wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadinepouw
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-09-06

wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 11:27

Hallo allemaal,

In een andere topic had ik al aangegeven met een groepje collega's een strand-/duin-/bosrit te willen maken. Een van de tips was manege Bakker in Noordwijkerhout. Heeft iemand daar ervaring mee?? Ik moet bekennen dat ik een enorme schijterd ben, zeker wanneer ik de paarden niet ken. Ik wil dan ook niet als een bezetene in rengalop over het strand, liever een beheerst galopje of gewoon draf. Hoe zijn de paarden, braaf, makkelijk terug te halen? Had ooit ergens een paard waarbij de instructeur zei "als je rustig wilt gaat ze rustig, je kunt toch rijden, dan kun je haar dus gewoon terugnemen". Maar we waren met zn drieeen en toen de andere 2 ervandoor schoten als idioten kon ik doen wat ik wilde, maar mijn paard ging er net zo hard achteraan. Door bos, vlak langs bomen, onder takken door. Ik heb de hele rengalop gehoopt dat ik er niet af zou gaan, en gezweerd dit niet nog een keer te doen. Aldus mijn terughoudendheid.....

Alvast bedankt voor de reacties.

SabM
Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-07-06

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:32

Hoi

wij hebben met werk ook een buitenrit bij Bakker gemaakt met allemaal onervaren mensen.
Dat was echt heel leuk en goed te doen... We zijn door het duin gegaan en niet over het strand. Denk dat dat handiger was ivm teveel onervaren. De paarden bij Bakker vond ik prima beesies voor de rit.
Veel plezier

Chan_n
Berichten: 791
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Dem Hoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:07

Hoi,
een meisje uit mijn klas begeleid buitenritten bij manege bakker.
ze passen zich aan aan het niveau van de ruiter, dus kwa tempo maar ook kwa paarden.
volgens mij is het heel erg leuk, wij gaan ook een keertje daar rijden!
ook erg leuke paarden. de site is www.manege.nl als je dat nog niet wist Knipoog
veel plezier!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:42

ik heb er ook weleens buitengereden.
op zich wel leuk,maar vond het wel slecht dat er toen maar 1 begeleider was met een hele grote groep en dat hij tijdens het rijden continue vooraan reed. ( dus totaal geen zicht op de achterhoede).
de omgeving met het strand vond ik trouwens wel heel leuk Ja

lasimir

Berichten: 169
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:38

Ik ben vandaag geweest en vond het niet bepaald ideale manegepaarden.
We waren inderdaad ook met een grote groep ( de hele stal ) en ook bij ons reed de begeleider alleen maar voorop dus inderdaad geen toezicht, vond ik ook niet erg best geregeld.
Het paard waar een vriendin op zat zag de zee en ging spontaan rollen ( met ruiter en al )
Micky ( haflinger ) mocht ik op, was gewaarschuwd dat hij nog wel is een bokJE kon geven. Nou ja prima ( dacht ik ) een bokje vind ik niet erg uit joligheid ofzo.
Het stuk naar het bos ging prima alleen op het strand ging het niet zo leuk meer.
De rest ging allemaal galoperen dus hij ging uiteraard mee, alleen wel bokkend en trappen naar je been. Ben geen schijterd maar dit vond ik toch echt niet grappig. we hebben het overleefd ( heb hem uiteindelijk zijwaarts laten lopen omdat hij niet te houden was ) maar stap echt nooit meer op een paard dat ik niet ken en dan gelijk naar buiten. Hij zag er echt super lief uit maar van binnen een duiveltje. Je kan het die paarden ook niet kwalijk nemen want wij hadden een rit van dik 2 uur gehad en vervolgens stond de volgende groep alweer klaar om nog is 2 uur lekker te gaan rijden Boos!

Ik vond het persoonlijk dus niet zo geslaagd.
Hoorde wel dat manege Smit leuker schijnt te zijn.

Succes en plezier...!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:06

micky kan in de galop op het strand idd nog wel eens schuine/draai bokken geven , minder leuke bokjes om uit te zitten (been there thone that ..)goed naar voren drijven en licht gaan staan loopt die prima !
en er zit er idd eentje tussen die graag in het mulle zand rolt ,..iets te graag

gezellige manege maar minder geschikt voor niet te ervaren ruiters met een strand rit

daarvoor kan je weer beter manege meeuwenoord nemen in noordwijk

voor de iets meer ervaren ruiters is het wel erg leuk rijden buiten bij bakker , je zit direct in het duin en zo op het strand en er word absoluut niet uhh banketstaaf gereden om het zo maar eens te zeggen en geen op automaat paardjes

Deerne
Berichten: 698
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Provincie Gelderland

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:36

nickyu schreef:
micky kan in de galop op het strand idd nog wel eens schuine/draai bokken geven , minder leuke bokjes om uit te zitten (been there thone that ..)goed naar voren drijven en licht gaan staan loopt die prima !
en er zit er idd eentje tussen die graag in het mulle zand rolt ,..iets te graag


De groep waar we mee zijn geweest zijn geen beginners en kunnen allemaal best rijden.
Ik vind dat als er paarden zijn die dus een dergelijke gebruiksaanwijzing hebben dat dit wel
verteld moet worden. Dit is dus niet gebeurd en dat vind ik persoonlijk geen goede zaak.
Al kan je nog zo goed rijden het is een vreemd paard en als die dus heel relax aan het
stappen is verwacht je niet dat je dus in 1 seconde met paard en al in de zee ligt.
Micky had dan waarschijnlijk niet zijn dag want hij heeft echt het hele stuk galop lopen bokken
en niet zo'n klein beetje ook. Naar voren rijden en licht gaan staan was echt geen optie want het was absoluut niet gecontroleerd hij pakte het bit vast en ook zijn voorgangers waren niet veilig.

Ik was zelf met mijn eigen paard die dus echt niks eng vind en super relex heeft gelopen.
Ondanks dat vond ik ook dat de begeleiding te wensen over liet. Wat er achteraan gebeurde
heeft de begeleider niet mee gekregen en ook bij terug komst niet geinformeerd of het
allemaal wel ok was gegaan.

Veloz

Berichten: 612
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Mijdrecht

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:17

Ik ben het helemaal eens met Lasimir en Danilo. Geen aanrader!!!
Kan het overigens ook geen strandrit noemen, we zijn van de ruim 2 uur rijden nog geen 10 minuten op het strand geweest...
De paarden moesten daarna nog een rit maken, belachelijk!

Gr, Iris

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:46

ja mick kan heel erg niet leuk bokken maar achterhand er goed onderdrijven is dan toch echt je antwoord

maar allah geen goede of alleen in de duinen blijven

kijk eens bij meeeuwenoord in noordwijk
die hebben brave paardjes en met beginners word goed rekening gehouden
gaan 2 begeleiders mee en op het strand word evt de groep in 2en gedeelt (beginners blijven stappen en drafje , gevorderden doen galopje ..)

lasimir

Berichten: 169
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:53

nickyu schreef:
ja mick kan heel erg niet leuk bokken maar achterhand er goed onderdrijven is dan toch echt je antwoord

maar allah geen goede of alleen in de duinen blijven

kijk eens bij meeeuwenoord in noordwijk
die hebben brave paardjes en met beginners word goed rekening gehouden
gaan 2 begeleiders mee en op het strand word evt de groep in 2en gedeelt (beginners blijven stappen en drafje , gevorderden doen galopje ..)


Ben jij soms dat meisje op die fries, ook begeleider????

Je mag het best proberen hoor in de beugels staan. Dan kom ik kijken en maak ik een home funniest video. Geloof mij nou dat je dat echt niet uitzit hoor Duivel
En het gaat hier niet om het gevorderd zijn, dat ben ik echt wel.
Dit paard had gewoon een kronkel en logisch als je na een rit van 2 uur nog een keer gezellig mag dus ik kan het dat beestje niet eens kwalijk nemen. Tenslotte gaat het bij de meeste manege alleen maar om het geld. En het welzijn van de paarden ach dat is van latere zorg.
Dat was daar meer dan duidelijk want aan al die paarden mankeerde wel wat!

Veel plezier iig bij manege Bakker maar ons zie je er niet meer terug!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:00

lasimir schreef:
Ben jij soms dat meisje op die fries, ook begeleider????

Haha! Ik kan met volle zekerheid zeggen dat Nicky niet dat meisje is die jij bedoelt. Nicky woont in Zeeland en was dit weekend niet eens in Nederland Haha!

lasimir

Berichten: 169
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:39

T@nj@ schreef:
lasimir schreef:
Ben jij soms dat meisje op die fries, ook begeleider????

Haha! Ik kan met volle zekerheid zeggen dat Nicky niet dat meisje is die jij bedoelt. Nicky woont in Zeeland en was dit weekend niet eens in Nederland Haha!


Dan is dat in iedergeval duidelijk. Hoe kent zij mickey dan zo goed? Vraag ik me toch wel af.....

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:48

Ik ben er een aantal jaren geleden ook geweest met een aantal meiden, en dan gingen we met 2 begeleiders en ik vond het er geweldig en ik heb het nooit niet veilig gevonden. Ik reed altijd op Helios, is echt een heerlijk paardje, maar weet natuurlijk niet of hij er nog is. Je kan met hem heerlijk galopperen terwijl de rest aan het draven waren, echt super. Hij moest ook vaak mee voorop vooral als we op het strand waren, want hij was zo dat hij zodra er een paard/pony er van door ging hij die ging blokkeren zodat deze er niet voorbij kwam. Ik voelde me altijd heel veilig op hem. Het is een voskleurige, als hij er nog is, moet je deze echt nemen, echt een aanrader. Wij werden altijd begeleid door Ron (weet zijn achternaam niet meer) hij geeft/gaf daar altijd les en dan ging er nog een andere man mee als begeleider, die daar niet werkte.

Ik vond het er echt fantastisch. Gewoon doen dus en kijk even of Helios er nog staat, dan moet echt vragen of je hem mag. Heb net even op de site gekeken en hij is er nog hoor neem HELIOS en je hebt echt een super rit, ik ben zelf ook niet zo'n held, maar dit paardje geeft je een veilig gevoel. TOPPERTJE om een heerlijk bos/ duin en strandritje mee te rijden.
Laatst bijgewerkt door irmalouise op 25-10-06 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:51

lasimir schreef:
Dan is dat in iedergeval duidelijk. Hoe kent zij mickey dan zo goed? Vraag ik me toch wel af.....

Ze heeft die kant op gewoond dus ik heb het vermoeden dat ze er zelf heeft gereden of misschien wel gewerkt.

Ik woon in Drenthe maar tot 4 jaar geleden woonde ik nog in Uithoorn Knipoog

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:54

ik ben er ook geweest maar nooit meer.
ze geven je gewoon maar een paard mee waarvan het veulen er net af is en de hele tijd op de wei heeft gestaan en lang niet meer gereden is.
later moest dat paard ook terug want dat was gevaarlijk.
zelfs de begeleider wilde er niet meer op.
en de paardne/pony's vind ik er oo kniet echt goed uit zien en de huisvesting laat oo kaan de wensen over.
maar goed dat is mijn mening.
dit was wel een jaar of 2 terug

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:06

ben er afgelopen zomer geweest en heb op ruby gereden, lekker paardje, lekker voorwaarts. Begeleiding was idd niet super (1 persoon maar), en er reden wel kleine kinderen mee wat wel hinderlijk was. Was 1 klein meisje die elke galop begon te huilen, kortom weinig galop voor ons daardoor. Zielig voor haar en vervelend voor ons. Had beter gesplitst kunnen worden. Er werden idd 2 ritten van 2 uur gereden achterelkaar, maar de paarden die al gelopen hadden mochten naar stal en nieuwe gingen weer mee.

lasimir

Berichten: 169
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:27

mystery1980 schreef:
ben er afgelopen zomer geweest en heb op ruby gereden, lekker paardje, lekker voorwaarts. Begeleiding was idd niet super (1 persoon maar), en er reden wel kleine kinderen mee wat wel hinderlijk was. Was 1 klein meisje die elke galop begon te huilen, kortom weinig galop voor ons daardoor. Zielig voor haar en vervelend voor ons. Had beter gesplitst kunnen worden. Er werden idd 2 ritten van 2 uur gereden achterelkaar, maar de paarden die al gelopen hadden mochten naar stal en nieuwe gingen weer mee.


Dit was nu niet het geval. Wij mochten onze paarden af geven aan de groep die na ons ging rijden!
Vind het persoonlijk niet echt vriendelijk tegenover de paarden maar dat is mijn mening!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:51

heb je gelijk in lasimir, vind ik ook wel te veel 4 uur achterelkaar voor de paarden maar ik gaf alleen aan dat het bij mij niet zo was.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:10

lasimir schreef:
nickyu schreef:
ja mick kan heel erg niet leuk bokken maar achterhand er goed onderdrijven is dan toch echt je antwoord

maar allah geen goede of alleen in de duinen blijven

kijk eens bij meeeuwenoord in noordwijk
die hebben brave paardjes en met beginners word goed rekening gehouden
gaan 2 begeleiders mee en op het strand word evt de groep in 2en gedeelt (beginners blijven stappen en drafje , gevorderden doen galopje ..)


Ben jij soms dat meisje op die fries, ook begeleider????

Je mag het best proberen hoor in de beugels staan. Dan kom ik kijken en maak ik een home funniest video. Geloof mij nou dat je dat echt niet uitzit hoor Duivel
En het gaat hier niet om het gevorderd zijn, dat ben ik echt wel.
Dit paard had gewoon een kronkel en logisch als je na een rit van 2 uur nog een keer gezellig mag dus ik kan het dat beestje niet eens kwalijk nemen. Tenslotte gaat het bij de meeste manege alleen maar om het geld. En het welzijn van de paarden ach dat is van latere zorg.
Dat was daar meer dan duidelijk want aan al die paarden mankeerde wel wat!

Veel plezier iig bij manege Bakker maar ons zie je er niet meer terug!



hihi nee ik ben niet dat meisje op die fries en heb menig buiten ritje op mickey gemaakt Knipoog
bokt pas in de versnelde of rengalop en altijd draai bokke (dus de rug draaiend trappen naar meestal rechts en soms out of the bleu ineens naar links , dat zijn de vervelenste ! )
weet alles van zijn bokjes op het strand Haha!

heel soms reed ik op nikita buiten heerlijk relaxed los teugeltje werk ,
dat was mijn favo maar was meestal de geen die op mickey mocht ,,
in de bak soms op die grooooote waar ik even naampje van kwijt ben
die ene die van bakker zelf was geweest voordat die in d lessen ed mee ging lopen
dat was voordat ik een eigen paardje kreeg ..had eventjes niet gereden e toen eerst daar weer begonnen
mikey is leuk en nikita kan heeeel leuk lopen en die grote ook Knipoog

tja over verzorging ed zijn de meningen verdeeld , ben der al par jaar niet geweest

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:34

ik ben er afgelopen zomer een keer geweest. Vond het ook niet echt geweldig. Het paard waar ik op moest rijden stond in een stand (Kimberley heette ze geloof ik) en was met poetsen en opzadelen voor het rijden niet echt lief. Qua rijden ging het wel, maar moest wel een zweep mee en sporen aan en had ze in de duinen ook een keer nodig. Paard had er volgens mij niet zo veel zin in. Op een manege waar ik geregeld buitenritten maak vinden alle paarden het nog steeds leuk om naar buiten te gaan, ook al gaan ze 's zomers elke dag. De begeleider die bij mij mee was controleerde vooraf wel of het zadel en het hoofdstel enzo goed zat en of alles heel was. Dat was wel positief.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:33

Ik ben afgelopen zondag met Lasimir, Danilo, Veloz en nog meer mensen daar geweest. Die knol waar ik op zat Lady ging dus spontaan liggen rollen en de zee. De begeleider die mee was Marcel/Marco geen idee. Zat het gebeure een beetje suf aan te kijken. Net of het de normaalste zaak van de wereld was. En hij zei dat hij niet wist dat ze dat deed.... Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Maar maakt verder niet uit. Ik ben blij dat mijn benen er nog aan zitten. En Lady kon na onze 2 uur rijden fijn nog een keer, niet normaal, er werd even snel een borstel overheen gehaald en daar ging ze weer. Niet mijn manier....
Maar mij zien jullie daar nooit maar dan ook nooit meer terug!!!
Wat een aanfluiting..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:53

Verward Ik had begrepen dat er maar 1 begeleider mee was? Meisje op de Fries was toch ook begeleiding en dan ook nog een Marcel/Marco? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Deerne
Berichten: 698
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Provincie Gelderland

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:40

Nee hoor je begrijpt het goed er was 1 begeleider mee.
Het meisje met de fries was begeleider van een andere groep.

Gr

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:46

Maar jullie groep was de hele stal begreep ik? Nou ja, maakt ook allemaal niet uit, ik ga totaal off topic Bloos!

Tommy10

Berichten: 252
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: uithoorn

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:15

Hoi,

Ik was de beruchte zondag ook mee met lasimir en de rest...alleen zonder paard. Ik heb de bloopers gefillmd!!!
Ik heb alles van een afstandje bekeken en mijn conclusies getrokken. Als je net als ik geen held bent, is het zeker geen aanrader. Als je graag n gokje wacht, is het misschien een idee!
De verdeling ging al rommelig, maar ok....Toen er opeens een paard tekort was, werd er een "prive paard" uit zn stal getrokken (naar ik begrepen heb, zonder toestemming van de eigenaar van dit paard).Dan verwacht je eigenlijk dat ze n braaf paard kiezen, nee dit was een zeer moeilijk paard zei de begeleider (de berijdster heeft in ieder geval spierballen gekweekt). Verder heb ik maar n deel van de rit gezien, maar in die tijd wel wat bloopers vast gelegd (scheef lopen, niet lopen, hard lopen, bokken, in de zee liggen etc). En de gefrustreerde koppen van de berijders! Toen ook nog bleek dat bij terugkomst de paarden meteen weer weg moesten voor nog eens 2 uur (zonder even te mogen drinken, plassen etc), was het helemaal duidelijk; hier ga ik in iedergeval nooit rijden!

Melanie