Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:03

Goedemorgen,

Ik wil deze week graag met mijn jonge paard naar het bos. Ze is nog nooit echt op vreemd terrein geweest, dus ik ben echt op zoek naar een hele rustige locatie. En daarbij ook een ruime parkeerplaats waar het rustig is, zodat ik in alle rust kan laden. Ik kom van het eiland Goeree-Overflakkee, en zoek iets wat niet al te ver rijden is.
Weten jullie iets? En dan voornamelijk ook een adres erbij waar ik de trailer kan parkeren en waar we vervolgens niet langs de weg hoeven om op het ruiterpad te komen?

Alvast bedankt!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:13

Manege de Wolf in Huijbergen, je moet 50 meter langs de weg waar bijna geen auto rijdt. rustig parkeren en gewoon een hele fijne plek.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:26

Wil je echt bos, dan moet je inderdaad richting brabant. Voor strand en duinen zijn er al veel meer lokaties te vinden in de buurt

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:51

Bedankt voor de snelle reacties!
Zou je gewoon mogen parkeren bij die manege?

Strand wil ik sowieso niet, ik verwacht dat ze daar (net als de rest van de familie) in paniek raakt, en voor het eerst alleen op pad zie ik dat niet zo zitten. Duinen zouden op zich nog wel een optie zijn!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:39

ja daar mag je gewoon parkeren, maar wel aan de kant van de stallen en niet aan de kant van van het restaurant. Ik parkeer daar ook altijd :) (en wel netjes je mest opruimen maar dat lijkt me logisch haha)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:41

Ik volg, kom uit Oud-Beijerland maar vind het leuk om met de veewagen en paardjes nieuwe plekken te ontdekken :D

Somebitch schreef:
Manege de Wolf in Huijbergen, je moet 50 meter langs de weg waar bijna geen auto rijdt. rustig parkeren en gewoon een hele fijne plek.


Dat klinkt ideaal, hoe lang kan je dan ongeveer het bos in en hoe zijn de ruiterpaden? :D

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:53

ik woon midden in bos
als ik thuis ben mag j hier zo parkeren
mooi bos je kunt uren rijden
in putte

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:01

xxwienekexx schreef:
Ik volg, kom uit Oud-Beijerland maar vind het leuk om met de veewagen en paardjes nieuwe plekken te ontdekken :D

Somebitch schreef:
Manege de Wolf in Huijbergen, je moet 50 meter langs de weg waar bijna geen auto rijdt. rustig parkeren en gewoon een hele fijne plek.


Dat klinkt ideaal, hoe lang kan je dan ongeveer het bos in en hoe zijn de ruiterpaden? :D

Zo lang als jezelf wilt :P

Er zijn genoeg ruiterpaden maar sommige liggen wel verstopt je kan uren rijden en 40 km rijden als je zou willen :)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:04

De ruiterpaden zijn gewoon perfect prima om te stappen/draven of galloperen, je hebt keuze uit hard, mul, etc alles komt voor :)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Bos in de buurt van Goeree-Overflakkee met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 18:37

Bedankt! Huijbergen klinkt goed! Nog wel een uurtje rijden voor mij denk ik, maar op zich te doen. Putte is nog wat verder, maar ook een heel mooi aanbod, bedankt!