Boswachterij Dorst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 12:49

Volgens informatie mag je niet niet meer te paard rijden.
Weet iemand hierover meer?

Volgens opzoekingen enkel op aanvraag maar zou lang knn duren en dan moet je ook nog een dag opgeven!?

Arabians are the most fabulous horses in the world!


Anoniem

Re: Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:25

Ik weet hier niets van, kom hier wekelijks. Waar heb je dit gelezen?

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 14:51

Via iemand in die daar in de omgeving staat gestald. Die zei dat je daar niet meer mag rijden.
Vond dat al heel raar.


Ik zou dan vertrekken aan Bos & Co. Daar kan je makkelijk parkeren. Veel plek.
Is er eventueel een stop in de buurt?

Bij Beum is dat ook een mogelijkheid voor parking of stop?

Arabians are the most fabulous horses in the world!

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:02

In het gesloten gedeelte met de koeien mag je niet meer rijden. Althans dat was verleden jaar ingevoerd. Ik heb toen nog met de boswachter gebeld, maar dit was omdat de koeien te veel last hadden van de ruiters (?)
https://www.staatsbosbeheer.nl/wat-we-d ... erij-dorst Hier vind je link naar kaartje waar staat waar je als ruiter nog wel mag komen.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

pol013

Berichten: 8983
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:35

Jeetje wat zonde zeg. Dat was juist een super gaaf stuk om te rijden en in het begin hebben ze toen juist benadrukt dat het vrije toegang zonder verplichte paden was.

Maar bovenstaande stukje is daar duidelijk genoeg helaas.

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-23 09:30

Idd zonde! Ruiters worden op zeer veel plekken geweerd. Ook ruiterpaden worden hier en daar gesloten.
Wat een onzien dat die koeien last van de ruiters zouden hebben. Denk eerder dat al die groene mannetjes liever nergens nog paarden zien.


Kan je ergens in de ruime omgeving je paard aanbinden voor een stop? Mag ook richting Vrachelse Heide.

Arabians are the most fabulous horses in the world!

Rizette
Berichten: 4320
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:20

Misschien is het een idee om een centraal topic te maken over het verdwijnen van ruiterpaden, het weren van ruiters uit het bos en de bekeuringen die momenteel gegeven worden .Ook op de Posbank is een ruiterpad gesloten, daar is ook een topic over. En er is ook een stuk weg in het Drents Friese Woud. Het zal raar zijn als in ineens overal ruiters overlast veroorzaken en over hetzelfde pad nog wel wandelende mensen met spelende kinderen en honden mogen toch?

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-23 11:44

Precies dat! Algemeen topic kan maar dan is dat eerder informatief. Of hier zie je dit?

Arabians are the most fabulous horses in the world!

Anoniem

Re: Boswachterij Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:07

Het besloten gedeelte was zeker mooi om te rijden maar op een gegeven moment zijn de grazers weggehaald omdat mensen ze niet met rust lieten en o.a. gingen voeren. Nu zijn gelukkig de grazers weer terug en hebben ze gelijk het besloten gedeelte aangepakt. Volgens mij mogen honden er ook niet meer lopen.
Wij parkeren altijd bij Bos en Co maar daar is geen plek om je paard aan te binden.

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-23 18:12

Ik zou idd aan bos en co parkeren en eventueel een stop willen inlassen onderweg als dat ergens mogelijk is?

Arabians are the most fabulous horses in the world!

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 06:38


Spike mijn allerliefste ventje...R.I.P. 01-02-2003 - 10-05-2006
Cleo mijn allerliefste meisje... R.I.P. 18-02-1995 - 11-05-2009

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-23 09:05

Ja nieuw en nieuw natuurlijk. Ga ik eens bekijken waar ik daar nog wat van kan vinden anders gewoon de routes starten en navigeren. Zo doe ik het al lang.

Arabians are the most fabulous horses in the world!

Onlylienn

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:23

Er is al even niet meer gereageerd hier, maar toch plaats ik hier een reactie :')

Ik sta zelf met mijn paard in Dorst, zowat naast boswachterij Dorst, er is inderdaad een deel afgesloten, alleen Surrea, om Surrea kun je heen, je kan zo oversteken naar de Duiventoren of richting Rijen.
Ook kun je vanuit Boswachterij Dorst richting de Cadettenkamp/Teteringse bossen en zo richting Vrachelse heide, helemaal de andere kant op dus.

Ik ben er meerdere keren per week te vinden, als iemand mee wilt rijden ben je natuurlijk van harte welkom *D

Biies

Berichten: 631
Geregistreerd: 11-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 07:42

Onlylienn schreef:
Er is al even niet meer gereageerd hier, maar toch plaats ik hier een reactie :')

Ik sta zelf met mijn paard in Dorst, zowat naast boswachterij Dorst, er is inderdaad een deel afgesloten, alleen Surrea, om Surrea kun je heen, je kan zo oversteken naar de Duiventoren of richting Rijen.
Ook kun je vanuit Boswachterij Dorst richting de Cadettenkamp/Teteringse bossen en zo richting Vrachelse heide, helemaal de andere kant op dus.

Ik ben er meerdere keren per week te vinden, als iemand mee wilt rijden ben je natuurlijk van harte welkom *D



Ik zou wel een keer samen willen rijden. Ik sta aan de rand van de vrachelse heide dus ik zou dan wel eerst een stukje jou kant op moeten komen. Maar mocht er iets mogelijk zijn zou ik dat erg leuk vinden. Ik heb een shetlander voor de wagen maar wij kunnen prima grotere paarden bij houden

Instagram: @biondabezemerfotografie @shetlander.curby
www.biondabezemer.nl

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-24 07:52

Onlylienn schreef:
Er is al even niet meer gereageerd hier, maar toch plaats ik hier een reactie :')

Ik sta zelf met mijn paard in Dorst, zowat naast boswachterij Dorst, er is inderdaad een deel afgesloten, alleen Surrea, om Surrea kun je heen, je kan zo oversteken naar de Duiventoren of richting Rijen.
Ook kun je vanuit Boswachterij Dorst richting de Cadettenkamp/Teteringse bossen en zo richting Vrachelse heide, helemaal de andere kant op dus.

Ik ben er meerdere keren per week te vinden, als iemand mee wilt rijden ben je natuurlijk van harte welkom *D


Ik ben altijd bereid eens een ritje te doen daar!

Is een uurtje ongeveer met de trailer afhankelijk waar je vertrekt.

Arabians are the most fabulous horses in the world!

Onlylienn

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:06

Biies schreef:
Onlylienn schreef:
Er is al even niet meer gereageerd hier, maar toch plaats ik hier een reactie :')

Ik sta zelf met mijn paard in Dorst, zowat naast boswachterij Dorst, er is inderdaad een deel afgesloten, alleen Surrea, om Surrea kun je heen, je kan zo oversteken naar de Duiventoren of richting Rijen.
Ook kun je vanuit Boswachterij Dorst richting de Cadettenkamp/Teteringse bossen en zo richting Vrachelse heide, helemaal de andere kant op dus.

Ik ben er meerdere keren per week te vinden, als iemand mee wilt rijden ben je natuurlijk van harte welkom *D



Ik zou wel een keer samen willen rijden. Ik sta aan de rand van de vrachelse heide dus ik zou dan wel eerst een stukje jou kant op moeten komen. Maar mocht er iets mogelijk zijn zou ik dat erg leuk vinden. Ik heb een shetlander voor de wagen maar wij kunnen prima grotere paarden bij houden


Ooh leuk! Er is altijd wel een oplossing, ik moet altijd wel even rijden voor de vrachelse heide, moet dan over de cadettenkamp, langs stal balemans, even over de Tilburgse weg en schiet dan bij Brabant water het gebied op :D

Onlylienn

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:09

vayake schreef:
Onlylienn schreef:
Er is al even niet meer gereageerd hier, maar toch plaats ik hier een reactie :')

Ik sta zelf met mijn paard in Dorst, zowat naast boswachterij Dorst, er is inderdaad een deel afgesloten, alleen Surrea, om Surrea kun je heen, je kan zo oversteken naar de Duiventoren of richting Rijen.
Ook kun je vanuit Boswachterij Dorst richting de Cadettenkamp/Teteringse bossen en zo richting Vrachelse heide, helemaal de andere kant op dus.

Ik ben er meerdere keren per week te vinden, als iemand mee wilt rijden ben je natuurlijk van harte welkom *D


Ik ben altijd bereid eens een ritje te doen daar!

Is een uurtje ongeveer met de trailer afhankelijk waar je vertrekt.


Altijd leuk om met meerdere te gaan rijden, ik las dat je je trailer bij bos & co wilde zetten, is voor mij ongeveer 30 min/ 40 min stappen voor mij, dus wel te doen, trailer is ook wel te parkeren op de kastanjelaan, is wel een onverhard pad en dat is 2 min van mijn stalling vandaan.
Bij Beum kun je het ook wel alleen wat lastiger parkeren met trailer.

Biies

Berichten: 631
Geregistreerd: 11-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:01

Onlylienn schreef:
Ooh leuk! Er is altijd wel een oplossing, ik moet altijd wel even rijden voor de vrachelse heide, moet dan over de cadettenkamp, langs stal balemans, even over de Tilburgse weg en schiet dan bij Brabant water het gebied op :D


Jaa precies dat is soort van de route die ik rij om naar Dorst te gaan :) Moet nog wel even wat conditie trainen maar wij komen dan bij knooppunt 46 Dorst in. Het hele rondje rijden word dan rond de 20 km

Instagram: @biondabezemerfotografie @shetlander.curby
www.biondabezemer.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers