Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:53

gasselte! heel leuk en zeker geld waard

Een koude trui, is geen goede trui.


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:06

programma moet je niet naar kijken. ven daar twee keer met mooi weer geweest en hebben alleen de laatste dag (omdat het regende) binnen gereden. en dan kan je nog kiezen tussen les of springen bijvoorbeeld. ook gewoon n week gehad dat je alleen maar twee keer op n dag buiten rijd. behalve op dr dagen dat je bijv woensdag naar t pretpark gaan s middags, dan rijd je 1 keer.
de weken dat ik er was met slechter/kouder weer rijden ze ook gewoon veel buiten alleen dan heb je wel kans dus dat als t echt slecht weer is je binnen rijd maar dat heb je overal.

vaak ga je ook gewoon naar buiten als t wat minder lekker weer is. dan doe je gewoon een extra jas aan en gaan! dus je moet er niet heen als je veel les wilt. maar zeker wel als je veel buiten wilt rijden in gezellige groepen. we hebben er jaarlijks ook veel kinderen dir dan zeuren ‘ja ik had veel liever meer les gehad’ ja daar is dit kamp gewoon niet geschikt voor. je rijd echt lekker veel buiten en sommige weken dus alleen maar! ligt aan de grootte van hoe druk jouw week is, maar er worden groepen gemaakt van ongv 10. (in echte nood misschien 1/2 dagen ongv 12 ivm gebrek aan tijd of iets dergelijks). ligt helemaal aan hoeveel mensen er die week zijn en hun niveau. je word wel ingedeeld op niveau en leeftijd. en er word met alle wensen rekening gehouden voor zover dat kan.

je kan er heen t/m 16 en vanaf 8 volgensmij. maar je wordt dus ingedeeld in groepen en de allerkleinste die wellicht op kamp komen om TE LEREN RIJDEN die hebben dus ook een eigen groepje dus daar heb je behalve de gezamenlijke actievoteiten in t bos bijvoorbeeld niet echt contact mee (ja of je moet t natuurlijk zelf opzoeken).

ik ben er drie jaar op kamp gewest en begeleid er nu ponykampen. ik zou zelf nog op kamp mogen maar omdat ik afgelopen jaren veel merkte dat ik meer met de begeleiding optrok dan met de kids (meiden van 14/15/16 nemen toch wel gauw een vriendin mee en sommige komen in groepjes en dan moet je maar net geluk hebben dat ze je ‘toelaten’ maar je vind altijd wel andere vriendinnen). en ik ging altijd alleen. en als ze dan met n groepje komen ja dan trekken ze veel op en dan trok ik meer op met de begeleiding. dus toen zelf besloten te gaan als begeleiding

mocht je nog meer info willen staat pb altijd open
Laatst bijgewerkt door Trui op 14-11-18 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:29

les chevaux vind ik persoonlijk echt niks... als je aangeeft dat je goed kan rijden zetten ze je op n paar daar je ook met zweep buiten niet vooruit krijgt.. nee voor mij nooit weer

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:43

ik zelf heb het niet zo op van die hele populaire kampen zoals klein oever etc. super grote groepen ook! en eten echt aan lopende band iedereen n boordje... jak

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:57

ik werd echt behandeld als beginner. saai paard wat dus amper wilde draven. en we galoppeerde niet op de rit we hebben 80% gestapt

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:28

mag ik je even verbeteren? er wordt met kamer indeling EN rij groep indeling naar niveau en leeftijd gekeken. mocht dit dus betekenen dat er n jonger kind in de gevorderde groep zit, dan kan dat jongere kind wel op gevorderd niveau rijden. jr gaat juist als je aankomt die middag al voorrijden zodat ze zien hoe je rijd en naar buiten om te kijken of je de pony leuk vind. ik denk dat ervaringen meer zegen dan n site die al n tijdje niet is ge-update. anders even bellen dan krijg je wat recentere info! vind t wel heel erg dat je neigt af te knappen op iets wat niet waar is....

je wordt echt niet in n groep met n acht jarig beginnertje wat niet kan galopperen geplaatst hoor als gevorderde ruiter :’) je zegt dat ze op t fjordenpaard in drie groepen opdelen en je neigt daar voor te kiezen. ook in gasselte word er gekeken naar je niveau. mocht dat betekenen dat er vier/vijf verschillende kleinere groepen gemaakt moeten worden gebeurt dit ook. dus je zit niet vast aan 3 groepen etc ze kijken echt naar de mensen.

en je zet als voordeel bij reelaer de waterbak en bij gasselte niet, ook gasselte heeft n waterbak op eigen terrein. en nog zo’n puntje, bij gasselte ben je ook echt meer buiten dan binnen als t weer t toe laat.

klinkt heel erg alsof ik aandring maar get zijn gewoon dingen die jij of nog niet wist of wellicht vergeet in je overzicht en ik weet hoe leuk t kan zijn haha

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:39

kamer indeling geldt hetzelfde voor. je hebt kamers van zes (3 stapelbedden) en nog twee blokhutjes.
hier wordt je ook op leeftijd en ook wel op niveau ingedeeld. de jonkies samen, de wat ouderen samen...

dus zegmaar hoe verder t rijtje op hoe ouder meestal. ja lastig uit te leggen mast als je t niet eens bent met de kamer indeling kan je t ook gewoon zeggen. ik heb n keer in 1 week op drie kamers geslapen :’) en niet omdat we gingen keten maar gewoon omdat ik de andere kamers niet fijn vond. je kan ook niet echt keten want er word wel gecontroleerd natuurlijk zodat je niet om 1 uur s nachts nog rond rent. de ouderen mogen dan wel wakker zijn maar gewoon zacht praten en niet dat je heel erg aan het keten vent want zeg nou eerlijk op ponykamp moet je niet al de eerste dag doodmoe zijn.

vind t wrl grappig dat gasselte juist heel veel doet met de waterbak qua online ‘en ook door de waterbak op eigen terrein!!’ en dat je t dan niet wist.

weet niet of je facebook hebt? ze zijn meer actief op facebook dan op de site en reageren ook een stuk sneller en uploaden er elke dag fotos van de kamp kinderen zodat de ouders ze kunnen volgen ook. zo krijg je ook b beetje n indruk van de manege en de sfeer!

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:51

moet wrl zeggen dat ik dus nog geen ponykampen of trektochten heb gedaan TS bij les chevaux, alleen losse buitenritten maar deze waten zeker niet geslaagde had achteraf dan toch liever naar gasselte gegaan (waren op vakantie in de buurt). volgensmij reed ik toen op n tinker die abby heet. eentje met n maanoog.. heel lief hoor maar gewoon wel saai.. (en dan niet saai alsin makkelijk maar saai alsin is niet voorruit te krijgen :p)

maar goed he TS t is natuurlijk aan jou!

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:44

exact als hierboven :) geen fijne ervaring bij les chevaux

Een koude trui, is geen goede trui.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers