Muildier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:25

Hoi git, heb je al eens muildier gereden? Bokker @langoor heeft 4 muildieren beschikbaar voor buitenritten onder begeleiding. Wellicht een idee om ze eerst te ervaren. Haar website is www.hepscheidlongeartrails.be en op facebook hebben we ook een Muildiergroep voor B + NL, daar is de activiteit wat hoger dan hier op bokt https://www.facebook.com/groups/Muildieren.BE.NL/ Groetjes, Suzz (\_/)

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:03

Muildieren en muilezels zijn in elk geval geen vluchtdieren en daarom een stuk veiliger om te rijden.
Ik ben ook lid van de Facebook groep (al woon ik niet in NL of BE ;) ) want ik heb een muilezel.
Zeker een aanrader, een hoop mensen met kennis van zaken en ervaringen bij elkaar.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:55

Ik heb toch mijn twijffels.

Juist bij een muildier moet je heel zelfverzekerd zijn , anders nemen ze de leiding over.

En wat betreft gedrag,
toen mijn muiltje een kudde koeien zag aan komen rennen, trok ze het halstertouw uit mijn handen en ging er in een drafje van door.
Mij en mijn rijpaard verbaast en verschrikt achter latent.
Snel besloot ik precies de andere kant op de rijden en ze draaide gelijk om en kwam onze kant weer op.
Ik kon haar toen weer rap pakken.
Tot zover het nadenken van mijn muiltje.
Mijn rijpaard vind koeien leuk dus stond ze vriendelijk op te wachten en stond ook tussen de koeien en mijn muiltje in.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:44

Naar wat ik begrijp zijn muildieren paarden voor gevorderden. Niet geschikt voor onzekere mensen dus.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:14

Dank jullie voor al jullie advies. Is in jullie optiek een muildier dat geschikt is voor beginners moeilijker als een paard?

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:50

Ik denk dat je gewoon dieren die je aanstaan moet gaan uitproberen want karakters kunnen uiteenlopen en hoe ze zijn opgevoed en ingereden telt natuurlijk ook zwaar. Of het nu om een paard gaat of muildier.

Als je onzeker bent is begeleiding, zeker de eerste tijd, ook wel verstandig.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 01:07

Wat jammer dat ik dit topic nu pas lees. Vorig jaar bij jou in de buurt geweest!

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:17

Bij wie? Bij TS?