Paard en ruiter instructieweken (pmo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:28

Mijn vriendinnen en ik zijn 40+ en we hadden het gewoon beregezellig met meiden van 20+. Nu scheelde het wel dat we ze het jaar ervoor ook al kenden van de instructieweek.
Er was trouwens in onze groep ook een vrouw van 70, heel gezellig

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:49

liss schreef:
Mijn vriendinnen en ik zijn 40+ en we hadden het gewoon beregezellig met meiden van 20+. Nu scheelde het wel dat we ze het jaar ervoor ook al kenden van de instructieweek.
Er was trouwens in onze groep ook een vrouw van 70, heel gezellig


Wauw wat knap dat die nog rijd!!!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:14

Ik was 24 en niet de oudste :D

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:54

hier weten ze het nog niet.
Eerst even kijken wat de knhs dit jaar doet.
En we hebben een andere instructieweek ontdekt, wat dichterbij.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:01

annikeee19 schreef:
liss schreef:
Mijn vriendinnen en ik zijn 40+ en we hadden het gewoon beregezellig met meiden van 20+. Nu scheelde het wel dat we ze het jaar ervoor ook al kenden van de instructieweek.
Er was trouwens in onze groep ook een vrouw van 70, heel gezellig


Wauw wat knap dat die nog rijd!!!

Ze ment :)

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:59

silmitan schreef:
Ik ben op zoek naar iets wat ik in de zomervakantie 2019 kan gaan doen. En ik kom dit tegen.
Ik ben 49 jaar dus ik vraag mij af je voldoende aansluiting hebt in zo'n groep. Ik heb nl. geen idee hoe de leeftijden zich verhouden in zo'n groep. Wat is jullie ervaring?



Hoi ik ben inmiddels ook 49 en ben in oktober geweest je komt voor jezelf en de groep is gewoon gezellig met de ene heb je wat meer dan met de ander maar ik vond dat bij ons jong en oud prima samen gingen. Qua lessen en indeling ga je beetje op niveau maar ook daar kun je makkelijk in schuiven ik vond dat PMO erg goed omgaat met alle verschillende wensen. Ik had een top weekend en wie weet ga ik volgend jaar een week. Al moet ik zeggen dat het best intensief was en mijn paard best wel moe was op het eind die sliep de hele weg op de trailer naar huis hahaha.

Ik heb een filmpje gemaakt van wat ik dat weekend gedaan heb misschien vind je het leuk die te bekijken ;o))

https://www.youtube.com/watch?v=gXw4QYE6ZPc

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:58

De leeftijden lopen echt uiteen. Ik zat in de groep toen de scholen nog geen vakantie hadden dus hadden we ook een groep met leeftijdsgemiddelde van ik denk rond de 35

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:34

Iemand al opgegeven voor 2019?

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:24

Ik wil dit jaar heel graag weer gaan, maar ik weet niet of ik van t zomer nog wel een geschikt paard heb...

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:02

Ik ga me binnenkort opgeven voor de voorjaarsvakantie

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:07

Ik wil dit jaar voor het eerst meedoen :D

Lijkt me zo gaaf om mee te doen :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:08

Diegene waarmee ik zou gaan haar paard heeft laatst helaas een trauma opgelopen voor de trailer. Waarschijnlijk kan ze dus helaas niet gaan.

Ik wil wel graag gaan maar ik mis eigelijk 1 of een paar waarmee ik misschien al een groepje kan vormen en samen mee kan gaan. Ik sliep met 2 anderen op een kamer die al een groepje waren. Ik voelde me dus nogal alleen in de groep. Dus iemand die het gezellig vind en ook alleen is. Ikben nog best flexibel in welke week.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:12

XRuby_SymmyX schreef:
Diegene waarmee ik zou gaan haar paard heeft laatst helaas een trauma opgelopen voor de trailer. Waarschijnlijk kan ze dus helaas niet gaan.

Ik wil wel graag gaan maar ik mis eigelijk 1 of een paar waarmee ik misschien al een groepje kan vormen en samen mee kan gaan. Ik sliep met 2 anderen op een kamer die al een groepje waren. Ik voelde me dus nogal alleen in de groep. Dus iemand die het gezellig vind en ook alleen is. Ikben nog best flexibel in welke week.


Als je het niet erg vind om met een jonger iemand te zitten, wil ik wel in een groepje hoor!

Ben ook vrij flexibel, moet wel even kijken wanneer ik ga verhuizen, voor mij met voorkeur aan het begin van de zomer of begin augustus :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:12

Lief van je en met wat jonger geen enkel probleem. Ik miste ook wel gezellig savonds nog ff kletsen over de dag of kaartspellen spelen of wat ook :D
Ben jij afhankelijk van de schoolvakantie?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:31

XRuby_SymmyX schreef:
Lief van je en met wat jonger geen enkel probleem. Ik miste ook wel gezellig savonds nog ff kletsen over de dag of kaartspellen spelen of wat ook :D
Ben jij afhankelijk van de schoolvakantie?


Gezellig! Ik ben niet echt afhankelijk, heb dit jaar nog een tussenjaar, maar komend schooljaar ga ik weer studeren, maar daar zit ook verhuizen bij etcetc.

Ik zou tot en met week 33 kunnen, tot 16 augustus :)

Ben trouwens gek op spelletjes spelen :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 08:36

Oohw ruime keuze. De vorige keer had ik de eerste week omdat mijn kinderen dan nog op school zaten.

Ook moet mijn vriend zijn e rijbewijs hebben voor die tijd. Anders weet ik nog ff niet of t gaat lukken mijn pony te vervoeren maar daar ga ik achteraan.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:52

Ik kan helaas niks meenemen, dus moet een paard van daar lenen. Ben heeeel benieuwd naar die paarden daar :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:59

Het zijn in friesland hoe kan het ook anders een boel frieze paarden maar ook een paar ponys en een aantal andere soort raspaarden :)

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:24

Jaa ik heb me ook opgegeven *\%/*
Voor mij de eerste keer, ik ga in Juli ( 2e week juli geloof ik).
Laatst bijgewerkt door Deveneyyy op 05-01-19 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:26

XRuby_SymmyX schreef:
Diegene waarmee ik zou gaan haar paard heeft laatst helaas een trauma opgelopen voor de trailer. Waarschijnlijk kan ze dus helaas niet gaan.

Ik wil wel graag gaan maar ik mis eigelijk 1 of een paar waarmee ik misschien al een groepje kan vormen en samen mee kan gaan. Ik sliep met 2 anderen op een kamer die al een groepje waren. Ik voelde me dus nogal alleen in de groep. Dus iemand die het gezellig vind en ook alleen is. Ikben nog best flexibel in welke week.


Weet niet welke week je gaat, maar ik ga in Juli en ga ook alleen heen. Lijkt me wel gezellig!! ( 1e keer voor mij ). En trouwens ook gek op spelletjes dus wat dat betreft :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:29

2e week ga ik niet 10 juli word mijn jongste zoontje 7.

amystruik02

Berichten: 10
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:30

Weet iemand hoe het zit met de crosstraining? Hebben ze een mooi cross terrein en hoe vaak krijg je hierin les? Ik zit te twijfelen om (voor de 1e x) naar dit instructiekamp te gaan, 1e keus was knhs kamp maar die gaat in 2019 blijkbaar niet door. Is dit een aanrader qua gezelligheid, maar ook goede instructie en lessen?

gr Amy :o

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:59

Voor de cross is er niet echt een speciaal terrein. Er is een bospad en hier hebben ze hindernissen opgezet. Wij hadden als hindernissen tonnen, zaagselpakken, een soort bank en boomstammetjes enzo.
Mijn week was heel gezellig, maar dit verschilt natuurlijk per week. En verder vond ik de instructie ook prima!
Ik ben ook 1 keer naar Ermelo geweest, ongeveer 4 jaar geleden. Dat was heel leuk en qua cross en springen is het niveau daar wel echt hoger, maar PMO is ook echt heel leuk en ik heb die week ook echt goede (vooral dressuur) instructie gehad! Ik zou nu dan ook eerder voor PMO kiezen dan voor Ermelo. Daarnaast is de vrijheid die je op PMO krijgt (met eigen paard) echt super fijn, gewoon na de les even een buitenritje maken, voor het ontbijt nog even je paard voeren en in de paddock zetten. Dat is allemaal geen probleem!

amystruik02

Berichten: 10
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:24

Iemand ook ervaring met de instructieweek op de boerhaarshoeve? Het crossterrein ziet er hier wel heel gaaf uit, maar wordt er ook les gegeven in dressuur en springen of ligt de focus vooral op cross? Is hier ook goede begeleiding en instructrices?

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:25

Amy, lessen zijn leuk, maar minder fanatiek als knhs kamp.
Cross vond ik ronduit gevaarlijk qua gebruik van materialen en kan bij lange na niet tippen aan knhs. De knhs heeft natuurlijk ook een heel fijn terrein daarvoor.
Leuker is dat je meer vrij bent, je mag van het terrein af wanneer je wil en een buitenrit maken. Bij de knhs kan dit niet. En de slaapgelegenheid is fijner. Bij de knhs zijn het wel heel veel mensen gestapeld in 1 kamer.