Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:50

Welkom darkchrystal! Veel wandelplezier!

jeetje77 schreef:
Ik dacht dus veel te wandelen, maar het is et sinds ik bij deze challenge zit nog niet 1x van gekomen. Ik ga gewoon voor de minste km dit jaar oid.


Dat is ook een kunst :Y) Maar komt vast wel goed, het jaar is nog lang en het mooie weer komt ook nog.





Met wat wandelen jullie (het liefst)? Gewoon een halstertouw? Of een leadrope? Lange lijnen? Dik touw of juist dun, of plat? Welke lengte?

Ik wil wat nieuws bestellen maar zit te twijfelen over de lengte en dikte...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:13

Ik wandel met m’n touwhalster en leadrope.
Dat i
Of met hoofdstel, bit en lange lijnen.
M’n leadropes zijn ook m’n lange lijnen, van voest.

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:26

Ik wandelde eerst met een gewoon halster met halstertouw. Toen met touwhalster en een plat touw van 5 meter. Nu weer met een gewoon halster maar wel met dat lange touw. Ze kan namelijk nog wel eens schrikken en dan schrok ze nog een keer door de scherpte van het touwhalster en vond ik een gewoon halster fijner.

Sammy 19-05-1984 27-09-2016
Panda 1995 06-04-2023

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:16

Ik gebruik de ene keer gewoon een halster met touw. Dat wissel ik af met een sidepull hoofdstel met m'n lange teugels eraan. Deze heb ik laten maken op equiday. Zijn van (plat) touw

Afbeelding

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:24

Bij mij wisselt het tussen een gewoon halster en touwhalster. Ik heb een rond gevlochten touw van ong 4 meter. Laten maken bij een bedrijf hier in de buurt die ook visnetten maakt. Lengte vind ik prima maar mijn volgende touw wordt wel wat dunner.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:41

Halster en (zelfgemaakt) halstertouw, hoewel deze wel langer is dan een gemiddelde lijn.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:12

Merci iedereen, veel verschillende voorkeuren dus, had ook niet anders verwacht _O-
Ik heb tot nu toe gewandeld met een touw van 6 meter, wat ik dan dubbel had (dus beide uiteinden vast aan het halster) waardoor ik 3 meter enkel had, maar wel makkelijk 6 meter kon maken voor graaspauzes of om te springen ofzo. Dit is ook vrij dik, rond touw. Gisteren heb ik gewandeld met een touw van ongeveer 2 meter, en een plat touw. En eigenlijk vond ik dat ook wel fijn, al mis je dan wel ruimte als er eens wat gebeurd.

Mijn oorspronkelijk plan was 2x 3 meter te laten maken, zodat ik eentje als reserve mee kon nemen en dan gebruiken voor pauzes. En dan twijfel tussen touw met een kern in (dus wat dikker) of plat touw waar teugels van gemaakt worden ... Maar misschien wil ik wel een wandeltouw van 2 meter ... Al kan ik ook een wandeltouw laten maken en dan nog 2x 3 meter als "reserve", dan is dat ook meteen in evenwicht als bepakking :+

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:29

Met jouw stuiterbal pony zou ik echt 3.5-4 meter willen, 2 meter trekt die zo uit je handen en dan is pony foetsie, plus dat jij dan niet weg kan bij bokken/over je heen lopen.
Er zijn dunnere touwen te krijgen en bv equiplay maakt ze in elke gewenste maat. Teugels kunnen trouwens zowel rond als plat zijn en beide zijn even fijn mits de dikte past voor jouw handen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:15

Nouuu, zo'n stuiterbal is die 22-jarige ook niet hoor, hij heeft gewoon zijn momenten :+ Maar voor die momenten is het wel fijn om ruimte te hebben inderdaad, vandaar ook dat ik twijfel. Verder moet het allemaal niet te dik/breed zijn want ik heb maar kleine handen, zoals met het gele touw gaat wel, maar als ik echt lang ga wandelen krijg ik toch pijn in mijn handen van de hoeveelheid touw ...

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:17

Vandaag weer een stuk gewandeld maar we hadden nogal tegenwind op de heenweg. Het was dus nogal koud en ik was mijn handschoenen vergeten maar het was wel lekker uitwaaien.

Sammy 19-05-1984 27-09-2016
Panda 1995 06-04-2023

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:47

Ik heb vandaag 5 km droog gemend met mijn jonkie. Hij moet alleen nog even goed leren stilstaan de komende anderhalve maand, dan mag ie daar voor de kar. Ik heb nu zelf last van mijn voeten. _O-
Afbeelding

Alex en Jorie <3

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:29

Hier ook gewandeld! Hele harde wind en ook best koud maar desondanks 14.2 km gelopen.


Afbeelding

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:54

Amai, proficiat! Mooie afstand zeg, en dan met dit weer, heb je goed gedaan!

Hahah Fennadev, zelf meewandelen is toch wat anders hé :P

@ Eefje_Sammy : zonder handschoenen :brr:


Hier even pauze. Had dit weekend willen gaan, maarja, het weer zit niet zo mee. En ik heb om 1 of andere reden heel erg pijn in mijn scheenbenen sinds gisteren, geen spierpijn maar meer een ontstekingsgevoel .. Ben ook erg moe dus denk dat er toch wel iets aan de hand (het been :P ) is dus maar even rustig aan. Hopelijk morgen toch een klein rondje ...

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:20

Poeh, ik vond boven de 5 km al zwaar. Knap hoor dat mensen hier boven de 10 km wandelen, nee dan pak ik de fiets of de sulky. Maar ik heb dan ook nogal wat problemen gehad met mijn voeten vroeger, dus ik kan ook niet echt ver wandelen. Maar mijn jonkie loopt echt pittig door haha, soms meer dribbelend dan stappend. Ik kan dus nu al zeggen dat zijn stap beter is dan die van Alex. Dus ik snap je volledig ts, het is echt vervelend om met pijn aan je been te zitten :(:)

Alex en Jorie <3

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:32

[***] schreef:
Amai, proficiat! Mooie afstand zeg, en dan met dit weer, heb je goed gedaan!

Hahah Fennadev, zelf meewandelen is toch wat anders hé :P

@ Eefje_Sammy : zonder handschoenen :brr:


Hier even pauze. Had dit weekend willen gaan, maarja, het weer zit niet zo mee. En ik heb om 1 of andere reden heel erg pijn in mijn scheenbenen sinds gisteren, geen spierpijn maar meer een ontstekingsgevoel .. Ben ook erg moe dus denk dat er toch wel iets aan de hand (het been :P ) is dus maar even rustig aan. Hopelijk morgen toch een klein rondje ...

Voorkant scheenbeen en onderste helft? Want dat klinkt richting marsfractuur en dat is echt even rust houden tot het goed over is. Anders zwelt die spier (die er toch zit) op in het vlies dat er omheen zit en dat kan richting operatie gaan omdat er geen ruimte is om op te zwellen en die spier dus bekneld raakt. Je voelt het inderdaad op een rare plek qua logica (waar de pijn zit voel je enkel huid en bot), maar het is echt een overbelaste spier die je echt in de watten moet leggen ipv doorlopen. Reken maar op een week en pijn = rust, en onmiddelijk, niet nog even xyz doen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:00

Klinkt eng, maar zal wel niet. De pijn zat gisteren onder aan de buitenkant en daar zit die nu nog (andere been ook op die plek maar voel ik minder) maar ook (en feller) aan de binnenkant bovenaan mijn scheenbeen, dus denk iets van pezen of aanhechtingen die geïrriteerd zijn... De bovenkant is het wel dikker, zit wat vocht denk ik. Ben nu bezig met Ibuprofen en zalf smeren en ligt nu ijs op, hoop toch dat het beter gaat.

Zal je zien, heb ik iets gevonden wat pony kan en leuk vind, kan ik het niet -O-

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:06

Bel morgen alsnog je HA even voor advies, op tijd er bij zijn en het is zo over, maar blijf wel goed naar je lijf luisteren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:29

Marsfractuur is een middenvoetsbeentje-probleem, dus ik denk dat je een andere term bedoelt. Maar echt rust nemen ben ik het absoluut mee eens (en ik geloof direct dat wat je beschrijft er echt is, alleen ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het wel heet).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:04

Heb gelukkig een verpleegkundige in de buurt dus heb al tips gehad (en naar mijn voeten dat ik niet zoveel moet wandelen :') ) en ga het even aankijken, dinsdagochtend moet ik naar de kine/osteo (vaste klant) dus dan even kijken wat die zegt en anders alsnog even naar de HA :j Of als het nog erger wordt morgen natuurlijk. Baal er wel van..

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 00:21

Mag ik ook meedoen? Mijn naam op Endomondo is "Maddox ."
Ik wandel veel met mijn 24 en 35 jarige verzorgpaarden aangezien ze natuurlijk niet meer echt te rijden zijn.

Afbeelding
Afbeelding

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:44

Afgelopen weekend niet gelopen. Zohra heeft in verband met het weer zelfs binnen gestaan. De vorige keer heeft ze van dit soort kou koliek gekregen, dus ik pas er even mee op. Vandaag gaan we wel weer een stukje lopen, want de wind wordt weer minder. :)

Maddox, leuk! Nog meer oudjes! :D

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:19

Welkom Maddox! En inderdaad fijn al die oudjes :D
Heb even gekeken op Endomondo, heb 2 aanvragen maar er zit geen Maddox bij .. misschien heb je daar toch een andere naam? Pb me anders maar even, dan voeg ik je toe ;)

SnuitjeLove
Berichten: 1073
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:48

Hier ook een 'wandelaar'

Ik ben in het bezit van een arabiertje die al een paar jaar met pensioen is wegens atrose en rugklachten. Daarom wandel ik af en toe met haar.
Inmiddels is ze bijna 22 jaar. Maar nog behoorlijk pittig.
Wandelen gaat goed maar zodra we de vertrouwde asfalt weg verlaten en het bos in willen gaat ze de arabier uithangen en loopt ze te snuiven en te dribbelen aan de hand. Niet erg prettig, helaas is onze wandeling dus max. 1 kilometer lang.
Erg jammer want toen ik haar nog kon rijden reden we echt kilometers door bossen en was ze echt bomproof.

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag.

Heb ook al geprobeerd om met hoofsstelletje te wandelen en bit. Maar heeft t zelfde resultaat.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:01

Misschien in het begin joggen dan kan ze haar energie kwijt en kan je daarna gewoon weer stappen.

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 06:41

Gisteren weer een stukje gelopen. Twee dagen niet gedaan ivm de wind, daar heeft Zohra echt een hekel aan.
Had de app iets later aangezet, maar had stiekem verwacht dat we een wat langere afstand hadden gelopen omdat we een ruim stuk verder zijn gegaan dan normaal. Ze heeft zich in ieder geval vermaakt. :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers