Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:00

Het aan/uitzetten is inderdaad wel een dingetje :j Maar komt wel goed als je het vaker gebruikt, haha.
Hier ook met horloge en dat is wel handig, heb ook mijn vaste plek(ken) om bv. de gps aan te zetten en te starten/stoppen. Voorlopig nog geen routes met pauze aan het doen dus dat is nog niet aan de orde. Wel heb ik met mijn nieuwe horloge de mogelijkheid dat hij automatisch stopt als je snelheid onder een bepaalde grens komt (kan je zelf instellen), dat staat hier dus op denk ik 3 km/u. Is wel handig, als pony dan even moet mesten of je wil een foto nemen of een beloning of noem het maar, dan telt dat niet mee .. geeft op die manier wel een beter beeld van het geheel denk ik.

Had maandag nog een ritje gedaan, ging weer heerlijk <3
Hij had wel wat last van de warmte (heeft al best wat haar en als het dan ineens weer 25°C+ wordt..) maar bleef desondanks toch flink zijn best doen en het is zo fijn als een paard zijn best doet voor je!

Afbeelding

En het was zo mooi buiten <3
Afbeelding

Hoop vandaag nog een rondje te kunnen gaan doen, maar het zal van de wind afhangen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:28

Ik heb altijd een vaste routine. Paard klaarmaken, klaarzetten naast opstapkrukje. Endomundo aanzetten en bij telt die 10 seconden af. Ik zit dan niet altijd direct in het zadel maar voor die paar seconden...

Wanneer ik ergens stilsta gaat ie automatisch op pauze.

Bij thuiskomst stap ik af, halster om de hals en app afzetten. Soms stap ik af en zet ik 'm gelijk uit. Alweer, voor die paar seconden ga ik geen drama maken.

Hier gaan volgende week 2 routes open. First things first is die zo gauw mogelijk gaan verkennen :))

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:06

Wat is dit een leuk topic.

Ik ga eens kijken of ik mee kan doen; ik heb mij aangemeld zoals in de OP vermeld staat.

Dit was mijn rit vorige week;
Afbeelding

Hopelijk is het vanmiddag droog zodat we ook nog even kunnen gaan.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:26

Echt leuk dit topic, wij doen steeds maar kleine rondjes maar wel 3 of 4 keer per week.
Maar vandaag moet ze "dressuren" in de bak, voor het eerst weer sinds maanden Echt slecht, maar ja het is hier zo mooi dus ik doe wel eens wat onderweg, maar vanmiddag moet ze echt aan de bak (letterlijk :') )

scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:16

Leuk topic...net pb gestuurd om mijzelf aan te melden.
Nu nog op vakantie maar vanaf volgende week weer lekker rijden.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:32

Ik heb mijn paard ingereden 3 jaar geleden en sinds vorig jaar ook lekker in het bos aan het rijden. Ik sta echt op een geweldige plek en kan eindeloos rijden. Ik wil daar eigenlijk vaker gebruik van maken maar ik durf nog niet alleen op buitenrit.
Nu ga ik vaak met mijn vriend ernaast op de fiets of gewoon met een maatje.
Ik hoop binnenkort ook wel alleen te gaan.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:35

justkid schreef:
Echt leuk dit topic, wij doen steeds maar kleine rondjes maar wel 3 of 4 keer per week.
Maar vandaag moet ze "dressuren" in de bak, voor het eerst weer sinds maanden Echt slecht, maar ja het is hier zo mooi dus ik doe wel eens wat onderweg, maar vanmiddag moet ze echt aan de bak (letterlijk :') )

Hahaha herkenbaar. Wij zijn vanmiddag ook in de bak aan het werk geweest. Volgende week weer les, dus moest echt even :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:25

Het regende pijpenstelen dus ik ben mooi binnen gebleven O:)
Nou is het wel zo dat wanneer ik dan in de bak bezig ben ze alles echt zo moeiteloos doet dat ik ook echt zo klaar ben. Als iets goed is dan is het goed nietwaar, dan hoef ik dat niet te herhalen.
Vooral even goed verzamelen en rekken en strekken en buigen.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:06

Afbeelding
Even snel een blokje uitwaaien <3

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:50

Amanda schreef:
justkid schreef:
Echt leuk dit topic, wij doen steeds maar kleine rondjes maar wel 3 of 4 keer per week.
Maar vandaag moet ze "dressuren" in de bak, voor het eerst weer sinds maanden Echt slecht, maar ja het is hier zo mooi dus ik doe wel eens wat onderweg, maar vanmiddag moet ze echt aan de bak (letterlijk :') )

Hahaha herkenbaar. Wij zijn vanmiddag ook in de bak aan het werk geweest. Volgende week weer les, dus moest echt even :D

Ik moest van m'n instructrice juist lange stukken rechtuit met m'n jonge paard, komt voor elkaar O:). Wat een pokke weer, volgende week wel weer goed genoeg voor 'n lekker ritje.
Als ik dan hierboven 7,65km net binnen het uur zie vraag ik me af wat mijn paard doet onderweg dat wij zo langzaam gaan :')

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:01

Ik doe heel veel recht uit, dus moest juist wat meer inbuigen en voltes draaien. En dat gaat op de bospaden toch wat lastig :))
Maar inderdaad, niet te lang. Als het goed is, is het goed :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:30

Wat een weer hier! Helaas toch niet van gekomen. :=

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:35

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanochtend was het nog droog... tot ik opstapte :') na rekken, strekken en buigen waren we toch al natgeregend dus toen hebben we toch nog maar even een rondje gedaan :) en hoe lekker is het eigenlijk als je je niks van het weer aantrekt. En nog even snacken aan het eind :+:
Ik schommel rond plaats 60

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:44

justkid schreef:
[ [url=m/rjSNWf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BeJRRs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wh2Zo9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a1aef8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VUG79E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanochtend was het nog droog... tot ik opstapte :') na rekken, strekken en buigen waren we toch al natgeregend dus toen hebben we toch nog maar even een rondje gedaan :) en hoe lekker is het eigenlijk als je je niks van het weer aantrekt. En nog even snacken aan het eind :+:
Ik schommel rond plaats 60


Wat een bikkels zijn jullie!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:56

Toevallig net even gecheckt waar we staan; plek 15.

De nr 1 van de bokkers bokaal zit ook in de paard natuurlijk challenge die per kalenderjaar loopt; daar staat ze ook met stip op nr 1.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:08

Ik vind rijdenmet regen meestal wel lekker. Moet t niet heel hard plensen, maar anders is t altijd heerlijk rustig overal. Je moet je inderdaad even toe zetten om te gaan, maar als je goede kleding hebt, is het eigenlijk heerlijk!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:51

Hier vanmorgen voor het eerst sinds een maand weer ohz een ritje gemaakt. Klein rondje van 6km.
Afbeelding

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:05

ik heb vandaag ook even overgeslagen, wat een regen en Wind!

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 14:09

Jeetje bikkels hier! Ik kan alleen in het weekend naar buiten (doordeweeks worden we zo veel van de voeten gereden door auto's en landbouwverkeer dat ik het niet meer leuk vind), maar dit weekend heb ik het toch maar even laten schieten. Volgend weekend weer kans.


S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:19

Wij hebben de regen ook getrotseerd vanochtend. Voor het eerst vanaf stal naar de Sahara gereden. We hebben heerlijk gereden en ondanks het weer waren er toch nog wel redelijk veel mensen aan de wandel en aan het mountainbiken.
Afbeelding

Afbeelding


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:44

Fabster schreef:
Ik vind rijdenmet regen meestal wel lekker. Moet t niet heel hard plensen, maar anders is t altijd heerlijk rustig overal. Je moet je inderdaad even toe zetten om te gaan, maar als je goede kleding hebt, is het eigenlijk heerlijk!



helemaal mee eens!! ik heb een heerlijke jas daarvoor !

simone ! zooo wat een afstand ! heerlijk zeg

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:32

Ik moet ook eens n goede ( regen) jas. Welke hebben jullie?

Hier in Luxemburg maakt het niets uit welk weer het is, ik kom bijna nooit iemand tegen in het bos, dus daarvoor hoef ik het niet persé te doen haha

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:56

Ik heb zo n lange rijjas, die je om je benen kunt binden. Gaat prima. Lijkt op zo n waxcoat, maar is t niet. Als je uren inde plensbui zit, gaat ie wel lekken, maar normaal gesproken gaat t prima. Samen met zo n ‘rubberen’ rijbroek van de Decathlon en ik kan zo in de regen op pad.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:58

Afbeelding
Gekocht bij loesdau

Heeeeeel blij mee

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:38

Tijdje geleden dat ik wat heb gepost, lees over het algemeen wel mee.

Eind augustus een marathon gereden in Someren, 133 km in 3 dagen en mevrouw gedroeg zich perfect, lekker slapen in paddockje naast mn tent, goed eten en lekker lopen. Uiteindelijk 4e geworden en mn laatste punten voor sportpredikaat behaald (nog even aan vragen).

Gisteren endurance Waalwijk gehad.. wat een regen. Heb mn endomondo in de vetgate niet op pauze gezet, had geen zin om die helemaal uit zn waterdichte hoesje te friemelen. Uiteindelijk 8e geworden (van de 25e) omdat een hele grote groep fout was gereden, ik heb ook 2 keer een verkeerde afslag genomen, gelukkig had ik mn Garmin GPS meegenomen dus ik had t snel door. Ben echt trots op mn kleine tank, ze doet het elke wedstrijd weer beter. Gisteren zelfs laatste lus op mn (nieuwe) hackamore gereden, eerste keer bitloos op een wedstrijd en ze deed eigenlijk niet anders dan als er een bit in had gehangen.

Afbeelding
Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers