Welk GPS systeem voor buitenritten? (Navigatie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:18

racebiet schreef:
Ik heb de etrex 30.werkt voor mij prima. Ik heb hem aan een keykoord om me nek hangen en als we draven of galopperen doe ik hem onder mijn jas. Eigenlijk zou je hem tussen de oren van je paard moeten kunnen bevestigen .....

Krijg je dan een piepje als je op een kruising aan komt..?
Of pak je hem er elke keer bij.

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:43

Ja het bevestigen leek mij ook nog lastig. Ik wilde ook gaan voor een keycord en dan hem met draf en galop in mijn jaszak doen. Er zijn ook mensen die hem met zo'n sportarmband om de onderarm doen, maar dat leek mij juist weer niet handig.
Ik neig nu het meest naar de etrex30x. Heb wat filmpjes gekeken op YouTube en vond het er niet verkeerd uitzien.

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:52

scooby09 schreef:
Krijg je dan een piepje als je op een kruising aan komt..?
Of pak je hem er elke keer bij.


Ik denk dat je hem er steeds bij moet pakken. Het werkt niet echt als een autonavigatie toch? Racebiet, hoe werkt dat bij jou?
Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met het rijden met zo'n gps.

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Welk GPS systeem voor buitenritten? (Navigatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:17

Je hebt verschillende instellingen en als je echt een route navigeert, dan kun je het voor elkaar krijgen dat hij piept als je nabij een waypoint bent. Ik echter kijk altijd een beetje vooruit op het ding en kieper hem dan weer in mn decollete..... een nadeel van alle garmin gps appararen vind ik dat ze maar 49 waypoints op een route aankunnen als ze opnieuw moeten berekenen. Dat merk je dus pas in het bos. Als je bijvoorbeeld een spoor (van een eerder gereden route) wilt omzetten in een navigeerbare route (in de pc) en je geeft aan dat hij het aantal waypoints zelf mag kiezen dan zijn t er vaak meer. Ik knip ze dan gewoon op in delen en dan gaat het op zich ook prima. Succes met kiezen. Ik heb ook nog de twonav ultra, dit is een apparaat op polsband. Ook ok, maar vaker systeem errors als bij garmin. Tip van de dag, pak er een met oplaadbare batterijen, daar kan je nl altijd makkelijk een extra setje van meenemen en een interne accu wordt eigenlijk altijd slechter v kwaliteit in de tijd