Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:00

[***] schreef:
Ah ok, zoveel te beter, haha.
Ik persoonlijk heb liever niet dat er wandelen zonder paard bij staat, omdat het echt een challenge met paard bedoeld is. Daarom dat er ook 2 manieren zijn om een wandeling weg te schrijven (gewoon Walking of Trail Running), als er nood aan is kan ik nog andere manieren toevoegen.

Wandelen met paard heb ik op trailrunning gedaan, nu moet ik alleen iets verzinnen om gewoon wandelen onder te noteren. Nu staat dat als walking maar dat kan niet meer vanwege deze Challenge


Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:37

Ohja, dat is waar :j Niet aan gedacht, sorry. Anders moeten we trailrunning en nog iets anders doen? Wat zou nog kunnen?

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:58

Ik zag nu net een optie: Andere .. staan.
Verder heb je wandelen en hardlopen, maar ook wanelen/ hardlopen loopband.

Black is the colour of my true love's hair

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:21

Onali schreef:
Ik zag nu net een optie: Andere .. staan.
Verder heb je wandelen en hardlopen, maar ook wanelen/ hardlopen loopband.

Maar loopband werkt waarschijnlijk niet met GPS :+

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:58

Staat er ook niet iets van Hiken ofzo tussen? Dat is in principe ook wandelen... Moet straks eens kijken als ik thuis ben wat de opties zijn.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:03

Mijn app is in het Nederlands, heb daar wel langeafstand wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:28

Ik heb er eens naar zitten kijken en de opties die kunnen (wel in het Engels, moeten we even kijken wat het in het Nederlands is) :
Hiking
Orienteering
Running
Walking
Walking (fitness)
Running (treadmill)
Trail Running
Walking (treadmill)
Step Counter

Het enige wat ik niet weet is hoe Endomondo dat registreert als het rechtstreeks gebruikt, want ik laad het achteraf in en ik kan het dus gewoon aanpassen zonder dat er iets verandert.

Maar ik zou misschien iets van de volgenden nemen:
- Hiking
- Orienteering
- Trail Running
- Step Counter

Iemand voorkeuren? Geen idee wat veel gebruikt wordt voor andere dingen....




Edit; even vergeleken met de app (= wel in het Nederlands, gebruik ik nooit :P ) en dan krijg je dit:
Hiking = Langeafstandswandelen
Orienteering = Oriƫntatieloop
Walking (fitness) = Nordic Walking
Trail Running = Trailrunning

De Step Counter vind ik nergens terug, dus die valt af.
Denk dat 1 van die 4 kiezen het makkelijkst gaat zijn? En dan alles waar een paard bij betrokken is gewoon daaronder doen/wegschrijven ;)

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:36

Ik denk dat trail running en hiking prima zijn voor wandelen. Ook in de app en op de website kan je achteraf trainingen veranderen trouwens.


Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:39

Zouden die niet sneller gebruikt worden voor "gewone" activiteiten? Of zou iedereen dat onder wandelen zetten? Ik zou precies eerder de andere 2 nemen, die lijken mij "zeldzamer" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:19

Hallo-oooo-ooo-oo-o (echo :P ).

Nog iemand hier? :')
Zou graag de challenge aanpassen maar is wel fijn als jullie op de hoogte zijn... Het is geen probleem voor wandelingen die al geregistreerd zijn, daarvan kan je gewoon de activiteit veranderen en dan tellen ze weer mee ...

Zullen we misschien gewoon Orienteering/Oriƫntatieloop doen? Of zijn daar mensen bewust mee bezig?

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:26

Ik gebruik de orienteering voor mijn bootcamp :')
Maar het is jouw challenge dus jij mag er mee doen wat je wil :)

Ik wilde eigenlijk vandaag gaan wandelen maar het is zo lekker warm binnen, en heb de stallen ed al gedaan. Dus dan is de motivatie altijd wat kleiner :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:29

Jullie zijn moeilijke mensen :P

Gebruikt iemand Hiking voor iets anders? Anders doen we gewoon die, klopt ook wel een beetje ;)
Of Nordic Walking, denk dat hier weinig mensen dat als hobby doen? En ipv stokken hebben wij gewoon een paard 8-)

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:40

Kan niet meer aanpassen maar zat te denken ... misschien is een nieuw topic ook wel leuk?
Beetje meer op de challenge/het wandelen gericht ipv mijn oorspronkelijke vraag. Kan ik ook meten de uitleg van de challenge en het toevoegen ed uitleggen ...

Krijgen we misschien nog wat meer mensen die willen meedoen, want hoe meer hoe leuker natuurlijk :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:48

Kan je niet een mod vragen om de titel aan te passen? Nieuw topic kan ook, dan verhuis ik gewoon weer mee :+

Vanaf 8 km erbij op de teller. Wat een koude wind was er zeg! In het bos was het heerlijk, en gelukkig terug wind mee, maar ik vroor zowat aan de weg vast :brr:
Gelukkig krijg je het wel warm van wandelen. Alleen straks nog werken, dat is even minder. Zit nu echt in te kakken op de bank.... :Z

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:09

Ik ga morgen de omgeving van mijn nieuwe stal verkennen, challenge ia leuk maar ik wil nergens aan vast zitten

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:23

Je zit toch nergens aan vast? Je doet gewoon mee wanneer je wil, het is niet dat je verplicht x aantal kilometer per maand moet wandelen ofzo. Ik doe het voor mezelf, om te zien wat ik per maand/jaar wandel (deed het eerst met rijden maar aangezien ik dat voorlopig niet meer doe) maar voel me nergens toe verplicht.

@ TinGu: denk dat een nieuw topic fijner is, kan meteen alles netjes in de beginpost en hebben we een frisse start ;)

Goed gedaan zeg, 8 kilometer! Ik wilde vandaag ook gaan wandelen maar voel me eigenlijk niet zo goed, dus ga gewoon even kijken hoe ze het doen met de koude en dan zie ik wel of een wandeling erin zit of niet.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:28

Ik houd mijn wandelingen eigenlijk nooit meer bij via een app.

Vanochtend heerlijk gewandeld in het bos en op de heide bij vierhouten.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:31

Mooi!
En je mag ook gerust meepraten als je ze niet bijhoudt hoor ;)

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:40

Ik hou het ook niet bij als ik eerlijk ben, wandel niet alleen maar zit ook een stukje lange teugel en met tuig op laten wennen bij.

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:44

Bijhouden moet niet hoor ... maar lange teugel loop je toch ook zelf neem ik aan? Niemand zegt dat je naast het hoofd van je paard moet lopen, als je voeten maar op de grond zijn ;) Iedereen moet doen wat die zelf het leukst vind.

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:02

Ja dan loop ik ook er naast anders krijgen we pony plet flimpjes als ik erop ga zitten moet maar niet haha
Zal morgen een poging proberen te doen met welk rondje we hebben gemaakt. Ben nog niet aan het wandelen geweest daar, er is een bosje in de buurt denk dat ik daar maar heen wandel.

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:06

Hopelijk is het een leuke omgeving!

Zelf doe ik trouwens ook lange lijnen enzo hoor, is fijn om eens een andere positie te hebben ;)

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:11

Klopt hoor met lange lijnen, wil hem ooit voor de kar hebben dus dan moet ie er ook aan wennen dat ik niet elke keer naast/voor zijn hoofd loop.

Nadeel is dat de stal naast een doorgaande weg ligt, dus moet echt kijken waar we dan relaxed kunnen lopen. Vind naast de weg ook zo saai worden of constant door een woonwijk

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:55

Ik heb net de challenge verandert dus niet schrikken als je ineens niks meer mee hebt tellen, dat is normaal ;) Je kan je wandelkilometers gewoon omzetten naar Walking (Fitness)/Nordic Walking en dan tellen ze weer gewoon mee.

Wil je voor jezelf de kilometers toch ook nog onder iets anders bijhouden dan kan je dit gewoon doen, je kan de wandeling er dubbel inzetten door te exporteren en dan weer toe te voegen. Indien iemand dit wil en niet goed weet hoe dan geef maar een seintje ;)

Nu de vraag of we voor een nieuw topic gaan of niet ...

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:11

Wat moet ik installeren voor de challenge?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers