Strandrit in Zeeland?

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:22

PeterK schreef:
grid schreef:
.

Deze lijsten zijn al aardig verouderd, 5 jaar oud, misschien handig om eens te vernieuwen.

Moet je tegen een moddie zeggen niet tegen mij :+

Maar volgens mij kloppen de meesten nog gewoon :) het is een FAQ die toendertijd is opgestart, maar volgens mij nog steeds ge-update mag worden, mocht je aanvullingen/ wijzigingen hebben ;)

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Mloulou

Re: Strandrit in Zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:36

Ik zoek in dit soort gevallen altijd even op 'manege' met google, en kijk dan op de kaart naar adressen die mooi liggen. Een telefoontje verteld al snel genoeg of ze strandritten organiseren

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:57

Ik zit vooral in oostkapelle en daar is echt een leuke manege die zowel bos als strandritten regelt.
Je moet wel ervaring hebben om daar te rijden of ze laten je eerst een bosrit rijden om te zien wat je kan.
Het is hoogstens een groep van 11/12 paarden, en de paarden hebben wel een rangorde
de paarden worden wel goed verzorgd
en de prijs is voor een bosrit 25 euro en voor een strandrit 29 euro
ik vind het een aanraderr
http://www.manege-duno.nl

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:59

Exponent schreef:
als ik juist zit heb je in Zeeland ook Hippo d'or... in Nieuwvliet !

Ja klopt! daar heb ik met een aantal paarden gestaan voor een lang weekend. je kan daar inderdaad met paarden het strand op. onderbegeleiding. erg leuke sfeer op stal.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:39

Pony hof vlakbij domburg erg leuk ik ga er morgen weer naar toe alleen dan zonder begeleiding;) leuke paarden goed verzorgt en niet duur.

In het berijden van het paard lenen wij de vrijheid.Ruitershop 2e leven voor al uw 2dehands ruitersport.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:53

In het berijden van het paard lenen wij de vrijheid.Ruitershop 2e leven voor al uw 2dehands ruitersport.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:16

Nou als je wilt, ik woon op schouwen duiveland in zeeland en ik vind het altijd gezellig wanneer er iemand met me meekomt! Heb verzorgpaarden en een eigen paard staan, dus je bent altijd welkom om een keer samen het strand op te zoeken. ;)

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:27

In ouddorp zit ook hippisch centrum ouddorp. Paarden waren erg mager toen wij er waren (ze zeiden dat het kwam omda ze in de vakantie al veel hadden gelopen en het was het einde van de zomervakantie) vond de eigenaar beetje kortaf, want ik was een paard aan het poetsen die aldoor ging trappen en bijten (ik denk dat hij dat niet fijn vond omdat hij ook zo mager was) en toen ik dat zei zei die eigenaar dat die dat nooit doet en liep gewoon door. en toen ik erop zat hoorde ik ze met elkaar praten over dat paard waar ik op zat dat die alleen nog maar voorop had gelopen en nog nooit midden in de groep en dat hadden ze dus niet tegen mij gezegd.

De rit zelf (het was een duinrit maar neem aan dat het bij een strandrit er ongeveer hetzelfde aan toe gaat) was leuk de leiding die toen mee was was ook erg aardig en vroeg een paar keer aan mij of het goed ging (het was niet omdat ik bang was ofzo, maar omdat hij nogal druk was) goede duidelijke instructie en de groep wordt goed in de gaten gehouden.

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:10

Bij manege Lisiduna in Burgh Haamstede heb ik een keertje de vuurtoren rit gedaan..Dat was erg leuk.
Je kunt op de site bekijken wat het kost.

Groetjes en veel plezier. :)

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:37

leuk, handig topic.. ik kende enkel Grol, maar ben daar nie kapot van..
nooit binnen geweest, maar die groepen zijn id. errug groot.. plus, het stinkt er al als je op de weg ervoor langs rijd..

...en nog een kerel die rijdt (op een paard)..

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:38

Gypsy schreef:
Nou als je wilt, ik woon op schouwen duiveland in zeeland en ik vind het altijd gezellig wanneer er iemand met me meekomt! Heb verzorgpaarden en een eigen paard staan, dus je bent altijd welkom om een keer samen het strand op te zoeken. ;)

nou, ik hou me aanbevolen lol

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:23

NiG schreef:
manege grol zou ik afraden;
grote groepen (20 man is niet vreemd)
matig verzorgde paarden
er mogen ook beginners mee op strandritten, want tot gevaarlijke situaties kan leiden

Ik heb ook slechte ervaringen met Grol. Die manege staat ook in contact met een Center Parcs park, waar mensen aan de balie gewoon een rit kunnen 'bestellen' bij iemand die helemaal niet vraagt naar je ervaring of wat dan ook.

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:27

Redhorse schreef:
NiG schreef:
manege grol zou ik afraden;
grote groepen (20 man is niet vreemd)
matig verzorgde paarden
er mogen ook beginners mee op strandritten, want tot gevaarlijke situaties kan leiden

Ik heb ook slechte ervaringen met Grol. Die manege staat ook in contact met een Center Parcs park, waar mensen aan de balie gewoon een rit kunnen 'bestellen' bij iemand die helemaal niet vraagt naar je ervaring of wat dan ook.

dat meen je niet?? daar zou nu gewoon een verbod op moeten komen op zon manier..

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:02

Ik zou sowieso niet naar Ponyhof in Aagtekerke gaan.
Ik ben via een reisorganisatie daar een week op ponykamp geweest, nooit meer!
De paarden liepen daar in een wei waar nog geen 1 grassprietje instond.
Ze liepen MINSTENS 4 uur per dag .
Ze hadden geen stalling: dag en nacht buiten dus, of het nu regent of niet.
Ze hoefijzers waren bij een paard los: dat wisten ze al. Maar uhm, waarom zet je dat dan in je agenda als je dat al weet? :?
We kregen les van iemand die ouder was als mij, maar minder ervaring had. Ze gaf het zelf toe! Kan ik haar dan niet beter les gaan geven?
Ik had die week een paard, Indy. Had dr gereden, afgezadeld, gepoetst enzo. Loop ik even weg, hinnikt ze zo naar me van: oh, alsjeblieft! Kom terug! Ik genoot dr net zo erg van

Het was wel een super week hoor! Als we niet op de manege waren..

The best thing about riding is getting off knowing you both enjoyed it.

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:12

van sommige stallen hier aan de zeeuwse kust heb ik nog nooit gehoord
handig topic om hier andermans ervaringen te horen.... ff bookmarken voor als ik eindelijk es keer knoop doorhak om es een strandrit te gaan doen

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:09

IriSharlotte schreef:
Ze hoefijzers waren bij een paard los: dat wisten ze al. Maar uhm, waarom zet je dat dan in je agenda als je dat al weet? :?
We kregen les van iemand die ouder was als mij, maar minder ervaring had. Ze gaf het zelf toe! Kan ik haar dan niet beter les gaan geven?
Ik had die week een paard, Indy. Had dr gereden, afgezadeld, gepoetst enzo. Loop ik even weg, hinnikt ze zo naar me van: oh, alsjeblieft! Kom terug! Ik genoot dr net zo erg van

Ik ben daar vaker op ponykamp geweest, ik vond het weel heel leuk maar op een gegeven moment vond ik het ook saai worden, het viel mij alitjd ook op toen ik daar kwam, dat er der wel weer een paard ziek of kreupel was of niet zo goed kon lopen etc. Dus qua verzorging ben ik het met je eens. Het is ook raar want ze hebben der best veel paarden en pony's en dat elk paard of pony 4 uur per dag moet lopen dat is niet te doen voor ze.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:18

Peggy1970 schreef:
Bij manege Lisiduna in Burgh Haamstede heb ik een keertje de vuurtoren rit gedaan..Dat was erg leuk.
Je kunt op de site bekijken wat het kost.

Groetjes en veel plezier. :)

dzez manege is er niet meer . dit heb ik begrepen van iemand die daar in de buurt woont. heb er voor een aantal jaar terug wel zelf gereden en dat is toen erg goed bevallen.

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:13

hoi schreef:
IriSharlotte schreef:

Ik ben daar vaker op ponykamp geweest, ik vond het weel heel leuk maar op een gegeven moment vond ik het ook saai worden, het viel mij alitjd ook op toen ik daar kwam, dat er der wel weer een paard ziek of kreupel was of niet zo goed kon lopen etc. Dus qua verzorging ben ik het met je eens. Het is ook raar want ze hebben der best veel paarden en pony's en dat elk paard of pony 4 uur per dag moet lopen dat is niet te doen voor ze.

Ik was daar toen met reisorganisatie Simbo. Echt een super goede organisatie! Alleen jammer dat ze deze manege hadden gekozen.
Als ik het goed heb gezien, stonden daar ook pensionpaarden de hele dag op 2vierkante meter beton, van ´smorgens tot ´savonds!
Ik bedoel maar.
En daar komen zo veel kinderen, die paarden horen dr dan toch gepoetst uit te zien? Of heb ik het nou mis?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:20

IriSharlotte: Nou die paarden hoeven niet elke dag brandschoon gepoest te zijn, natuurlijk wel goed waar het zadel ligt enzo en de hoeven goed worden bijgehouden maar ze mochten voor mij wel beter opletten met ziektes en waren sommige ook kreupel , want elk paard had wel weer iets. Die 2 vierkante beton waar sommige dag en nacht op moeten staan met wat hooi vond ik eigenlijk ook niet kunnen

, die paarden zagen er toen ook verveeld uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:54

Ik ben laatst in Aagtekerke geweest en ik ga zaterdag weer! Ik vond het er echt heel gaaf!
Toen ik er was viel me inderdaad op dat er in het begin geen gras groeit maar dat komt waarschijnlijk omdat de paarden daar veel lopen. En als het dan veel geregend heeft.. tja, dan krijg je dat. Maar de wei is veel groter dan het begin en daar groeit geleidelijk aan meer gras. Als het er zo slecht zou zijn zouden de paarden te dun zijn, en dat zijn ze niet. De begeleiding is heel leuk! Er is een hele gezellige sfeer. Je gaat ook vaak in galop en door het water. Heerlijk om daar recreatief te rijden. Helaas is het voor mij te ver weg om er te lessen, maar af en toe een strandrit en ponykamp is ook leuk! Zeker leuk om met vrienden/vriendinnen te doen! Ook een heel verschillend aanbod aan paarden, je hebt wat langzamere, brave pony's voor de wat minder ervaring mensen en hele snelle en eigenwijze pony's voor de mensen die graag hun handen vol hebben aan hun pony's. Nu spreek ik over pony's maar ze hebben er ook veel paarden! Echt heel leuk om er is te gaan rijden! Echt een aanrader.

Hier is de website:
http://www.ponyhof.nl

Groetjes en succes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:20

@IriSharlotte: Mijn paard staat ook 24/7 buiten, maakt dat mij nu een dierenbeul? :+

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:03

Gypsy schreef:
@IriSharlotte: Mijn paard staat ook 24/7 buiten, maakt dat mij nu een dierenbeul? :+

Nee, maar ik denk niet dat jou paard met sws 20 andere paarden in een wei staat waar geen gras in groeit ;)

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:07

hoi schreef:
IriSharlotte: Nou die paarden hoeven niet elke dag brandschoon gepoest te zijn, natuurlijk wel goed waar het zadel ligt enzo en de hoeven goed worden bijgehouden maar ze mochten voor mij wel beter opletten met ziektes en waren sommige ook kreupel , want elk paard had wel weer iets. Die 2 vierkante beton waar sommige dag en nacht op moeten staan met wat hooi vond ik eigenlijk ook niet kunnen

, die paarden zagen er toen ook verveeld uit.

Dat is waar, dat ze er niet brandschoon uit hoefde te zien. Maar ik vond ze dr echt smerig uit zien gewoon. En ik had echt gewoon medelijden met die paardjes.
Ik heb laatst ook nog een verhaal van een vriendin gehoord: midden in de zon stond een kleine pony vastgebonden aan een paal, pal in de zon. Waarom? Omdat het een 'stout' paardje was. Ze mochten hem dan ook niet aaien.
Bleek het die pony te zijn die ze vorig jaar ook hadden gezien, en echt een schat van een pony was. Ze gingen daar dan ook iedere avond heen, omdat ze zo een medelijden met dat beestje hadden. (de pony heeft ze nooit wat gedaan)

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:24

Kan me nog herrineren dat ze zonder zadel op een pony z'n billen ging zitten zodat ie ging bokken en dat was blijkbaar dan ''lol''. dat vond ik toch wat minder van hun, die pony vond dat juist vervelend.

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:07

hoi schreef:
Kan me nog herrineren dat ze zonder zadel op een pony z'n billen ging zitten zodat ie ging bokken en dat was blijkbaar dan ''lol''. dat vond ik toch wat minder van hun, die pony vond dat juist vervelend.

Idd, dat kan ik mij ook nog heel erg goed herinneren dat ze dat ons wilden laten doen. No way josé, echt niet.