Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
spatter

Berichten: 14450
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:28

Als je in mijn omgeving woont, grens Nederland Belgie , omgeving Weert en Eindhoven, kun je het hele voorjaar tot de zomer ieder weekend minstens 1 rit rijden.
En in het najaar bijna ieder weekend, ik denk tot in november zeker wel.
Ritten worden vaak aangekondigd met een briefje achter je voorruit bij de ritten daar voor, is toch wel veel mond op mond reclame.
Veel ritten hebben een vaste datum dus op den duur ken je ze ook wel, maar ieder jaar kan ik er weer bijvoegen op mijn lijstje.
Meestal zijn het menclubs die merken dat ruiters toevoegen een flinke aanvulling is op het aantal deelnemers.
En als ze je kennen hoef je meestal ook niet meer perse met 2 te starten als je maar mobiel bij je hebt.

Zondag weer een rit in Nederweert.

Mocht iemand echt interesse hebben in ritten kun je mij ook een pb sturen zodat ik je via facebook bevriend en ik plaats alle ritten die ik ken of tegenkom , altijd op mijn tijdlijn.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:48

Ik krijg via FB alle ritten door die voornamelijk in Wallonië doorgaan, maar ik geloof dat ruiterkalender.be ook een fikse hoop heeft staan.
En inderdaad, heel vaak flyertjes aan je autoraam. Ik rij LRV en daarvan is geweten dat er ook een hoop recreatieruiters tussen de wedstrijdruiters zitten, die zo'n dingen wel kunnen smaken.
Wij krijgen als club ook best vaak van locale organisaties op tijd een mailtje met een affiche en sturen dat uiteraard door naar onze leden.

Dayanara

Berichten: 2372
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:53

De Enjoy the rides zijn vaak ook leuk, alleen prijzig :j

Die in Wassenaar heb ik dit kaart voor het eerst meegereden. Echt heel leuk! Inc pannekoekenstop. Ga hem aankomend jaar weer rijden :))

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:57

Zo een georganiseerde ritten zijn niet echt iets voor mij, heb er ooit wel eens enkele gereden met Kalim, maar die waren zo ontzettend druk dat we soms tot een half uur moesten aanschuiven voor we door konden. En dit meerdere keren. Niet echt prettig. En dan die zotten die begonnen rond te crossen op de afgereden velden als de colonne in file stond, levensgevaarlijk vond ik dat. Met mijn huidige paard zou dat ook niet lukken, die kan zo lang niet rustig stilstaan als hij spanning heeft. Wij genieten wel van het wandelen alleen of in kleine groep.

Gisteren nog eens naar het Zoniënwoud getrokken. De herfst was nu al echt zichtbaar.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En ook een beetje kunst in het bos tegen gekomen, een glas in lood raam hing daar plots tussen de bomen :+
Afbeelding

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

scooby09

Berichten: 2196
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:02

De herfst is echt mooi he nu... <3
Mooi dat zo ineens tussen de bomen hopelijk komt niemand op het idee om het kapot te maken.

Amalarab

Berichten: 7454
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:10

Geweldig! Mooie ritten! En dat raam.. :D
Lijkt me geweldig, elk weekend een georganiseerde rit.
Dat is hier niet zo vaak, ik werk bovendien ook elke maand een weekend en mijn auto is niet sterk genoeg voor dat gezeul met trailer + paard.
En tis ook wel prijzig, extra benzine, trailerhuur €42,50 + €12/18 voor de rit/trail zelf.
Maar áls het dan eens lukt dan is het wel extra leuk.
Ik heb de Autumn Desert Trail, Waddenrit, Hunerit, Hynstewille Buitenrit, Westerkwartier Paardenvertier-rit en de Marnerit gereden de afgelopen jaren.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:38

Lijkt me best eens leuk, zo'n georganiseerde rit. Maar meestal is het ver. En werk 2 weekenden per maand.

Dat raam :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:03

Het voordeel aan vrij vertrek is dat je zelf je groepje kan samenstellen en dus bewust kan wachten op een rustig moment. Heb daar nog nooit problemen mee gehad. Idioten die over een stoppelveld gaan sjeezen heb je altijd wel kans op.

In de regio waar ik wandel als ze in de winter op stal staan kom ik heel af en toe wel eens een groep tegen waar ook jongere ruiters bij zitten. Die komen dan best vaak in volle galop jouw kant op vanuit tegengestelde richting. Pas op het laatste gaat de voorste ruiter (volwassene) op de rem om in stap te kunnen kruisen. Je ziet dan altijd als een domino de rest er tegenaan knallen of langs schieten. Levensgevaarlijk vind ik dat.

@ Elfie: kan je daar uitgestippelde routes of paden volgen en kan je die online ergens vinden? Zou héél graag een keertje daar naartoe gaan maar ken er dus niks...
Idem met de kust trouwens.

spatter

Berichten: 14450
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:31

Hier zijn die ritten nooit zo vol dat je niet rustig kan vertrekken of je moet perse op de begintijd willen vertrekken, dan heb je vaak groepen menners maar daarna valt dat altijd goed mee.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:51

Ik denk ook dat het wel een beetje pech was op die ritten, heb toen een paar ruiters gesproken die quasi elke week deelnamen aan zo een wandeling en die zeiden dat ze dat nog nooit meegemaakt hadden zoveel volk... Ik spreek nu vooral over die ene wandeling die startte in Lebbeke en waarbij we meer hebben stilgestaan dan gereden.

@Varekaj Er zijn helaas geen aangeduide routes in het Zoniënwoud en het is groot met veel wegen, dat maakt het navigeren moeilijk. Maar je kan een gratis kaart krijgen bij het bosmuseum Jan Van Ruusbroec. Dat is deze kaart, ook downloadbaar: http://www.zonienwoud.be/zie-en-beleef/paardrijden/
Ik lees nu wel dat de kaart momenteel uitgeput is.
Of je kan een route uitstippelen op de website van ruiteren en mennen, daar staan ook alle ruiterpaden op, en dan omzetten naar gpx-bestand op de smartphone. Ik zou wel aanraden om sowieso ook een kaart mee te nemen.
Je mag ook altijd eens aansluiten bij mij :D

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:36

Dat aanbod ga ik onthouden :D

Kasmir

Berichten: 5418
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:39

Helaas m'n stalgenootje gevallen met de rit vandaag. Wintec veelzijdigheidszadel geeft zo weinig steun dat wanneer luus iets doet dat niet uit te zitten is. Verder een leuke rit gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.


Dayanara

Berichten: 2372
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 06:38

Oh heeft ze zich geen pijn gedaan? Ik heb morgen een snertrit van de rijvereniging! Superleuk :))

Kasmir

Berichten: 5418
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:19

Niet ernstig maar ze voelt 'm wel goed nu. Wij zijn druk opzoek naar een zadel voor acceptabele prijs die veel steun geeft. Best lastig, zondag maar even 't dressuurzadel proberen om te zien of dat al beter is.

Leuk! Veel plezier, hoe ver is het?

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Dayanara

Berichten: 2372
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:24

Kasmir schreef:
Niet ernstig maar ze voelt 'm wel goed nu. Wij zijn druk opzoek naar een zadel voor acceptabele prijs die veel steun geeft. Best lastig, zondag maar even 't dressuurzadel proberen om te zien of dat al beter is.

Leuk! Veel plezier, hoe ver is het?


Een zadel met diepe zit doet al veel, of misschien zo’ n Australian stockzadel?

Het is niet zoveel, 15 kilometer maar.
Ga met mijn bijrijdster, onze stippel gaat namelijk de 29e tijdelijk naar een vriendin van mij omdat zijn eigenaar s winters niet kan rijden vanwege pijnklachten. En het is zonde om hem dan op de wei te laten. Die vriendin haar paard Staat met peesblessure en moet 24/7 buiten. Dus ze was opzoek naar een weidemaatje en zodoende kwamen we op deze oplossing. Hij gaat dan naar Noordwijk dus lekker aan het strand. Dus wil proberen om de 2 maanden met mijn paard een weekend daarheen te gaan voor strandritjes :j

RenskeXx
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:26

Heerlijk ritje gemaakt vandaag, paardje had er zin in en wat een prachtige herfstkleuren <3

Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:38

Ja, t is echt heel mooi nu ! Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is zo mooi in het bos nu <3

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:37

Hier is het allereerste ritje met mijn eerste eigen paard ook een feit :D onderweg al direct een kudde schapen op het pad, niet zo simpel met een 4 jarige dus helaas geen foto :P. Lekker een uurtje de buurt verkennen, ken al deels de weg door de vele ritjes met mijn verzorgpaardje vroeger gelukkig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

scooby09

Berichten: 2196
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:16

Vandaag beetje vals gespeeld had wedstrijd dus in 1 dag lekker veel km erbij.
Wat een zalig weer was het..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:34

Wow wat een afstand! Super.

Hier lekker rondje met geschoren paard, is een goede keuze geweest.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:12

Hier ook een rondje. Ik maak nu wekelijks op zondag mijn rondje. Vandaag aardig wat grote paarden het stuipen op het lijf gejaagd _O-
Afbeelding

Oa eentje waar de ruiter van was afgestapt. Ik de mijne stilgezet en gezegd dat haar paard wel even mocht kennis maken met Alex. En toen was Alex niet eng meer totdat ze wegliep met haar paard en Alex zich even volledig uitschudde, toen stond haar paard heel snel 5 meter verderop _O-

Verder gisteren het andere monster even kort gemend. Die begint het nu aardig te snappen. Al moet hij nog leren dat ie niet bijna onder een auto moet springen wegens een stuk plastic aan de andere kant berm. Mijn pony's zijn zo heerlijk tegenovergesteld van karakter.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:25

Wat een heerlijke herfstfoto’s! Voor mij dit weekend geen kilometers, mijn bijrijder heeft hem het weekend even geleend ☺️. Volgende week weer!

Dayanara: Las dat er een paardje tijdelijk naar Noordwijk komt. Waar komt ie te staan? Die van mij staat in Noordwijkerhout en ben bijna elk weekend wel op strand te vinden ;).

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

spatter

Berichten: 14450
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:26

Vandaag Enjoy the ride in Someren
Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:23

Hier n rondje met onze pony voor de kar, en mijn man op de freiberger en dochter van 6 op de andere pony er achteraan . Was de eerste keer , en de freiberger was t er niet zo mee eens ( die wil voorop ), rustig aan gedaan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sterregoud en 5 bezoekers