Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 12:49

Heey!!

Ik ben opzoek naar een leuk ponykamp met veel buitenritten voor gevorderden. Dus absoluut geen ponykampen waar je 1x in de hele week op buitenrit gaat/in de bak rijdt... Het liefst tussen de €200 - €380. Springen/crossen mag erin zitten, maar niet extreem hoge hindernissen :j Ook liever groepen van minimaal 11/12, aangezien ik geen zin heb in verstoppertje etc met kleine kinderen ;) En ook niet al te grote groepen (van zo’n 10 man, max 15).



Zelf rij ik al 6/7 jaar. Ik ben 14. Misschien gaat een vriendin (14) ook mee, als het niet al te duur is. Ik rij erg afwisselende paarden bij ons op de manege, dus geen afgedankte manegeknollen. Ik heb een stevige zit, beheers de basis goed (stap, draf, galop, zadelen/poetsen, figuren etc), spring soms (niet al te vaak) een kruisje van 20-35cm. Vind het wel leuk om flink in rengalop er vandoor te gaan.


Had zelf al bij het Fjordenpaard gekeken, maar heb gehoord dat ze daar met hele grote groepen (50-60 man per ponykamp) reden in drie groepen (dus zo’n 20 per groep...) en dat leek mij niet bepaald fantastisch. Ook had iemand gezegd dat ze met halsters waaraan een bit en teugels worden vastgemaakt rijden, omdat ze zo veel paarden hebben (weet niet of dit waar is hoor)...

Heb ook bij Reelaer gekeken. Leek mij echt super. Eerste drie dagen cross/springen/politietraining, daarna elke dag op buitenrit. Had ook wat op yt opgezocht, en het lijkt mij echt gezellig. Vooral het keihard in rengalop over de ruiterpaden kan ik naar uitkijken ;) Enigste waar ik mee zit:de prijs/ik spring niet vaak hoog. Ik vind €469 voor crossweek namelijk best veel geld... En met het springen, enigste wat ik ooit heb gesprongen is kruisjes van max 35-40cm...

Dus, iemand ideeën/suggesties??

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:37

Stal 't Reelaer kan ik je zeker aanraden! Ben daar nu 3 keer op trektocht geweest en inmiddels ook begeleiding. Dat je niet vaak hebt gesprongen(max 35-40 cm) is niet erg. Er zijn crosshindernissen voor ieder niveau. Van laag(denk aan grondbalk/20/30 cm) tot hindernissen van richting 60/70/80 cm, al worden de hoogste doorgaans niet gesprongen door JT. Voor iedereen leuk en uitdagend dus! Reelaer is idd redelijk aan de prijs, maar daarentegen staan de paarden wel dagelijks buiten in kuddeverband, hebben ze 2 grote crossweides en als je JT doet moeten ook alle paarden in goede conditie zijn. Verder worden alle spullen van plek naar plek vervoerd en staat er altijd iemand klaar om indien nodig een paard te wisselen. Weet niet of je interesse had in crossweek(€469,-) of JT(€515,-)? Crossweek rijdt namelijk dagelijks in de bak en crossweides en gaat 1 keer op buitenrit. JT doet op maandag en dinsdag ruiterbewijstraining, politietraining(deze twee doet crossweek ook), je gaat crosshindernissen springen en alvast een keer een buitenrit maken. De laatste drie dagen(wo-do-vr) ga je op trektocht van camping naar camping.

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:52

Anja_96 schreef:
Stal 't Reelaer kan ik je zeker aanraden! Ben daar nu 3 keer op trektocht geweest en inmiddels ook begeleiding. Dat je niet vaak hebt gesprongen(max 35-40 cm) is niet erg. Er zijn crosshindernissen voor ieder niveau. Van laag(denk aan grondbalk/20/30 cm) tot hindernissen van richting 60/70/80 cm, al worden de hoogste doorgaans niet gesprongen door JT. Voor iedereen leuk en uitdagend dus! Reelaer is idd redelijk aan de prijs, maar daarentegen staan de paarden wel dagelijks buiten in kuddeverband, hebben ze 2 grote crossweides en als je JT doet moeten ook alle paarden in goede conditie zijn. Verder worden alle spullen van plek naar plek vervoerd en staat er altijd iemand klaar om indien nodig een paard te wisselen. Weet niet of je interesse had in crossweek(€469,-) of JT(€515,-)? Crossweek rijdt namelijk dagelijks in de bak en crossweides en gaat 1 keer op buitenrit. JT doet op maandag en dinsdag ruiterbewijstraining, politietraining(deze twee doet crossweek ook), je gaat crosshindernissen springen en alvast een keer een buitenrit maken. De laatste drie dagen(wo-do-vr) ga je op trektocht van camping naar camping.


Oh, dacht dat crossweek ook met meerdere keren buitenrit was. Dan JT, denk ik? Is wel aan de prijzige kant (voor mij in ieder geval). Maar ik wilde wel graag meerdere dagen op buitenrit. Zit dan ook een beetje met de leeftijdsgroep, het is wel 14 t/m 18, maar meeste mensen (van wat ik heb gezien/gelezen) zijn zelf zo’n 16/17 als ze voor JT gaan.

Enigste ponykamp waar ikzelf echt veel buiten had gereden was ponykamp Ameland (bestaat niet meer) daar reed je zo’n 3-4 u per dag (strand, bos, duinen etc) en de laatste dag ook nog een tocht van 6u. Maar vond dat eerlijk gezegd te makkelijk aangezien het vooral stap/draf was, 1x in nog niet eens volle gallop over het strand geweest... Weet je evt misschien nog andere maneges? (Bijv zonder cross maar wel gewoon veel buitenritten)

Veel ponykampen tegenwoordig zijn of zulke makkelijke ponykampen met alleen maar in de bak rijden, of je moet een som geld betalen voor iets meer gevorderde activiteiten...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:53

gasselte! heel leuk en zeker geld waard

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:56

xlaraax schreef:
Anja_96 schreef:
Stal 't Reelaer kan ik je zeker aanraden! Ben daar nu 3 keer op trektocht geweest en inmiddels ook begeleiding. Dat je niet vaak hebt gesprongen(max 35-40 cm) is niet erg. Er zijn crosshindernissen voor ieder niveau. Van laag(denk aan grondbalk/20/30 cm) tot hindernissen van richting 60/70/80 cm, al worden de hoogste doorgaans niet gesprongen door JT. Voor iedereen leuk en uitdagend dus! Reelaer is idd redelijk aan de prijs, maar daarentegen staan de paarden wel dagelijks buiten in kuddeverband, hebben ze 2 grote crossweides en als je JT doet moeten ook alle paarden in goede conditie zijn. Verder worden alle spullen van plek naar plek vervoerd en staat er altijd iemand klaar om indien nodig een paard te wisselen. Weet niet of je interesse had in crossweek(€469,-) of JT(€515,-)? Crossweek rijdt namelijk dagelijks in de bak en crossweides en gaat 1 keer op buitenrit. JT doet op maandag en dinsdag ruiterbewijstraining, politietraining(deze twee doet crossweek ook), je gaat crosshindernissen springen en alvast een keer een buitenrit maken. De laatste drie dagen(wo-do-vr) ga je op trektocht van camping naar camping.


Oh, dacht dat crossweek ook met meerdere keren buitenrit was. Dan JT, denk ik? Is wel aan de prijzige kant (voor mij in ieder geval). Maar ik wilde wel graag meerdere dagen op buitenrit. Zit dan ook een beetje met de leeftijdsgroep, het is wel 14 t/m 18, maar meeste mensen (van wat ik heb gezien/gelezen) zijn zelf zo’n 16/17 als ze voor JT gaan.

Enigste ponykamp waar ikzelf echt veel buiten had gereden was ponykamp Ameland (bestaat niet meer) daar reed je zo’n 3-4 u per dag (strand, bos, duinen etc) en de laatste dag ook nog een tocht van 6u. Maar vond dat eerlijk gezegd te makkelijk aangezien het vooral stap/draf was, 1x in nog niet eens volle gallop over het strand geweest... Weet je evt misschien nog andere maneges? (Bijv zonder cross maar wel gewoon veel buitenritten)

Veel ponykampen tegenwoordig zijn of zulke makkelijke ponykampen met alleen maar in de bak rijden, of je moet een som geld betalen voor iets meer gevorderde activiteiten...

Crossweek gaat eigenlijk altijd maar 1 keer op buitenrit. Er zijn zeker ook mensen van 14 die op JT gaan hoor, ze zorgen er eigenlijk altijd wel voor dat je met leeftijdsgenoten zit bij het indelen van de 2 JT groepen. JT is natuurlijk ook niet alleen maar galopperen. Je bent op trektocht op de langste dag 6 uur onderweg, het grootste deel is dan wel stappen, anders is het veel te zwaar voor de paarden. Maar er worden zeker een aantal leuke, vlotte galopjes gedaan!

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 19:02

Trui schreef:
gasselte! heel leuk en zeker geld waard

Weet je misschien vanaf/tot welke leeftijd het is? Of worden er groepen gemaakt per leeftijd?

Heb net even op de site gekeken en lijkt mij een hartstikke leuk ponykamp. Niet al te duur. Het enigste wat ik mij afvraag: er staat bij programma paardrijden en buitenrit. Betekent dit dat je uiteindelijk maar een dag (donderdag) 2x een buitenrit hebt? Want dat is niet echt heel veel...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:06

programma moet je niet naar kijken. ven daar twee keer met mooi weer geweest en hebben alleen de laatste dag (omdat het regende) binnen gereden. en dan kan je nog kiezen tussen les of springen bijvoorbeeld. ook gewoon n week gehad dat je alleen maar twee keer op n dag buiten rijd. behalve op dr dagen dat je bijv woensdag naar t pretpark gaan s middags, dan rijd je 1 keer.
de weken dat ik er was met slechter/kouder weer rijden ze ook gewoon veel buiten alleen dan heb je wel kans dus dat als t echt slecht weer is je binnen rijd maar dat heb je overal.

vaak ga je ook gewoon naar buiten als t wat minder lekker weer is. dan doe je gewoon een extra jas aan en gaan! dus je moet er niet heen als je veel les wilt. maar zeker wel als je veel buiten wilt rijden in gezellige groepen. we hebben er jaarlijks ook veel kinderen dir dan zeuren ‘ja ik had veel liever meer les gehad’ ja daar is dit kamp gewoon niet geschikt voor. je rijd echt lekker veel buiten en sommige weken dus alleen maar! ligt aan de grootte van hoe druk jouw week is, maar er worden groepen gemaakt van ongv 10. (in echte nood misschien 1/2 dagen ongv 12 ivm gebrek aan tijd of iets dergelijks). ligt helemaal aan hoeveel mensen er die week zijn en hun niveau. je word wel ingedeeld op niveau en leeftijd. en er word met alle wensen rekening gehouden voor zover dat kan.

je kan er heen t/m 16 en vanaf 8 volgensmij. maar je wordt dus ingedeeld in groepen en de allerkleinste die wellicht op kamp komen om TE LEREN RIJDEN die hebben dus ook een eigen groepje dus daar heb je behalve de gezamenlijke actievoteiten in t bos bijvoorbeeld niet echt contact mee (ja of je moet t natuurlijk zelf opzoeken).

ik ben er drie jaar op kamp gewest en begeleid er nu ponykampen. ik zou zelf nog op kamp mogen maar omdat ik afgelopen jaren veel merkte dat ik meer met de begeleiding optrok dan met de kids (meiden van 14/15/16 nemen toch wel gauw een vriendin mee en sommige komen in groepjes en dan moet je maar net geluk hebben dat ze je ‘toelaten’ maar je vind altijd wel andere vriendinnen). en ik ging altijd alleen. en als ze dan met n groepje komen ja dan trekken ze veel op en dan trok ik meer op met de begeleiding. dus toen zelf besloten te gaan als begeleiding

mocht je nog meer info willen staat pb altijd open
Laatst bijgewerkt door Trui op 14-11-18 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 19:10

Anja_96 :

Ja, bedoelde ook en galop (niet alleen maar galop voor als je dat dacht, dat zou echt onlogisch en onverantwoord zijn tegenover de paarden :(:) )
Ik ga er nog eens over nadenken. Moet ik in ieder geval al wel flink gaan sparen stel dat ik erheen zou gaan :D

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:13

xlaraax schreef:
Anja_96 :

Ja, bedoelde ook en galop (niet alleen maar galop voor als je dat dacht, dat zou echt onlogisch en onverantwoord zijn tegenover de paarden :(:) )
Ik ga er nog eens over nadenken. Moet ik in ieder geval al wel flink gaan sparen stel dat ik erheen zou gaan :D

Ja, snap ik hoor!

Lizster
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:47

Het Fjordenpaard in Drenthe vind ik persoonlijk een hele leuke plek om naar toe te gaan. Jarenlang daar op ponykamp geweest!

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 20:57

Lizster schreef:
Het Fjordenpaard in Drenthe vind ik persoonlijk een hele leuke plek om naar toe te gaan. Jarenlang daar op ponykamp geweest!

Kan je misschien ook zeggen wat je er zo’n beetje doet? Hoeveel keer/dagen ga je dan op buitenrit en heb je gewone les? Of heb je alleen maar les, heb je dan springen/dressuur etc... Heb er namelijk vrij negatieve dingen over gehoord...
En klopt het dat je daadwerkelijk in zulke grote groepen rijdt (20+ man) en in totaal dan ook met 50-60 mensen tegelijk ponykamp hebt??

Lizster
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:09

xlaraax schreef:
Lizster schreef:
Het Fjordenpaard in Drenthe vind ik persoonlijk een hele leuke plek om naar toe te gaan. Jarenlang daar op ponykamp geweest!

Kan je misschien ook zeggen wat je er zo’n beetje doet? Hoeveel keer/dagen ga je dan op buitenrit en heb je gewone les? Of heb je alleen maar les, heb je dan springen/dressuur etc... Heb er namelijk vrij negatieve dingen over gehoord...
En klopt het dat je daadwerkelijk in zulke grote groepen rijdt (20+ man) en in totaal dan ook met 50-60 mensen tegelijk ponykamp hebt??


Je komt daar om ongeveer 5 uur aan, dan ga je bed opmaken en eten. Na het eten gaan ze de paarden indelen. Ze vragen bijvoorbeeld naar rassen, dan kan je een stap naar voren doen of bijvoorbeeld een lastig paard. Daarna ga je paarden halen en gelijk op buitenrit alleen deze duurt maar ander half uur en soms zonder galop omdat je pas net je paard kent. Je bent daar met 50 kinderen die over 3 groepen worden verdeeld. Groep 1 is de meest ervaren enzo. Je rijdt dus met ongeveer 16 man, maar die paarden kennen hun rang wel en de snelste paarden lopen toch wel voorop en de paden zijn er groot dus je kan lekker naast elkaar rijden.
Als je geen klik hebt, kan je altijd nog van paard ruilen, ze hebben daar toch paarden zat. Je gaat iedere dag een bosrit maken die minimaal 2 uur duurt. Daarbij zijn er rengaloppaden, springbos, het meer, sprookjesbos (dennenbos) en 1 dag ga je een dagrit maken van 5 uur met een lunchpauze bij de snackbar in een dorp verderop. Voor de rest zijn er nog poetsochtend, zwemmen, voltige, spelletjes met de paarden, kampvuur en natuurlijk de bonte-avond.

Ik zeg wel eerlijk, ik hou van spanning en sensatie en de ritten hier gingen er altijd wel heftig aan toe, dus je moet wel echt goed kunnen rijden. Al helemaal als je een wilder paard kiest. De manier hoe hun met paarden omgaan... tja ze doen daar alsof ze niet van suiker zijn. Ik vind een paard blijft een paard en kan best wel wat hebben. Ze zijn geen luxe poezen.
Maar ik ga regelmatig nog heen om te huren (terwijl het 2,5uur rijden is voor mij), puur voor de kick die ik ervan krijg =)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:28

Ik ben een aantal keer bij de treekhoeve geweest bij de sgw week, erg leuk en je gaat ook regelmatig naar buiten. Mocht je ervaren genoeg zijn en het aandurven mag je ook mee met de jacht ruiter op een soort van buitenrit/crossrit. Heel gaaf.

Verder ken ik les chevaux ook, en daar ga je dagelijks naar buiten, maar krijg je natuurlijk ook les. Kijk daar maar eens naar de instructieweken.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:29

les chevaux vind ik persoonlijk echt niks... als je aangeeft dat je goed kan rijden zetten ze je op n paar daar je ook met zweep buiten niet vooruit krijgt.. nee voor mij nooit weer

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:42

Poelenburgh!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:43

ik zelf heb het niet zo op van die hele populaire kampen zoals klein oever etc. super grote groepen ook! en eten echt aan lopende band iedereen n boordje... jak

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:52

Trui schreef:
les chevaux vind ik persoonlijk echt niks... als je aangeeft dat je goed kan rijden zetten ze je op n paar daar je ook met zweep buiten niet vooruit krijgt.. nee voor mij nooit weer


Die ervaring heb ik dus totaal niet. Het eerste jaar dat ik er was gevraagd om een braverd omdat ik bang was, 2e en 3e keer gevraagd om een paard die mij een beetje kon helpen met springen, maar geen automaat was.

En inderdaad, super springer, doodbraaf, maar als je teveel aan de binnenteugel zat kon je het schudden.

Was een super goed leermoment voor mij zelf :j

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:57

ik werd echt behandeld als beginner. saai paard wat dus amper wilde draven. en we galoppeerde niet op de rit we hebben 80% gestapt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6633
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:14

Afbeelding
Zegt deze foto genoeg? :D *\o/*

Ik kan je de manege de Eekwal aanraden. Ik ben zelf als kind altijd geweest en nu al een aantal jaren terug als leiding. Het is heel veelzijdig; dressuurles, springles maar ook heel veel gave buitenritten!

De groepen variëren qua grootte en leeftijden, maar daar wordt veel rekening mee gehouden. Je slaapt in 'huisjes' van 6 tot 8 personen en ieder huisje heeft een eigen badkamer.

Op dit moment ligt de website er even uit, maar uit mijn hoofd kost het €275,-. Als de site weer in de lucht is, kun je daar ook veel informatie en foto's vinden.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Lizster
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:32

Trui schreef:
les chevaux vind ik persoonlijk echt niks... als je aangeeft dat je goed kan rijden zetten ze je op n paar daar je ook met zweep buiten niet vooruit krijgt.. nee voor mij nooit weer


Ook 1x gereden, eerste en laatste keer

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:39

Zoals al genoemd: het Reelaer! En dan de trektocht.
Veeeeeeel buitenrijden, kleine groepen (max 12 pers) ingedeeld op basis van leeftijd.
Idd miss wat duurder dan andere kampen maar op de website wordt uitgelegd waarom. Ze moeten nl meer paarden kunnen inzetten omdat iedereen echt een “eigen” paard aangewezen krijgt, waar bij andere kampen het mogelijk is om met meerdere mensen een paard “te delen”.
Er is een Stal t Reelaer topic waar je veel ervaringen kunt lezen, en op YouTube zijn allerlei filmpjes te vinden. Heel leuk om in de stemming te komen :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:54

Ik wil wel even opkomen voor Les Chevaux. Heb het daar altijd ontzettend naar mn zin gehad. Hele leuk lieve en écht verkeersmakke paarden. Mensen zijn eerlijk en duidelijk. Misschien niet heel luxe en 5-sterren verblijf/eten, maar alles wordt wel gewoon goed geregeld en de sfeer vind ik echt fantastisch.

Maar jij gaf aan dat je echt van flinke rengalop houdt. Bij les chevaux doe je ook echt wel een steviger galopje als de groep ervaren is, maar niet op je allerhardst. Daarvoor moet je dan wel op andere kampen zijn. Maar avontuur is er verder genoeg op buitenrit (lekker in het meertje, door de dichtbegroeide paadjes, langs de Schotse hooglanders etc.)

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:22

het lijstje wat ik tot nu toe heb:



Reelaer JT
-veel buitenritten
-je rijdt echt lang (3-4u en ook 5-6u vgm)
-meer buiten dan binnen
-crossen en springen
-waterbak
-leeftijdsgroep vanaf 14
Nadelen:
-prijs (€515 vgm), wel echt ver over mijn budget heen...

Gasselte
-je rijdt 2-3u per dag
-buitenritten
-voltige
-prijs is €345 (ruim binnen mijn budget)
Nadelen:
-leeftijdsgroep vanaf 8. Je zit wel apart, maar niet met de ritten (volgens de site). En tijdens de ritten lijkt mij dit juist niet fijn (imv wat je dan kan doen op buitenrit door het niveau).
-survival/pretpark/kanoën etc. Ik kom er liever voor paardrijden dan voor andere activiteiten...

Het Fjordenpaard
- prijs is €395. Iets over het budget, maar kan nog prima
-buitenritten zijn volgens reviews echt leuk en ook lang
-elke dag buitenrit van minimaal 2u
-zwemmen met paarden is mogelijk
-springen en crossen mogelijk (springbos natuurlijke hindernissen, zandvlakte)
-voltige
Nadelen:
-leeftijdsgroep is 9 t/m 18... Wel veel diversiteit, en je wordt opgedeeld in 3 groepen, maar alsnog... liever niet...
-spelletjes op het paard/bonte avond: is misschien wel leuk voor jongere ruiters, maar vind dit persoonlijk nooit echt fantastisch
-naar het zwembad en het dorp: net zoals met Gasselte, ben er meer voor het paardrijden/de paarden zelf...

Eekwal
-vriendin raadde mij deez ook al aan
-oke, die foto maakt mij wel echt enthousiast haha
-€275 is ruim binnen mijn budget (hou ik ook nog wat geld over ook nog ook ;) )
-niet al te veel mensen per huisje/rijgroep
-eigen badkamer is echt chill!
Nadelen:
-weet er nog geen aangezien ik nog niet op de site kan haha

Treekhoeve (hoogstwaarschijnlijk dan sgw)
- €375, binnen mijn budget!
-meerdere buitenritten (bos) en ook een avondrit
-voltigeren, longeren, freestyle
-springen en crossen
Nadelen:
-je hebt een eigen bodyprotector nodig. Ik heb er geen, je kan er daar geen huren, en een bodyprotector kopen is mij nou net iets te duur voor de ene x per maand die ik spring op de manege...


Poelenburgh en (vooral) Klein Oever lijken mijzelf niet echt heel leuk eerlijk gezegd.

Bij Poelenburgh zit ik zegmaar, zoals iemand anders al zei, met het feit dat het een populaire manege is. Niks mis mee hoor, maar heb altijd negatieve ervaringen gehad met zulk soort maneges.

Biij Klein Oever zo’n 3 jaar geleden geweest. Moest daar 8u telefoon inleveren en gaan slapen, hele strenge begeleiding. Was maar een keer op buitenrit geweest. Heel de tijd in rijtjes achter elkaar gestapt... De lessen zelf waren ook niet echt goed. Veel mensen in een les en geen overzicht. Elke dag andere pony, wat mij echt niet uit maakt, maar je had niks te zeggen qua voorkeur. Namen werden geroepen, wie het eerste zn hand op had gestoken (volgens de leiding dan he) kreeg die pony.

Les cheveaux moet ik nog bekijken, daar ga ik met alleen maar reviews van anderen niet echt op in...

Dankjewel voor het helemaal lezen, als je dit hebt gedaan :)

Kleine notitie: ik zit nu te denken aan Reelaer (ondanks de prijs), Eekwal of het Fjordenpaard
Laatst bijgewerkt door xlaraax op 14-11-18 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:28

mag ik je even verbeteren? er wordt met kamer indeling EN rij groep indeling naar niveau en leeftijd gekeken. mocht dit dus betekenen dat er n jonger kind in de gevorderde groep zit, dan kan dat jongere kind wel op gevorderd niveau rijden. jr gaat juist als je aankomt die middag al voorrijden zodat ze zien hoe je rijd en naar buiten om te kijken of je de pony leuk vind. ik denk dat ervaringen meer zegen dan n site die al n tijdje niet is ge-update. anders even bellen dan krijg je wat recentere info! vind t wel heel erg dat je neigt af te knappen op iets wat niet waar is....

je wordt echt niet in n groep met n acht jarig beginnertje wat niet kan galopperen geplaatst hoor als gevorderde ruiter :’) je zegt dat ze op t fjordenpaard in drie groepen opdelen en je neigt daar voor te kiezen. ook in gasselte word er gekeken naar je niveau. mocht dat betekenen dat er vier/vijf verschillende kleinere groepen gemaakt moeten worden gebeurt dit ook. dus je zit niet vast aan 3 groepen etc ze kijken echt naar de mensen.

en je zet als voordeel bij reelaer de waterbak en bij gasselte niet, ook gasselte heeft n waterbak op eigen terrein. en nog zo’n puntje, bij gasselte ben je ook echt meer buiten dan binnen als t weer t toe laat.

klinkt heel erg alsof ik aandring maar get zijn gewoon dingen die jij of nog niet wist of wellicht vergeet in je overzicht en ik weet hoe leuk t kan zijn haha

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:34

Trui schreef:
mag ik je even verbeteren? er wordt met kamer indeling EN rij groep indeling naar niveau en leeftijd gekeken. mocht dit dus betekenen dat er n jonger kind in de gevorderde groep zit, dan kan dat jongere kind wel op gevorderd niveau rijden. jr gaat juist als je aankomt die middag al voorrijden zodat ze zien hoe je rijd en naar buiten om te kijken of je de pony leuk vind. ik denk dat ervaringen meer zegen dan n site die al n tijdje niet is ge-update. anders even bellen dan krijg je wat recentere info! vind t wel heel erg dat je neigt af te knappen op iets wat niet waar is....

je wordt echt niet in n groep met n acht jarig beginnertje wat niet kan galopperen geplaatst hoor als gevorderde ruiter :’)

Ah oke. Dankjewel voor het zeggen! Ik zat vooral met de kamer indeling. Niks tegen jongere ruiters in de rijgroep hoor (sorry als dit zo overkwam), zolang je maar goed kan rijden kan leeftijd mij niet schelen. Ik zal ze anders eens e-mailen, volgensmij is de informatie op de site inderdaad niet de meeste nieuwe info...

Ja, wist niet dat Gasselte ook een waterbak had. Je dringt niet aan hoor! Vind het juist fijn dat je het gewoon direct zegt ipv er omheen te praten