Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:48

Van de Benelux (vast vooruitlopend op het feit dat je tochten steeds langer gaan worden :D).

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:08

Wat een leuk idee!
Volgens mij denk je heel goed na over de voorbereiding, super!
Ben benieuwd naar jullie reis, zal jou en je zebra zeker blijven volgen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:59

Ziet er goed uit :j Als je dan voor nu niet echt een tweedaagse kunt lopen, doe dan eens alsof. Gewoon kijken of je met datgene wat je bij je hebt de nacht lekker doorkomt. Dan heb je een aardige eerste indikatie of je de juiste bagage bij je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:13

@ Maflinger_S : :') Gelukkig zit ik wel dicht bij de grens, alleen Luxemburg is een beetje verder ...

Leuk EmmaK95! Welkom in het topic :)

@ ikke : hahaha, voorlopig zal ik niet ver geraken, want er zit nog niks in :7 Naja, een routekaart (voor de show), een pakje zakdoeken, een hoevenkrabber, een bende musketons en wat eten/drinken, dat wel. Maar heb er verder nog niet over nagedacht wat je op grotere tochten zou kunnen nodig hebben. Iets EHBO (zowel voor mezelf als paard) en een zakmes en misschien wat strotouwtjes lijkt mij bv. wel handig, misschien een kleine hoefvijl ed? Ga eens zien of er ergens lijstjes te vinden zijn, zo uit het hoofd vind ik dat toch wel moeilijk.




Daarnaast heb ik wel een ander probleem ontdekt (uiteraard :') ). Ik heb ergens een soort van allergische reactie denk ik, sta vandaag VOL met een soort van muggenbeten, en ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Heb al een paar weken regelmatig een nieuwe, maar zoals nu is het wel heel extreem. Heb ook een heel rare, rode reactie op mijn handen, aan de plooi van mijn duim. Maar allergisch aan dat touw lijkt me heel raar, niet?

Verder zit het vooral op mijn buik/rug en linker bovenbeen, naast nog wat losse dingen op andere plaatsen. Dus dan zou het al doorheen mijn kleding moeten gegaan zijn, maar had echt niet het idee dat er gisteren nu zoveel dazen/muggen zaten...

Ik heb vroeger eens een rare allergische reactie gehad op "iets" (= diagnose van de dokter :') ). Gaf hetzelfde beeld (en gevoel) als muggenbeten, alleen stonden er letterlijk 100en op mijn benen. Dit leek dan nog het meest op oogstmijten (via bokt gevonden) en dat kon op zich wel kloppen want ik liep toen bij de paarden altijd met een gewone broek rond en het zat vooral op mijn benen.

Maarja, nu heb ik gewoon een rijbroek aan die in mijn sokken zit en ik heb er al jaren geen last meer van gehad, terwijl ik al jaren op deze plaats en in deze bossen/velden rondloop. Nu heb ik gisteren wel even pauze gehouden op een bankje, misschien als ze daarop zaten dat het te verklaren is? Omdat het op buik/rug en een bovenbeen is .. Of het is het nieuwe hooi op stal waar ze inzitten, dat hooi kruipt natuurlijk overal als je voert ...

Ik weet het op dit moment even niet .. maar baal wel, want dit gaat weer een week plezier zijn -O-

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:43

Oei, wat irritant!
Zou echt vanalles kunnen zijn, zelfs het touw. Hooi lijkt me ook wel waarschijnlijk, als dat nieuw is. Misschien tijdens warme dagen buiten je sowieso insprayen met deet? Tegen muggen en dazen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:46

Oef, dat is irritant! Als je dan nog weet wat het is, kun je het verklaren, maar "zomaar" is wel erg vervelend.

Dat lijstje is eigenlijk niet zo heel spannend:
Een paar sokken
Ondergoed
(rij)broek
Blouse o.i.d.
Regenjas/cape
Hoed (tegen de zon; zonnesteek!)
EHBO (basic) en persoonlijke verzorging (tandenborstel e.d.)
Borstel en hoevenkrabber
Reserve touw
Strotouw kan maar schoenveters doen het ook erg goed.
Kaart, kompas, telefoon, elektronische navigatie en batterypack op zonne-energie (https://nl.waka-waka.com)

Zo; niet compleet, maar hier heb je een leuk begin.
Eenieder die van mening is dat ze iets zinvols aan te vullen hebben, dat vooral niet laten :D

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:08

Dat ziet er goed uit [***]! Welke vliegendeken is dat? Krijgt hij daar geen schuurplekken van? Ik zoek ook nog een zebra voor de wandelingen :)

Wat naar van die gekke beten, hopelijk is het snel weg en komt het niet meer terug. Jezelf insprayen lijkt me ook handig. Kun je meteen zien of het door een beest komt of van iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:18

Sorry, even minder actief, heb er een 5-daagse opzitten, hahaha. Moet de routes nog inladen (en mijn gps-horloge ligt nog op stal) maar denk dat we rond de 40 km op 5 dagen gewandeld hebben. Waarvan zo'n 35 km met de tassen. Dus dat is wel ok, nu dat nog op 2 dagen kunnen en we zijn er 8-)

Wel nog een aanvaring gehad met een berm-maaier, die heeft de wandeling toch serieus verpest. Stom eigenlijk dat ik zoiets niet kan loslaten en het de hele wandeling meedraag. Anyway, ik ben nog boos, dus ga het nog eens vertellen :Y) Jullie kennen die dingen toch wel? Indien niet: http://agrofotografie.be/wp-content/upl ... van-11.jpg

Zoiets was dus aan het maaien naast het kanaal, dit is ook ruiterpad dus ik dacht dat ze voorbereid zouden zijn op het eventueel tegenkomen van paarden. Dacht dat hij wel een beetje aan de kant zou gaan en dan het ding stilleggen zodat ik kon passeren, maar dat is blijkbaar het protocol niet. In plaats daarvan stopte hij gewoon, het volledig pad innemend, en begon druk te gebaren, was duidelijk dat ik maar terug moest en ik denk een andere route zoeken (weet dat laatste niet zeker, ben niet zo goed in schreeuwende gebarentaal :+ ) waarop ik zei dat het een ruiterroute was maar weet niet of hij dat verstond. Toen gebaarde hij dat ik maar langs rechts moest passeren, waar het gras nog meer dan een meter hoog stond en vol brandnetels. Dacht ik even niet. Toen ik gebaarde dat er links ruimte was, waarbij ik eigenlijk bedoelde dat hij een stukje naar links kon opschuiven zodat ik rechts over het pad kon, deed hij heel demonstratief de grasmaaierarm omhoog en gebaarde boos dat ik maar moest gaan. Waarschijnlijk denkende dat ik eieren voor mijn geld zou kiezen en zou omdraaien om het hele stuk terug te lopen. Met dat ding dan achter ons aan zeker, dacht het niet.. Dus ik keek eens naar [***], zei "komop joh" en daar gingen we. Op 1 meter ruimte, met links het kanaal en rechts dat mega-ding, onder die arm door.

Nu, volgende keer als ik zoiets zie zoek ik wel een andere route, maar ik vond zijn reactie zo asociaal... Weet eigenlijk niet hoe je moet reageren op zoiets? Wat nu als ik een vierspan had? Stond je daar fijn.. kon je omdraaien naast het kanaal... ofzo...

In ieder geval leven we nog.. Het lijstje ga ik nog eens rustig bekijken maar kleding is voor onderweg niet nodig, heb mijn bagage-drager :P (of indien die zich bedenkt ga ik de dag op voorhand de bagage brengen). Dus het is puur voor onderweg en in nood. En een paar borstels want die krijg ik anders niet daar omdat ik ze 's morgens nog nodig heb, maar die passen erin, heb ik vandaag getest, hahaha.

Het vliegendeken is een uitrijdeken van QHP, zeer blij mee, fijn stevig deken met bilriemen. Wil nu ook een gewone voor de spontane kleine wandelingen tussendoor, waarbij ik de tassen niet nodig heb. Heb nog geen schuurplekken gezien, maar het zit wel vrij ruim (wat nu wel fijn is met die tassen, heb je tenminste plaats om die door de zadelopening te krijgen).

Beten ben ik nu even cetirizine voor aan het nemen, gelukkig geen jeuk meer. Ook geen nieuwe meer gezien dus ik blijf het bankje verdenken, ga we toch maar niet meer op zitten :Y)

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:35

Jeetje wat een afstanden! Knap zeg! En wat een aso die maaier, ik werd ook kriebel toen ik het las. Snap volkomen dat je er nog boos om bent. Is dit er een van de gemeente? Dan zou ik een klacht indienen, al is het uit principe }> :o knap van cobe en jou dat jullie er goed langs zijn gekomen.
Fijn dat de jeuk weg is *\o/*

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:04

Pff wat vervelend zeg. Vind dat je goed hebt gehandeld nu, maar als je een klacht kan indienen, zou ik dat voor je eigen gevoel zeker doen.
Verder ben je lekker bezig geweest de afgelopen 5 dagen, super hoor!! Heb je er ook van genoten?? :D
Fijn dat je jeuk weg is! Hopelijk blijft dat zo

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:41

Wat gaaf heb ik hier ook in de planning! (ooit)

Anoniem

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:43

Ja EmmaK95, zeker wel van genoten :D De insecten waren een beetje vervelend maar gelukkig wel plaatselijk en niet constant. Verder was het heel fijn en wil ik nog, maarja, af en toe moet er ook gewerkt worden.

Ivm die maaier.. zal vast van de gemeente zijn maar heb geen zin om er verder wat van te maken. Zal ze niet elke keer tegenkomen en volgende keer zoek ik gewoon een alternatief, is ook goed voor de trektochtskills ;)

Wat leuk kwita! Wat houd je nu tegen?

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:13

Hoe gaat het TS? Heb je nog mooie wandelingen gemaakt de laatste tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:55

Fijn dat je het vraagt maar niet echt :o
Vorige week ergens nog eens het veld in geweest en dat was wel heel fijn, meestal heeft hij in het veld meer moeite met zijn hooikoorts dan in het bos maar nu leek hij helemaal ok dus even van geprofiteerd... Staan wel wat foto's van op instagram (zie onderschrift).

Maar deze week helemaal niks gedaan, ben zelfs maar 1x geweest :o Iets met veel werken, toevallig een appartementje tegenkomen wat je eigenlijk wel graag wil kopen en een lichaam dat het een beetje moeilijk met alles heeft, even de balans kwijt...

Moet nu nog even wat nachtdiensten draaien en dan heb ik bijna 3 weken vrij dus hoop wel weer te kunnen starten (al ga ik ook een week op vakantie, zonder pony :+ ).

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:33

Jammer, maar kan gebeuren!
Het moet op de eerste plek gewoon leuk en ontspannen blijven natuurlijk. Succes met je nachtdiensten, even doorbijten en dan lekker vrij en genieten van je vakantie!

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:49

Wat een leuk idee! Ik ga dit topic zeker volgen! Succes met de nachtdiensten, we wachten de volgende wandelingen af! :D

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:26

First things first en als je een huisje langs ziet komen dat je past, moet je daar je energie in steken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:53

Toch maar weer even een schopje, en proberen de grote rode letters in de toekomst te vermijden O:)

Het appartement is inmiddels gekocht, enkel de laatste loodjes ivm de lening moeten nog even en dan is het wachten en kijken hoe ik het wil inrichten (en eventueel al wat shoppen waar kan) 8-) Intussen ook een weekje op vakantie geweest dus dat hebben we ook weer gehad. Wilde dan in week 2 er weer invliegen, maar toen besloot het 30°C+ te zijn dus dacht ik "dat doen we ponielief niet aan". Of mezelf, dat is ook een optie :P

Vandaag was het eigenlijk nog steeds warm maar ik had het gehad, wilde toch even naar het bos en zou wel zien hoe pony het vond en wat we dan zouden doen. Nou, pony zag het wel zitten, had gewoon moeite om hem bij te houden _O-

Uit het andere topic:

Rondje
Afbeelding

Wat ik bedoel
Afbeelding

Nog meer in detail, ongeveer halverwege was hij op stoom _O-
Afbeelding

En nog wat beeldjes <3
Afbeelding

Afbeelding

Smaakt toch weer naar meer O:)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:13

Gefeliciteerd met je eigen huis. Geniet er van!

Je hebt ook weer gewandeld met C., super.

Hier hebben we (man, paard en ik) gisteravond onbedoeld ook meer gewandeld dan gepland: we staan met ons nieuwe paard op een nieuwe stal en kennen de omgeving nog niet zo goed. Normaliter lopen we tot de eerste brug en keren dan om. Gisteravond bedacht ik wel het hele rondje te kunnen doen wat stalgenoten het uitstaprondje noemen. Dat gaat beter als je de weg weet, want dan wandel je niet een kilometer extra door een woonwijk. Braaf paard keek niet op of om. Dat doen we nog eens...

Edt: dat was dus 3,8 km in plaats van 1,7 km.

Anoniem

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:28

Haha, de weg kennen is wel een handig detail ja :P Maar ach, nu heb je eens zoveel van de omgeving gezien ;)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:35

En gezien dat paard braaf is. Als je het zo bedenkt ga je het misschien niet doen vanwege eventuele beren op de weg.

Anoniem

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:38

Dat is ook waar :j Gewoon doen en problemen aanpakken als ze zich voordoen is het beste, maar makkelijker in theorie dan in de praktijk...

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:55

Gefeliciteerd en succes met je huis!
Fijn dat jullie weer aan de wandel konden, de hitte is inderdaad niet ideaal, maar zo te zien ging het toch nog goed. Leuk om weer even mee te lezen!