GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:57

Het haperen is vrij normaal bij oudere laptops als je in 4k filmt.
Het zou ook nog aan de leessnelheid van je sd lezer kunnen liggen, maar meestal ligt het gewoon aan de computer.
Als je geen slow motion filmpjes wil maken dan zou ik gewoon op 1080p met 25fps filmen. Dan heb je full hd kwaliteit, en omdat de gopro een groothoeklens heeft en alles in de verte dus vrij klein wordt is 1080p toch wel nodig als je bv reeën in het bos terug wil kunnen kijken.

Wil je wel in slow motion filmen, dan zou ik bv voor 1080p met 50fps gaan en de film later nabewerken en de beelden vertragen die je in slow motion wil zien, en dan het hele filmpje opslaan met 25fps. Dan kun je het weer gewoon vloeiend afspelen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:31

Laptop is niet oud .. Ja, een jaar, maar dat zou nog niet oud mogen zijn :P
Het speelt ook gewoon goed af als ik het zo bekijk, maar dus niet in de edit-software van GoPro zelf, daar hapert het wel. Nu ga ik dat waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken, dus maakt ook niet zo uit. Ik werk ook niet met een sd lezer, zet het gewoon rechtstreeks van de GoPro op mijn computer.

Dank je. Heb vandaag nog wat geprobeerd tijdens het rijden, maar moet het nog bekijken allemaal. Denk dat ik het dan voorlopig maar hou bij 1080 en 50 of 25 fps :j Dat leek mij zo ook al het meest interessante. Morgen even alles bekijken wat ik vandaag geproduceerd heb :+ Misschien dat er andere resoluties/fps/fov's ook bruikbaar zijn. Morgen eens rustig bekijken en wat dingen uploaden ed :j

Wat gebruiken jullie trouwens het meest? Superview, wide, lineair, .. ?

Had wel een probleem met de connectie met mijn mobiel, de bediening ging een hele tijd goed en ineens viel die uit en kreeg 'm totaal niet meer aan de praat. Nu kon ik nog bedienen op de GoPro zelf omdat die in het (de?) Chest harnass zat, maar als die op je helm staat heb je wel een probleem ... Waar zou dat aan kunnen liggen? Neem aan dat je in het bos toch ook gewoon via bluetooth connectie kan maken?


Edit; snel eens gekeken maar het valt toch tegen :o Had de camera dus in zo'n chest harnass, gisteren ook gedaan met wandelen maar die filmpjes zijn toch beter dan met rijden, veel schokkeriger dan verwacht ... Nu heb ik wel het idee dat het afhangt van welke FOV dus daar moet ik morgen eens in detail naar kijken. Hoop er toch verbetering in te krijgen want dit had ik ook met mijn mobiele camera dus dan had ik mij de aankoop kunnen besparen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:37

Qua instellingen wordt het 1080 & 50 fps voor buiten, en 1080 & 25 fps voor binnen :j
Geeft toch de fijnste resultaten om naar te kijken op bv. youtube, en het meer licht binnen is echt wel nodig...

Hoe zit het met beweging/stabilisatie. Ik heb het idee dat hoe "smaller" je beeld, hoe meer het schokt? Dus dat je op Superview het beste resultaat hebt tov Lineair en Narrow bv. Kan dit? Of is dat toeval?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:03

Als die van een optische zoom gebruik maakt dan klopt dat inderdaad :j Hoe groter de hoek van de lens, hoe minder het schokt. Denk maar aan een verrekijker, die is heel lastig stil te houden. Dat geldt ook voor foto lenzen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:21

Ok, merci, dat idee had ik dus :j
Zijn er nog manieren om het beeld stabieler te krijgen? Had denk ik wat teveel verwacht van de stabilisatie ofzo? De filmpjes op Superview zijn wel redelijk, maar alsnog genoeg om misselijk van te worden. Die op Lineair zijn helemaal niet te kijken :') Het gaat dan om beelden gemaakt met de Chest harness, zowel rijdend als wandelend. Geen goede optie? Of kan ik iets veranderen? Of iets in de instellingen?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:28

Ik heb een Sony action cam, erg goed beeld, scherp, stabilisatie. Ik gebruik hem met wintersport, wandelen, paardrijden. Ik maak er zowel foto's als filmpjes mee. :) Toen ik de cam net had, had ik deze op mijn cap bevestigd, door middel van een strap, dit bleef niet goed zitten. Later een harnas gekocht, is al stukken beter, alleen in draf gaat die nog erg op en neer. Maar dat komt waarschijnlijk omdat die te los zit en niet strakker kan, dus even mijn moeder aan laten knutselen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:21

Dank je voor je ervaring :)
Wat bleef er niet goed aan zitten op je helm? Heel wiebelig of kwam die ook echt los?

Eens kijken of ik de chest mount nog wat strakker kan doen, eventueel wat hoger, misschien helpt dat ook wat meer om de boel stabiel te houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:00

Ik zit vast :+

Waar bewerken jullie de filmpjes mee?
Ik wil graag uit grotere filmpjes stukken halen en al dan niet samenvoegen, kleine overgang zou fijn zijn, verder niks speciaals nodig.

Ik vind niks ... Quick doet het niet bij mij en selecteert volgens mij automatisch een vast aantal seconden uit een filmpje? Ik wil zelf kunnen bepalen. GoPro Studio waar over gesproken wordt bestaat volgens mij niet meer? Heb diverse andere programma's geprobeerd maar kan ik of niet downloaden, of krijg ik niet aan de praat, of blijkt uiteindelijk toch betalend te zijn als je verder wil. De software die ik had kan de filmpjes niet aan denk ik, krijg ik blokjesbeeld ...

Dus tips zijn welkom, want ik weet het niet meteen meer.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:06

Misschien kun je in het videobewerkingstopic nog wat tips vinden:
[FK] [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Ik werk vooral met Final Cut Pro X, die is betaald, maar iMovie is de iets minder uitgebreide gratis versie. Dat is een prima programma. Maar wel alleen voor Mac. Voor programma's die op windows draaien zou je even in het topic hierboven moeten kijken/vragen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:09

Ok, merci, dan ga ik daar eens rondneuzen :j

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:34

Oke HELP

ik wordt echt moedeloos..
App 4 om video's te bewerken gedownload en nog steeds kan ik er niks mee :(
bestanden worden opgeslagen in bestanden die ik niet kan openen , dus niet op facebook kan plaatsen ofzo.
Sommige apps kan ik niks mee, doet me filmpje het niet eens.
Ik heb een Apple laptop... Dus niet alles kan ik gebruiken helaas.

iemand de gouden tip?
Ik heb een Action Camera 4k Ultra HD (merkloos)

ik heb al gebruikt: Imovie, VideoPad Video Editor, Movie Edit-Video Edit en Video Editor-Movie Editor

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:52

Imovie is echt heel fijn. Waar gaat het mis bij jou?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:50

8nnemiek schreef:
Imovie is echt heel fijn. Waar gaat het mis bij jou?


Hij opent het filmpje niet goed.
Wordt 1/3e groene streep aan de onderkant en het beeld knippert.
Heb geüpload vanaf het kaartje zelf en vanaf eerst op de laptop gezet en toen daarvanuit erin gezet , blijft hetzelfde.

Kwaliteit is bij de 3 andere apps wel gewoon top.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:05

Dat is vreemd, in welk formaat zijn de filmpjes opgenomen? Waarschijnlijk is de codec het probleem. Dat zie je wel vaker bij zo’n namaak-actioncams. Je kan proberen om de filmpjes met een converter als VLC op te slaan als een standaard videoformaat als mp4, zodat je het gewoon kan openen met imovie.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:41

8nnemiek schreef:
Dat is vreemd, in welk formaat zijn de filmpjes opgenomen? Waarschijnlijk is de codec het probleem. Dat zie je wel vaker bij zo’n namaak-actioncams. Je kan proberen om de filmpjes met een converter als VLC op te slaan als een standaard videoformaat als mp4, zodat je het gewoon kan openen met imovie.


Ik ga eens kijken of dat lukt

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:35

Volgens mij doet hij het nu wel!
Hij staat nu in me Imovie, kijken of ik hem nu te knippen krijg :+

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:37

:( oke hij hapert nu nog.
het groene is wel weg, maar hij stottert nu heel erg :(

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:43

Ook na het renderen?
Is je mac wel snel genoeg voor 4k video?
Wacht je ook totdat alle achtergrondtaken voltooid zijn?

Probeer anders eens een filmpje in 1080p op te nemen. 4k is eigenlijk nergens voor nodig, dat kan een tv toch niet afspelen en de meeste computerschermen hebben ook geen 4k beeldscherm. Maar het is 4x zoveel informatie wat de computer moet verwerken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:48

8nnemiek schreef:
Ook na het renderen?
Is je mac wel snel genoeg voor 4k video?
Wacht je ook totdat alle achtergrondtaken voltooid zijn?

Probeer anders eens een filmpje in 1080p op te nemen. 4k is eigenlijk nergens voor nodig, dat kan een tv toch niet afspelen en de meeste computerschermen hebben ook geen 4k beeldscherm. Maar het is 4x zoveel informatie wat de computer moet verwerken.


ik ga hem op 1080 zetten.
thnx voor de tip!
en ik heb vlc helemaal uit laten draaien
en dat programma doet niks op de achtergrond wat heel zwaar is,
want dan stijgt de laptop op (kwa geluid)
en dat is niet het geval :P

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:31

Hier ook even een vraagje ...
Ik heb nu een video, opgenomen 1080 - 50 fps maar ik lijk er geen scherpe still uit te krijgen. Kan dit? Het werd wel al vrij donker op het moment, ligt het daaraan? Is er nog een optie om wel iets scherps eruit te krijgen? Of is het wachten op een nieuwe kans?

Ben over het algemeen best wel tevreden over het ding, heb er toch al leuke foto's/filmpjes uit gehaald die ik anders niet zou hebben dus dat is altijd leuk :) Hier en daar wat technische dingetjes (connectie met smartphone valt nogal eens weg, heb even problemen gehad om het ding te laten herkennen door de laptop, dat was ineens weg, en hij is al 2 keer blijven hangen waardoor ik de batterij er even uit moest halen) maar qua gebruiksgemak en voor de dingen die ik ermee doe voorlopig best tevreden :j

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:47

Heb je een voorbeeldje van een still image? Waarschijnlijk heb je inderdaad last van bewegingsonscherpte omdat het al donker werd.
Maar de kwaliteit van stills zal nooit zo goed zijn als een echte foto.
Je zou de sluitertijd handmatig iets korter kunnen zetten. Bij video wil je eigenlijk juist wat bewegingsonscherpte , waardoor veel camcorders bij 25fps standaard een sluitertijd gebruiken van 1/50 en bij 50fps een sluitertijd van 1/100. Ik weet niet hoe gopro deze instellingen automatisch regelt. Voor scherpe foto's of stills zou je minimaal 1/100 moeten kiezen, bij veel beweging minimaal 1/250e

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:08

Wat ik eruit krijg is bv. zoiets:

Afbeelding

(nu natuurlijk ook wat verkleind).

Het is niet super slecht, en stukken beter dan wat ik met mijn mobiel zou krijgen ofzo :P Maar weet nog niet goed wat ik al dan niet kan verwachten van mijn GoPro, vandaar.

Op zich is het wel goed genoeg voor bv. Instagram en dat soort dingen, maar een mooie scherpe still is natuurlijk veel fijner.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:13

Dit is duidelijk bewegingsonscherpte :j Dat zie je vooral aan de stilstaande objecten, die zijn nl wel scherp.

Ik zou eerst nog eens een poging doen bij voldoende licht, gewoon overdag met mooi weer. Zou hij dan nog onscherp blijven, dan zul je handmatig de sluitertijd moeten aanpassen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:17

Ok, dacht het wel :) Weten we dat ook weer.
Zou het nog helpen als ik bij schemer naar 25 fps zou overschakelen (omdat hij dan wat meer licht pakt ofzo? Gebruik het ook in de binnenbak)? Of blijf je dan hetzelfde effect houden als je een still eruit haalt?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:09

Als hij meer licht pakt dan wordt de sluitertijd zelfs langer, dus dan worden de beelden juist nog onscherper. Dat helpt dus helaas niet :n Voor een filmpje is dat geen probleem, dat bewogen beeld, maar een still blijft dan heel onscherp.
Wat wel kan helpen is bijlichten, met een bouwlamp bijvoorbeeld :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers