Alleen maar buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottemalou
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-06-15

Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 09:53

Hoi allemaal,
ik zit met een soort 'probleem' want ik heb nu eindelijk weer een verzorgpaardje.
Hij staat in iemand zijn tuin (Die heel groot is dus ruimte genoeg) alleen er is geen bak of een stukje zand waar ik zou kunnen rijden. Ik ga elke zondag met hem naar de duinen maar daarvoor moet ik eerst een heel stuk door straten rijden en dat is niet heel relaxt. Ook merk ik omdat hij alweer 21 jaar is dat hij het steeds vermoeiender begint te vinden en ik maak daarom ook steeds kortere ritten.

Het zou veel fijner zijn voor mij maar vooral voor hem, als er een bak zou zijn waar we gewoon voor een halfuurtje in kunnen rijden. We zouden dan ook weer kunnen springen, wat hij geweldig vindt.
Dus hoe zou ik ook in een bak kunnen rijden?

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:55

Is er in de buurt niks (buren, manege, pensionstal?) waar je in de bak kan rijden?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:58

Wij hebben ook alleen land kun je daar niet stuk afzetten als bak. Hebben wij ook en doen er alles in

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:00

Kan het ook zijn dat hij vermoeid raakt omdat hij weinig conditie heeft doordat je maar 1 keer per week rijdt?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:42

Je kunt buiten ook prima oefenen, een bak is imo enkel voor het gemak (echte uitzonderingen daargelaten)

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Alleen maar buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:55

Ik enk dat je idd vaker moet rijden, 21 is nog helemaal niet oud dus dat zou het probleem niet moeten zijn, tenzij het 50 km is heen en weer naar het strand. hoeveel km is het denk je dat rondje naar het strand