Handpaardrijden, wie ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:41

Afbeelding
Wij doen ook aan handpony rijden!
Ik vind het vooral handig om twee pony's gelijk beweging te geven. We zitten wel met een tempoverschil, Reynir (de witte) is nogal van de vlotte in alle gangen. Finley (de zwarte) moest het echt leren. In het begin, we begonnen met mini rondjes, ging hij nog wel eens stilstaan en dat leverde verrekte armen op 8-).Nu gaat het super goed, Finley draaft meestal in verschillende tempo's naast ons. Langzaam als we stappen en vlotter als wij ook draven. Gisteren nog 13 km gedaan.
Finley is nu 5,5 en we hebben al heel wat kilometers gemaakt zo met z'n drieën. Ik vind dat een fijne manier ook om jonge pony's onbelaste kilometers te laten maken en ze vertrouwd te maken met de buitenwereld en het verkeer.

Overigens reed ik al eerder handpony, met mijn wijlen pony Bonnie, maar die was nogal stout en glipte vaak langs de andere kant van bomen of lantaarnpalen, dat is vrij lastig :j
Afbeelding

Afbeelding


REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Handpaardrijden, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:26

Was ik vandaag met mijn jongens samen op pad, stopte er een auto naast mij en die vrouw sprak mij aan of ik wel wist dat ik zo niet mocht rijden en dat ik hiervoor wel een bekeuring kon krijgen. Zij reed vroeger ook zo, en had twee keer een bekeuring gehad.
Naja zei ik, dat wist ik niet en ik rij al jaren zo. Ik vroeg haar dan ook in welk wetboek dit stond en van wie er dan bekeuringen voor zou uitschrijven. Wetboek wist ze niet. Maar de bekeuring had ze van de politie gehad. Ik heb haar vriendelijk bedankt voor de waarschuwing en bedacht mij dat de politie het druk genoeg heeft met belangrijke zaken dan een meisje op een pony te bekeuren...

Maar goed, mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt natuurlijk. Ik ben dus wel benieuwd wie dat vaker heeft gehoord en in welk wetboek het zou staan.

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Handpaardrijden, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:31

Haha geen idee... Ik maak mij er niet druk om maar was nieuwsgierig.
Het kan altijd een keer mis gaan met paarden toch.

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Handpaardrijden, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:53

Nee ze had het het echt specifiek over handpaard rijden omdat ze zei dat het strafbaar is om zo te rijden als het rijpaard aan de kletter gaat je geen controle hebt over het paard wat er naast loopt. Maar goed, strafbaar of niet, ik zal er geen km minder om rijden

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Handpaardrijden, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:29

Ik gebruik gewoon een lang halstertouw en een stalhalster. Net nog 11 km gedaan met de jongens, heerlijk weer voor een ritje!


REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Handpaardrijden, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:14

Vandaag was het weer heerlijk weer om een rondje met de jongens te rijden!
Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers