Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:01

Wij zakken juist steeds verder terug in de challenge. Sporadisch hier en daar een wandeling, maar verder staat mevrouw heel erg zwanger te zijn. :D

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:01

Het waren 3 heeeeeele koude kilometers :brr: :brr:
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:12

Jij liever dan ik

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:15

Ik ben aan het uitzieken dus er zullen ook niet veel kilometers bijkomen dit weekend. Maar de kou beloofd alvast voor volgende week.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:41

Ik wilde gaan rijden. Maar potverdorie wat is die wind stervenskoud :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:43

Ja die wind inderdaad. Pfffff :brr:

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:45

Respect voor degene die met dit weer gaan rijden, ik hou het voor bekeken ...
Misschien vanmiddag een wandeling, maar is even kijken hoe pony's zich voelen, hoe de ondergrond is en hoeveel wind er door de velden waait :brr:

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:47

Het is opzich goed te doen, alleen de wind prikt wel een beetje hoor :')
Morgen staat er ook een flinke tocht op de planning, volgens mij werd het morgen nog kouder :brr:

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:48

Goed aankleden met dubbele lagen en een winddichte jas :j
Had ik dus niet gedaan :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:52

Laat die wind nu net het probleem zijn :P
Jij liever dan ik Tycranol, haha. Ik hoop vandaag een wandeling te kunnen doen en morgen zie ik wel, denk dat het dan toch de binnenpiste wordt :')

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:53

Dat is ook niet zo slim :D
Winddichte jas check, en ik heb er altijd van die shirtjes van de decathlon onder, die kun je op 2 manieren dragen, warm en extra warm. Die zijn perfect, lekker kolletje er aan!

Alleen mijn tenen en handen is vaak een probleem.
Voor de tenen heb ik al van allerlei sokken geprobeerd maar tevergeefs.
En handschoenen is ook lastig, ik heb maatje mini dus ze zijn al gauw te groot en dat is ook echt niet fijn.
Bovendien kan ik met gladde handschoenen echt niet rijden, dat glippen mij de teugels door mijn handen heen. En gezien ik best een pittige tante heb is een beetje grip wel fijn :Y)

Ik heb helaas geen (binnen) bak anders had ik daar in de winter ook geregeld gebruik van gemaakt hoor :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:07

Een binnenbak, da's ook zo een eeuwige droom hier. Er zit er eentje 3km verderop maar die kan je als externe niet gebruiken, ze verhuren em niet meer.

Voor mijn voeten heb ik wollen sokken, thermokousen en thermolaarzen van ariat. Ben ff de naam ervan kwijt. Die doen het redelijk goed, zeker als je in beweging blijft.

Handen is en blijft ook een issue, met en zonder handschoenen. Ik heb een wollen haarband en verstelbare cap, denk dat ik die maar ga combineren.

Jassen en truien genoeg om de rest warm te houden :))

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:15

Hier is überhaupt een bak een droom :')

Waar haal jij je wollen sokken Varekaj? Misschien heb ik nog niet de goede gehad ...
Maar hier echt een ramp krijg altijd van die koude zweetvoeten. Onlangs ook back on track sokken gekocht. Kneiterduur en wat een drama zeg -O-

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:19

Op deze momenten ben ik blij met mijn privé binnenbak. Stadhouder verhuurt m niet meer vanwege gedoenen stalgenootje en ik zijn de enige die rijden....

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:21

Jaja wrijf het er maar in :D

Nee hoor het is jullie natuurlijk gegund.
Ik ben weer behoorlijk verwend met onze prachtige omgeving wat sommige dan weer niet hebben.
En sommige hebben het beide en die hebben gewoon echt geluk :D

Zoe is het altijd wel iets he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:31

Tyrcanol schreef:
En sommige hebben het beide en die hebben gewoon echt geluk :D


O:)
Maar die van mij staan dan weer op 30 minuten met de auto, en ik kan niet elke dag ervan genieten omwille van werk & eigen gezondheid. Dus er is inderdaad altijd wel iets :+

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:36

Ja er is altijd wel iets ja, ik heb ze aan huis staan maar moet zelf 3x per dag voeren door weer en wind haha en heel soms denk ik ook wel eens van pfoe stonden ze maar op een pensionstal waar het voor je gedaan wordt :o
Maar ik ben tevreden hoor! Ben heel blij met waar ik ze heb staan het enige wat ik mis is een bak, maargoed dat compenseren we wel met bosritten 8-)

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:50

Ik heb alles :(:)

Maar goed, uiteindelijk is het belangrijker dat iedereen gewoon zn hobby kan beoefenen zoals diegene wilt... en dit weer gaat geen weken aanhouden

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:07

Dat vooral. Aan de andere kant, het is nog altijd beter dan regen :j
Maar ik had stiekem ook wel die binnenbak gewild :))
Gelukkig is paardlief bomproof, dus we kunnen altijd nog een rondje dorp doen ofzo. Dat scheelt.

Ik heb van alles aan handschoenen. Maar gek genoeg zijn die van de Hema het fijnst. Dat zijn leren, met een fleecevoering. Niet te dik, zodat je niet beperkt wordt. Maar dik genoeg om geen bevroren vingers te krijgen. En niet zo groot. Ik heb ook kleine handen. Voor het mooie zijn de vingers net te lang, maar niet storend.
Ik heb Merino wollen sokken van de Bever. En daar een dun sokje onder. Dat is te doen.
Ik had alleen mijn dikke jas en een maillot onder mijn broek aan moeten doen :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:21

Ik ga vanmiddag ook.
Ik ga bewust niet in de ochtend al. Dan is het nog zo koud.

Ik heb eenheid fijn paar roeckl windstopper handschoenen en een paar roeckl goretex handschoenen.
Maar gek genoeg heb ik beide paren nog nauwelijks tijdens het paardrijden aan gehad deze winter.

Ik vond het net wel heerlijk op de wei in de stralende zon.

Ik kan naar de binnenbak toe van de rijvereniging, ga ik van de week ook wel even doen met Elmo als het echt koud is, los van mijn wekelijkse clubjes op donderdagavond.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:53

Ik heb pony ijsvrij gegeven vandaag :+
Misschien ben ik morgen wat dapperder :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:12

Afbeelding
Deze km tellen niet voor de stand omdat ik de km op Jip op polo zet.

Maar man wat was het lekker, met goed-winddichte kleren aan!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:14

Tyrcanol, ik heb jaaaaaaren terug eens een paar wollen sokken van BR gekocht. Die zijn echt goud waard. Ik heb namelijk net als jij snel koude zweetvoeten met dit weer, en met die sokken heb ik dat gewoon niet. Helaas heb ik maar 1 paar, vergeet er altijd naar te kijken als ik bij de ruitershop ben. En om nou alleen voor sokken erheen te rijden... Je ziet ze trouwens niet overal heb ik al gemerkt.

Ik vond het vandaag héérlijk! Heb les gehad, buitenbak lag gewoon super. Lekker in het zonnetje {:} en de wind kon ik prima de baas met de jas die we van de rijvereniging hebben. Soort softshell ook denk ik. Beste aankoop ooit qua ruiterjas, want ik kan 'm gewoon tijdens tussenseizoen én winter dragen. Mijn andere heerlijke jas is enkel geschikt voor de winter ivm dikte. En lekker veel zakken met rits, goede kap die niet kan afwaaien.


Het enige wat ik heb in de weideperiode is 24/7 weiland en leuke wandelroutes :+ Zelfs voor een buitenbak moet ik al 15-20 minuten met de trailer. In de winter staan ze op pension, buitenbak zit erbij, maar die is niet altijd bruikbaar en het onderhoud ervan... ehm... tja. Maar goed, vandaag lag ie dus wel top.
Winterpension en zomerweides, alles ligt trouwens op 20-30min rijden van huis. Tijdens de zomer een lesje rijden op de vereniging is al heel snel een trip van bijna 5u.

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:37

Ik heb een tijd flink moeten sparen.. maar toen wel de ariat grasmere laarzen kunnen kopen! Echt héérlijk warm.. en niet zweten.. geld dubbel en dwars waard geweest!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avanti en 7 bezoekers