[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:38

Ik ben zowel donderdag als zaterdag ( gisteren dus) naar het strand geweest. Het paard van een stalgenootje heeft mok, zeewater is goed, dus vandaar. Donderdag hadden we niet veel tijd, dus hebben we ze aan de hand meegenomen, scheelde weer zadels meenemen en opzadelen, zaterdag erop. Toen was de zee wat ruiger, dus erin werd een hele toer. Stalgenoot is er op het laatst toch maar weer af gegaan, haar paard moest echt het water in en zij komt er ook weer op zonder krukje :o .

Eerste foto van donderdag, tweede foto van zaterdag :D .

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag was het echt vies weer, daarom geen knappe foto, even snel genomen...
Zaterdag was het wel droger in elk geval.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:20

Hier geen sneeuw gezien. Ik stond rond kwart over 8 op en toen was vrijwel alles al weer weg. Ook geen ijzel meegemaakt hier in AP gelukkig...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:51

Begrijp ik het goed dat je een nieuwe eigen pony hebt? Is dat er eentje die je al bijreed? Gaaf voor je als ik het goed heb begrepen!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:23

Amalarab, is dat het Samengestelde wedstrijdterrein bij Oenkerk? Of is het iets anders? Is dat vrij toegankelijk of moet je ergens lid van zijn of het aanmelden als je er wil rijden?

En verder geniet ik van jullie mooie plaatjes en ritten. Elvee en ik zijn dit jaar wel al twee keer naar buiten geweest, maar voorlopig zit dat er niet meer in. Ze heeft nu ruim twee weken geleden twee scheurtjes aan de binnenkant van haar hoefbeen rechtsachter opgelopen en nu staat ze sinds die tijd op strikte boxrust en op een speciaal ijzer en gips. Ze mag niet eens de box uit als ik wel uitmesten, gelukkig hoedt ze zich redelijk rustig. Overdag staat er een Shet bij haar in de buurt in een box en 's avonds komt haar buurpaard naar binnen. Nog zo'n drie-vier weken en dan komen ze weer foto's maken. Als het dan goed gaat mag ze op een stukje gras van 3 x 3 en dan mag ik gaan stappen aan de hand, maar dat zal nog niet zo lang zijn.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:10

Leuk daar Amalarab!

Ze heeft gek gedaan in het land en is met dat been waarschijnlijk net verkeerd terecht gekomen op een stuk steen of een harde prutkluit. Het was de eerste dag dat ze het land op gingen, de hele winterperiode hadden ze in paddocks gestaan.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:21

Zo ben ik ook Mando, als ik een stalgenoot op sleeptouw neem/nam, bepaalt die het tempo en grotendeels de lengte van de rit. Dat vastzetten voordat de stang erachter zit vind ik persoonlijk wel eng, als hij een keer achteruit denkt te komen is de boel aan flenters en weet hij dat hij op de trailer los kan komen. Wel lastig als ze omkeren, maar dan zou ik eerder werken met een longeerlijn die je om de voorboom doet en zelf meeneemt naar achteren, die kan je aanhalen als hij denkt om te keren en meestal is dat wel genoeg om ze van gedachten te doen veranderen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 05:14

Ook als je via het deurtje gaat kan je de longeerlijn gebruiken en vasthouden hoor. Maar als het bij de jouwe goed werkt om vastte zetten is dat prima hoor. Heerlijk is dat toch, dat ze nu zo ver is gekomen dat ze met je op stap durft!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:58

Amalarab, waar was je op ruiterkamp? Het ziet er erg mooi uit daar! Wel een wat bijzonder optoming die die spikkel heeft ;) .

A.S. woensdag komen de DA en smid... Gips en ijzer eraf en foto's maken! Spannend hoor. Ik was vanavond nog naar haar toe geweest, voordroog in haar net, box gemest, opgestrooid, daarna nog lekker gepoetst. Toen nog wat voer gegeven en naar huis gegaan. Toen ik net thuis was belde de stalhouder... Ik had de box niet goed dicht gedaan en ze was ontsnapt, feestje voor haar... Ze is wel een keer weggegelden met haar maffe gedrag, wat wil je na vijf weken boxrust. Morgenochtend ben ik er weer redelijk op tijd, dus dan maar zien hoe het met haar gaat, ik hoop dat het geen kwaad heeft gedaan voor haar herstel... Ik baal als een stekker, ik weet dat ze snel ontsnapt, stom gewoon dat ik die box niet goed heb dichtgedaan. De stalhouder heeft er nu maar een extra touw om gedaan, dan kan ik het niet meer vergeten... Ik ben wel heel blij dat hij gebeld heeft, zodat ik weet wat ik morgenochtend eventueel aan kan treffen...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:59

Ze was gelukkig in de stalgang bij wat voertonnen blijven steken... Vanochtend was het onderbeen toch wel wat dik en warm. Ik ga straks nog weer heen, koelen met water wordt niks, maar misschien met een coolpack wel.

Western Trail Ranch heb ik wel van gehoord! Fijn dat het zo geslaagd was. En ja, nu zie ik het. Door dat touwhalster leek het iets aparts :D .

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:45

Ik geniet nog steeds van jullie foto's mee hoor!

Sinds woensdag is het gips er bij Elvee af, maar het was beter om het ijzer er nog twee weken onder te laten zitten, zodat de hoef door de extra lippen nog steeds steun zou hebben. Ze had een wigje van gips en dat is ze nu dus kwijt, dus nu moet ze weer even eraan wennen dat ze haar hoef weer plat op de grond kan zetten. Ze heeft ngo steeds boxrust, maar ik moet wel iedere dag 5 minuten met haar aan de hand stappen, zodat ze dat been ook echt weer wat beter gaat gebruiken. Woensdag over een week komen ze terug en dan gaat het ijzer eraf en worden er foto's gemaakt. Die foto's hadden nu nog geen zin, er vormt zich nu bindweefsel in de scheurtjes en dat zie je niet op foto's. Ook was het nog te vroeg om extra botgroei te zien, dus over 9 dagen hoop ik weer meer te weten :D . Ze is met stappen toch wel braaf, ik doe het wel in de stal op een stenen bodem, dat remt wel wat af. Als ze erg braaf was, mocht het ook in de binnenbak, maar ik denk dat ze dan wel erg fris gaat worden, dus dat nog maar even niet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:43

Ah, daar hebben we de fluffie oortjes weer! Lekker wandelen is in die omgeving ook leuk hoor, Piekosjj!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:58

Hafje, ik vind de foto's wel prachtig hoor. Als je in zo'n gebied geweest bent, kan je je wel voorstellen hoe het er in het echt is, wetend dat 2-dimensilnale foto's nooit het 3-dimensionale beeld kunnen vangen. Als jij zo'n foto ziet die je zelf hebt gemaakt ( of waar je in elk geval bij was), dan kan je zo alles weer oproepen.

Tyrcanol, zo wil ik ook wel dat mijn paard ergens van schrikt :D , dat geluk had jij wel even nodig, het is je gegund hoor!

Amalarab, Drenthe is mooi hè!

Wij gaan zachtjes aan vooruit. Inmiddels mag ik sinds vorige week 3 keer per week een half uurtje stappen met op de rechte stukken een paar keer een drafje. Wel in de bak, op zachte, gelijke bodem, maar het is weer leuk en een hele vooruitgang na 10 minuten stappen aan de hand per dag. Over een week of twee ( inmiddels) mogen we ook wat grote voltes erbij gaan draven tot in totaal 5 minuten draf en als dat goed gaat na dan drie weken naar 2 x 5 minuten draf en dan na twee weken weer foto's maken. Ik ben blij dat er toch steeds goede vooruitgang in zit!

https://www.facebook.com/jet.deleeuwkoopman/videos/1630750253615665

Geen idee of jullie het zo kunnen zien, maar ik weet even niet hoe ik gelijk een videootje hierop krijg...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:18

Leuk Tyrcanol, in die omgeving ben ik eens met vakantie geweest met paard, toen stond ik met de camper bij De Heibloem en Lou stond daar in de wei en op stal. Prachtomgeving vond ik! Of had ik dat hier al eens gezegd? Sorry hoor, voor als ik in herhaling val...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:37

Heerlijk weer al die foto's! Ik ben nog steeds blij als ik in de bak een tijdje kan stappen en wat rechte stukken draven met Elvee, daarom geniet ik des te meer met jullie mee!

Jenn, hebben jullie eigenlijk de paarden uit Nederland meegenomen en zo ja, wenden ze snel aan dat onherbergzame gebied met soortgelijke paden?

Horsii, strand kan heerlijk zijn!

Mando, leuk dat je die omgeving hebt gevonden nu en daar zo gaaf kan rijden.

Amalarab, 5 x in 3 dagen, geweldig!!! Leuke foto's ook weer hoor!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:32

Oei Mando, dat was vast even balen. Waren ze er redelijk snel?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:56

Spatter, wat een geweldig dier!

Thioro, allebei omgevingen waar ik alleen maar van kan dromen...

En nog veel meer mooie foto's gezien, 6 september worden er van de hoef van Elvee weer foto's gemaakt, hopen dat ze dan weer meer mag. Als het aan haar ligt doen we dat nu al, regelmatig zoekt ze iets om te schrikken en dan bokt ze er lustig op los. Gelukkig ben ik tot nu toe wel blijven zitten, maar echt grappig vind ik het niet...
Ze staat nog steeds op haar kleine paddockje, haar paddockmaatje staat al weer een tijdje bij zijn groep op het gras, ze is nu niet echt tevreden meer, dus ik hoop dat ze binnenkort toch ook op een hoekje gras mag.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:00

Silby, wat super dat je nu weer alleen eropuit kunt! Prachtomgeving trouwens, is dat het Drents-Friese Woud of niet? Mooi is de heide nu hè, ik mis het enorm dat ik er nog niet op uit kan met Elvee. Die tijd komt volgend jaar wel weer, maar dit jaar zit het er denk ik niet meer in.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:08

Leuke foto's weer hoor!

Even een update van Elvee. De scheur was op de foto van de zijkant niet meer te zien, alleen nog een klein stukje dat van schuinboven gefotografeerd was zat nog niet dicht, maar er hoeft geen controle meer plaats te vinden. Ze mag de volgende beslagronde weer op gewoon beslag en ik mag rustig aan verder opbouwen. Als dat ook lukt qua tijd die ik beschikbaar heb, zal ik misschien voor het eind van het jaar nog een keer naar buiten kunnen met haar! Dus best positief nieuws!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:58

Gaaf Tyrcanol! Waar was je naar het strand gegaan? Wel spannend weer volgens mij, lekker windje als ik die manen zo zie en die lucht op die eerste foto...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:30

Leuke foto's weer!

Mando, gingen jullie daar de A7 over of een andere weg?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:46

Nou, ik kan me voorstellen dat dat spannend is. In het begin vond mijn vorige paard het al spannend met een kleinere brug over een kleinere weg als er dan verkeer onderdoor kwam, als je dan ook nog de kans hebt om trekkers tegen te komen snap ik goed dat je dat aan de hand deed hoor. Top dat het nu wel onder de man gaat, het vertrouwen in elkaar is dus best gegroeid!

Amalarab, heerlijk weer had je voor je ritten!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:41

Jeetje, ik ben maandag net teruggekomen uit Spanje Rocymax, onwijs lekker weer gehad. Net niet te warm voor me, maar zeker niet te koud en droog! Kwam in Nederland aan met dezelfde temperaturen als waar ik in Spanje was, dus dat was fijn afkicken. Nu regen dus bij jullie, ook daar waar de grote bosbranden zijn?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:37

Ik zat in de buurt van Alicante. Fijn dat jij geen last had van de bosbranden, maar nog beter dat ze weer uit zijn. Catalonie is momenteel wel heftig om te wonen denk ik of merk je daar bij jou weinig van?

Elvee gaat goed, alleen heb ik nog steeds te weinig tijd om het rijden goed op te pakken. Dat gaat vast binnenkort wel weer gebeuren. Ze staan nu niet meer op het land, maar een dagdeel in de paddocks, dan vind ik dat ik toch tijd moet maken om wat vaker met haar bezig te zijn.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:42

Amalarab, leuke foto's weer, stellen ze dat militaire terrein twee keer per jaar open voor paarden? Of kan je er normaal ook rijden?

Tyrcanol, ik heb het heerlijk gehad. Het was alleen niet vakantie, ik had ook een praktijkgedeelte van een opleiding in de paarden die ik doe daar in de buurt. Thuis al maanden ermee bezig, maar nu met het oog van de grote meesteres ;) erbij voor correcties en meer fine-tuning. Ook dat was geweldig! Dagelijks met paarden bezig, alleen niet erop of aan de wandel ermee.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:41

Lekker veel sneeuw daar zeg. Zoveel hebben we hier niet eens gezien toen het net gevallen was...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers