Met een jonge pony op kamp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dzsenifer32
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-16

Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 21:00

Hoi, mijn pony, Maya, is 5 jaar oud en wordt momenteel doorgereden. Ze is enorm flink, maar ze blijft een fjord x arabier, dus een vrij sterke pony. De zomervakantie komt er weer wat dichter bij dus zou ik rondkijken om eventueel mee te doen met een kamp waar ik kan bijleren met mijn pony. Nu vraag ik me af of dit wel een goed idee is.. Ik wil natuurlijk niet dat het enorm misloopt op zo een kamp, ookal zijn er begeleiders bij. Iemand die tips voor me heeft en eventueel leerzame kampen voor jongere pony’s en jongere ruiters (15jaar)?
Alvast bedankt

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:12

Misschien kan je best voor een kamp kijken waar grondwerk eerder centraal staat dan het rijden? De kampen van Be The Light zijn daar echt ideaal voor, want een klassiek ponykamp waar twee keer per dag gereden wordt is misschien wat te zwaar voor een vijfjarige die nog niet lang onder het zadel is. Op de BTL kampen wordt er ook zeker gereden, een buitenrit bijvoorbeeld, maar je leert echt goed omgaan met je paard en krijgt schriktrainingen. En het leuke is natuurlijk dat de paarden lekker op de weide lopen en 's nachts in een heel open sociale stal, en je slaapt vlak naast je paard! Super dus als je niet helemaal gerust bent of je pony zich rustig zal gedragen.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:12

Dit hangt helemaal van de situatie af en kan eigenlijk niet goed beoordeeld worden via zo'n bericht. Ikzelf ben twee jaar terug met mijn toen 5 jarige pony (ook nog erg groen, en had hem sinds april) naar een ponykamp geweest. Hier hebben we wel erg veel bijgeleerd en heb er zeker geen spijt van gehad.

Dzsenifer32
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-16

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 21:18

Jaa over het Be The Light kamp heb ik ook al gehoord! Mijn pony vindt grondwerk maar niks en ik wil hier zeker verandering in brengen en nog een goede band maken met haar! Dank jullie voor de reacties

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:33


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:43


Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:47

Ik ken ook leuke leerkampjes!
KS Horse Solutions :)

Furst
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:37

Een kamp zoeken waar rijden niet persé het hoofddoel is? Zo zijn er meerdere, ik denk dan ook al aan het Be The Light Kamp, maar ook aan bijvoorbeeld Joke Spaas. Deze zijn wel in België :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Met een jonge pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:41

Je kan er bij manege Gasselte voor kiezen soms op een manegepaard mee te rijden, dus dan kun je afwisselen.
Dus misschien is dat op andere ponykampen ook mogelijk?