Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:51

Goed bezig! Knap hoor, hoe jij en Boke bezig zijn. +:)+

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:01

Dank je :D Ben ook best wel trots op mijn blinde toppertje hoor, hij kan veel meer dan ik vaak denk ;)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:19

Gister weer eens wat nieuws uitgeprobeerd :D
Aan de lange teugel het bos in! Merrie was erg enthousiast zeg maar dus ik heb 11 km aardig door moeten lopen :')
Ach, alles voor een blij paard hahaha


Afbeelding

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:52

Ik heb gisteren met mn hoofd een iets te enthousiaste 4,5 km gelopen. :') te ver over mn grens gegaan, en de laatste km was een hel. Maar verder echt ontzettend genoten :)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:08

Je loopt al snel verder dan dat je eigenlijk wil, het is ook allemaal zo leuk! Gelukkig wel genoten ;)

@ paxine : ziet er leuk uit! Maar zal voor jou wel hard werken geweest zijn ja, hahaha.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:09

Afbeelding

Vandaag 3 uur, 13.66 km. Iza heeft energie voor 10 dus ik heb flink moeten aanpoten, ze wil het liefst de hele ronde draven en ik hou het niet bij... Morgen ga ik dus toch maar opzadelen en ook stukken rijden zodat ze haar energie eruit kan draven. Wel pittig met de nieuwgevallen sneeuw.

Ik snap niet hoe ik kilometers bij deze challenge kan toevoegen. Nu doe ik het onder paardrijden omdat ik ook meedoe met die andere bokt challenge en ik ben al aardig ver met die. Zonde om daar mee te stoppen. Heb geprobeert het extra op te slaan onder wandelen maar hij pakt het vooralsnog niet.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:41

Vandaag heb ik lekker een boswandeling gemaakt met mijn pony. We hebben een kleine 5 kilometer gewandeld. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:53

Fijn Herfstwind!
Ik wilde vandaag ook gaan, maar onderweg naar de paarden bij het ophalen van een zak wortelen draaide mijn lichaam naar links en bleef mijn linkervoet staan, en dat voelt toch niet zo fijn aan :( Dus maar besloten om even rustig te doen en geen kilometers in het veld/bos te gaan wandelen. Hopelijk morgen beter en niet teveel regen :P

Wow Mastrootje , dat heb je goed gedaan! En dat door de sneeuw .. wordt al moe ik als ik eraan denk :P


Denk dat het extra toevoegen het makkelijkst via de website kan, heb geen idee of het met de app ook kan (en hoe dan) want ik gebruik deze zelf nooit. Wat ik doe is naar je workout gaan en dan op dat pijltje naar beneden klikken, dan krijg je daar een menuutje met oa "export". Ik exporteer dan als GPX-bestand, dan staat het op je computer. Daarna ga ik naar "add workout" en dan via file en zet ik dat net opgeslagen bestand er weer in, maar dan onder de andere discipline.

Let er wel op dat je Fitness Walking of Nordic Walking pakt (afhankelijk van welke taal) want gewoon wandelen telt niet mee ;)

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:35

Hoi allemaal,
Ik zal mij hier ook nog maar even voorstellen. Ik wandel vaak met mijn verzorgpony Panda. Ik verzorg haar op zaterdag en zondag dus dat zijn de enige dagen dat ik met haar wandel. Ik wandel zo vaak omdat Panda soms last heeft van haar rug en ik een beetje aan de zware kant ben voor haar. Ik wandel meestal 45 minuten tot een uur.
Gisteren heb ik toch maar een leuke buitenrit gemaakt maar vandaag ben ik een half uurtje gaan wandelen. Helaas heb ik niet zo veel keuze waar ik heen ga en loop ik dus meestal dezelfde route.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:01

Gezellig! Welkom! :)

Vandaag een kleine 10 km met [***] gedaan en bijna 2.5 km met [***]. Wilde eerst niet meer met [***] gaan want mijn voet deed toch echt wel pijn, die paar kilometer modder deden er geen goed aan := maar mezelf toch een schop onder de kont geven om even een half uurtje te gaan en wat hebben we genoten <3

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:12

Is het niet mogelijk voor jou om ze allebei tegelijk te nemen?

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:45

Hoi, ik kom mijn pony en mij ook voorstellen! :wave:
Dit zijn Zohra en ik: Afbeelding

Zohra is ongeveer 31 jaar, en we zijn momenteel het wandelen weer aan het opbouwen na een zware koliek. Ze heeft er enorm veel plezier in, en ik ook. Deze challenge is wel een leuke toevoeging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:13

Welkom! Mooie leeftijd zeg! Hoop dat die van mij dan ook nog mogen rondwandelen :)

Mastrootje schreef:
Is het niet mogelijk voor jou om ze allebei tegelijk te nemen?


Zou heel fijn zijn als dat zou kunnen maar dan mis ik wat handen :+ En hou ook graag de luxe om eens rustig op mijn mobiel te kunnen kijken onderweg enzo, en zo'n dingen worden dan toch een stuk moeilijker. Naast al de andere praktische dingen, haha.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:45

Zo ik kom ook weer even binnen vallen :D

Welkom Marley93! Wat een prachtige leeftijd! Ik hoop dat de mijne dat ook haalt.

Gister weer lekker gelopen. 13km dit keer. Wel lang overgedaan want veel pauzes genomen onderweg. Ik heb zaterdagavond op een ladiesnight gestaan met mijn bedrijf en dat was best vermoeiend dus de energie moest uit m'n tenen komen haha! Ach de merrie vond het wel prima dat ze zoveel grasjes kon eten onderweg.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:56

TS, ik heb vriendschapsverzoek op Endemondo gedaan onder de naam Marlies de Wit. :)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:02

Heb je geaccepteerd en uitgenodigd, veel plezier! ;)


Wie is Laurie? Weet niet of ze ook in het topic zit, die staat nog bij de "uitnodigbaren" maar dacht dat ik haar al eens uitgenodigd had .. is het iemand die niet meer wil meedoen misschien? Of zit er een fout in het systeem?

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:39

Vanavond ook weer een stukje gewandeld, hopelijk een van de laatste keren 's avonds met onze fluo outfits

Afbeelding

Was een kort stukje (iets meer dan 2 km) een rondje om mijn dorp heen. Ik had ze daarvoor even laten uitrennen in de bak en dan doen we een rondje buiten wandelen om uit te stappen.
Afbeelding

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:34

Gisteren ons eerste stukje met Endemundo gedaan. Ook verlicht. :)

Afbeelding

Ik heb zitten puzzelen, niet normaal. Snapte niet hoe ik mijn afstand kon toevoegen aan de challenge, of hoe de app dat moest doen. Uiteindelijk stond de sport verkeerd. :Y) Dacht dat ie op fitness walking stond maar het was running.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:08

Zo, wat een flashy outfits hier!

Gelukkig dat je het gevonden hebt marley93, nog vele fijne kilometers gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:31

Hoe zit het met de wandelaars hier?
Ik heb vandaag eens getest hoe waterdicht mijn outfit is :') Viel gelukkig niet tegen!

Met [***] een dikke 6 km gedaan, de laatste kilometer begon het te regenen en het is niet meer gestopt ... Met [***] dan 3 km in de regen gewandeld, ik was toch al nat en hij stond buiten aan de poort te wachten dus kon het niet over mijn hart krijgen om hem te laten staan.

Ook een kleine mijlpaal bereikt, [***] en ik hebben de 100 km gehaald *\o/* Telling sinds begin dit jaar.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:16

Leuk topic.
Ik wandel ook graag met mijn pony.
Zeker omdat ik nu nauwelijks tot niet rijd.
Vandaag voor t eerst een rondje met de lange lijnen gedaan, hoop hem zo wat dapperder te krijgen.
Als ik gewoon met hem wandel trekt hij zich echt aan mij op.
Wij zitten tegenover de bossen dus ideaal wandelen..

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:40

Ik dacht dus veel te wandelen, maar het is et sinds ik bij deze challenge zit nog niet 1x van gekomen. Ik ga gewoon voor de minste km dit jaar oid.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:18

Eergisteren met Zohra weer de 3 km aangetikt, dus we gaan de goede kant op. :) We hebben een stukje erbij gepakt wat ze nog nooit had gelopen, dus dat was wel even leuk. Ik vergeet altijd hoe groot haar ogen kunnen worden. :wow:
Gisteren ook nog een kilometer ‘s avonds gemaakt, maar vergeten de app aan te zetten. Moet hem nog even handmatig invoeren.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:57

Ja hier ook nog steeds lekker aan de wandel. Gisteren heb ik volgens mij m'n snelste rondje ooit gedaan! Ze was erg voorwaarts hahahaha! Vandaag maar weer eens in de bak spelen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:25

Gisteren de hele dag gewerkt en avonds geen puf meer gehad om wat te doen.

Eergisteren wel weer een klein stukje gewandeld (ong. 4 km).
Klaar voor vertrek;
Afbeelding

Onderweg;
Afbeelding

Vandaag helaas geen tijd en morgen waarschijnlijk ook niet, misschien voor een klein rondje. Zondag wel weer genoeg tijd en dan voorspellen ze ook weer mooi weer, wel koud maar droog en zon :)