(Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danielle80

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: Woudenberg

(Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 10:05

Ik ga over een paar weken 2 weken op vakantie naar ouddorp.
Het leek me leuk om daar misschien een strandrit te maken. Vinden jullie dat je veel ervaring nodig hebt daarvoor?
Ikzelf kan de basis van paardrijden. ik zit ook op les en ben 13 jaar.
Mijn zus(ze is 18) gaat een paardenkamp leiden en vindt paardrijden best leuk. ze kan nog niet veel maar gaat op dat paardenkamp minimaal 2 uur per dag rijden zodat ze als we op vakantie gaan sowieso draf kan en galop waarschijnlijk ook wel gaat.
het leek ons leuk om samen(met begeleiding) of met een groep een (strand)rit te maken.
Weet iemand een leuke manege omgeving ouddorp? zelf rijd ik western maar het hoeft geen westernmanege te zijn.
Of vinden jullie dat we nog te weinig ervaring hebben?Er gaat dan sowieso begeleiding mee.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: (Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:06

Hier in ouddorp zelf worden nergens meer strandritten georganiseerd. Dus dan zou je echt in zeeland een manege moeten zoeken.

danielle80

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 10:08

Sanne96 schreef:
Hier in ouddorp zelf worden nergens meer strandritten georganiseerd. Dus dan zou je echt in zeeland een manege moeten zoeken.


Bedankt voor je reactie. Weet je dan misschien andere maneges(niet in ouddorp) die dat wel doen?

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: (Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:30

Burgh haamstede! -> www.paardrijdenzeeland.com
Hele leuke paarden, goede begeleiding en mooie ritten: Niet alleen over het strand maar ook nog een stuk door een mooi duingebied.

Geerr

Berichten: 109
Geregistreerd: 28-03-14
Woonplaats: goedereede

Re: (Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:32

Manege grol in renesse worden ook strandritten georganiseerd, onder begeleiding.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: (Strand)Ritten omgeving Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:32

bij Manege grol en de ponyhof weet ik dat ze strandritten doen. Verder weet ik het niet, zelf nog nooit met een manege een strandrit gemaakt

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:32

Bij Camping Duinhoeve in Renesse kun je leuke strandritten maken in een klein groepje (ook voor mensen van buiten de camping, je kunt gewoon bellen om te reserveren). Meestal gaan er ongeveer 5 a 6 mensen mee. Je moet wel de (ren)galop beheersen.
Heb je niet genoeg ervaring, dan is een duinrit ook mogelijk. Hierbij wordt alleen gestapt en gedraafd.

Voor een rustige strandrit met korte, rustige galopjes kun je beter naar Ponyhof in Aagtekerke gaan, dit is vanaf Ouddorp nog wel 45 min. rijden.