Lange trektocht door Europa + paardenstages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Lange trektocht door Europa + paardenstages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 13:31

Hallo,

Op dit moment ben ik een lange reis aan het plannen door een deel van Europa.

Het plan is om met 2 paarden op pad te gaan naar de verschillende paardenstallen, waar ik stage kan lopen en kan werken voor ons kost en inwoning. Om meer ervaring op te doen en meer van de (paarden)wereld te zien.

Tussen de stages door trekken we te voet en te paard van de ene naar de andere stal. Een soort mega trektocht dus. Tijdsduur is onbepaald. Tussen het half jaar en anderhalf jaar in, afhankelijk hoe het gaat, met de paarden en met mij en de omstandigheden die zich gaan voordoen onderweg. Plan is om ongeveer 350 km. per keer te reizen.

Op dit moment zit ik in de Bourgogne in [land]. Van hier uit wil ik een eindje richting het Zuiden en dan over naar Noord Italië. Van daar door [land] naar Oostenrijk en dan door Duitsland of België weer terug naar Nederland.

Dit is het plan nu, maar ik laat het ook helemaal afhangen van de stages die ik kan vinden.

    X Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het maken van lange reizen met paard. En mij kunnen vertellen wat hun tegen zijn gekomen, waar je onderweg achter bent gekomen, dat een must is om aan te denken of om mee te nemen enz..

    X Verder ben ik op zoek naar mensen die leuke en interessante paardenstallen kennen in de bovengenoemde landen.
    Mijn interesse ligt bij: Klassieke Dressuur, Horsemanship, Western. Verder sta ik open voor alle mogelijke stallen, het liefst iets aparts.

Om even een korte omschrijving te geven van mijn ervaring: Ik heb een eigen kleine 'manege' gehad, veel stages gelopen op de verschillende type bedrijven. Een paarden opleiding gedaan en ben een Centered Riding instructeur. Verder ben ik nu ongeveer 5 jaar bezig met het bekappen van de hoeven.

Ik spreek Engels, Duits, Frans ben ik aan het leren en Nederlands.


Ik hoop dat er iemand is die zijn ervaringen wil delen, mag ook via e-mail of privé bericht, en dat er mensen zijn die mij een aantal goede stallen kunnen aanraden!

Alvast bedankt,
[naam].


Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:25

Interessant idee, weer eens een heel andere insteek voor een trektocht. Leuk! :j

Voor stage adressen kun je misschien via Bent Brenderup op zoek naar bedrijven die volgens zijn systeem werken? Hij werkt heel internationaal, dus dat zou in principe een goede ingang kunnen bieden. Hier in de buurt zit bijvoorbeeld iemand die squire is en ook stageplaatsen biedt, dit komt vast ook in andere landen voor.
Voor reiservaringen zou je contact op kunnen nemen met Licorne hier op bokt, zij is naar Zuid Frankrijk gereisd met een vriendin en 3 paarden. Zij kan zeker de nodige praktische tips geven.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Lange trektocht door Europa + paardenstages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 18:29

Bedankt!
Ik ga eens contact met haar opnemen en dat is inderdaad een heel goed idee om eens naar leerlingen van.. te zoeken. :)

emilyxhorses
Berichten: 14
Geregistreerd: 10-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:44

waauuuww
jij bent nogal wat van plan. RESPECT *\o/*
ik zou dat ook graag een keer willen meemaken ik hoop dat je het gaat halen ik vind het echt fantastisch HEEL VEEL SUCCES en vooral VEEL PLEZIER _/-\o_

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:39

emilyxhorses schreef:
waauuuww
jij bent nogal wat van plan. RESPECT *\o/*
ik zou dat ook graag een keer willen meemaken ik hoop dat je het gaat halen ik vind het echt fantastisch HEEL VEEL SUCCES en vooral VEEL PLEZIER _/-\o_

Er is een hele simpele manier om het mee te maken: gewoon gaan.............

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers