Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anomien

Berichten: 7299
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 14:00

Anoniem schreef:
Gewoon alleen dan joh! :D Ik ga ook alleen!


Ja? Opzich ben ik wel zelfstandig en toch ben ik bang dat ik soms te alleen ben. Klinkt wat kinderlijk... wellicht dat je het toch snapt.

Ben je eerder alleen geweest? En onderneem je dan wel veel in groepen? Of ontmoet je juist weer veel mensen?

Mama van mijn lieve meisjes


Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:04

Knert schreef:
Heb op de site gekeken en ziet er erg leuk uit...
nu heb ik niemand die dat leuk vind... dus of alleen of iemand zoeken. Lang Weekendje lijkt me erg leuk en het is niet ver.


Het lijkt mij erg leuk! :D
Wanneer wil je gaan? :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:15

Knert schreef:
Granoek schreef:
Oh ik zou zoooo graag mee gaan haha! Wou dat ik tijd had


Jij hebt al een paar retegave dieren.... :Y)

Hahaha thanks!
Maar die omgeving daar en de sfeer was echt op en top vakantie :D

Even wat foto's bij elkaar gezocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:15

Ik ben ook op zoek naar een plek om een (western) trektocht te doen voor dit jaar in mijn eentje. Simpelweg ook omdat ik verder niemand heb om samen mee te gaan. Vind in mijn eentje alleen ook best eng :+

Ik zat ook aan de criolo ranch te denken! En anders aan de sundance ranch in Zweden (spreken Nederlands): http://www.sundanceranch.eu

De trail ranch in de Ardennen lijkt mij ook een goed alternatief, dat is vorige keer ook goed bevallen. Alleen dat vind ik net te dichtbij..

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:21

Oké het is beslist ik ga dit jaar terug naar Frankrijk :+ moet maar eens tijd maken denk ik zo!

Anomien

Berichten: 7299
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 14:40

Em_ schreef:
Knert schreef:
Heb op de site gekeken en ziet er erg leuk uit...
nu heb ik niemand die dat leuk vind... dus of alleen of iemand zoeken. Lang Weekendje lijkt me erg leuk en het is niet ver.


Het lijkt mij erg leuk! :D
Wanneer wil je gaan? :P




Weekend in week 29, 32 of 34?
Week 24, 28, 33 en 35 kan ik echt niet...

Mama van mijn lieve meisjes

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:25

weten jullie of er ook wandelingen met een pakpaard ergenst zijn?
We willen graag een wandel vakantie,maar ik mag niet meer rijden vandaar!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:31

@knert ik stuur je vanavond een pb! ;)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:14

kwita schreef:
weten jullie of er ook wandelingen met een pakpaard ergenst zijn?
We willen graag een wandel vakantie,maar ik mag niet meer rijden vandaar!

Ik heb er nooit van gehoord als georganiseerde vakantie, maar dat zegt niks.
Ik weet wel dat je op enkele plaatsen kunt wandelen met Ezels, volgens mij ook meerdere dagen.

Huifkarvakantie? Daar zijn, met name in Drenthe, wel mogelijkheden voor.
[***] hier op Bokt is bezig om haar, niet zo jonge, ponys te trainen voor een wandeltrektocht. Ze is Belg dus misschien niet handig qua afstand, maar je zou kunnen overleggen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:44

ikke schreef:
kwita schreef:
weten jullie of er ook wandelingen met een pakpaard ergenst zijn?
We willen graag een wandel vakantie,maar ik mag niet meer rijden vandaar!

Ik heb er nooit van gehoord als georganiseerde vakantie, maar dat zegt niks.
Ik weet wel dat je op enkele plaatsen kunt wandelen met Ezels, volgens mij ook meerdere dagen.

Huifkarvakantie? Daar zijn, met name in Drenthe, wel mogelijkheden voor.
[***] hier op Bokt is bezig om haar, niet zo jonge, ponys te trainen voor een wandeltrektocht. Ze is Belg dus misschien niet handig qua afstand, maar je zou kunnen overleggen.


Dat is wel een hele leuke tip bedankt Ga haar snel een bericht doen al is het hier nog met het stadium plannen, overgens kan ik wel een pony meebrengen maar het is gezelliger met meerdere vandaar!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:52


Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:21


Bulli
Berichten: 96
Geregistreerd: 21-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:49

Voor trektocht of gewoon dagitten in Zweden kan je ook bij ons terecht.

www.ourlittlefarm.se

Groeten Dimitry en Marcia

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13026
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:34


vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:11

Knert schreef:
Em_ schreef:


Het lijkt mij erg leuk! :D
Wanneer wil je gaan? :P




Weekend in week 29, 32 of 34?
Week 24, 28, 33 en 35 kan ik echt niet...


Ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd met wat vragen over deze trip, maar ik kan alleen een weekend helaas, zover het er uit ziet nu ga ik 10augustus tot 12 augustus (weekend van wk 32) maar nog niks gereserveerd

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:11


Buitenrit in Noorwegen? Welkom bij www.venabustallen.no in Venabu, Oppland
1,2,3,4uurs tochten, halve- en hele dagtochten door echte natuur op de rug van een prachtige Dølahest!

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:11

Voor jullie heb ik nog wel een goeie tip! Onze ruitervakantie in de Ardennen. Goed met openbaar vervoer bereikbaar maar met de auto ook op 3 uurtjes rijden van Utrecht.
Hele gave dagtochten veel offroad op plekken die je niet zo snel zult zien.
Kijk eens op onze facebookpagina www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes voor foto's en filmpjes. Of op onze website. www.villalesolivettes.be

Deze zomer organiseren we trouwens 2 ruiterweken voor jeugd vanaf 15 jaar t/m een jaar of 25. We hebben nog plekken vrij in de week van 8-14 juli en 15-21 juli!

Love_Rosie

Berichten: 1481
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:48

Franse Ardennen: El Rancho Criollo is inderdaad een aanrader en naar mijn mening ook niet duur. Het is voor mij alweer x jaar geleden maar eten was toen top, paarden zien er goed uit en kamers zijn erg netjes.

Zuid- Frankrijk: oosting horseriding is hierboven genoemd is ook een mooie plek. mooie ritten, over het algemeen zien paarden er goed uit.

En ik ben in Toscane nog bij Castellare di Tonda geweest, destijds via een fotocursus van Christiane Slawik maar daardoor daar ook gereden. Geen hele vakantie maar de omgeving is mooi; aanrader is om een auto te nemen want je zit exact in het midden tussen pisa, florence en sienna dus heel veel mogelijkheden om ook de omgeving te bekijken. Wat ik daar fijn vond was dat ze daar paarden hadden die ook voor wat angstige ruiters uitstekend waren; al ging de rest er in een flinke galop vandoor dan bleven deze heel rustig in eigen tempo door galopperen en kwamen even later rustig aan als de rest stond te wachten. Ook top lokatie als je niet 100% paardrijvakantie zou willen maar ook wat cultuur zou willen doen. Eten is er ook top. Tenzij je van warmte houdt is juli/augustus misschien niet aan te raden; toen ik er was was het 40 graden; denk dat het er in het voorjaar echt geweldig is (minder warm en minder dor). Overigens geld dit natuurlijk net zo goed voor andere plekken in het zuiden.


Ik zou dit jaar graag dressuur willen gaan rijden op lusitano's in portugal. Ik weet al welke plek maar doordat er alleen premium rooms nog beschikbaar zijn in die periode (vanaf ongeveer 29/7) is het incl 1 persoons toeslag rete duur. Dus als er iemand mee wil... Elke dag 1 of 2x uur dressuurles of uur dressuurles en buitenrijden.

Edit: en ik had in zweden een plek gezien die me wel interesseerde maar ik kan ondanks m'n google skills toch niet vinden wie of waar het is. wil altijd wel graag meer weten dan wat er alleen op zo'n boekingswebsite staat haha.
El Rancho criollo zou ook nog wel weer een keer leuk zijn alleen redt ik het zelf niet om dat end te rijden.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paardenvakanties... ervaringen en tips topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:27

Wij gaan vaak op de bonnefooi ergens heen en dan via de lokale VVV iets te paardrijden vinden. Vaak valt het zo goed mee dat we er 2 of 3 dagen rijden van maken.

Eentje die erg leuk bevallen was (en in de buurt van Guédelon voor de geschiedenis enthousiastelingen) was Les Grilles http://www.lesgrilles.com/. Het was even slikken want je galoppeert onder andere met een rotvaart over stenige bospaadjes waar het gemiddelde NL paard zijn benen op breekt. Het zijn leuke vlotte tredzekere paarden dus binnen 3s zit je er met een dikke smile op te genieten! Ze hebben ook een gigantische spring/crosstuin, dus volgens mij best leuk om er meerdere dagen heen te gaan.

In Zweden waren wij hier enorm fan van en gaan we ook zeker weer naar toe http://www.gervidegard.com/. Leuke vlotte kruisingen in alle formaten (ook veel ijslanders), geen enkele rit is dezelfde, prachtig gebied, ... Voor mijn vriend hadden ze een hele leuke vlotte Shire en toen ze vroegen of wij ook sprongen, keken wij elkaar ff aan van 'hm, ok, springt die Shire dan? Als 't ie springt dan prima'... Ff de rit beginnen met een stevig galopje over een pad vol boomstammen. GEWELDIG <3 Stonden we toch even van te kijken :') Echt fantastische ritten gemaakt <3

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:52

Ik ben dit jaar naar Hongarije gegaan naar The Little Horse Valley. Zij spreken Nederlands, dus dat is wel fijn.. Want ik versta echt niks van Hongaars. Best lachwekkend als je in de winkel wat zoekt en wilt vragen of ze het kunnen pakken. _O-

Hele mooie buitenritten gereden, veel wild gezien en mooie foto's kunnen maken van de natuur, paarden en pony's. Heb er 2,5 maand stage gelopen, dus wilde zeker weten terug maar dan op vakantie. En nu wil ik wéér terug op vakantie! Wanneer weet ik alleen nog niet. :D

Heb laatst een filmpje van de vakantie in elkaar gemaakt met foto's en filmpjes. En dan zijn dit lang niet alle foto's en filmpjes. :P


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:24

Hoppit schreef:
Wij gaan vaak op de bonnefooi ergens heen en dan via de lokale VVV iets te paardrijden vinden. Vaak valt het zo goed mee dat we er 2 of 3 dagen rijden van maken.

Herkenbaar :j
https://www.burrowhayes.co.uk/
http://www.bewerleyridingcentre.co.uk/
http://www.parkfootullswater.co.uk/about/pony-trekking
http://www.dalefarmhouse.co.uk/ helaas een nieuwe eigenaar zonder paarden, maar toen enkele mooie ritten gemaakt.


Niet paardrijden, maar op de bonnefooi kom je soms bij iets bijzonders uit:
https://www.christianguild.co.uk/willersley/index.php

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Love_Rosie

Berichten: 1481
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:42

Knert schreef:
Anoniem schreef:
Gewoon alleen dan joh! :D Ik ga ook alleen!


Ja? Opzich ben ik wel zelfstandig en toch ben ik bang dat ik soms te alleen ben. Klinkt wat kinderlijk... wellicht dat je het toch snapt.

Ben je eerder alleen geweest? En onderneem je dan wel veel in groepen? Of ontmoet je juist weer veel mensen?

Alleen op paardenvakantie is leuk hoor, gewoon doen! Ik heb er al een aantal gedaan, en was altijd gezellig. Er zijn regelmatig nog meer mensen alleen, en het is vaak een internationaal gezelschap, dat vind ik ook leuk.

Ik ben met Trailfinders, Time Out(die bestaat helaas niet meer) en Paardenpas weg geweest.

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:41

puppy1128 schreef:
Ik ben dit jaar naar Hongarije gegaan naar The Little Horse Valley. Zij spreken Nederlands, dus dat is wel fijn.. Want ik versta echt niks van Hongaars. Best lachwekkend als je in de winkel wat zoekt en wilt vragen of ze het kunnen pakken. _O-

Hele mooie buitenritten gereden, veel wild gezien en mooie foto's kunnen maken van de natuur, paarden en pony's. Heb er 2,5 maand stage gelopen, dus wilde zeker weten terug maar dan op vakantie. En nu wil ik wéér terug op vakantie! Wanneer weet ik alleen nog niet. :D

Heb laatst een filmpje van de vakantie in elkaar gemaakt met foto's en filmpjes. En dan zijn dit lang niet alle foto's en filmpjes. :P
[ Video ]

Hebben zij ook een site? :) Kan alleen maar facebook of tripadvisor etc. vinden.

live laugh love

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:00

Wij zijn hier 2 keer geweest in Polen:

https://punktur.nl/index.php/en/

Ondanks dat ik niks van Ijslanders afwist, toen alleen nog dressuur reed en het onwijs spannend vond heb ik daar 2 weken heeel veel plezier gehad. Prachtige omgeving, je gaat in je eentje (met 1 of 2 honden) de kudde paarden halen, hengst en veulens lopen tussen de merries en hebben een prachtig stuk in de heuvels :D

Je krijgt eerst een keertje les op het terrein, om te zien hoe je met de paarden om gaat en wat voor niveau je aan kan en wat je wel of niet wil. Vervolgens ga je mee op rit de bergen in, omhoog en naar beneden over leisteen, hele grote open vlakte's en (ik weet niet of dat nu nog zo is) geen bereik met je telefoon. Echt the middle of nowhere dus :D

En terwijl ik de KWPNers een prima grootte vond en Ijslanders maar pony's vergeet je als je er op zit hoe klein ze zijn, wat een sterke spierbundels zeg :D

Inmiddels rij ik Quarters dus ben ik toch wel een beetje naar het kleinere formaat gegaan :')

Oh en het zijn Nederlandse mensen die het bedrijf hebben opgezet en inmiddels een Nederlander die het bedrijf runt, dus als je Engelse (of poolse) taal niet zo goed is is dat geen probleem :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe en 3 bezoekers