Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 17:12

Hoi,

ik ben vooral een meelezer hier, maar ik heb nu wel een vraag voor ons gezin.

Heeft iemand voor ons een tip waar we komende zomervakantie met onze eigen caravan op vakantie kunnen gaan, waar we ook paard kunnen rijden? Mijn dochter van dan 9 jaar heeft dan 1,5 jaar manegeles gehad, ikzelf heb dan een jaar manegeles gehad, mijn zoon van 10 staat vooralsnog op de wachtlijst bij de manege en mijn man heeft nog nooit paardrijles gehad.

We hebben in de herfstvakantie in een ingerichte tent gekampeerd bij een farmcamps camping, met een arrangement voor de kinderen met paardrijlessen op de manege. De kinderen hebben het er nog steeds over hoe leuk die vakantie was.

Wensen die we hebben:
- in 1 dag te rijden vanaf Brabant, in Nederland of buitenland maakt niet uit
- een campingplek met wat ruimte om ons heen en iets schaduw
- net sanatair zonder gebreken
- niet alleen maar paardrijden, maar ook andere mogelijkheden in de omgeving
- begeleiding bij het paardrijden
- paardenwelzijn moet in orde zijn (dit is geen wens maar een eis 8-) )

Alvast bedankt!


Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:44

Boerderijcamping Het Amerveld in Amen, Drenthe.
Camping waar rust, ruimte, natuur en privacy de kernwoorden zijn. Grote plekken met zon en/of schaduw.
Boerenbistro op het terrein voor warme broodjes, mee-eet-avond, snack-avond, pannenkoekenavond of bezorgen van maaltijden aan de caravan.
Regelmatig leuke activiteiten zoals een huifkartochtje met wandeling door natuurgebied met Schotse Hooglanders, klootschieten, dropping of kampvuur.
Keurig sanitair gebouw met vloerverwarming.

Bij het ernaast gelegen NHPKA (Natural Horse Power for Kids and Adults) zijn mogelijkheden voor wandelingen met ezels, ponyrijden (buitenrit of ponyles op basis van Natural Horsemanship, zoveel mogelijk bitloos, maar ook loswerk, grondwerk, voltige etc), lessen zijn ook geschikt voor beginners omdat het veelal privelessen betreft. Voor rijden geldt een gewichtslimiet van 75kg. Pony;s staan op paddock paradise in een groep.

Ook in de omgeving genoeg te beleven voor jong en oud.

Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:48

De reeënwissel in Hoogersmilde

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 20:21

Bedankt voor de tips, ik heb beide even bekeken en het ziet er zeker leuk uit!
Ik denk dat ik een toevoeging moet maken dat gewicht ook nog van belang is, mijn man weegt 90 kilo en als hij gemotiveerd is dan kan hij nog wel wat afvallen voor de zomer, maar 75 kilo of minder zal niet gaan lukken.

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:02

Ik ben altijd met eigen paard op vakantie geweest, maar vaak gestald bij maneges enz.
In Ermelo heb je wat voorheen sequoia stables was, in dezelfde straat was een camping. Fijne stal en mensen daar en ritten door het bos!
Nu is het Vgm rijnstoneranch en meer western, maar kan ook met menritjes mee.
Misschien wat ver maar op Ameland heb je aardig wat stallen die paardendokter begeleiden en lessen geven. Echt een aanrader!
Op Rijstal Blinkert kan je strandritten maken voor beginners en gevorderden.

Jazz Oh Dear KZ

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 22:00

Kmbly schreef:
Ik ben altijd met eigen paard op vakantie geweest, maar vaak gestald bij maneges enz.
In Ermelo heb je wat voorheen sequoia stables was, in dezelfde straat was een camping. Fijne stal en mensen daar en ritten door het bos!
Nu is het Vgm rijnstoneranch en meer western, maar kan ook met menritjes mee.
Misschien wat ver maar op Ameland heb je aardig wat stallen die paardendokter begeleiden en lessen geven. Echt een aanrader!
Op Rijstal Blinkert kan je strandritten maken voor beginners en gevorderden.


Oohh, Ameland klinkt ook wel heel erg aantrekkelijk! Daar zou ik zelf niet eens aan denken, dus echt super leuk deze tip! Ik heb rijstal Blinkert meteen even een berichtje gestuurd of de minimale leeftijd van 10 jaar ook strikt is bij ervaring, mijn dochter is juist degene die het beste kan rijden in ons gezin, maar ze is in de zomer wel pas 9,5 jaar. Dat zou dus echt balen zijn als zij als enige van ons gezin niet mee zou mogen op strandrit. Maar wellicht heeft het iets te doen met verzekering kan ik me zo voorstellen, dus even het antwoord afwachten...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:25

Ik wilde inderdaad net Rijnstone Ranch aanraden. Camping De Haeghehorst ligt in dezelfde straat als de western stal. Aan de achterkant zit er zelfs maar 5 meter tussen het achterhek van de camping en de stal. De westernpaarden zijn braaf, zelfs voor niet western mensen.

Paarden staan de hele dag buiten met onbeperkt ruwvoer tot hun beschikking met een maatje. Welzijn is er zeer belangrijk.

Ook hebben ze een paardje wat beleerd is voor de wagen, dus eventueel kunnen de ruiters met ervaring te paard mee, en diegene zonder met de menwagen (instructie/trainer ment dan)

Ermelo/Harderwijk/Putten is een ontzettend toeristisch gebied in de zomervakantie. Zo is er in Ermlo elke dinsdagavond (in de zomervakantie) de braderie waar gewoon de hoofdweg en de weg door het dorpcentrum volledig wordt afgesloten en super gezellig is.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:50

Misslev schreef:
Oohh, Ameland klinkt ook wel heel erg aantrekkelijk! Daar zou ik zelf niet eens aan denken, dus echt super leuk deze tip! Ik heb rijstal Blinkert meteen even een berichtje gestuurd of de minimale leeftijd van 10 jaar ook strikt is bij ervaring, mijn dochter is juist degene die het beste kan rijden in ons gezin, maar ze is in de zomer wel pas 9,5 jaar. Dat zou dus echt balen zijn als zij als enige van ons gezin niet mee zou mogen op strandrit. Maar wellicht heeft het iets te doen met verzekering kan ik me zo voorstellen, dus even het antwoord afwachten...


Anders zijn er op Ameland nog een paar stallen. Bvb in dezelfde straat heb je nog Rijstal cheval en verder op het eiland nog eentje.
Ameland is echt een aanrader! Ze hebben ook veel activiteiten (ook met paarden: stoelendans, ringsteken, reddingsactie)

Jazz Oh Dear KZ

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:51

Wij gaan naar een plek in Oostenrijk waar je bij de camping op Haflingers kan rijden, maar dit is zonder begeleiding. In Nederland, camping Samoza is wellicht leuk. Wij vonden zelf de camping wat minder (erg druk, als je dat leuk vind is het geen probleem) maar de manege is keurig verzorgd en waren ook leuke paarden en pony's. Onze dochter reed toen net 2 jaar en heeft 2 hele leuke buitenritten gemaakt. Wij hadden ons eigen paard mee.

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 22:58

Ik had toen ik een beetje aan het rondkijken was ook al een camping in Frankrijk gezien waar zonder begeleiding gereden mocht worden, maar daar zag ik in de recensies dat er helemaal geen toezicht of of regels waren hoeveel de paarden bereden werden op een dag. Daar gaan we dus niet aan meewerken.

Rijnstone Ranch en de camping zien er ook leuk uit, maar ook daar op de website zie ik weer de minimale leeftijd van 10 jaar staan. Als mijn 9 jarige dochter niet kan rijden dan ga ik dat hier thuis er echt niet doorheen krijgen als vakantieplan. :-)

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:06

100% Lidmiluv Mlyn in Tsjechië. Hangt er een beetje vanaf hoe lang je wilt rijden. Heb het al een aantal keer in 1 keer gereden met caravan of paardentrailer. Het is een heerlijke plek, prachtig omgeving en super fijne paarden. Het welzijn zit helemaal goed, degene die lesgeeft is onwijs kundig en het is nog relatief goedkoop ook. Ben er jaren geweest om te helpen in de zomers en het is er echt heerlijk!

When you think less, you can do more than you think.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:15

Misslev schreef:
Ik had toen ik een beetje aan het rondkijken was ook al een camping in Frankrijk gezien waar zonder begeleiding gereden mocht worden, maar daar zag ik in de recensies dat er helemaal geen toezicht of of regels waren hoeveel de paarden bereden werden op een dag. Daar gaan we dus niet aan meewerken.

Rijnstone Ranch en de camping zien er ook leuk uit, maar ook daar op de website zie ik weer de minimale leeftijd van 10 jaar staan. Als mijn 9 jarige dochter niet kan rijden dan ga ik dat hier thuis er echt niet doorheen krijgen als vakantieplan. :-)


De website is verouderd, die leeftijdeis gelden voor de lessen toen er nog engels werd gereden en hadden niks met de verzekering te maken ;) Mail ze even want ze werken en denken echt heel goed mee :j Zeker betreft de buitenritten en met de hele familie mee het bos in kunnen. Dat is namelijk echt waar ze zich nu op proberen te gaan richten. Daarom brave dieren waar veel aandacht aan wordt gegeven. Zelfs nu gaan ze minimaal 1x per week op buitenrit mee, zowel onder het zadel, maar ook als handpaard. En ze worden er actief mee getraind. En met de hele familie de bossen in is ook direct de reden geweest dan de menwagen + paard is aangeschaft. Dit is namelijk in 2023 getest en was een groot succes.

Ik heb er namelijk gewerkt toen het nog Sequoia was en heb de overgang naar Rijnstone meegemaakt. Ik sta er nu nog steeds met mijn menpony als pensionklant.

Spoiler:
9,5, naar boven afgerond is toch 10

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 23:57

chamion schreef:
De website is verouderd, die leeftijdeis gelden voor de lessen toen er nog engels werd gereden en hadden niks met de verzekering te maken ;) Mail ze even want ze werken en denken echt heel goed mee :j Zeker betreft de buitenritten en met de hele familie mee het bos in kunnen. Dat is namelijk echt waar ze zich nu op proberen te gaan richten. Daarom brave dieren waar veel aandacht aan wordt gegeven. Zelfs nu gaan ze minimaal 1x per week op buitenrit mee, zowel onder het zadel, maar ook als handpaard. En ze worden er actief mee getraind. En met de hele familie de bossen in is ook direct de reden geweest dan de menwagen + paard is aangeschaft. Dit is namelijk in 2023 getest en was een groot succes.

Ik heb er namelijk gewerkt toen het nog Sequoia was en heb de overgang naar Rijnstone meegemaakt. Ik sta er nu nog steeds met mijn menpony als pensionklant.

Spoiler:
9,5, naar boven afgerond is toch 10



Haha, ik moet wel lachen om je spoiler. :D
Ik zal ze eens een mail sturen om te vragen wat er mogelijk is. Weet je toevallig of er ook lessen worden gegeven, of dat ze zich alleen nog richten op buiten rijden?

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-24 00:10

SusanH schreef:
Wij gaan naar een plek in Oostenrijk waar je bij de camping op Haflingers kan rijden, maar dit is zonder begeleiding. In Nederland, camping Samoza is wellicht leuk. Wij vonden zelf de camping wat minder (erg druk, als je dat leuk vind is het geen probleem) maar de manege is keurig verzorgd en waren ook leuke paarden en pony's. Onze dochter reed toen net 2 jaar en heeft 2 hele leuke buitenritten gemaakt. Wij hadden ons eigen paard mee.


Een eigen paard zou mijn dochter ook helemaal geweldig vinden, maar dat gaat bij ons niet gebeuren. Ook dit ziet er weer erg leuk uit, altijd ook fijn om er een ervaring bij te horen hoe dat iets bevallen is. Hij gaat op het lijstje met opties, dank je wel!

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-24 00:11

foxytoffee schreef:
100% Lidmiluv Mlyn in Tsjechië. Hangt er een beetje vanaf hoe lang je wilt rijden. Heb het al een aantal keer in 1 keer gereden met caravan of paardentrailer. Het is een heerlijke plek, prachtig omgeving en super fijne paarden. Het welzijn zit helemaal goed, degene die lesgeeft is onwijs kundig en het is nog relatief goedkoop ook. Ben er jaren geweest om te helpen in de zomers en het is er echt heerlijk!


Het is iets verder rijden dan wat ik in gedachten had, maar ik zet het toch op mijn lijstje met opties. Ik doe hier altijd het eerste uitzoekwerk en daarna heeft de rest van het gezin er ook nog een klein beetje over te vertellen. :-)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:02

Misslev schreef:
Haha, ik moet wel lachen om je spoiler. :D
Ik zal ze eens een mail sturen om te vragen wat er mogelijk is. Weet je toevallig of er ook lessen worden gegeven, of dat ze zich alleen nog richten op buiten rijden?


Op het moment zijn het alleen de buitenritten, maar de lessen worden weer opgestart. Ik geloof dat februari/maart de trainer daar mee aan de slag gaat. Maar ik hou even een slag om de arm betreft wanneer.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:07

Heb daar leren rijden toen het nog manege Bronkhorst was. Ik vind Rijnstone echt geen naam trouwens :o . Noem het dan Rhinestone. Of iets met Veluwe en de bossen in de naam want de Rijn ligt wel iets de andere kant op. Vind het trouwens ook bijzonder dat je als je aansluit met je eigen paard, je ook nog 30 euro moet betalen om mee op buitenrit te mogen. Bij oa de Reeenwissel was dat gratis (wel nog bij de vorige eigenaars) moest je wel even vragen of het ok was als je mee reed. Paar keer gedaan destijds, erg handig als je de weg nog niet goed weet.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:47

De naam komt van de achternaam van de huidige eigenaars af ;)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Tinka

Berichten: 3742
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:06

Ranch du Haut-Languedoc, erg mooie omgeving, er zijn genoeg campings in de omgeving, veelal met zwembad en aan een meer. Niet heel drukke omgeving vol toeristen, maar genoeg te doen in de omgeving. Prachtige natuur, leuke dorpjes, marktjes, steden.
Maar ik ben dan wel bevooroordeeld.
Je hebt ook nog de Wildust ranch, maar denk niet dat ze daar dingen voor beginners hebben.

gitteesmee
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-01-14

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:16

Yes, Ameland is hét paardeneiland bij uitstek! We hebben hier op het eiland zo'n zes rijstallen. Zoals Kmbly al zegt zijn er ook veel paardenactiviteiten op het eiland te vinden. Stoelendans vind ik persoonlijk de leukste om naar te kijken (en om aan mee te doen).

Ik weet dat er bij Rijstal Le Cheval naast strandritten (privé & groeps) ook lessen (voor beginners en gevorderden, voor gevorderden ook springles) worden gegeven, ponymiddagen en wandelpony's zijn.

Alle rijstallen hier hebben (verplicht) begeleiding en de meeste paarden staan hier 24/7 buiten. Bij Hollumer Trap gaan de paarden in het naseizoen zelfs naar het natuurgebied 't Oerd om daar vakantie te vieren. Bij Rijstal de Blinkert is er een strandrit die halverwege splitst, zodat gevorderde ruiters met niet gevorderde ruiters kunnen rijden.

In deze blog worden alle rijstallen op Ameland vergeleken: https://www.paardrijdenophetstrand.nl/s ... j-geschikt

Op zoek naar strandritten bij een kleinschalige stal op Ameland? http://www.paardrijdenophetstrand.nl

Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:13

Manege samoza? Camping samoza?

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-24 19:21

gitteesmee schreef:
Yes, Ameland is hét paardeneiland bij uitstek! We hebben hier op het eiland zo'n zes rijstallen. Zoals Kmbly al zegt zijn er ook veel paardenactiviteiten op het eiland te vinden. Stoelendans vind ik persoonlijk de leukste om naar te kijken (en om aan mee te doen).

Ik weet dat er bij Rijstal Le Cheval naast strandritten (privé & groeps) ook lessen (voor beginners en gevorderden, voor gevorderden ook springles) worden gegeven, ponymiddagen en wandelpony's zijn.

Alle rijstallen hier hebben (verplicht) begeleiding en de meeste paarden staan hier 24/7 buiten. Bij Hollumer Trap gaan de paarden in het naseizoen zelfs naar het natuurgebied 't Oerd om daar vakantie te vieren. Bij Rijstal de Blinkert is er een strandrit die halverwege splitst, zodat gevorderde ruiters met niet gevorderde ruiters kunnen rijden.

In deze blog worden alle rijstallen op Ameland vergeleken: https://www.paardrijdenophetstrand.nl/s ... j-geschikt


We zijn wel al heel erg enthousiast over Ameland tot nu toe! Ik ga straks je link even bekijken. Heb je misschien ook nog een tip welke camping het leukste is met de kinderen? Onze eigen voorkeur is wel dat het er in de avond weer stil is. O:)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Paardrijden op vakantie, zowel met een beetje ervaring EN beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:38

Voor buiten Nederland, Bangnum equestrian centre in Ringwood, zuiden van Engeland (new forest). Geen hele goedkope ritten, wel een belachelijk mooie omgeving en ik weet 100% zeker dat een 9,5 jarige mee mag op buitenrit. Qua welzijn ook meer dan prima in orde.
Het is echt een riding centre dus geen camping op hetzelfde terrein, wel zat campings in de directe omgeving.
Via de Kanaaltunnel ben je er in een halve dag zeker.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Misslev
Berichten: 10
Geregistreerd: 12-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-24 22:49

Supertje schreef:
Voor buiten Nederland, Bangnum equestrian centre in Ringwood, zuiden van Engeland (new forest). Geen hele goedkope ritten, wel een belachelijk mooie omgeving en ik weet 100% zeker dat een 9,5 jarige mee mag op buitenrit. Qua welzijn ook meer dan prima in orde.
Het is echt een riding centre dus geen camping op hetzelfde terrein, wel zat campings in de directe omgeving.
Via de Kanaaltunnel ben je er in een halve dag zeker.


Bedankt voor de tip, ik heb de site net even bekeken. Ze zijn inderdaad wel prijzig, maar de reistijd valt dan weer alles mee. Ook deze komt op ons lijstje met opties!

gitteesmee
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 00:08

Misslev schreef:
gitteesmee schreef:
Yes, Ameland is hét paardeneiland bij uitstek! We hebben hier op het eiland zo'n zes rijstallen. Zoals Kmbly al zegt zijn er ook veel paardenactiviteiten op het eiland te vinden. Stoelendans vind ik persoonlijk de leukste om naar te kijken (en om aan mee te doen).

Ik weet dat er bij Rijstal Le Cheval naast strandritten (privé & groeps) ook lessen (voor beginners en gevorderden, voor gevorderden ook springles) worden gegeven, ponymiddagen en wandelpony's zijn.

Alle rijstallen hier hebben (verplicht) begeleiding en de meeste paarden staan hier 24/7 buiten. Bij Hollumer Trap gaan de paarden in het naseizoen zelfs naar het natuurgebied 't Oerd om daar vakantie te vieren. Bij Rijstal de Blinkert is er een strandrit die halverwege splitst, zodat gevorderde ruiters met niet gevorderde ruiters kunnen rijden.

In deze blog worden alle rijstallen op Ameland vergeleken: https://www.paardrijdenophetstrand.nl/s ... j-geschikt


We zijn wel al heel erg enthousiast over Ameland tot nu toe! Ik ga straks je link even bekijken. Heb je misschien ook nog een tip welke camping het leukste is met de kinderen? Onze eigen voorkeur is wel dat het er in de avond weer stil is. O:)


Het leukste is moeilijk! Maar ik denk dat camping Roosdunen (een familiecamping) goed bij jullie zou passen. Het heeft een zwembad, midgetgolfbaan, speeltuinen en niet geheel onbelangrijk, vlakbij twee rijstallen (de Blinkert en Le Cheval) op nog geen 10 minuten lopen.

Op zoek naar strandritten bij een kleinschalige stal op Ameland? http://www.paardrijdenophetstrand.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers