharde pad richting het water, en ik hoorde ineens allemaal hoeven achter me komt heel die kudde pony's achter me aan :') Gelukkig was mijn paard vrij nuchter maar er zijn wel een paar klappen uitgedeeld. Snap ook niet hoe ze dat verzinnen, ze weten dat er veel mensen paardrijden.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 12:14

We zijn maar naar het mastbos gereden overigens. Ik wilde graag naar Chaam, maar kon zo snel geen goede parkeerplaats vinden. De bodem was redelijk, nog wel wat plassen (ijs) maar je kon er goed omheen. Bodem was net nog een beetje hard, maar op sommige stukken prima te doen, zelfs kunnen galopperen. Maar heel veel gestapt. M`n vriend vond de harde bodem op de fiets niet zo erg haha.

Maar een kudde wilde pony`s achter je paard aan tijdens een buitenrit :\ ik zou er toch niet zo blij van worden (of blijven zitten gok ik). Heb ook op de veluwe gereden, waar we met een groepje de kudde paarden bij Otterlo tegen kwamen, maar die keken echt nergens van op, sjokten gewoon langs de groep verder. :)

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:17

Boswachterij Dorst is ook echt een aanrader!!!

Ritten van +/- 20 km en je hebt nog niet alles gezien.
Parkeren is daar ook ideaal. Er is een gigantische parkeerplaats en ruimte genoeg voor trailers en vrachtwagens.
Een mooie waterplas in het midden. De ruiterpaden worden goed aangeven. Het is mijn favoriete plek om heen te gaan.

Rucphen is ook een aanrader qua rijden. Echter zijn de ruiterpaden daar erg slecht aangegeven of gewoon niet aangegeven. En je krijgt echt een boete als je van het ruiterpad afwijkt.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:45


MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:37

Als je naar het bos aan de andere kant van Chaam wilt, kun je terecht op de parkeerplaats aan de Goudbergseweg (tussen het Smokkelaartje en de Meerleseweg)

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

Eef93

Berichten: 116
Geregistreerd: 29-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:15

Merel_Brit schreef:
We zijn maar naar het mastbos gereden overigens. Ik wilde graag naar Chaam, maar kon zo snel geen goede parkeerplaats vinden. De bodem was redelijk, nog wel wat plassen (ijs) maar je kon er goed omheen. Bodem was net nog een beetje hard, maar op sommige stukken prima te doen, zelfs kunnen galopperen. Maar heel veel gestapt. M`n vriend vond de harde bodem op de fiets niet zo erg haha.

Maar een kudde wilde pony`s achter je paard aan tijdens een buitenrit : ik zou er toch niet zo blij van worden (of blijven zitten gok ik). Heb ook op de veluwe gereden, waar we met een groepje de kudde paarden bij Otterlo tegen kwamen, maar die keken echt nergens van op, sjokten gewoon langs de groep verder. :)


Waar heb je geparkeerd toen je naar het mastbos ging?

Groetjes Eva

rust zacht lieve cham! 3-04-1987 - 3-02-2011

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:35

Voorheen parkeerde ik bij restaurant de Kogelvanger, maar daar was het begin dit jaar opgebroken. Je zou ze even kunnen bellen om te vragen of je er al weer kunt staan. Toen heb ik op de Bouvignedreef geparkeerd, maar daar sta je wel langs de (rustige) weg. Dat vond ik zelf niet ideaal, zou dat niet met een onrustig paard doen.

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrijden in Mastbos, Dorst of Chaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:43

Eef93 ik weet ook wel parkeerplaatsen om te parkeren in het mastbos :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers