Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:40

Hier 29 km gemaakt vanmorgen. Meer -3° begonnen.
Qua voeten, merino wollen sokken en de Aigle Parcours Iso2 laarzen. Nooit koude voeten meer! Handschoenen van Extremities met gore-tex. Niet heel warm wel wind en waterdicht. Maar vanochtend reed ik met magic gloves en grotendeels zonder.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:25

Heerlijk gereden!! Op de Ginkelse Heide vandaag.
Weer 25 km in de benen. Aan het trainen voor klasse 3 dus alles tezamen maakt dat we geheel onverwacht nog steeds nr 1 staan <3
Ik vind het geweldig om hier inspiratie op te doen in dit topic en routes van andere ruiters ‘na’ te kunnen rijden via hun Gpx op Endomondo _/-\o_


Afbeelding

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:48

Grond niet bevroren?


Ik ga morgen even naar het strand, daar is t altijd goed. Kwa kleding, merino basis laag broek. Dan de kerrits winterbroek, Marino sokken en neopreen Chaps. Wel gewoon m’n ANWB wandelschoenen. Bovenlaag ook Marino wol long sleeve, T-shirt, trui, bodywarmer en dons gevulde jas. Ik doe met dit koude weer ook een nek warmer om m’n hoofd, houd m’n oren warm en past onder m’n cap. Handschoenen zijn gewoon van de decathlon. :')

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:11

Iemand tips met goeie "winterhandschoenen"? Ik ben vrijdag op stap geweest en ik was echt compleet bevroren, mijn handen deden superveel pijn.

Hier gaan we wel goed met de challenge, maar ponylief is echt zeer wild op bepaalde momenten, zeker als ik in de namiddag ga. Vorige week ben ik eraf gevallen, hij is weggelopen door een kleine opening van een poortje waardoor ik daar dus aan ben blijven, met alle gevolgen van dien.
Hoe pakken jullie dit aan? Het ongecontroleerd gewoon wegrennen, ik kan er dan met geen mogelijkheid beweging in krijgen, dus op een volte zetten etc, is niet echt een optie. Pony gaat nu 1x per week extra aan het werk, hij heeft verbening van het hoefkraakbeen waardoor ik enkele wandelingen deed maar ik ga het piste werk toch wat proberen opbouwen en zien hoe verloopt want zijn energieniveau is extreem. :(

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:06

Ik heb binnenhandschoenen van Back on Track. Heb ik in sofshell handschoenen. Zijn fietshandschoenen via Ali voor 8 euro. Geen last van koude handen gehad, nog. 1 x vergist in het weer en gewone winddichte hanschoenen aan gehad, zonder de binnenhandschoenen. Mijn vingers vielen ee echt af. Verschrikkelijk! Maar met die softshells met binnenhandschoenen geen probleem.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:52

De wind vanochtend voelt toch echt een stuk kouder dan die van gisteren :brr:

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:37

Xxvon behoorlijk bevroren ja. Maar meteen goede training op harde ondergrond. Hoef ik er niet voor naar de Eifel het Bellebeest staat rondom op beslag dus qua hoeven lukt dat ook prima.

Handschoenen. Door de jaren heen heb ik. Vooral geleerd dat mijn vingers bewegen ze warm houdt. Daar kan geen handschoen tegenop.

Lein welke kleur III heb je in de planning?

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:53

@Ganna: Ik ben altijd bang voor zwikken omdat t ongelijk bevroren is. Op harde trainen. Ik heb hier asfalt genoeg :') maar de Eifel is ook voor andere dingen leuk. Heb je nog wedstrijden in de planning dit jaar?

Hoe kou bestendig ik ben, ga t zien volgende week. Blokhut gehuurd bij Boszicht voor trainings weekend. Gepland toen we nog niets van de Russische beer wisten.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:57

Haha ja asfalt. Grinnik dat hoef ik gelukkig maar weinig.
Snap wat je bedoeld met ongelijk opgevroren. Maar de beetje platte paden maken weinig verschil met puinpaden wat mij betreft. Heel ongelijk draaf ik uiteraard ook niet op. En de Eifel is altijd leuk :D
Maar ik meende het wel, ik train zoveel op zachte ondergrond dat eens extra op het harde best fijn is.

Oh Brr hopelijk niet te koud en wel goed te doen de ondergrond volgend weekend.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

SunnyHorse
Berichten: 1238
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:21

Kan nog kouder: we zijn een weekje in Zweden. Overdag in de zon is het -10. Wil niet weten hoe kod het snachts is :brr:
Komende week daalt mogelijk het kwik nog naar -15.

Maar met sneeuw en zon is het toch echt paradijselijk landschap. Mijn beestje had nu echt staan bibberen als een rietje.

Paarden hier staan er super relaxed bij.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:12

Zal inderdaad wel mooi zijn in Zweden. Hier vind ik het ook wel meevallen. Tuurlijk is het koud en die wind ook, maar goed gekleed gaat t prima.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:00

Nou hier aan de waddenkust op de open vlakte :brr:
Maar heb wel een klein rondje gedaan

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:40

Ik houd het voorlopig bij wandelen, en die tel ik niet mee voor de challenge omdat ik ze ook echt als wandelen wegschrijf. Wel jammer, deze week ruim 18 km gelopen in totaal. Vandaag nog een kleine 4 km, paarden heerlijk even laten grazen aan de dijk. Met de rug in de wind prima te doen in het zonnetje.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:11

Ik tel mijn wandel-kilometers wel mee met de challenge, zet ze er gewoon dubbel in, dus de ene als wandeling en de andere als paardrijden. Gaat heel makkelijk ;) Het is toch ook een buitenactiviteit dus waarom niet.

Weet alleen nog niet goed wat ik vandaag en de komende dagen ga doen, het is wel errug koud en ben zelf niet 100% dus misschien beter wat rustig aan .. hoewel het wel kriebelt...

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:23

Ganna schreef:
Xxvon behoorlijk bevroren ja. Maar meteen goede training op harde ondergrond. Hoef ik er niet voor naar de Eifel het Bellebeest staat rondom op beslag dus qua hoeven lukt dat ook prima.

Handschoenen. Door de jaren heen heb ik. Vooral geleerd dat mijn vingers bewegen ze warm houdt. Daar kan geen handschoen tegenop.

Lein welke kleur III heb je in de planning?


Het Bellebeest, Haha!!
De grond is hier ook hard, maar nog best gelijk. De Ginkelse was gister zacht maar het bos soms hard dus stap tussendoor.
Morgenochtend komt de smid, daar zie ik wel tegenop... ook al kunnen we binnen staan, toch wel fris!!

Ik ga naar Ysselsteyn K3, paardlief staat er zo goed als klaar voor dus nu ff tandje minder trainen en hopelijk valt alles daar mooi samen om ‘m goed uit te rijden :)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:42

Zweden moet prachtig zijn. En heel koud :')

Lein wauw een kleine III zo vroeg in het seizoen. Petje af. Snap dat je dan nu klaar bent met trainen en aan het taperen bent. Wel lekker makkelijk terrein in Ysselsteijn. Heel veel succes!
Hier woensdag de smid maar wij hebben geen binnen. Brrrr

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:46

Wauw wat gaaf Lein!

Ik heb spit :(

Ff op rust hier dus

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:37

Brr wat een kouw!
-4 vanmorgen toen ik vertrok!! Ik dacht echt waar zijn we mee bezig :')
Maar in de zon was het heerlijk! Echt heerlijk genoten. Af en toe was het wel bikkelen maar zeker geen spijt!


Balen Dayanaera. Beterschap!

Afbeelding
Afbeelding
Wij staan inmiddels op plaats 11 :oo

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:52

Ik was het topic kwijt :+

Ben ook weer stevig aan het rijden, vandaag 20 km gemaakt en woensdag ook (met vliegles tussendoor :’) ).

Kom bijna standaard herten tegen op ons nieuwe plekje, blijft zo leuk!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:52

Dames, even een vraag, ik wil morgen met een stalgenoot lekker er op uit. Nu dachten we aan bergen op zoom of de rucphense heide, aar vrees dat de bodem erg bevroren gaat wezen, iemand enig idee? We kunnen natuurlijk gewoon naar het strand, maar al zo vaak gezien :o en daar vandaag wezen wandelen, sommige stukken ook bevroren :oo

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:50

Rucphense heide loop ik 1 x in de week met de honden. Weet natuurlijk niet hoevt met de ruiterpaden zit, maar de wandelpaden zijn in ieder geval heel vlak. Dus ook als delen hard zijn, kun je daar wel fatsoenlijk rijden. Het zand/heidedeel zal ook wel begaanbaar zijn, denk ik. Dus je zou t daar wel
Kunnen gokken. De ruiterroute is daar niet lang. Een km of 6. Dus als je meer wil, is het sws aan te raden om ook anderen paden te nemen :o

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:05

Wat een heerlijke ritten komen er voorbij! En ook bikkels die met deze kou erop uit gaan. Wij hebben vandaag ook een hele tocht gemaakt.
Vanmorgen al vroeg op pad richting Ede naar mijn vriendin om daar de hele dag rond te dwalen. De eerste (bijna) 30 km van dit jaar gemaakt.

De paden op de heide waren super goed te doen. Alleen in de stukjes bos wat harde paden.

Beterschap Dayanaera!

Wat knap dat je gelijk begint met een klasse 3 Lein_! Als je er nu al klaar voor bent om een tandje minder te trainen, komt dat vast goed :o

Ons ritje vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:00

Wij ook weer 25 gedaan in Castricum

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:54

Was het niet koud op het strand?

Wij hebben weer een rondje bos gedaan.

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:07

Heb net weer een rondje gemend. 5 km maar, maar ging lekker endit x was ik goed voorbereid met veel lagen kleding. Tenen en vingers nog wel erg koud. Vingers kwamen snel weer bij, tenen hebben wat langer nodig, maar gelukkig niet helemaal verkleumd. Dus ben blij.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers