Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:14

Heerlijk Varekaj. Gelijk heb je

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:14

Nou ik heb een beetje lopen dwalen omdat ik aan het einde van een pad erachter kwam dat het tijdelijk doodloopt vanwege werkzaamheden aan het fietspad.
Is al weken zo, maar te paard kon je er wel overheen. Alleen nu hadden ze net vers beton gestort en dan kun je er dus even niet meer overheen.
Dus stuk terug gereden en vervolgens een eind lopen dwalen, op niet allemaal legale ruiterpaden vrees ik.
Maar wel lekker kunnen draven en ruim 20 km aan de teller toegevoegd.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:37

Ik had vandaag een keer een ander uitzicht dan de oortjes van Cas. Ik ging mennen met de stalbaas en zijn haflinger. Stalbaas heeft het eerste stuk gemend en daarna mocht ik en heb de rest van de rit gemend. Super leuk om te doen! Ik had al het idee om Cas ooit te laten beleren voor de kar, nu krijg ik al helemaal kriebels :D
Heerlijke rit gemaakt van 17km. Telt alleen niet mee in de challenge, want daar wil ik alleen de kilometers met Cas mee laten tellen.

Afbeelding

Hondje mocht ook mee :)

Afbeelding

Ganna, ik doe ook mee in Epe de 46 km. Ik wil ook rond de 11km/h rijden. Gewoon lekker rustig starten met het seizoen.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:39

Oh heerlijk Marije toch nog even 20 km in de benen!

Ik wilde gisteren met die mooie zon ook zo graag rijden maar toen waren manlief en kinders ziek en moest ik ze ophalen. Als ontzettend goede moeder ben ik eerst als een malle langs de wei gegaan om voor de dames te zorgen, ik dacht als alles tegen zit ben ik anders pas om 22.00 op de wei. Iemand anders voerde ze in elk geval vast. Een erg goede zet want ik heb ook alarmdienst en uiteraard tijdens het in bed proppen van de kinders ging mijn telefoon en was ik uren met een melding bezig... en ben ik niet meer bij de pony's geweest.

Heerlijk Simone zo op pad. Jouw hondje? Ziet er heel lief uit.
Misschien zijn Casanova en het Bellebeest wel een match in Epe? Belle loopt wel met extreem veel bombarie in het begin maar op een gegeven moment (ik hoop altijd na een km of 5 maar dat kan ook 30 zijn helaas) houd ze er wel mee op en kan ze best fijn sjouwen zonder dat ik 5834859080 kg in mijn handen heb.
Enne ik heb groom! Hoe luxe wil ik het hebben? :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:59

Bah Ganna wat een dag! Sterkte thuis met de ziekenboeg!
Wie gaat je groomen in Epe?
Laatst bijgewerkt door Djilna op 15-03-18 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:02

haha, hoe meer conditie de paarden hebben hoe langer ze proberen te discussiëren over het tempo. :7

Veel beterschap voor de man en kinders

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:37

Tijdens de 7 daagse in de Eifel deed ze het op dag 7 nog steeds... zucht.

Jaël! Ik vertelde over Epe ze zei ik ben vrij heb oppas en zin. Luxe en gezellig

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:42

Afbeelding
Van het weekend de O (bijna 4) op Ilonk (bijna 30) met het Bellebeest aan de wandel

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:55

Wat gaaf de kleine man op Ilonka <3

En pittig dagje zo gisteren.

Pfffttt...
Manlief moet het hele weekend werken, ik dacht dan kan ik wel met Elmo naar het strand.
Maar windkracht 7 en maar 3 graden vind ik een beetje te pittig voor een strandrit en ook niet fijn om met de trailer te gaan rijden...

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:10

Ah wat liefff <3
Ik moet m’n haflinger delen met zoon en dochter (3 en 5) :)) Afbeelding


Afbeelding

Wat een wind en kou ja :oo :brr:

JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:29

Ik zou ook heel graag mee willen doen met de Endomondo Challenge. :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:24

MissToseland je dochter kijkt niet zo vrolijk :)) Wel fijne foto van je zoontje, zo zonder zadel op je paardje!

Ik dacht morgenavond een ritje te maken maar met alle regen en kou en blub laat ik het maar even voor wat het is. Helaas.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:38

Wat lief de kinderen op de paarden <3
K vind het altijd zo bijzonder om te zien dat die paarden precies doorhebben wie ze op hun rug hebben, een kennis van mij rijd (naja groot woord, meer zitten ;) ) nog wel eens op Bente, dan doen we een wandel/stap ritje om het huis heen en dan verbaas ik me altijd dat ze dan zo braaf is

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:18

Varekaj schreef:
MissToseland je dochter kijkt niet zo vrolijk :)) Wel fijne foto van je zoontje, zo zonder zadel op je paardje!

Ik dacht morgenavond een ritje te maken maar met alle regen en kou en blub laat ik het maar even voor wat het is. Helaas.

Nee is vet stom als je moeder foto’s gaat maken... rijden potverdorie :')

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:56

Ganna schreef:
Oh heerlijk Marije toch nog even 20 km in de benen!

Ik wilde gisteren met die mooie zon ook zo graag rijden maar toen waren manlief en kinders ziek en moest ik ze ophalen. Als ontzettend goede moeder ben ik eerst als een malle langs de wei gegaan om voor de dames te zorgen, ik dacht als alles tegen zit ben ik anders pas om 22.00 op de wei. Iemand anders voerde ze in elk geval vast. Een erg goede zet want ik heb ook alarmdienst en uiteraard tijdens het in bed proppen van de kinders ging mijn telefoon en was ik uren met een melding bezig... en ben ik niet meer bij de pony's geweest.

Heerlijk Simone zo op pad. Jouw hondje? Ziet er heel lief uit.
Misschien zijn Casanova en het Bellebeest wel een match in Epe? Belle loopt wel met extreem veel bombarie in het begin maar op een gegeven moment (ik hoop altijd na een km of 5 maar dat kan ook 30 zijn helaas) houd ze er wel mee op en kan ze best fijn sjouwen zonder dat ik 5834859080 kg in mijn handen heb.
Enne ik heb groom! Hoe luxe wil ik het hebben? :D



Och wat een pech! Het was wel lekker om vandaag nog even op pad te gaan. Ik was helaas wat later thuis dan verwacht, dus ik ben met de hond naar het bos geweest ipv het paard.
En hondje is inderdaad van mij. Wat een schatje he :P

Wat betreft Epe stuur ik je even een pbtje! Lijkt mij leuk om samen te rijden. Mijn rijmaatje kan helaas niet mee.. bij haar paard is artrose geconstateerd :(
Cas is in het begin van wat hyper de pieper. Maar dat is na een km of twee vaak wel klaar en dan loopt hij lekker relaxt door :o
En ik heb twee grooms haha, dat is ook een luxe :D

Ooh MissToseland, wat een mega lieve foto's! En wat braaf dat je had ze zo lekker mee draagt op haar rug <3

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:40

MissToseland. Wat een heerlijke foto's van je kindjes met paard! Ik smelt vooral die van je zoontje hoe hij zo heerlijk ongedwongen rondstapt.

Von bijzonder he hoe paarden zich aanpassen als dat nodig is. Ilonk moet ik met de O. nog wel aan een touw hebben want elke kans die ze heeft draaft ze aan. En dan stuitert de O. zo dat hij eraf valt als ik hem niet aan zijn been vast heb. Haha.

Jhrox welkom! Mooney kan je toevoegen aan de challenge.

Simon je hebt (hele korte want in het donker in de regen op de wei werkt maar matig met) pb terug.
Ik heb er zin in!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:23

Hoe was het in KWB?
Mensen de hernieuwde koude nog getrotseerd?

Ik heb met het Bellebeest de nieuwe route voor de Veluwe Marathon in Uddel voorgereden, eerst de 25 km lus en daarna nog eens maar dan met een afsteekje zodat ik op 22 km kwam. 47 km in benen. Was koud maar ook mooi, paden vrijwel alleen maar fantastisch.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:12

KWB was koud, s ochtends alles nog bevroren. Tweede ronde was geweldig. Vetgate op t veld was wel even zwaar, vooral omdat teon de wind juist weer aantrok.
Maar ik ben super tevreden, pony heeft het weer goed gedaan (behalve misdragen op de voorkeuring en mn arme moedertje omver gekegeld.)

Afbeelding
Foto door RuudOveres.com

Edit: oh ja, en 12.3 km/u gereden dus erg tevreden. Tweede rondje heerlijk kunnen galoperen over die mooie rechte paden bij KWB <3

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:50

Knap van mijn tinker om 1794, 41 km/h te rijden :')

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:09

Nou, ik heb dit weekend even lekker helemaal niet getraind....
Ik werd gek van het gebulder van de wind om m'n hoofd, dus ik heb alleen het noodzakelijke buiten gedaan en me verder binnenshuis nuttig gemaakt.
Gisteren wel even een rondje met de senior aan de hand gewandeld, Elmo vandaag gegymnastiseerd aan de longeerlijn, die mag woensdag weer mee naar het bos.
En als het weer een beetje mee wil werken gaan we zondag weer eens op het strand kijken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:54

Ik heb over 2 weken de eerste rally op het programma staan :D Het is geen letterlijke rally, wel een bewegwijzerde wandelroute. Wel direct eentje van 25-30 km maar mits beleid en voldoende rust op de tussenstops moet dat haalbaar zijn. Heb de week nadien niets bijzonders op de planning, hij loopt dan normaal alweer 24/7 in het land ook. Moet lukken volgens mij :)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:47

Von, vol op de wind is inderdaad heftig. Zo stonden wij ook tussen de lussen in.

Blackmoon jouw Tinker wil ik wel eens lenen, gaat sneller dan met de auto :')

Marije soms heb je geen zin en dan is dat ook helemaal goed toch?!

Varekaj klinkt leuk, wat voor soort rally is het? Tuurlijk lukt dat. Easy does it.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:00

Eentje in Doornik :) Een rally is vaak gewoon een uitgestippelde wandeling met enkele tussenstops om te drinken/rusten en 1 stop halfweg om wat te eten.
Ze zijn er over heel België maar vooral in Wallonië of de Vlaams-Waalse grens. Al doen een paar stallen in de buurt dat intussen ook. Afstanden zijn vaak 25-30 km en het terrein is afhankelijk per regio.

De rally in de buurt in juli is 30 km met vooral open veld en licht glooiende wegen. De rally in oktober vorig jaar was 25km met hoofdzakelijk bospaden en toch paar pittiger stukjes. En dan heb je er ook die echt redelijk zwaar zijn ivm mulle bosgrond en hele tijd klimmen en dalen.

Je kan meestal vrij starten tussen 9 en 11 bijvoorbeeld en je kiest zelf op welk tempo je de route aflegt en met wie :)

Ik vind het een hele fijne variatie op het gewone dressuurwerk. Je komt op plekken die je anders nooit zou kennen, goede conditietraining voor je paard en absoluut ideaal om ze fris in het hoofd te houden.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:13

Varekaj schreef:
Eentje in Doornik :) Een rally is vaak gewoon een uitgestippelde wandeling met enkele tussenstops om te drinken/rusten en 1 stop halfweg om wat te eten.
Ze zijn er over heel België maar vooral in Wallonië of de Vlaams-Waalse grens. Al doen een paar stallen in de buurt dat intussen ook. Afstanden zijn vaak 25-30 km en het terrein is afhankelijk per regio.

De rally in de buurt in juli is 30 km met vooral open veld en licht glooiende wegen. De rally in oktober vorig jaar was 25km met hoofdzakelijk bospaden en toch paar pittiger stukjes. En dan heb je er ook die echt redelijk zwaar zijn ivm mulle bosgrond en hele tijd klimmen en dalen.

Je kan meestal vrij starten tussen 9 en 11 bijvoorbeeld en je kiest zelf op welk tempo je de route aflegt en met wie :)

Ik vind het een hele fijne variatie op het gewone dressuurwerk. Je komt op plekken die je anders nooit zou kennen, goede conditietraining voor je paard en absoluut ideaal om ze fris in het hoofd te houden.


Ik vind rally’ s fantastisch! Waar kan ik data van deze rally’ s vinden?

Ohhh heb heerlijk gereden vandaag met Marit :))

Alleen beide Endomondo aangezet, ik heb 15,30 km gereden en zij 14 nog iets. Snelheden zijn ook anders en het aantal calorieën ook. Gek eigenlijk

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:23

Wij hebben net een klein rondje gedaan. Heerlijk dat het weer langer licht is!
Afbeelding

Afbeelding