Autumn Desert Trail 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:13

Beterschap, zorro. En jammer voor de mensen die zich moeten afmelden. Misschien volgend jaar? Wij (paard en ik) gaan er van genieten.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:23

Whut? -O-


Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:33

Regen zal wel een keer tijd worden, maar.... waarom nou precies dan? :P

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:37

zoutenootjes schreef:
Beterschap, zorro. En jammer voor de mensen die zich moeten afmelden. Misschien volgend jaar? Wij (paard en ik) gaan er van genieten.


Ik hoop het wel weer. Pees zal dan toch wel weer beter zijn hoop ik toch :')

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:41

Nee toch, regen..... Heb al steeds gehad dat het bewolkt was. Wil nu foto's met zon er op (en paarden)!

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:44

Nee hoor, het weerbericht gaat nog 10x wijzigen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:44

Ik heb onlangs een fijne, nieuwe sportjas gekocht. Speciaal voor het paardrijden. Niet mega dik, maar wel warm genoeg en winddicht.
Nu hoeft het van mij niet met bakken uit de lucht te komen, maar mocht het regenen heb ik een - als het goed is! - goede jas nu :D Bijpassend in kleur van mijn setje. Knal roze :') Wij zijn dus niet te missen.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:48

Ach het weer kan nog 100x anders, het duurt nog 2 weken.

Jammer van de afmeldingen!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:28

Startplaatsen overnemen was niet mogelijk begreep ik dat nou goed?

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:30

Ze gaan op naam, dus dat kan inderdaad niet

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:41

Nee dat kan niet. En bij afmelden krijg je ook niet het volledige bedrag terug. Ik heb om een factuur gevraagd, dan lever ik die in bij de verzekering.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:12

Lein_ schreef:
Startplaatsen overnemen was niet mogelijk begreep ik dat nou goed?


Klopt, ze staan inderdaad op naam. Om verschillende redenen/verzekeringsverplichtingen moeten wij weten wie er rondrijden.

Annuleren en je geld terug krijgen (min aftrek administratiekosten) kan nog tot en met de 18e.

We gaan ID checks uitvoeren en als de naam op het ticket niet klopt met het ID dan mag er nu (en de komende jaren) niet gestart worden.

Klinkt streng, maar blijkt helaas nodig, omdat niet iedereen zich aan de regels wil houden. Het evenement is te groot geworden om het niet professioneel aan te pakken. En wij hebben als organisatie geen zin om de dupe te worden van enkele ‘rotte appels’ als er problemen ontstaan.

Bovendien zouden we het nog vervelender vinden als honderden ruiters niet meer mee kunnen doen aan het evenement als er problemen ontstaan en wij het event niet meer kunnen organiseren.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:59

Zijn er weer (vrijwillige) DA checks op de terugweg? Dat vond ik vorig jaar erg fijn!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:00

Olympia96 schreef:
We gaan ID checks uitvoeren en als de naam op het ticket niet klopt met het ID dan mag er nu (en de komende jaren) niet gestart worden


Jammer voor jullie dat het zo moet. Als je je roepnaam hebt opgegeven i.p.v. officiële, valt de schade dan nog mee?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:45

Santos_05 schreef:
Zijn er weer (vrijwillige) DA checks op de terugweg? Dat vond ik vorig jaar erg fijn!


Dat was in 2016 :-). Vorig jaar kwam het niet van de grond met de school en dit jaar ontbrak het ons aan tijd (omdat we zo lang hebben moeten zoeken naar een stuk grond om te parkeren). Ik deed zelf ook mee in 2016 en vond dat inderdaad een erg leuke toevoeging. Wie weet in 2019!

Lithya schreef:
We gaan ID checks uitvoeren en als de naam op het ticket niet klopt met het ID dan mag er nu (en de komende jaren) niet gestart worden


Jammer voor jullie dat het zo moet. Als je je roepnaam hebt opgegeven i.p.v. officiële, valt de schade dan nog mee?


Dat is ook wel een beetje ons gevoel inderdaad.. We gaan uit van de goedheid van onze deelnemers en dat zit zeker goed bij het allergrootste deel ervan. Maar om niet in de problemen te komen met vergunningen/verzekeringen etc 'moeten' we wel.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:07

Een DA Check zou zeker niet een overbodige luxe zijn gezien lang niet iedere ruiter weet wanneer het genoeg is voor hun paard. :o

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:28

magda_90 schreef:
Een DA Check zou zeker niet een overbodige luxe zijn gezien lang niet iedere ruiter weet wanneer het genoeg is voor hun paard. :o


Dat klopt.... we attenderen deelnemers er ook zeker op. Het is vaak geen onwil, maar meer een gebrek aan kennis... de organisatie, Staatsbosbeheer en de vrijwilligers mogen de deelnemers er dan ook zeker op aanspreken als blijkt dat ruiters zelf niet in de gaten hebben dat ze te veel vragen van hun paard.

De check was in 2016 echter op de route naar de uitgang. Het lijkt mij beter om de check bij de Tipi tent te doen bij de Kale Duinen zelf.
Maar goed, zoals gezegd, wellicht volgend jaar.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:04

Zonde, het welzijn van je paard hoort voorop te staan!

Mijne zal zelf niet snel laten merken dat het genoeg is.
Maar dat weet ik, dus niet te gek. En dat hoeft ook niet.
Kom voornamelijk voor de mooie natuur <3

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:05

MissToseland schreef:
Zonde, het welzijn van je paard hoort voorop te staan!

Mijne zal zelf niet snel laten merken dat het genoeg is.
Maar dat weet ik dus niet te gek. En dat hoeft ook niet.
Kom voornamelijk voor de mooie natuur <3


Wij gaan ook vooral heuveltjes rijden en lekker om de zandvlakte heen dwalen <3

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:34

Olympia96 schreef:
Lein_ schreef:
Startplaatsen overnemen was niet mogelijk begreep ik dat nou goed?


Klopt, ze staan inderdaad op naam. Om verschillende redenen/verzekeringsverplichtingen moeten wij weten wie er rondrijden.

Annuleren en je geld terug krijgen (min aftrek administratiekosten) kan nog tot en met de 18e.

We gaan ID checks uitvoeren en als de naam op het ticket niet klopt met het ID dan mag er nu (en de komende jaren) niet gestart worden.

Klinkt streng, maar blijkt helaas nodig, omdat niet iedereen zich aan de regels wil houden. Het evenement is te groot geworden om het niet professioneel aan te pakken. En wij hebben als organisatie geen zin om de dupe te worden van enkele ‘rotte appels’ als er problemen ontstaan.

Bovendien zouden we het nog vervelender vinden als honderden ruiters niet meer mee kunnen doen aan het evenement als er problemen ontstaan en wij het event niet meer kunnen organiseren.


Bedankt voor de goede uitleg! Ik begrijp het helemaal :j
De reden dat ik het vroeg is dat ik dacht Hey, dat zou mogelijkheden bieden om nog mee te kunnen doen :D Maar dat wordt dan volgend jaar.

Succes nog even, het ziet er allemaal gelikt en inhoudelijk goed doordacht uit :)

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:48

Mag je ook niet als je een duo bent en 1 kan om een goede reden niet mee doen haar naam om laten zetten voor een ander?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:52

Ufurio4e schreef:
Mag je ook niet als je een duo bent en 1 kan om een goede reden niet mee doen haar naam om laten zetten voor een ander?



Helaas... wij zijn met een grote groep van 6 maar mochten ook niet iemand anders zelf regelen en zelf naam laten omzetten.
Maar je mag wel lekker 7.50 betalen voor het afmelden...

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:58

Ufurio4e schreef:
Mag je ook niet als je een duo bent en 1 kan om een goede reden niet mee doen haar naam om laten zetten voor een ander?


Ja natuurlijk mag dat. Dat staat ook in de reglementen op onze website (waarvoor je akkoord hebt gegeven toen je de tickets kocht). Alleen is dat wel tegen administratiekosten, want de les die we vorig jaar hebben geleerd is dat we hier veel werk van hebben én wij moeten voor elke wijziging (logisch) een bedrag afstaan aan de ticketservice). En het wijzigen moet even via een speciale constructie. Maar hoe en wat lees je allemaal in de reglementen.

Waar het ons om gaat is dat we weten wie er mee rijdt. Nog afgezien van alle voorwaarden waar we voor externe partijen aan moeten voldoen, willen wij weten wie er in het gebied rijdt. En dan puur uit het oogpunt van veiligheid. We vragen bij de inschrijving om een telefoonnummer van een contactpersoon die we kunnen bellen in geval van nood. Daarom moeten de aanwezigen in het veld matchen met onze gegevens. Stel je valt lelijk van je paard en raakt buiten bewustzijn en wij hebben met iemand anders te maken dan we denken te maken te hebben. Dat zou hele vervelende gevolgen kunnen hebben.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:06

cp112 schreef:
Ufurio4e schreef:
Mag je ook niet als je een duo bent en 1 kan om een goede reden niet mee doen haar naam om laten zetten voor een ander?



Helaas... wij zijn met een grote groep van 6 maar mochten ook niet iemand anders zelf regelen en zelf naam laten omzetten.
Maar je mag wel lekker 7.50 betalen voor het afmelden...


Ik word hier best wel wat narrig van. Je hebt deze discussie uitgebreid met non-argumenten aangehaald op Facebook.

Je hebt er geen idee van wat het organiseren van zo'n groot evenement inhoudt. Of om welke kosten het gaat. Laat staan met welke systemen/leveranciers wij werken of hoeveel werk en kosten wij hebben van mensen die niet de moeite nemen om de regels door te lezen waar ze akkoord mee zijn gegaan.

Het lijkt mij absurd dat het ons geld zou moeten kosten, omdat bepaalde mensen niet de moeite nemen om de voorwaarden voor deelname door te nemen. Ook vorig jaar waren de tickets persoonsgebonden, dus dat is geen nieuws. Dat jij jezelf opgeeft, maar iemand anders wilt laten rijden, hoeft niet ons probleem te worden lijkt mij.

Dus dat je daar administratiekosten voor betaalt, lijkt me logisch.

Nogmaals, voor ons is het vrijwilligerswerk. Wij verdienen er niet aan en het is geen commercieel evenement. De kosten zijn hoog en de verantwoordelijkheid enorm. Als jij je daar niet in kunt vinden, dan kan ik daar mee leven. Je hoeft niet mee te doen, het is geen verplichting. Dus be my guest. Of niet.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Autumn Desert Trail 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:10

Wow, laten we het hier gezellig houden ...

Ik heb nog nooit meegereden (ligt een beetje uit de route en had geen geschikt paard) maar ik hoop volgend jaar toch eens mee te doen.

Als evenementenorganisator voor een vereniging kan ik me helemaal vinden in het antwoord van Olympia: dat iets georganiseerd wordt door vrijwilligers betekent niet dat het niets kost en de veiligheid van deelnemers is belangrijk, zeker in een relatief onoverzichtelijk gebied.
Je weet van te voren wat de regels zijn, dan moet je niet achteraf gaan miepen.