Muildier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:39

Dank je wel!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


Mula
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 05:56

Afbeelding
Hellooooo is er nog iemand aanwezig? nog nieuwtjes acties?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:40

Haha, nou er is zat gebeurd ondertussen.

Hebben begin oktober een weekend in Prüm Duitsland gehad en begin november een weekend daar vlakbij in Duitsland, steeds met de muilen van Langoor.
In mijn onderschrift foto's van Prüm.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:43

Leuke serie foto's

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:40

moest iemand interessse hebben in twee grote ezels, je mag mij steeds contacteren. Heb besloten dat ik te weinig ervaring heb om ze zelf op te leiden tot rijdier

Afbeelding

Afbeelding

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:05

Wat is groot?

Verder weet ik wel een trainer die je zonder problemen verder kan helpen met zadelmak maken.
Zit net voorbij Hasselt en heeft al verschillende muildieren zadelmak gemaakt.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:15

de grootte is ongeveer 150 cm voor de ruin en 130 cm voor de merrie. staat ook op bokt markt als iemand interesse heeft.
Dank je voor de tip van de trainer, ik denk dat ik weet wie je bedoelt maar die heeft geen ervaring met ezels, enkel muildieren en is toch nog iets helemaal anders. Als ze daar beiden een maand intern gaan dan kost dit een heel bedrag en dan zou ik toch willen weten op voorhand dat ze dan effectief opgeleid zijn. heb eerlijk gezegd met drie kleine kinderen ook niet de tijd om nadien de training nauwgezet verder te zetten. ik heb het eerlijk gezegd onderschat om de ezels zelf op te leiden. Braaf zijn ze wel, kan gewoon kind op de rug maar zelfstandig rijden met ruiter is natuurlijk nog helemaal iets anders

iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:30


(\_/) Zonnige groet, Suzz

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:29

Ja dat ben ik, ik heb hier nog niet erover geschreven omdat het een muildier topic is en de mijne is en muilezel.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:32

Waaslander schreef:
de grootte is ongeveer 150 cm voor de ruin en 130 cm voor de merrie. staat ook op bokt markt als iemand interesse heeft.
Dank je voor de tip van de trainer, ik denk dat ik weet wie je bedoelt maar die heeft geen ervaring met ezels, enkel muildieren en is toch nog iets helemaal anders. Als ze daar beiden een maand intern gaan dan kost dit een heel bedrag en dan zou ik toch willen weten op voorhand dat ze dan effectief opgeleid zijn. heb eerlijk gezegd met drie kleine kinderen ook niet de tijd om nadien de training nauwgezet verder te zetten. ik heb het eerlijk gezegd onderschat om de ezels zelf op te leiden. Braaf zijn ze wel, kan gewoon kind op de rug maar zelfstandig rijden met ruiter is natuurlijk nog helemaal iets anders


Gave dieren zeg! Wel nog (te) jong om in te rijden, zeker met van die grote slungelige dieren. Bij ezels is het aan te raden te wachten tot ze 6 jaar zijn omdat ze zo laat uitgegroeid zijn. Weet dat ze te koop staan maar zou met rijden dus echt nog even wachten (ook voor een nieuwe eigenaar), zeker ook hoe ze eruit zien zijn ze nog lang niet uitgegroeid.

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:44

mijn dieren hebben ondertussen een nieuwe thuis waar geen plannen zijn om ze te berijden

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:50

Wat fijn dat ze zo snel een nieuw plekje hebben gevonden :)

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:55

inderdaad erg fijn, gaan ingezet worden voor therapie

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:00

Leuk! Zien er ook echt uit als schatjes :j

iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:43

@waaslander wat fijn dat je ezels een nieuw thuis hebben en een mooie carriere als therapie-ezel tegemoet gaan.

@lucitana persoonlijk vind ik (muil)ezels even zo interessant en hartveroverend als muildieren. volg nu ook facebookpagina. :D (\_/)

(\_/) Zonnige groet, Suzz

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:58

Even nieuwsgierig, zit er nog een duidelijk karakter verschil tussen muildieren en muilezels?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:54

Ceetje_bokt schreef:
Even nieuwsgierig, zit er nog een duidelijk karakter verschil tussen muildieren en muilezels?


Niet echt. Soms kan het wel zo zijn dat een muilezel meer naar ezels trekt en een muildier meer naar paarden. Dit ivm hun moeder. Maar dat hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van de kudde waarin ze zijn opgegroeid :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:46

Dank je.

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:26

Ik heb vandaag foto´s genomen van mijn rescue muilezel Machinho.


Samen met chico voor de mimosa:
Afbeelding


Bij het huis:
Afbeelding

Afbeelding


Hi heeft inmiddels geleerd dat als je bij de deur komt staan, er wel eens een worteltje gebracht wordt. Maar aaien is hij nog niet van gediend. Dan schudt hij het hoofd, makt een geluidje en keert de kont toe...

Is er geen nederlandstalige Facebook groep voor "muiltjes"? Kan niets vinden. Is het de moeite waard om er een aan te maken?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:35


♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:38


♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:41

Zondag Tika weer meegenomen naast Blue
Afbeelding


Afbeelding

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:58

spatter schreef:
En deze in het engels

https://www.facebook.com/groups/107877746562767/

bij de eerste link staan sowieso nog doorverwijzingen daar Amerikaanse en een Duitse facebookgroep.

Dank je voor de nederlandstalige. *\o/*

Ik had al buitenlandse gevonden, maar geen Nederlandse. Daarom vroeg ik of die er wel was.
Wellicht vond ik niks omdat ik zocht op muilezel en ze gebruiken als trefwoord muildier en mule.

Leuke foto´s. Ik wil Machino proberen mee te nemen met Olímpio. Het enige probleem is dat Olímpio niet echt een braaf paard is als het harder gaat dan stap. Maar een rondje stappen moet mogelijk zijn.

*edit* Ik zie dat die Facebook pagina het ook heeft over muildieren en niet persee muilezels erbij...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:00

Lusitana zoals je waarschijnlijk al vernomen hebt , is de naam muildier alleen, voornamelijk ontstaan omdat niemand een muilezel had
Naam is inmiddels aangepast.

Tika was in het begin niet lief, ze trapte zijwaarts naar Blue, beetje gevaarlijk op de weg met een paard wat steeds met zijn achterhand naar links wijkt.
Nu wil ze alleen nog wel eens gaan bijten als ze moe wordt, komt ze wat achter en gaat dan Blue in zijn kont bijten.

Maar ze is maar wat blij met Blue als er iets engs is want dan kruipt ze achter hem weg.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:15

Hoewel dit een ouder topic is wil ik hier aan al de ervarings deskundigen iets vragen.
Al jaren ben ik bezig met paarden. Door diverse zaken ben ik angstig geworden. Nu ben ik aan het nadenken of een muil voor mij dan geen betere optie zou zijn.
Ik ben vanuit het paardrijden al geen ruiter geweest die zijn dier ergens langs wil wringen. Die het gevoel heeft dat als een dier ergens niet langs durft het daar waarschijnlijk wel een reden voor heeft.
Ik ben nu langzaamaan aan het rondkijken voor een goed gereden muil maar vraag me dus af of dit wel een goed idee is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers