Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 16:52

Goedemiddag allemaal,

Naar aanleiding van een ander topic vroeg ik mij af wat jullie een goede prijs vinden voor een buitenrit en ligt het voor jullie ook aan de locatie of aan wat voor paarden het zijn? Wat zijn jullie beste of meest unieke ervaringen?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:57

Ik vind zo'n 20 euro per uur een prima maatstaaf.
Het zijn vaak brave bomproof paarden waar veel training in gezeten heeft en die daardoor goud waard zijn.

Mijn beste ervaring in Nederland was de strandrit bij manege de ijslander in Zeeland. 40 euro voor een geweldige strandrit op ijslanders en top begeleiding.

Mijn beste ervaring met buitenritten in het algemeen was IJsland <3 De prijs kan ik je niet vertellen, aangezien het een trektocht van een week was inclusief eten en verblijf en alles. Absoluut een aanrader!
Laatst bijgewerkt door Nala op 08-08-18 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:00

Ik betaal meestal tussen de 20 en 30 euro. Meestal anderhalf of twee uur. Ik rij geregeld in Noordwijk. Ook wel eens op de Loonse duinen. Leukste ervaring op Texel en in de bergen

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:07

Volgens mij heb ik tot nu toe steeds rond de 40/50 euro betaald, maar dan gaat het wel om een strandrit van 2/3 uur. Veluwe was ook 50 euro bij The Mill Ranch. Maar ik doe wel altijd goed onderzoek naar ervaringen met een buitenrit en betaal op grond daarvan misschien wel eens wat meer. Voor een simpele bosrit zou ik niet snel zoveel betalen (was benieuwd naar de veluwe) aangezien ik zelf ook naast de Drunense Duinen zit

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:12

Heb hier 48 euro voor 3,5 uur betaald (werd uiteindelijk ongeveer 4 uur) en vond dat wel een goede prijs. 1 uur kostte hier 22 euro :)

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:23

Ik vind gemiddeld 20 euro per uur wel een goede prijs. Op de Veluwe weleens 50 euro voor 2 uren betaald en in Drenthe 25 euro voor 2 uren. Het verschilt best wel eens qua prijs.

ravenmarinl

Berichten: 5
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:48

Ik betaal gemiddel 50 :) Deze ritten duren 2 uur maar lopen meestal een uur uit :)

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:11

Hangt wat mij betreft ook af van de omgeving, het materiaal (tuig, etc) en dergelijke. Bij de stal waar ik zelf reed betaalde ik een tientje, zat dan niet echt een tijd aan vast, maar dit is in een klein dorpje en daar heb je al gauw alles gezien. Voor een rit in een mooie omgeving zou ik - afhankelijk van de tijd - meer neertikken, dan vind ik 40 - 50 een degelijke prijs. :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:12

Ik heb een buitenrit gemaakt op de Veluwe, inclusief toegang tot Hoge Veluwe was €60 voor 2 uur. Ik denk dat het een redelijke prijs is, ondanks dat ik het wel veel geld vind voor mezelf :o

Het was leuk, maar zal het niet snel weer doen

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:21

Ik denk tussen de 20- tot 30 euro per uur.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:09

antje_vip schreef:
Ik heb een buitenrit gemaakt op de Veluwe, inclusief toegang tot Hoge Veluwe was €60 voor 2 uur. Ik denk dat het een redelijke prijs is, ondanks dat ik het wel veel geld vind voor mezelf :o

Het was leuk, maar zal het niet snel weer doen

Nou, toegang is ongeveer 15 euro voor ruiter en paard https://www.hogeveluwe.nl/nl/tickets dus dan betaal je 22,50 per uur voor het paard (en de begeleiding en....) Dat lijkt me heel redelijk.

In GB zijn dat hele normale prijzen voor een gewone twee uurs rit, zonder extra's.
http://www.bewerleyridingcentre.co.uk/h ... g-lessons/ Deze prijzen zijn behoorlijk representatief voor een gewone manege die fatsoenlijk gerund wordt met goed materiaal en paarden.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 15:28

Maar je kunt overal toch gewoon de hoge veluwe in en op komen? Of was ik in een gebied net daarbuiten geweest?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:05

ikke schreef:
antje_vip schreef:
Ik heb een buitenrit gemaakt op de Veluwe, inclusief toegang tot Hoge Veluwe was €60 voor 2 uur. Ik denk dat het een redelijke prijs is, ondanks dat ik het wel veel geld vind voor mezelf :o

Het was leuk, maar zal het niet snel weer doen

Nou, toegang is ongeveer 15 euro voor ruiter en paard https://www.hogeveluwe.nl/nl/tickets dus dan betaal je 22,50 per uur voor het paard (en de begeleiding en....) Dat lijkt me heel redelijk.

In GB zijn dat hele normale prijzen voor een gewone twee uurs rit, zonder extra's.
http://www.bewerleyridingcentre.co.uk/h ... g-lessons/ Deze prijzen zijn behoorlijk representatief voor een gewone manege die fatsoenlijk gerund wordt met goed materiaal en paarden.


Ik zeg toch ook letterlijk dat het redelijke prijs is, alleen voor mij veel geld voor een uitje ;)

De Veluwe is deels afgesloten en moet je voor betalen

Anoniem

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:09

Ik heb vorige week 58 betaald voor 2 uur op Vlieland. Kreeg een oud paard mee die struikelde tijdens het rijden en daar lag ik.

Vond het veel geld en ga sowieso niet meer op die manege rijden. Welzijn was ook ver te zoeken, zadel lag met de voorkant gewoon op de schoft, magere paarden...

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:21

antje_vip schreef:
ikke schreef:
Nou, toegang is ongeveer 15 euro voor ruiter en paard https://www.hogeveluwe.nl/nl/tickets dus dan betaal je 22,50 per uur voor het paard (en de begeleiding en....) Dat lijkt me heel redelijk.

In GB zijn dat hele normale prijzen voor een gewone twee uurs rit, zonder extra's.
http://www.bewerleyridingcentre.co.uk/h ... g-lessons/ Deze prijzen zijn behoorlijk representatief voor een gewone manege die fatsoenlijk gerund wordt met goed materiaal en paarden.


Ik zeg toch ook letterlijk dat het redelijke prijs is, alleen voor mij veel geld voor een uitje ;)

De Veluwe is deels afgesloten en moet je voor betalen

Er is meer Veluwe niet toegankelijk omdat het militair oefenterrein is dan dat er voor toegang betaald moet worden omdat het privé eigendom is. Maar nog altijd is meer dan 80% van de Veluwe gewoon toegankelijk, zonder entree. Alleen het oostelijk deel geldt deel een verplichting op ruiterbewijs (stukje van Natuurmonumenten) als je er wil rijden met een paard.

Ik kan niet beoordelen hoe ver jouw financiële middelen reiken en inderdaad, soms is het veel geld voor een uitstapje.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:24


tinkerplein

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:33

Bij ons kun je op onze tinkers het bos in met begeleiding vanaf 15 euro voor een uur.
Voor 1,5 uur betaal je 20 euro,voor 2 uur 25 euro etc.
We hebben goed passend tuig en de paarden lopen geen vast rondje,dus enige ervaring is wel vereist.
Naar mijn idee en wat ik van onze gasten hoor zijn dit redelijke prijzen.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 22:37

tinkerplein schreef:
Bij ons kun je op onze tinkers het bos in met begeleiding vanaf 15 euro voor een uur.
Voor 1,5 uur betaal je 20 euro,voor 2 uur 25 euro etc.
We hebben goed passend tuig en de paarden lopen geen vast rondje,dus enige ervaring is wel vereist.
Naar mijn idee en wat ik van onze gasten hoor zijn dit redelijke prijzen.


Jammer dat het zo ver weg zit :)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:51


Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wat vind jij een goede prijs voor een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:59

4 jaar geleden ben ik begonnen met het organiseren van buitenritten in de LDD.
Zeer kleinschalig en geen vreemden bij elkaar. De ritten waren qua tempo altijd in overleg en ook de duur. Wij vroegen e10 per uur. Op een gegeven moment hebben we vai coupony een deal aangeboden van e25 waarvoor je een rit van 2,5 uur reed en een kom soep en een broodje achteraf.

Ik heb hierdoor onwijs leuke mensen (ook bokkers leren kennen)

Verdiep je wel goed in bet verzekeringsgedeelte als je dit wilt gaan organiseren. Het is best tricky :j