Wie helpt ons op weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:17

Beste bokkers,

Met een vriendin wil ik in het voorjaar van 2013 een kleine trektocht maken.
Ons vertrekpunt is de stal waar de paarden staan, aan de rand van oldebroek/elburg.

We denken in de omgeving van nunspeet, vierhouten, putten, hulshorst... maar hebben nog niet echt een idee hoe dit vorm te geven. Het speulderbos schijnt heel mooi te zijn, dus dat is een optie.

Bv. Dag 1 tot halverwege
Dag 2 naar/richting putten
Dag 3 en 4 daar rijden
Dag 5 1e helft terug.
Dag 6 naar huis.

Zijn er bokkers die dit gebied kennen? Is bovenstaande haalbaar? Hebben jullie tips, andere goede routes/ideeen?
Weet iemand welke kaarten we hier het beste voor aan kunnen schaffen? En hoe zit het met de oversteek spoor/viaduct o.i.d? We horen heel graag van jullie!

nikkie722
Berichten: 674
Geregistreerd: 17-12-10
Woonplaats: Putten

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:58

als jullie paarden een goede conditie hebben is dit prima te doen ikzelf zou er een extra dag voor uittrekken.
speulder en sprielderbos in putten zijn beide mooi, heel verschillend van elkaar, je hebt er het solse gat, boshuis drie erg leuke tip: je kunt je paard in een weide zetten en zelf een hapje gaan eten.
qua verkeer steek je denk ik geen spoor over maar wel drukke 80 km wegen, maar als je paard goed luistert prima te doen hoor! kaarten kun je kopen bij vvv kantoren, die zijn erg duidelijk.
veel plezier alvast

Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 18:54

Hoi bedankt voor je reactie. Bedoel je een dag extra ervoor uittrekken omdat je anders niet uit komt met de tijd, of omdat het zo mooi is dat je anders niet alles kan zien :-)
Dat klinkt goed leuk dat je de paarden dan in de wei kan zetten die gaan we onthouden. Die 80 kilometer weg moet je die oversteken wil je aan de andere kant komen? Onze paarden kunnen het wel maar verkeer is niet hun favoriete onderdeel. Wij zijn verwend met bos grenzend aan de achtertuin steken wel eens wegen over hoor maar dan geen 80 kilometer weg. Heb je enig idee of dat veel oversteken zijn die je moet nemen die 80 kilometer zijn?

nikkie722
Berichten: 674
Geregistreerd: 17-12-10
Woonplaats: Putten

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:42

ik denk het wel, in ieder geval in putten, misschien kun je je route precies bekijken met google maps? of pakt ie het bos niet?
ik zou er een dag extra voor uit trekken, mocht er wat tegen zitten heb je een dag speling.

Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:29

Dat is een goed idee ik heb geen idee of hij dat ook pakt ga ik zeker proberen.
Ja dat is wel een goed idee heb je ook wat minder 'stress' omdat je dan thuis moet zijn.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:52

Met alle respect, maar is het verstandig een trektocht te gaan maken als je je al zorgen maakt over het oversteken van een mogelijk drukke weg?

Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 20:26

Ik snap wat je bedoeld en nu ik het terug lees komt het ook anders over dan ik bedoel. Het is zeker niet dat ze er bang voor zijn alleen onze stal ligt aan het bos dus wij komen niet zo vaak bij een weg. We steken nu denk 1 keer in de twee weken een weg over, en we maken wel vaker lange buitenritten en dan moeten we ook een drukke weg over en dit gaat prima. Maar hoe minder we er hoeven over te steken hoe beter zou ik zeggen :) Ook vinden wij het zelf veel leuker rijden door de natuur dan allemaal over wegen.
Vandaar dat wij ons hier graag laten informeren over leuke tochten en of ruiterpaden.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:33

Maar er staat dat je ze moet oversteken, niet dat je er overheen moet rijden...

Ik geloof echt wel dat het anders overkomt, maar ik denk dat je wel klaar moet zijn voor 'onverwachte' zaken. :)

Veel aan voorbereiding kun je doen door te lezen, lezen, lezen: er zijn een aantal bokkers met véél ervaring met dit soort tochten (of nog veel grotere tochten).
Als je handig bent met navigeren heb je aan de hand van kaarten en Google Maps in elk geval enigszins een indruk. Wellicht kun je dan concretere vragen stellen en dan is de kans groter dan je een antwoord krijgt waar je wat mee kunt.

En voor de goede orde: dit alles is bedoeld als opbouwende kritiek. :)
De trektochtwens begrijp ik maar al te goed...

Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie helpt ons op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 20:41

Oh zo zie ik het ook hoor :) We zijn vorig jaar met de paarden een week op vakantie geweest en dat ging hartstikke goed. Dus wouden we aankomend jaar iets anders proberen en zijn we aan het kijken of het inderdaad haalbaar is.
We hebben al gebeld met VVV kantoren en we gaan inderdaad eerst goed informeren en alles uitpluizen (vandaar ook hier de vraag :) ) voordat we überhaupt op pad gaan.

Mocht het voor aankomend jaar niet lukken om een tocht te plannen dan word het uiteindelijk weer een week op vakantie met de beestjes. Dus we gaan niet kostte wat het kost.

We willen wel alles goed hebben uitgezocht. Maar wel bedankt voor het mee denken en de info +:)+